2022-02-13, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag konstaterar att ditt hat mot Esbjörn gör att du blundar för Ebbas omoraliska ageranden under tvisten.

Tur då att vi har ett rättsystem som inte arbetar så känslomässigt partiskt.
Jag hyser inget hat mot Esbjörn - det är ju DU som gör det.
DU önskar i princip livet ur honom i VARJE inlägg och hoppas att han ska ha så många sjukdomar som möjligt. DET ÄR riktigt sjukt.

Men återigen . VAD är det som är omoraliskt i Ebbas hantering?
Du svarade inte på det - var det en svårt fråga - jag gissar det....
2022-02-13, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Var hittar du uppgifterna om att han är en "förvirrad och irrationellt gubbe"
Vad har du emot Esbjörn och varför önskar du honom ett långt liv i sjukdom och armod?
Trivs du inte med hans nuvarande hälsostatus - klar i knoppen och med både hörsel och syn?
Förstår inte denna aversion som många här har mot att folk får vara friska även när de passerat 55.
Det är som om ni vill att man bara ska lägga sig ner och dö efter det.
Vänta bara tills du själv fyllt 20 och du börjar inse att du blir äldre för varje år.

Mardrömmen måste ju vara att ha gladaröven, krmkr, kubun och några till som bröllopsgäster.
När all andra gäster i sina tal önskar de båda lyckliga ett långt och lyckligt liv tillsammans och de får förbli friska åldras tillsammans - så kommer dessa önska att de blir dementa, kutryggiga, döva och blinda inom en snar framtid.
Jävlar vilken dålig stämning det hade blivit. En rätt sjuk inställning till livet. Kan inte stå helt rätt till där uppe.
De som det inte brukar stå rätt till "där uppe" är de som inte förmår att se komplexiteten i olika händelser. De börjar då fragmentera och pervertera verkligheten. Ofrånkomligen blir då omvärlden märklig och oförståelig. När väl detta är gjort kommer de följdriktiga projektionerna av de egna bristerna, på ungefär samma sätt dom du gör nu.

Det är alltså så att du bedömer att Esbjörn har agerat rationellt och stringent under denna affär?
2022-02-13, 12:02
Medlem
Citat:
De som det inte brukar stå rätt till "där uppe" är de som inte förmår att se komplexiteten i olika händelser. De börjar då fragmentera och pervertera verkligheten. Ofrånkomligen blir då omvärlden märklig och oförståelig. När väl detta är gjort kommer de följdriktiga projektionerna av de egna bristerna, på ungefär samma sätt dom du gör nu.

Det är alltså så att du bedömer att Esbjörn har agerat rationellt och stringent under denna affär?
Men kan du inte bara berätta - vad var det som var så omoraliskt i det Ebba gjorde....?
NU svamlar du bara en massa för du har inget svar. För hon har ju egentligen inte gjort något fel - inte sant.
2022-02-13, 12:03
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Det är aldrig för sent. Det finns många som tror att de gått fria och sedan kommer rättvisan upp och biter dem i rumpan.

Och Ja, om du inte fattat det så tycker jag det mesta tyder på att hon innan kontraktskrivningen påverkade Esbjörn på ett otillbörligt sätt. Därför tycker jag att en prövning av detta vore önskvärt.

Och avslutnings vis: Ja i mitt idealsamhälle är åldringsbrott olagligt.
Och bevisen presenterades i tingrätten, antar jag.
Esbjörn sa något om fri vilja.
Är det okey med brott mot femtioåringar?

Nu vill jag inte börja traggla om domen i sig utan jag nöjer mig din uppfattning att hon är skyldig och om du haft chansen troligen skulle straffa henne och låta affären gå tillbaka.

Bör Esbjörn få skadestånd också?
2022-02-13, 12:07
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Är ddu nöjd med utfallet? Jag är det.

Edit
Hon klantade sig angående förtalet, jag hade förmodligen också åkt dit på det.
Men husaffären, är du nöjd med domen eller skulle du vilja ha den annorlunda?
Nej jag önskar att förlikelsen Inte kommit till och saken bättre rätt testats juridiskt.

Men jag tycker framför allt att Ebba skulle stått fast vid sitt löfte om att inte genomföra affären. När Esbjörn inte ville.

Att skriva till sig ett förtal och grundlöst påstå saker om människor i Esbjörns närhet tycker jag tyder på att hon inte har rent mjöl i påsen.

Men så blev det ju inte. Så om beslutet att inte ge prövningstillstånd var rätt eller inte är en annan fråga. Det beslutet har inget med att göra om Ebba har bättre rätt till huset eller inte. Det beslutet betyder inte att Ebba agerat moraliskt.

