2022-02-13, 14:52
  #397
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Så är det, men det finns rätt många godkända sorter faktiskt, även om ingen av de är som de potenta drogsorterna. Nyaste listan kommer i mars men 2020 fanns det 73 godkända sorter.

Kan tycka att man borde vara ärligare i försäljningen och tala om vilken sort det egentligen är, det kan man ju göra samtidigt som man skriver vilken sort den försöker efterlikna.


Jag instämmer helt och hållet , hade även var kul som kund att få veta lite nörd information , inomhus / utomhus odlat / land / tillverkare / jord / Hydro etc ekologiskt eller inte etc.
Citera
2022-02-13, 16:29
  #398
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Jag instämmer helt och hållet , hade även var kul som kund att få veta lite nörd information , inomhus / utomhus odlat / land / tillverkare / jord / Hydro etc ekologiskt eller inte etc.

Hos Naturexpressen kan du ju välja mellan inomhus/växthus/utomhusodlat iallafall. + så skriver dom lite mer ''nörd information'' som du säger vilket jag också gillar.

Provade iallafall deras inomhusodlade Pineapple-express häromdagen och kan nog lätt säga att det var dom bästa CBD buds jag provat någonsin hittills. Dom eller Bubba kush som jag också testade. Båda var av riktigt bra kvalité, Dom påminde helt ärligt om äkta Cali weed typ, sjukt täta & kompakta buds (speciellt pineapple) och rejält täckta/fyllda med trikomer.
Citera
2022-02-19, 23:54
  #399
Medlem
SmokeFrees avatar
Har Generalens Hampa blivit bättre på att paketera sista hade hans kompanjoner ej tepat botten av låda så det lukta en del. Skickar de även direkt till brevlådan nu eller går den alltid till Ombud. Någon som vet?
Citera
2022-02-20, 00:17
  #400
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeFree
Har Generalens Hampa blivit bättre på att paketera sista hade hans kompanjoner ej tepat botten av låda så det lukta en del. Skickar de även direkt till brevlådan nu eller går den alltid till Ombud. Någon som vet?

När jag beställde av dem så luktade det inte dråger eller narkotikum. det var vacuumpackat och skiten är lagligt så vem bryr sig. RÖK EN FET OCH LÅTSAS DEt ÄR THC
Citera
2022-02-20, 00:24
  #401
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsirgentleman
Hos Naturexpressen kan du ju välja mellan inomhus/växthus/utomhusodlat iallafall. + så skriver dom lite mer ''nörd information'' som du säger vilket jag också gillar.

Provade iallafall deras inomhusodlade Pineapple-express häromdagen och kan nog lätt säga att det var dom bästa CBD buds jag provat någonsin hittills. Dom eller Bubba kush som jag också testade. Båda var av riktigt bra kvalité, Dom påminde helt ärligt om äkta Cali weed typ, sjukt täta & kompakta buds (speciellt pineapple) och rejält täckta/fyllda med trikomer.

Varför röka deras kuksorter som är på max 0.2% thc när man kan röka sorter med 0.8% thc + thca lol
Citera
2022-02-20, 09:08
  #402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunryger
Varför röka deras kuksorter som är på max 0.2% thc när man kan röka sorter med 0.8% thc + thca lol
För att vill man röka thc så fixar man en skön bruning på 28% thc tuffing "lol".
Citera
2022-02-20, 09:11
  #403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunryger
När jag beställde av dem så luktade det inte dråger eller narkotikum. det var vacuumpackat och skiten är lagligt så vem bryr sig. RÖK EN FET OCH LÅTSAS DEt ÄR THC
För det första är det en gråzon, för det andra måste det analyseras först och träffar man farbror blå på vägen hem är det inte kul att få husis och andra grejer tagna för lite hampa. Var du full när du skrev dem här inlägget eller är du bara helt slut i huvudet?
Citera
2022-02-20, 16:02
  #404
Medlem
AberKruxs avatar
Var ute och gick idag i den kyliga luften och vårsolen och rökte en blunt med kings widow.
Det var riktigt skönt, stod och bara lyssnade på naturens ljud och njöt

Vem vet det kanske blir en till under kvällen.

Edit: Meckade några nya blunts nu, redo att avnjutas kolla lite fotboll och röka lite vore inte så dumt

Har ni rökt idag? vad rökte ni och vad gjorde ni medans ni rökte?
__________________
Senast redigerad av AberKrux 2022-02-20 kl. 16:59.
Citera
2022-02-21, 03:09
  #405
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
För att vill man röka thc så fixar man en skön bruning på 28% thc tuffing "lol".

Aa ok. Men vissa föredrar röka utan för höga thc halter då det inte är nåfgot för alla. Men som alla vet så fungerar cbd bättre med thc och 0.2 är pissmängder, om jag skulle ha vanligt hasch hade det haft mer än "28" LOL

Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
För det första är det en gråzon, för det andra måste det analyseras först och träffar man farbror blå på vägen hem är det inte kul att få husis och andra grejer tagna för lite hampa. Var du full när du skrev dem här inlägget eller är du bara helt slut i huvudet?

Mej är inte ens full har aldrig testat droger.,.,., Du kan vara slut i huvudet för man får inte husis av att beställa industrihampa. Att beställa industrihampa är inte gråzon att röka må vara.

