2022-01-28, 17:17
Bannlyst
Hämtade ut ett paket med Lemon Cheese, Melon Kush och Royal GG#4.

Lemon cheese luktar verkligen med den där karaktäristiska cheese doften med inslag av citron.
Melon Kush doftar också ljuvligt och Royal GG#4 med. Väldigt nöjd med kvalitén överlag.
Citera
2022-01-28, 18:33
Medlem
AberKruxs avatar
Rökte en ny CBD-hasch ikväll. "Caramel". 22% CBD.

Den var härlig att röka. Fungerade fint i att ta bort stressen i kroppen redan efter 1 bloss.
Fick den där tunga känslan som Charas ger. Nästan i nivå med just Charas.

Får en känsla av att ögonen kommer sluta sig då jag tar ett djupt bloss av denna. Man tänker nästan på att nodda som opiatfolket gör haha nu överdrev jag men det är det närmaste jag kan tänka mig i att beskriva den känslan.

Den här kommer direkt efter Charas i min rangordning i de jag testat

Det kommer bli svårt att toppa Charas, tur jag köpt på mig lite extra av den

Trevlig helg alla sköna medlemmar här på forumet!
Rök lugnt i helgen!
Citera
2022-01-29, 18:26
Medlem
AberKruxs avatar
Åh gud vilken skön promenad

Tog med mig lite cbdgrönt och gick ut i vintermörkret.

Drog i mig kvällsluften och tittade på ljusen i natten.

Så fort jag tog ett bloss släppte spänningarna i nacken och axlarna.
Det var nästan helt tyst ute, såg bara 1 person ute på flera timmar.

Stannade upp och rökte några gånger. Då jag gick in i och blev uppslukad av skogen och rökte där kändes det extra härligt. Kändes som att världen stannade upp och allt blev ett steg tystare än innan.

Rekommenderar verkligen dessa Lock N Load chillum-pipor med kork. De är verkligen praktiska att ha med sig ut.

Trevlig kväll!
Citera
2022-01-29, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AberKrux
Åh gud vilken skön promenad

Tog med mig lite cbdgrönt och gick ut i vintermörkret.

Drog i mig kvällsluften och tittade på ljusen i natten.

Så fort jag tog ett bloss släppte spänningarna i nacken och axlarna.
Det var nästan helt tyst ute, såg bara 1 person ute på flera timmar.

Stannade upp och rökte några gånger. Då jag gick in i och blev uppslukad av skogen och rökte där kändes det extra härligt. Kändes som att världen stannade upp och allt blev ett steg tystare än innan.

Rekommenderar verkligen dessa Lock N Load chillum-pipor med kork. De är verkligen praktiska att ha med sig ut.

Trevlig kväll!

Var köpte du den?
Citera
2022-01-30, 13:03
Medlem
AberKruxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gouglas
Var köpte du den?

ST ("Röktornet") säljer dessa. Rekommenderar 20mm varianten då 9mm varianten röks ur snabbt med grönt. Packar man den med brunt räcker det längre så klart. Packa inte så det blir helt tätt bara för då kan inte röken passera. Ta med en tandpetare ut som man kan peta bort den yttersta askan med för att underlätta tändning av resterande i koppen efter några bloss.

Du kommer se vad jag menar med tandpetaren då man röker ur dessa, lågan har inte så lätt att antända det bakre i koppen om det är massa aska för

De finns att köpa på massor med sidor om man kan kan tänka sig att köpa utomlands också.

Jag har testat att packa en pipa färdig och dra plastfolie över koppen och ha i fickan också. Det fungerar rätt bra också men jag föredrar dessa med plastkork helt klart.
Citera
2022-02-02, 12:39
Medlem
DudeConfuseds avatar
Nån som provat att beställa hem ett halvt HG ifrån upgradenat*ral? Eftersom deras priser är låga som fan just nu så känns det suspekt. Aldrig haft problem tidigare med dem och ser att dem tagit bort den ”vanliga” betalningsmetoden och det kanske är därav ett halvt HG ligger på 900kr?