Det betyder enbart att rätten inte såg starka tecken på att Esbjörn blivet tvingad att skriva på förlikningen. I det fallet tycker jag gått de kunde väntat in svaret på demensutredning.
Citat:
Ebba är inte den enda som agerat fult eller märkligt under denna tvist. Det är dock bara en som gått så långt att den blev straffad för det.
Nej precis det är det som är skillnaden. Jag har aldrig försvarat Esbjörns jurister. De har klantat sig. Jag dyrkar inte Esbjörn, han är nog en tvär tjurskalle som vill ha saker exakt på sitt sätt.

Men detta handlar inte om Esbjörn som person. Det handlar om en partiledares omoraliska handlande. Och hade varit samma undrande vilken partiledare det än gällt.
2022-02-13, 12:11
Medlem
Citat:
Ebbas grova förtal av Esbjörns ombud som hon blev straffad för, är en del av denna affär. Esbjörn tvingades bland annat att byta ombud pga detta.

Jag skrev redan innan som svar till dig att rättssystemet säkerligen handlat rätt och riktigt under denna affär. Varför ställer du om smma fråga igen när du redan fått svar?

Han borde skaffat sig dom advokaterna från början.
2022-02-13, 12:12
Medlem
Citat:
Eftersom din uppmärksamhet är så inställd på att hata Esbjörn, missar du väldigt mycket när du perverterar och fragmenterar fallet. Tex lyckades du missa mitt svar på din fråga i ett av mina inlägg.

För du kan väl inte mena att det är moraliskt att bryta mot lagen?
Men det har ju inget med husaffären att göra?
Vad är det för omoraliskt ebba gjort i husaffären?
Det går inge vidare med dina svar...
2022-02-13, 12:17
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ebbas grova förtal av Esbjörns ombud som hon blev straffad för, är en del av denna affär. Esbjörn tvingades bland annat att byta ombud pga detta.

Jag skrev redan innan som svar till dig att rättssystemet säkerligen handlat rätt och riktigt under denna affär. Varför ställer du om smma fråga igen när du redan fått svar?

Fick Esbjörn ett sämre ombud pga förtalet av Binninge eller var det till hans fördel.

Vilket av ombuden var det som tvingade Esbjörn att skriva på förlikningen?
2022-02-13, 12:18
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Nej, jag tycker att det människor ska visa respekt mot äldre oavsett om de är män eller kvinnor.

Vi får inte heller glömma att pengar inte var Esbjörns syfte. Jag bryr mig inte om pengar, sa han. Det är bara huset jag vill behålla. Det är det enda jag har kvar, säger han.
Nu har ju denna fråga inte varit uppe till någon juridisk prövning.

Vad som har prövats är detaljen om Esbjörn tvingats skriva på förlikningen eller inte. Jag hade väntat på demensutredningen innan jag svarade på prövningstillstånd eller inte.

Nej, det har inte prövats om Esbjörn har tvingats skriva på förlikningen. Det var stadsfästningen av förlikningen som var överklagad.
2022-02-13, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Men det har ju inget med husaffären att göra?
Vad är det för omoraliskt ebba gjort i husaffären?
Det går inge vidare med dina svar...
Mina svar går utmärkt eftersom jag inte fragmenterar omvärlden som du.

Ebba bröt mot lagen för att vinna fördelar i affärstvisten hon hade med Esbjörn. Om du anser att detta är moraliskt rätt är det ju bra att vi har ett rättsystem som tänker annorlunda och straffade Ebba för det.
2022-02-13, 12:20
Medlem
Revejs avatar
I avtalet som upprättats har esbjörn rätt att vistas i huset, kommer de ha delnad vårdnad då eller turas om?

Hur många veckor per år har han fått in där?
2022-02-13, 12:22
Medlem
Citat:
Nej, jag tycker att det människor ska visa respekt mot äldre oavsett om de är män eller kvinnor.

Vi får inte heller glömma att pengar inte var Esbjörns syfte. Jag bryr mig inte om pengar, sa han. Det är bara huset jag vill behålla. Det är det enda jag har kvar, säger han.
Nu har ju denna fråga inte varit uppe till någon juridisk prövning.

Vad som har prövats är detaljen om Esbjörn tvingats skriva på förlikningen eller inte. Jag hade väntat på demensutredningen innan jag svarade på prövningstillstånd eller inte.
Respekt är något man förtjänar.
Du sitter ju här och säger att alla som var yngre än Hitler per automatik skulle respektera honom, eller Stalin, Eller Mussolini. Respekt handlar inte om ålderskillnad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in