2021-12-07, 18:29
Medlem
EastClintfoods avatar
Beställde lite olja och tänkte man kan väl passa på köpa lite trikomer. När väl beställningen var gjort och skickat så insåg man att istället för trikomer hade man beställt kratom.. Någon som har erfarenhet av detta? Alltså kratom.
Citera
2021-12-07, 18:48
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Beställde lite olja och tänkte man kan väl passa på köpa lite trikomer. När väl beställningen var gjort och skickat så insåg man att istället för trikomer hade man beställt kratom.. Någon som har erfarenhet av detta? Alltså kratom.

Nej , men jag har hört att folk använt det när dom ska sluta med tunga droger .
Citera
2021-12-07, 18:48
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
(FB) Kratom (Mitragyna speciosa) - tråden (sammanfogad) ?
Citera
2021-12-07, 19:20
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Nej , men jag har hört att folk använt det när dom ska sluta med tunga droger .

Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
(FB) Kratom (Mitragyna speciosa) - tråden (sammanfogad) ?

Okej och tackar..

Läser på nu och det känns lite så där. Visst har man fått opiater i ett år mot smärta men sen slutade en frivilligt och varit utan i 8-9 månader.

Har både fantom och nervsmärta efter amputering så har blandannat cbd olja fungerat helt ok, mestadels för god sömn.
Citera
2021-12-07, 19:38
Medlem
AberKruxs avatar
Citat:
Jag använder en ört vape , finns en del sånna på marknaden nu, jag fyller en liten kapsel med ört , är det hasch eller vax så lägger i en "liquid pad " över örten så det kan smälta , så funkar det med den typen av vape jag kör som är en storz and bickel , det finns andra bra vapes också , bland annat firefly V2 , då lägger man bara i direkt i hålet och sen är det tuta och köra. Kan ställa in exakt temperatur genom en app . Det smakar även gudomligt , jag brukar inte kunna känna av smakerna så lätt i en spliff , det smakade verkligen citrus ur Lemon skunken i vapen , aldrig fått samma smak upplevde innan och då har jag nästan bara rökt ekologiskt jord odlat gräs i spliffar tidigare .

Det får plats 0.2 i en kapsel och kan köpa flera kapslar och preparera dom , finns även en grinder som är special byggd till vapen så man kan grinda i utan att spilla , även ett nyckel rings magasin där det får plats flera kapslar så du alltid har fyra fem stycken on the run , så du slipper kladda och Mecka och smula ner , har jag förstått det rätt så får man vad man betalar för inom ört vapes , ångan tenderar att vara stark och rivig efter några hittar vid billigare vapes , denna vape har en kyl funktion så ångan alltid är kyld . Fördelen med buds är att du ser kvalitén genom ångan och när du bryter upp en bud , jag skulle aldrig vilja vapea olja för att under tillverknings processen försvinner massa nyttiga grejer , och du kan inte inspektera kvalitén på samma sätt som du kan i en bud , och buds luktar så djuvligt och fint , öppnar ibland mina glas burkar hemma bara för att lukta lite på gräset.

Är kalas och rulla en fin hampa kona ibland också , en king palm till exempel och bara njuta av smaken, men 9 av 10 så kör jag vape .

Tack för ett bra inlägg!

Jag brukar också öppna på burken och lukta lite på budsen och haschet. Jag blir på riktigt bra humör bara jag känner lukten

Jag gillar att röka inomhus vid öppet fönster men funderar på att köpa en luftrenare att ha i det rummet. Än har det inte satt sig någon lukt eller missfärgning därinne då jag vädrat rätt så bra vid rökning.

Det är så mysigt att sitta inne i vintermörkret med lite härlig belysning och blossa i lugn och ro
Från fönstret ser jag den kolsvarta natthimlen med lysande stjärnor. Har även en radio i fönstret därinne som jag har lite svag volym på ibland.

Nu blev jag sugen på att röka igen
Citera
2021-12-07, 21:27
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AberKrux
Tack för ett bra inlägg!

Jag brukar också öppna på burken och lukta lite på budsen och haschet. Jag blir på riktigt bra humör bara jag känner lukten

Jag gillar att röka inomhus vid öppet fönster men funderar på att köpa en luftrenare att ha i det rummet. Än har det inte satt sig någon lukt eller missfärgning därinne då jag vädrat rätt så bra vid rökning.

Det är så mysigt att sitta inne i vintermörkret med lite härlig belysning och blossa i lugn och ro
Från fönstret ser jag den kolsvarta natthimlen med lysande stjärnor. Har även en radio i fönstret därinne som jag har lite svag volym på ibland.

Nu blev jag sugen på att röka igen

Låter ju som en riktigt trevlig kvälls rutin !

Ska du köpa en luft renare så rekomenderar jag en med tillhörande kolfilter på , den typen av kanal fläkt med kolfilter som cannabis odlare använder , finns på Hydro garden , polaren har en sådan i sin "man cave" luktar nästan ingenting , minus är att dom är fula och tar upp rätt mycket plats . Om du är händig kan du bygga den vägg monterad och täcka den med någon slags plåt tunnel ( tänk en köksfläkt ) , så länge du kan öppna någorlunda enkelt vid kolfilter byte . Där jag bor röker ungdomarna utanför och minst en till i min trapp röker gräs så jag behöver inte tänka på det , men har faktiskt ett kolfilter på balkongen dom få gångerna det ska spliffas

Trevlig kväll !
Citera
2021-12-08, 21:25
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Exakt. Du får enligt svensk lag inte ha THC i kroppen om du inte har det på föreskrivet recept från en läkare. Trodde det var allmän kunskap.

