2022-02-13, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du lyckas inte svara för det finns inget omoraliskt - vilket du själv erkänner genom att inte svara.
Så vad är det du hänger upp dig på då - eftersom de nu inte förlåt något omoraliskt.
Är det bara ett generellt hat mot Ebba - det verkar inte bättre.

Kan bara konstatera att jag till skillnad från dig anser att det är omoraliskt att bryta mot lagen för att vinna fördelar i en affärstvist.
Tror inte att vi kommer längre där utan får agree to disagree.
2022-02-13, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Du svarar faktiskt inte på frågan. Fastighetsaffären mellan Ebba och Esbjörn är det som skedde mellan midsommar och kontraktspåskriften. Sedan börjar tvisten och i tvisten agerade Ebba fel genom att förala Esbjörns ombud.

Men vad gjorde Ebba för fel vid själva affären?

Jag förstår var intresset att fragmentera den här historien härrör ifrån; att fria Ebba från all skuld. Jag är dock inte beredd att följa med ner i sanden. Det är en position som man helt enkelt får acceptera att jag har, hur känslomässigt provocerande man än tycker att det är. På samma sätt får jag acceptera att somliga väljer att fragmentera och pervertera historien och projicera ut sina egna brister på andra.
2022-02-13, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Precis, jag håller med till 100% och det gör majoriteten av Sveriges befolkning också.
Grattis till oss alla säljare och köpare av fastigheter, att Svea rikes lag med JB står starkast.
Grattis Ebba för att rättssystemet äntligen malt färdigt och renovera i frid.
Grattis Esbjörn till 4 milj och lägg nu pengarna som blir kvar på dig själv.

Amen från ateisten och kommunisten.
Det låter som att vi är överens på den punkten.
2022-02-13, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Min fråga är vad du tycker. Gjorde rätten rätt, som du skulle vilja ha det.
Mitt intresse just nu handlar om ditt gäng skulle vilja ha andra lagar.
Jag har inga andra fakta än det som kommit till tingsrätten, tack vare skribenters vilja att redovisa protokollen.
Även detta har jag redan svarat dig på som du ser i inlägget jag klippt in nedan. Vad beror det på att du frågar om samma sak, trots att du fått ett svar? Ouppmärksamhet eller att du försöker måla upp en felaktig bild av vad jag tycker? Är det åter igen dina känslor som styr, snarare än vad jag skriver?

För övrigt företräder jag bara mig själv och mina egna åsikter varför dina försök att klumpa ihop mig med andra ("ditt gäng") är missvisande.
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Du ska nog var mer uppmärksam på vad jag skriver än dina egna känslor om du är intresserad av vad jag tycker.

Jag anser också att lagt kort ligger i de rättsprocesser som denna historia lett till.

Nej, lagen kan inte detaljstyra alla delar av livet. Det är något som vi måste lära våra barn eftersom det finns manipulativa och skrupellösa människor som utnyttjar sig av detta faktum.
Senast redigerad av Krmkr 2022-02-13 kl. 14:26.
2022-02-13, 14:16
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Jag förstår var intresset att fragmentera den här historien härrör ifrån; att fria Ebba från all skuld. Jag är dock inte beredd att följa med ner i sanden. Det är en position som man helt enkelt får acceptera att jag har, hur känslomässigt provocerande man än tycker att det är. På samma sätt får jag acceptera att somliga väljer att fragmentera och pervertera historien och projicera ut sina egna brister på andra.

Med andra ord, du har inget att backa upp dina påståenden med, mer än en strid ström av ovanliga valda ord.

Vill man påskina att någon har en skuld i affären, dvs den viktigaste delen av hela cirkusen, så bör man ha lite substans bakom det påståendet.
2022-02-13, 14:45
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Får man inte ha en egen åsikt i tråden om att jag tycker Ebba har brustit oerhört mycket rent moraliskt i den här affären med Esbjörn utan att man blir länkad ihop med andra i tråden.
Jag står för mina åsikter, jag vet att Ebba har rätt juridiskt av vad som hittills kommit fram, men vägrar att acceptera hennes moraliska förfall.

Det är därför jag uppskattade att det kom in i tråden annan för tråden ny information * om Ebbas brist på moral, att hon redan som 22-åring var lika uträknade, lika manipulativ som hon varit här i husaffären mot Esbjörn, givetvis hör det tråden till att få den infon, sedan är fritt att läsa vad man vill av alla som skriver I tråden.

