Citat:
Ursprungligen postat av
Revej
I avtalet som upprättats har esbjörn rätt att vistas i huset, kommer de ha delnad vårdnad då eller turas om?
Hur många veckor per år har han fått in där?
Den som det visste. Det är hemligt, Ebba gillar mest hemliga avtal. Det hon slöt angående skadeståndet på förtalet var oxå hemlig. Samt i och med att hon skrev strafföreläggande så blev inte den Fup:en offentlig handling.
Men en viss rätt i ett visst antal år har jag för mig var det sas. Häromkvällen påstod man med övertygelse här att det avtalet dock inte gäller längre. Då Esbjörn överklagade. Stämmer det så är det ju för jävligt mot Esbjörn. För att han utnyttjade sin rätt att överklaga så miste han sina fördelar i förlikningsavtalet.
Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Respekt är något man förtjänar.
Du sitter ju här och säger att alla som var yngre än Hitler per automatik skulle respektera honom, eller Stalin, Eller Mussolini. Respekt handlar inte om ålderskillnad.
Jo ja så kan man ju tänka. Personligen respekterar jag alla gamla och försöker visa hänsyn till de speciella behov en människa över 80-år ofta har. Om jag träffat Hitler, Stalin eller Musselini på sin ålders höst hade jag respekterar dom med. Världen lär knappast bli en vackrare plats om jag skulle anse att dessa tre herrar förtjänade tjuvnyp och fulspel på sin ålders höst.
Någon pratade om att vända andra kinden till. Det var klokt tycker jag. Jag tror föresten det var Jesus som sa det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Kan bara konstatera att jag till skillnad från dig anser att det är omoraliskt att bryta mot lagen för att vinna fördelar i en affärstvist.
Tror inte att vi kommer längre där utan får agree to disagree.
Egentligen så kommer man aldrig framåt i diskussionerna med Ebbotar. Det går inte att föra en givande dialog med någon som medvetet missförstår.
Citat:
Ursprungligen postat av
pollenper
OK.
Tycker du att det är rätt att Ebba klarade sig klanderfritt från köpet.
Skulle du vilja ge henne ett straff?
Förtalet har inte med affären att göra.
Du var mig en frågvis prick.
Tycker du att Ebba skötte affären klanderfritt? Och utveckla gärna ditt svar.
Tycker du att det var okey av Ebba att utmåla Matz och Majkgård att ha ekonomiska intressen i huset? Om du svarat ja, skulle jag vilja på dig utveckla på vilka grunder.
På vilket sätt tänker du att Ebba ska tilldelas ett straff i ett tvistemål?
Tycker du alltså oxå att detta skulle ha prövats som ett brottsmål, efter som du talar om straff menar jag?
Hur kan du tänka att förtal av ett juridiskt ombud i en pågående tvist inte hör till saken?
På vilket sätt klarade sig Ebba klanderfritt ur denna affär menar du? För jag tänker att ganska mycket moraliskt klander har fallit, faller och kommer att falla på
Ebba.