2022-02-13, 16:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
I en mycket stor del utav dina inlägg innan SH avslag så anklagade du Ebba för att vara en brottsling.

Kan du inte åtminstone stå för dina uttalande, djävla fegis.

Jag har ALDRIG någonsin anklagat Ebba för att vara en brottsling.
Jag har inte ens anklagat henne för att bryta mot lagen.

Vänligen ta fram ett enda sådant inlägg!
Ett enda!

Tvärtom, har jag alltid skrivit att jag inte tror att Ebba brutit mot lagen.

Nu visar du faktiskt på riktigt vem du är.
2022-02-13, 17:25
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Är det här någon slags rättegång du bedriver mot "ditt gäng"?
En grupprättegång?

Vi är anklagade för exakt vad?

Domen, den vet vi redan.

Det har som sagt ingen som helst betydelse vad vi än säger, du har svaret.
Oavsett vad man svara så är det "fel", eftersom du inte bryr dig om om man svarar ja eller nej.

Du får inrikta dina inlägg mot specifika personer (inlägg), och då mot vad de skrivit.
Bemöta det inlägget.
OK.
Tycker du att det är rätt att Ebba klarade sig klanderfritt från köpet.
Skulle du vilja ge henne ett straff?
Förtalet har inte med affären att göra.
2022-02-13, 17:37
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Jag har ALDRIG någonsin anklagat Ebba för att vara en brottsling.
Jag har inte ens anklagat henne för att bryta mot lagen.

Vänligen ta fram ett enda sådant inlägg!
Ett enda!

Tvärtom, har jag alltid skrivit att jag inte tror att Ebba brutit mot lagen.

Nu visar du faktiskt på riktigt vem du är.

Fick bara gå tillbaka ett fåtal inlägg för att bevisa att du är en feg lögnare som inte vågar stå vid att du har kallat Ebba en brottsling eller för att ha brutit mot lagen. Det finns många fler inlägg som jag kunde ha använt för att visa hur sketen du är som inte vågar stå vid ditt ord.

Citat:
Genom att platta till ombudet, skadar han Esbjörns sida.
Det är inte den vägen hon ska gå, genom att själv bryta lagen, om hon anser att ombudet är inkompetent eller inte agerar som han ska.

Jag tror inte att Ebba riskerar fängelse (gissning), men helt klart förstod hon vad som stod på spel. Naturligtvis tar man ett strafföreläggande i hennes sits, och det har inte att göra med att hon är oskyldig.
Jag tycker att det är Esbjörn som är i en utpressningssituation.

Citat:
Lagarna verkar i tråden enbart gälla Esbjörn, medan Ebba är beundransvärd när hon bryter mot lagen.

Nu visade du på riktigt vem du var 🙄

Edit. Man skall ALDRIG säga ALDRIG.
Senast redigerad av Q6 2022-02-13 kl. 18:25.
2022-02-13, 17:41
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Tråden handlar inte om mig.
Du får starta en tråd som heter notknapparen tycker att domare ska bryta mot lagen, att lagarna är fel och vill döma Ebba i en summarisk rättegång eller något.

Skall du börja att dra upp dina folkdomstolar och summariska rättegångar som skall döma dem som inte tycker som dig eller som gör fastighetsaffärer med personer över 65 år?
2022-02-13, 18:05
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
I avtalet som upprättats har esbjörn rätt att vistas i huset, kommer de ha delnad vårdnad då eller turas om?

Hur många veckor per år har han fått in där?
Den som det visste. Det är hemligt, Ebba gillar mest hemliga avtal. Det hon slöt angående skadeståndet på förtalet var oxå hemlig. Samt i och med att hon skrev strafföreläggande så blev inte den Fup:en offentlig handling.

