Citat:
Ursprungligen postat av
Galdar
Låter trevligt ! Betygsätt sen smaken på teet !
( En till fördel med att vapea då kan du använda de förbrända örterna till att göra ätbara saker så som smör , jordnötssmör , tea etc . , En vän sa till mig att om du vejpar dom i över 183 grader så är dom aktiverade för att kunna användas till bakning .
Ha en trevlig helg !
Åhhh gud så gott teet blev.
Jättegod smak blev det. Det smakar i princip precis som det luktar.
Jag tog 1 tesked med smör och 0.5 gram purple dream grindad bud och la i en kastrull och smälte smöret och skopade upp grindet och smöret och la i en teklämma och la i 0.5L vatten (max mängd i min termosmugg) och sjudade det 30 minuter på svag värme med teklämman i kastrullen och vattnet. Inte stormkok.
Efter 20 minuter började det lukta ljuvligt av teet och lukten spred sig till övervåningen.
Efter typ 28-29 minuter satte jag ett kaffefilter över toppen på termosmuggen och hällde igenom det och sedan nöp jag ihop filtret och satt en påsklämma på den som en tepåse och la i den i termosmuggen som en egengjord tepåse. Jag använde ingen riktig tepåse med någon viss smak och det var rätt val. Gud så gott det smakar med budsens egen smak. Smöret ger ingen smak utan syndes mest i kastrullen av det var fett/oljigt i vattnet.
Återkommer lite senare med just effekten då jag läst att det kan ta en stund för det att börja ge effekt. Så fort jag började dricka så började jag känna mig lite avslappnad dock.
Det här är mitt nya favoritte helt klart. Mycket godare smak än något te jag köpt. Rekommenderar att testa.
EDIT: Riktigt skön känsla av teet också. Känner mig riktigt avslappnad. Mer avslappnad än då jag rökt lika mycket. Zonar ut riktigt lätt nu. Var slut efter jobbet men det är som bortblåst. Bara avslappning nu. Axlarna hänger tungt nedåt och känner mig typ tom i huvet. Inga tankar som snurrar som det ofta annars gör.