Citat:
Ursprungligen postat av
Robbejao
För det första är det en gråzon, för det andra måste det analyseras först och träffar man farbror blå på vägen hem är det inte kul att få husis och andra grejer tagna för lite hampa. Var du full när du skrev dem här inlägget eller är du bara helt slut i huvudet?
Alltså tror du på allvar att snuten kommer slösa skattebetalarnas resurser för att störa laglydiga som använder nyttig inte psykoaktiv industrihampa? Då kanske man borde också inte visa sitt kaffe hemma då det också har någon mild effekt. Sluta snacka skit, så länge vi är med EU och vetenskap kommer CBD vara tillåtet.
Det är ingen gråzon, vad dillar du om? Om CBD vore en drog som skulle klassas, typ RC och man sålde det ej för konsumtion så kanske det skulle kunnat vara gråzon (fast även då är det tillåtet).
Har du ens testat CBD eller har har erfarenhet utav riktigt bra gräs? CBD är inget som gör dig minsta lilla väck i huvudet. Jag vet starkare medicinalväxter jag kan köpa i vanliga kostillskottbutiker. CBD förblir en bra, säker medicinal växt, den kommer aldrig klassas mer än den är då det saknar skadeverkningar utav THCgräs, såsom psykos, beroenden, förvirring, dåligt minne osv.
När ska ni inse att gräs kommer bli lagligt worldwide om några år? Enligt vetenskapen borde det redan varit lagligt. Varför ska inte ett nyttigt alternativ till cigaretter och alkohol inte vara lagligt? Helt sinnesjukt att någon annan ska bestämma över vuxna människor vad dem får och inte får stoppa i sin egna kropp. Sverige behöver reformera om hela sin drogpolitik, säger jag som är nykterist i stort sätt numera.
Man kan inte klassas något eller säga att det är gråzon utan grunder, tyvärr räcker det inte att ogilla nyttiga alternativmediciner, det måste finnas något att gå efter och vetenskapen är enad om att CBD är ingen drog, är inte farligt, Inte heller beroendeframkallande och ökar inte risk för psykoser eller försämrat minne och dylikt. Ska CBD vara klassat då ska kaffe, nikotin, te, socker vara ännu mer klassat.