Men en viss rätt i ett visst antal år har jag för mig var det sas. Häromkvällen påstod man med övertygelse här att det avtalet dock inte gäller längre. Då Esbjörn överklagade. Stämmer det så är det ju för jävligt mot Esbjörn. För att han utnyttjade sin rätt att överklaga så miste han sina fördelar i förlikningsavtalet.
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Respekt är något man förtjänar.
Du sitter ju här och säger att alla som var yngre än Hitler per automatik skulle respektera honom, eller Stalin, Eller Mussolini. Respekt handlar inte om ålderskillnad.
Jo ja så kan man ju tänka. Personligen respekterar jag alla gamla och försöker visa hänsyn till de speciella behov en människa över 80-år ofta har. Om jag träffat Hitler, Stalin eller Musselini på sin ålders höst hade jag respekterar dom med. Världen lär knappast bli en vackrare plats om jag skulle anse att dessa tre herrar förtjänade tjuvnyp och fulspel på sin ålders höst.

Någon pratade om att vända andra kinden till. Det var klokt tycker jag. Jag tror föresten det var Jesus som sa det.
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Kan bara konstatera att jag till skillnad från dig anser att det är omoraliskt att bryta mot lagen för att vinna fördelar i en affärstvist.
Tror inte att vi kommer längre där utan får agree to disagree.
Egentligen så kommer man aldrig framåt i diskussionerna med Ebbotar. Det går inte att föra en givande dialog med någon som medvetet missförstår.
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
OK.
Du var mig en frågvis prick.
Tycker du att Ebba skötte affären klanderfritt? Och utveckla gärna ditt svar.
Tycker du att det var okey av Ebba att utmåla Matz och Majkgård att ha ekonomiska intressen i huset? Om du svarat ja, skulle jag vilja på dig utveckla på vilka grunder.
På vilket sätt tänker du att Ebba ska tilldelas ett straff i ett tvistemål?
Tycker du alltså oxå att detta skulle ha prövats som ett brottsmål, efter som du talar om straff menar jag?
Hur kan du tänka att förtal av ett juridiskt ombud i en pågående tvist inte hör till saken?
På vilket sätt klarade sig Ebba klanderfritt ur denna affär menar du? För jag tänker att ganska mycket moraliskt klander har fallit, faller och kommer att falla på
Ebba.
2022-02-13, 18:24
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Vad som har prövats är detaljen om Esbjörn tvingats skriva på förlikningen eller inte.

Att domstolen har prövat att Esbjörn tvingats skriva på förlikningen har jag missat.

Vilka bevis blev inlämnade och hur motiverade domstolen sitt beslut?
2022-02-13, 18:25
Moderator
Siegfrids avatar
Nu räcker det med OT. Håll er till fastighetsaffären och sluta dra upp OT om Buschs person och förtalsmålet.
Massor med OT raderat och varningar utdelade.
/Mod.
2022-02-13, 18:31
Medlem
Citat:
Den som det visste. Det är hemligt, Ebba gillar mest hemliga avtal. Det hon slöt angående skadeståndet på förtalet var oxå hemlig. Samt i och med att hon skrev strafföreläggande så blev inte den Fup:en offentlig handling.

Men en viss rätt i ett visst antal år har jag för mig var det sas. Häromkvällen påstod man med övertygelse här att det avtalet dock inte gäller längre. Då Esbjörn överklagade. Stämmer det så är det ju för jävligt mot Esbjörn. För att han utnyttjade sin rätt att överklaga så miste han sina fördelar i förlikningsavtalet.
Jo ja så kan man ju tänka. Personligen respekterar jag alla gamla och försöker visa hänsyn till de speciella behov en människa över 80-år ofta har. Om jag träffat Hitler, Stalin eller Musselini på sin ålders höst hade jag respekterar dom med. Världen lär knappast bli en vackrare plats om jag skulle anse att dessa tre herrar förtjänade tjuvnyp och fulspel på sin ålders höst.

Någon pratade om att vända andra kinden till. Det var klokt tycker jag. Jag tror föresten det var Jesus som sa det.
Egentligen så kommer man aldrig framåt i diskussionerna med Ebbotar. Det går inte att föra en givande dialog med någon som medvetet missförstår.
Du var mig en frågvis prick.
Tycker du att Ebba skötte affären klanderfritt? Och utveckla gärna ditt svar.
Tycker du att det var okey av Ebba att utmåla Matz och Majkgård att ha ekonomiska intressen i huset? Om du svarat ja, skulle jag vilja på dig utveckla på vilka grunder.
På vilket sätt tänker du att Ebba ska tilldelas ett straff i ett tvistemål?
Tycker du alltså oxå att detta skulle ha prövats som ett brottsmål, efter som du talar om straff menar jag?
Hur kan du tänka att förtal av ett juridiskt ombud i en pågående tvist inte hör till saken?
På vilket sätt klarade sig Ebba klanderfritt ur denna affär menar du? För jag tänker att ganska mycket moraliskt klander har fallit, faller och kommer att falla på
Ebba.