Nån som tagit chansen till denna extremt låga typ utförsäljning?
Citera
2022-02-04, 19:21
Medlem
AberKruxs avatar
Rökte nyss Kings Widow buds
Mycket lättrökt och ger en fin känsla av lugn och att vara lite seg och dämpad i skallen.
Perfekt för en fredag kväll.
Citera
2022-02-07, 21:34
Medlem
Finns det att köpa CBD-buds i butik i Svenska storstäder? Eller måste man köpa via nätet? Är det lagligt?
Citera
2022-02-08, 16:40
Medlem
Galdars avatar
Längesen jag skrev i tråden nu , haft fullt upp denna veckan studier upp till öronen , sprängande huvud värk sedan igår , blev ett bloss i vapen nu , super Lemon haze hasch och Lemon skunk buds blandade i en kopp . Nu är huvudvärken så gott som borta , och är avslappnad och äter en kanelbulle och dricker kaffe .

Har i princip inte rökt / vapat någonting på en månad kanske vid två tillfällen , min huvudvärk har blivit mycket bättre sedan jag började köra mer yoga kombinerat med vapande . Har endast tre strains hemma , kompolti , och de jag nämnde ovan , har tre olika THC strains också men det använder jag bara extremt sällan typ 420 eller på nyår om tid och möjlighet finns .

Har ni provat några nya hasch sorter ? Själv fick jag en 24 karats guld kona som röktes med en vän häromdagen . Mycket trevligt .
Citera
2022-02-09, 17:28
Medlem
AberKruxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Längesen jag skrev i tråden nu , haft fullt upp denna veckan studier upp till öronen , sprängande huvud värk sedan igår , blev ett bloss i vapen nu , super Lemon haze hasch och Lemon skunk buds blandade i en kopp . Nu är huvudvärken så gott som borta , och är avslappnad och äter en kanelbulle och dricker kaffe .

Har i princip inte rökt / vapat någonting på en månad kanske vid två tillfällen , min huvudvärk har blivit mycket bättre sedan jag började köra mer yoga kombinerat med vapande . Har endast tre strains hemma , kompolti , och de jag nämnde ovan , har tre olika THC strains också men det använder jag bara extremt sällan typ 420 eller på nyår om tid och möjlighet finns .

Har ni provat några nya hasch sorter ? Själv fick jag en 24 karats guld kona som röktes med en vän häromdagen . Mycket trevligt .

Tjena, ett litet tag sen jag såg dig i tråden som sagt välkommen tillbaka
Undrade vart du tog vägen tycker dina inlägg är trevliga att läsa

Har provat några av haschen och budsen men har fastnat för budsen för tillfället.
Att göra blunts eller rulla spliffs är så mysigt. Röken är inte lika stark som av haschen men ger samma lugnande känsla. Älskar len rök av buds. Är så härligt

Jag som har en liten grinder så passar "kings widow" buds mycket bra då det är väldigt små buds som får plats i grindern.

Sedan gör jag gärna blunts som jag köper färdiga att bara fylla upp med grindade buds.

Ska göra något "hälsotest" relaterat till lungorna via kneget inom ganska kort så jag avvaktar med att röka något tills efter det bara för säkerhetsskull.

Har testat Nepalese temple ball haschet som ska vara 20% cbd och 6% CBG men jag tyckte den lilla mängden CBG tog över hela känslan och gav ett fokus istället för ett lugn. Jag var ute och gick och kunde låsa blicken på billysen som passerade osv och var lite smått i trans. Den lugnande känslan som av CBD var inte lika påtaglig. Kommer inte köpa mer CBG för min del, CBD passar mig bättre då jag bara vill chilla och varva ner och inte behöver fokus.