Det finns lite olika bud om det https://nordicmedcan.se/ar-hampa-lagligt/
Citat:
EU-godkänd industrihampa med högst 0,2 % THC som är odlad enligt reglerna är laglig att sälja och inneha. Även att inta/konsumera/bruka industrihampa måste ses som lagligt eftersom den är undantagna narkotikadefinitionen.

Får jag äta / röka / vejpa hampan jag köper av er?
Ja, det får du. För att förtydliga punkten ovan: eftersom du köper en laglig produkt som inte omfattas av narkotikalagstiftningen finns inget hinder för att du skall kunna använda produkten – nästan ”hur du vill” – läs mer under nästa punkt.

Grejen är att du tekniskt sett har rätt, svensk rätt förbjuder THC i kroppen, men, EU-rätten tillåter industrihampa med högst 0.2 % THC. Svensk lagstiftning får inte gå emot EU-rätt och därmed kan du frias från narkotikabrott förutsatt att du har fått i dig THC-mängderna genom industrihampan.

Du kan förstås ändå bli misstänkt för narkotikabrott

Citat:
I Sverige finns en ”lång tradition” av att ett positivt resultat vid ett sådant test mer eller mindre automatiskt ses som tillräckligt bevis för att kunna fällas för narkotikabrott – det är helt enkelt vedertagen praxis.

Numera, med fler och fler som använder lagliga varianter av Cannabis sativa L, är det inte en metod som fungerar för att se om någon brutit mot lagen eller inte.

Oavsett hur exempelvis polisen eventuellt får det att låta så har du full rätt att vägra lämna urinprov så länge du går med på att lämna ett blodprov. Det kan dock krävas att du står på dig!

OBS! Om du går med på urinprov som sedan visar positivt bedöms du vara skyldig på plats. Även om du använt dig av laglig hampa är det nu ditt jobb att bevisa och övertyga rättsväsendet att du är oskyldig. Om du istället endast går med på blodprov kommer det först och främst ta 2-3 veckor innan svaret kommer fram. Om det nu skulle visa positivt på THC/cannabis är det nu upp till åklagaren att bygga ett fall för att bevisa i rätten att det fanns uppsåt till brott. Vad detta handlar om är att vid ett positivt snabbtest ses du som skyldig oavsett om det saknas uppsåt till brott. Om du endast går med på blodprov vänds hela kakan och du är oskyldig ända fram tills åklagaren kan bevisa att det fanns uppsåt till brott.
Citera
2021-12-10, 17:09
Medlem
AberKruxs avatar
Testar just nu att koka CBD te. Det är första gången jag testar så jag är inte säker på att det blir lyckat.
Återkommer senare med resultat.

Trevlig helg CBD-folket!
Citera
2021-12-10, 17:14
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AberKrux
Testar just nu att koka CBD te. Det är första gången jag testar så jag är inte säker på att det blir lyckat.
Återkommer senare med resultat.

Trevlig helg CBD-folket!

Låter trevligt ! Betygsätt sen smaken på teet !

( En till fördel med att vapea då kan du använda de förbrända örterna till att göra ätbara saker så som smör , jordnötssmör , tea etc . , En vän sa till mig att om du vejpar dom i över 183 grader så är dom aktiverade för att kunna användas till bakning .

Ha en trevlig helg !
Citera
2021-12-10, 17:38
Medlem
AberKruxs avatar
Citat:
Låter trevligt ! Betygsätt sen smaken på teet !

( En till fördel med att vapea då kan du använda de förbrända örterna till att göra ätbara saker så som smör , jordnötssmör , tea etc . , En vän sa till mig att om du vejpar dom i över 183 grader så är dom aktiverade för att kunna användas till bakning .

Ha en trevlig helg !

Åhhh gud så gott teet blev.
Jättegod smak blev det. Det smakar i princip precis som det luktar.

Jag tog 1 tesked med smör och 0.5 gram purple dream grindad bud och la i en kastrull och smälte smöret och skopade upp grindet och smöret och la i en teklämma och la i 0.5L vatten (max mängd i min termosmugg) och sjudade det 30 minuter på svag värme med teklämman i kastrullen och vattnet. Inte stormkok.

Efter 20 minuter började det lukta ljuvligt av teet och lukten spred sig till övervåningen.

Efter typ 28-29 minuter satte jag ett kaffefilter över toppen på termosmuggen och hällde igenom det och sedan nöp jag ihop filtret och satt en påsklämma på den som en tepåse och la i den i termosmuggen som en egengjord tepåse. Jag använde ingen riktig tepåse med någon viss smak och det var rätt val. Gud så gott det smakar med budsens egen smak. Smöret ger ingen smak utan syndes mest i kastrullen av det var fett/oljigt i vattnet.

Återkommer lite senare med just effekten då jag läst att det kan ta en stund för det att börja ge effekt. Så fort jag började dricka så började jag känna mig lite avslappnad dock.

Det här är mitt nya favoritte helt klart. Mycket godare smak än något te jag köpt. Rekommenderar att testa.

EDIT: Riktigt skön känsla av teet också. Känner mig riktigt avslappnad. Mer avslappnad än då jag rökt lika mycket. Zonar ut riktigt lätt nu. Var slut efter jobbet men det är som bortblåst. Bara avslappning nu. Axlarna hänger tungt nedåt och känner mig typ tom i huvet. Inga tankar som snurrar som det ofta annars gör.
Senast redigerad av AberKrux 2021-12-10 kl. 18:02.
Citera
2021-12-14, 15:24
Bannlyst
Varför är det ok att evaporera men inte röka CBD?
Citera
2021-12-15, 17:56
Medlem
Suecokids avatar
Röka och dricka är ju värsta bomben, ger en för-jävla skön effekt för mig iallafall. Betydligt skönare än om man enbart dricker. De höjer väl varandras effekt kan jag tänka mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in