Citat:
Ursprungligen postat av
AberKrux
Tjena, ett litet tag sen jag såg dig i tråden som sagt

välkommen tillbaka
Undrade vart du tog vägen

tycker dina inlägg är trevliga att läsa
Har provat några av haschen och budsen men har fastnat för budsen för tillfället.
Att göra blunts eller rulla spliffs är så mysigt. Röken är inte lika stark som av haschen men ger samma lugnande känsla. Älskar len rök av buds. Är så härligt
Jag som har en liten grinder så passar "kings widow" buds mycket bra då det är väldigt små buds som får plats i grindern.
Sedan gör jag gärna blunts som jag köper färdiga att bara fylla upp med grindade buds.
Ska göra något "hälsotest" relaterat till lungorna via kneget inom ganska kort så jag avvaktar med att röka något tills efter det bara för säkerhetsskull.
Har testat Nepalese temple ball haschet som ska vara 20% cbd och 6% CBG men jag tyckte den lilla mängden CBG tog över hela känslan och gav ett fokus istället för ett lugn. Jag var ute och gick och kunde låsa blicken på billysen som passerade osv och var lite smått i trans. Den lugnande känslan som av CBD var inte lika påtaglig. Kommer inte köpa mer CBG för min del, CBD passar mig bättre då jag bara vill chilla och varva ner och inte behöver fokus.
De som heter typ Super Lemon Haze och så vidare med citron eller mango eller annan fruktsmak, blir själva smaken av frukt stark då man röker den eller är det bara en ytterst liten nyans?
Tackar herr Aber ! Nöjet är på min sida också !
Intressant , jag vet inte ifall jag provat någon sort med hög CBG , men jag har känt mig ungefär så som du beskriver av en carmagnola strain en gång , lite väl fokuserad ungefär som man druckit svin mycket kaffe .
Dessa strains med olika frukt namn så som pineapple express och Lemon skunk etc , när jag vapar så känner jag en ctitus aktig smak när jag inhalerar, röken i sig smakar inte så citrus Aktigt , en mer len och diskret weed smak , känner inte lika mycket smak i överlag genom förbränning i spliffar eller liknande.
Jag vet heller inte hur exakt lika CBD ( industri hampa) strains faktiskt är original strains , om man röker en Lemon skunk från en bra fröbank så är det en genuin lemonskunk, en CBD Lemon skunk är egentligen bara en fram odlad / krossodlad industrihampa dom odlat fram i den mån tills att bonden tycker att smak terpenerna liknar oringal strainen tillräckligt mycket , och detta har en viss begränsning , det finns bara ett antal lagliga olika industrihampa sorter i Europa om jag förstått det rätt , om det står Lemon skunk på en CBD förpackning så är den faktiska sorten troligtvis något helt annat , kompolti , carmagnola , finola etx , men jag tycker att nästan all CBD smakar lika bra som riktigt gräs , inte hittat något som smakar / luktar som blueberry sorter ännu , men man vet aldrig vad framtiden ska skänka oss. Kan i övrigt rekomenderar King Palms hampa kronor för dig som gillar bluntar / konor. Om du råkar sitta på en större mängd gräs någon någon och vill festa till det rejält på en födelsedag eller liknande så rekomenderar jag att kolla in hur man gör cannagarer / thaisticks på Youtube , ett fint och smaksigt hantverk men kanske lite av en weed snobberi grej att göra . Molds för hur man rullar dessa finns att köpa , jag gjorde en själv .
Ha en trevligt fortsatt vecka !