Eller så var det Esb advokater som ville ha de hemligt för skydda sin klient från media
Och om nu det skulle vara sant att han inte fick besöka pga överklagade så är det Esb och hans ombud fel. Ingen annans.

Det är svårt att ta dig seriös när du kallar folk för ebbotar. Kanske bord kalla dig och andra för demntisar. För det är ju det ni hoppas esb ska vara.
Eller livetsordare. För ni tror livets ord är inblandad.
2022-02-13, 18:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
OK.

Du upprepar frågan, trots att jag redan svarat på den.
Varför??

Jag anser inte att Ebba har gjort något brottsligt som vi känner till, så VARFÖR i hela friden skulle jag då ge ett svar på vilket straff Ebba ska få?

Jag har inte pratat om förtalet, med dig?
Jag anser att förtalet är mycket hårt knutet till affären. Det skulle inte ha skett om inte husaffären var aktuell.

Jag tror att du enbart är ute efter att reta upp mig, inte ett få ett svar.

Därför får det här bli mitt sista svar till dig.
2022-02-13, 19:01
Medlem
nova68s avatar
Citat:
För att han utnyttjade sin rätt att överklaga så miste han sina fördelar i förlikningsavtalet.

Nej Mary, för att han bröt mot förlikningsavtalet mistade Esbjörn fördelarna i avtalet
Han överklagade, förlikningsavtalet har då brutits och finns inte längre pga att Esbjörn överklagade.
Spelar ingen roll att SH inte lämnat prövningstillstånd, det är själva överklagan som är brottet.
Köpet då frågar du dig?
Det är redan genomfört av Esbjörn, så köpet påverkas inte av att förlikningen inte längre finns.
Esbjörn har ju mellan förlikning och överklagan, tagit emot köpeskilling 3.9 milj och skrivit köpebrevet.
2022-02-13, 19:08
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:

Jag tror att du enbart är ute efter att reta upp mig, inte ett få ett svar.

Varför svarar du inte på frågan ?

Senast redigerad av ElonRuskprick 2022-02-13 kl. 19:24.
2022-02-13, 19:29
Medlem
Citat:
Ja så kan det ju oxå var. Och Binninge ombud i skadeståndsmålet. Det står i din fulla rätt att tycka. Jag tycker inte att någon ska bli straffad för att den utnyttjar som rätt att överklaga. Jag tycker vidare att det är oerhört allvarligt om förlikningen inte gäller.
Personligen tycker jag Ebbotar är ganska harmlöst. I alla fall i jämnfördelade med Dumröv, utvecklingsstörd, idiot, hatare, lögnare, alkoholist etc etc etc och alla påståenden om min person lågutbildad, demokrati hatare, omoralisk, sosse. Om jag då kallar några som inte ser ett fel Ebba har gjort och som näst intill dyrkar marken där hon går för Ebbotar tycker jag ni får tåla det. Man kan inte kalla någon idiot och sedan gnälla för att man får tillbaka.
Edit: alternativt ska jag tänka att alla som skrivit otrevligheter inte ska tas på allvar.
Ja!
Definitivt! Och det är inte vi som ifrågasätter Ebba som står för urspårningen.

Om det står i förlikningen att esb inte längre får besöka om han överklagar så är det han egna fel. Ingen annans. Kanske hans ombud. Han som sa esb ville ha mer pengar för huset för släppa överklagande som ger stark antyder att esb bara bryt sig om pengar.

Dumröv, utvecklingsstörd, idiot, hatare, lögnare, alkoholist etc etc etc och alla påståenden om din person lågutbildad, demokrati hatare, omoralisk, sosse.
Du kanske borde sluta kalla dig själv för såna ord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in