* https://catharina-drougge.blogspot.com/2018/12/sagan-om-ebba-busch-thor.html

Kan du förklara på vilket sätt köparen moraliskt har brustit gällande husköpet, när som du säger:

”Jag står för mina åsikter, jag vet att Ebba har rätt juridiskt av vad som hittills kommit fram, men vägrar att acceptera hennes moraliska förfall.”

Vad grundar du den åsikten på när hon faktiskt har haft rätt hela tiden?
Har inte säljaren betett sig omoraliskt och brutit mot lagen med sitt obstruerande?
2022-02-13, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag förnekar inte Ebbas förtal. Men återigen, om man påstår att affären gått oriktigt till, moraliskt eller juridiskt, är det klädsamt om man kommer med fakta som påvisar det man påstår.

Ebbas förtal kan omöjligen ha påverkat affären som sådan. Esbjörn skrev inte på köpekontraktet i augusti, för något Ebba gjorde ett halvår senare. Och allt fram till påskrift är affären. Allt efter, är tvisten.
Vi går i cirklar. Jag har förstått att du vill hävda att fallet var avslutat innan det blev en tvist och vill inte diskutera något om förhavandena efter det. Det var det inte enligt juridiken. Det avslutades när Svea hovrätt beslöt att inte bevilja prövningstillstånd den 8 februari i år och Esbjörn bestämde sig för att inte överklaga beslutet och städa ur huset.
Senast redigerad av Krmkr 2022-02-13 kl. 15:19.
2022-02-13, 15:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursäkta.
Tolkar du mitt inlägg som hat mot Esbjörn?

Är ord du använder om Ebba.

Tråden handlar inte om mig.
Du får starta en tråd som heter notknapparen tycker att domare ska bryta mot lagen, att lagarna är fel och vill döma Ebba i en summarisk rättegång eller något.
2022-02-13, 15:45
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Även detta har jag redan svarat dig på som du ser i inlägget jag klippt in nedan. Vad beror det på att du frågar om samma sak, trots att du fått ett svar? Ouppmärksamhet eller att du försöker måla upp en felaktig bild av vad jag tycker? Är det åter igen dina känslor som styr, snarare än vad jag skriver?

För övrigt företräder jag bara mig själv och mina egna åsikter varför dina försök att klumpa ihop mig med andra ("ditt gäng") är missvisande.
Tack.
Jag tolkar det som att du är nöjd med rättens utslag, /eller överenskommelsen)

Bra, vi ska inte sätta oss över lagen.
Att jag frågat igen är för att jag inte kunnat tolka ditt svar utan velat haft förtydligande.

Bra att du delar min syn på rättsväsendet. (lagt kort ligger)

Edit
Citat:
Nej, lagen kan inte detaljstyra alla delar av livet. Det är något som vi måste lära våra barn eftersom det finns manipulativa och skrupellösa människor som utnyttjar sig av detta faktum.

Och med det sista menar du?
2022-02-13, 15:52
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tråden handlar inte om mig.
Du får starta en tråd som heter notknapparen tycker att domare ska bryta mot lagen, att lagarna är fel och vill döma Ebba i en summarisk rättegång eller något.
Om du påstår att jag använder härskartekniker undrar jag varför du inte citerar hela mitt inlägg?
Det var inte så långt.
2022-02-13, 16:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Om du påstår att jag använder härskartekniker undrar jag varför du inte citerar hela mitt inlägg?
Det var inte så långt.

Jag använde citatfunktionen, och då kommer dina citat som är inom citatrutorna inte med.
Jag har inte tagit bort något alls.

Men visst, jag kan gå tillbaka till dina inlägg och börja klippa och klistra in allt i dina inlägg (dvs det som är inom citatrutorna som alltid faller bort när man citerar (svarar)), om det är på det viset du vill ha det.
2022-02-13, 16:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Min fråga är vad du tycker. Gjorde rätten rätt, som du skulle vilja ha det.

Det var han som skulle göra henne mör, eller hur?
Han hade väl inte behövt avgå, han blev ju straffad för flera år sedan.
Fegade han ur?

Mitt intresse just nu handlar om ditt gäng skulle vilja ha andra lagar.
Jag har inga andra fakta än det som kommit till tingsrätten, tack vare skribenters vilja att redovisa protokollen.

Är det här någon slags rättegång du bedriver mot "ditt gäng"?
En grupprättegång?

Vi är anklagade för exakt vad?

Domen, den vet vi redan.

Det har som sagt ingen som helst betydelse vad vi än säger, du har svaret.
Oavsett vad man svara så är det "fel", eftersom du inte bryr dig om om man svarar ja eller nej.

Du får inrikta dina inlägg mot specifika personer (inlägg), och då mot vad de skrivit.
Bemöta det inlägget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in