De som heter typ Super Lemon Haze och så vidare med citron eller mango eller annan fruktsmak, blir själva smaken av frukt stark då man röker den eller är det bara en ytterst liten nyans?
Citera
2022-02-10, 00:42
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AberKrux
Tjena, ett litet tag sen jag såg dig i tråden som sagt välkommen tillbaka
Undrade vart du tog vägen tycker dina inlägg är trevliga att läsa

Har provat några av haschen och budsen men har fastnat för budsen för tillfället.
Att göra blunts eller rulla spliffs är så mysigt. Röken är inte lika stark som av haschen men ger samma lugnande känsla. Älskar len rök av buds. Är så härligt

Jag som har en liten grinder så passar "kings widow" buds mycket bra då det är väldigt små buds som får plats i grindern.

Sedan gör jag gärna blunts som jag köper färdiga att bara fylla upp med grindade buds.

Ska göra något "hälsotest" relaterat till lungorna via kneget inom ganska kort så jag avvaktar med att röka något tills efter det bara för säkerhetsskull.

Har testat Nepalese temple ball haschet som ska vara 20% cbd och 6% CBG men jag tyckte den lilla mängden CBG tog över hela känslan och gav ett fokus istället för ett lugn. Jag var ute och gick och kunde låsa blicken på billysen som passerade osv och var lite smått i trans. Den lugnande känslan som av CBD var inte lika påtaglig. Kommer inte köpa mer CBG för min del, CBD passar mig bättre då jag bara vill chilla och varva ner och inte behöver fokus.

De som heter typ Super Lemon Haze och så vidare med citron eller mango eller annan fruktsmak, blir själva smaken av frukt stark då man röker den eller är det bara en ytterst liten nyans?

Tackar herr Aber ! Nöjet är på min sida också !

Intressant , jag vet inte ifall jag provat någon sort med hög CBG , men jag har känt mig ungefär så som du beskriver av en carmagnola strain en gång , lite väl fokuserad ungefär som man druckit svin mycket kaffe .

Dessa strains med olika frukt namn så som pineapple express och Lemon skunk etc , när jag vapar så känner jag en ctitus aktig smak när jag inhalerar, röken i sig smakar inte så citrus Aktigt , en mer len och diskret weed smak , känner inte lika mycket smak i överlag genom förbränning i spliffar eller liknande.

Jag vet heller inte hur exakt lika CBD ( industri hampa) strains faktiskt är original strains , om man röker en Lemon skunk från en bra fröbank så är det en genuin lemonskunk, en CBD Lemon skunk är egentligen bara en fram odlad / krossodlad industrihampa dom odlat fram i den mån tills att bonden tycker att smak terpenerna liknar oringal strainen tillräckligt mycket , och detta har en viss begränsning , det finns bara ett antal lagliga olika industrihampa sorter i Europa om jag förstått det rätt , om det står Lemon skunk på en CBD förpackning så är den faktiska sorten troligtvis något helt annat , kompolti , carmagnola , finola etx , men jag tycker att nästan all CBD smakar lika bra som riktigt gräs , inte hittat något som smakar / luktar som blueberry sorter ännu , men man vet aldrig vad framtiden ska skänka oss. Kan i övrigt rekomenderar King Palms hampa kronor för dig som gillar bluntar / konor. Om du råkar sitta på en större mängd gräs någon någon och vill festa till det rejält på en födelsedag eller liknande så rekomenderar jag att kolla in hur man gör cannagarer / thaisticks på Youtube , ett fint och smaksigt hantverk men kanske lite av en weed snobberi grej att göra . Molds för hur man rullar dessa finns att köpa , jag gjorde en själv .

Ha en trevligt fortsatt vecka !
Citera
2022-02-13, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
det finns bara ett antal lagliga olika industrihampa sorter i Europa om jag förstått det rätt , om det står Lemon skunk på en CBD förpackning så är den faktiska sorten troligtvis något helt annat , kompolti , carmagnola , finola etx

Så är det, men det finns rätt många godkända sorter faktiskt, även om ingen av de är som de potenta drogsorterna. Nyaste listan kommer i mars men 2020 fanns det 73 godkända sorter.

Kan tycka att man borde vara ärligare i försäljningen och tala om vilken sort det egentligen är, det kan man ju göra samtidigt som man skriver vilken sort den försöker efterlikna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in