I och med att du är full och tar droger kanske du inte kan känna lukten på skillnad mannen
Citera
2022-02-21, 09:51
  #406
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
För det första är det en gråzon, för det andra måste det analyseras först och träffar man farbror blå på vägen hem är det inte kul att få husis och andra grejer tagna för lite hampa. Var du full när du skrev dem här inlägget eller är du bara helt slut i huvudet?

Alltså tror du på allvar att snuten kommer slösa skattebetalarnas resurser för att störa laglydiga som använder nyttig inte psykoaktiv industrihampa? Då kanske man borde också inte visa sitt kaffe hemma då det också har någon mild effekt. Sluta snacka skit, så länge vi är med EU och vetenskap kommer CBD vara tillåtet.

Det är ingen gråzon, vad dillar du om? Om CBD vore en drog som skulle klassas, typ RC och man sålde det ej för konsumtion så kanske det skulle kunnat vara gråzon (fast även då är det tillåtet).

Har du ens testat CBD eller har har erfarenhet utav riktigt bra gräs? CBD är inget som gör dig minsta lilla väck i huvudet. Jag vet starkare medicinalväxter jag kan köpa i vanliga kostillskottbutiker. CBD förblir en bra, säker medicinal växt, den kommer aldrig klassas mer än den är då det saknar skadeverkningar utav THCgräs, såsom psykos, beroenden, förvirring, dåligt minne osv.

När ska ni inse att gräs kommer bli lagligt worldwide om några år? Enligt vetenskapen borde det redan varit lagligt. Varför ska inte ett nyttigt alternativ till cigaretter och alkohol inte vara lagligt? Helt sinnesjukt att någon annan ska bestämma över vuxna människor vad dem får och inte får stoppa i sin egna kropp. Sverige behöver reformera om hela sin drogpolitik, säger jag som är nykterist i stort sätt numera.

Man kan inte klassas något eller säga att det är gråzon utan grunder, tyvärr räcker det inte att ogilla nyttiga alternativmediciner, det måste finnas något att gå efter och vetenskapen är enad om att CBD är ingen drog, är inte farligt, Inte heller beroendeframkallande och ökar inte risk för psykoser eller försämrat minne och dylikt. Ska CBD vara klassat då ska kaffe, nikotin, te, socker vara ännu mer klassat.
__________________
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-02-21 kl. 10:02.
Citera
2022-02-22, 01:45
  #407
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Alltså tror du på allvar att snuten kommer slösa skattebetalarnas resurser för att störa laglydiga som använder nyttig inte psykoaktiv industrihampa? Då kanske man borde också inte visa sitt kaffe hemma då det också har någon mild effekt. Sluta snacka skit, så länge vi är med EU och vetenskap kommer CBD vara tillåtet.

Det är ingen gråzon, vad dillar du om? Om CBD vore en drog som skulle klassas, typ RC och man sålde det ej för konsumtion så kanske det skulle kunnat vara gråzon (fast även då är det tillåtet).

Har du ens testat CBD eller har har erfarenhet utav riktigt bra gräs? CBD är inget som gör dig minsta lilla väck i huvudet. Jag vet starkare medicinalväxter jag kan köpa i vanliga kostillskottbutiker. CBD förblir en bra, säker medicinal växt, den kommer aldrig klassas mer än den är då det saknar skadeverkningar utav THCgräs, såsom psykos, beroenden, förvirring, dåligt minne osv.

När ska ni inse att gräs kommer bli lagligt worldwide om några år? Enligt vetenskapen borde det redan varit lagligt. Varför ska inte ett nyttigt alternativ till cigaretter och alkohol inte vara lagligt? Helt sinnesjukt att någon annan ska bestämma över vuxna människor vad dem får och inte får stoppa i sin egna kropp. Sverige behöver reformera om hela sin drogpolitik, säger jag som är nykterist i stort sätt numera.

Man kan inte klassas något eller säga att det är gråzon utan grunder, tyvärr räcker det inte att ogilla nyttiga alternativmediciner, det måste finnas något att gå efter och vetenskapen är enad om att CBD är ingen drog, är inte farligt, Inte heller beroendeframkallande och ökar inte risk för psykoser eller försämrat minne och dylikt. Ska CBD vara klassat då ska kaffe, nikotin, te, socker vara ännu mer klassat.
Orkade bara läsa några meningar. Vad fan snackar du om och var har jag påstått motsatsen av allt skit du jidder om ?

Det är en gråzon för att det ser ut och luktar exakt som vanligt cb din pajas. Springer du runt med det där på stan så kommer dem pissa dig och vis som röker thc och jobbar samt har körkort vill inte torska. Visst du får säkert till med tillbaka dina sketna hampa buds men var det värt besväret?

Var har jag en påstått att men blir hög av hampa med 0.2 % thc?
Vad fan går du på?
Citera
2022-02-22, 03:41
  #408
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Orkade bara läsa några meningar. Vad fan snackar du om och var har jag påstått motsatsen av allt skit du jidder om ?

Det är en gråzon för att det ser ut och luktar exakt som vanligt cb din pajas. Springer du runt med det där på stan så kommer dem pissa dig och vis som röker thc och jobbar samt har körkort vill inte torska. Visst du får säkert till med tillbaka dina sketna hampa buds men var det värt besväret?

Var har jag en påstått att men blir hög av hampa med 0.2 % thc?
Vad fan går du på?

Vad jag går på? Om du har bra skor kan du gå långt. Du är ju dum i skallen? Det ser inte ut som vanlig på analys. Men om du har hasch i analen kanske det gör? Jag röker hela tiden utan droger men jag kör ingen bil så jag bryr mig inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in