2022-02-13, 11:11
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Du ska nog var mer uppmärksam på vad jag skriver än dina egna känslor om du är intresserad av vad jag tycker.

Jag anser också att lagt kort ligger i de rättsprocesser som denna historia lett till.

Nej, lagen kan inte detaljstyra alla delar av livet. Det är något som vi måste lära våra barn eftersom det finns manipulativa och skrupellösa människor som utnyttjar sig av detta faktum.

Okey, tycker du att utslaget blev rätt?
2022-02-13, 11:13
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Vill du se henne fälld av juridiken i dit idealsamhälle?

Det är för sent för diverse utredningar.
Det är aldrig för sent. Det finns många som tror att de gått fria och sedan kommer rättvisan upp och biter dem i rumpan.

Och Ja, om du inte fattat det så tycker jag det mesta tyder på att hon innan kontraktskrivningen påverkade Esbjörn på ett otillbörligt sätt. Därför tycker jag att en prövning av detta vore önskvärt.

Och avslutnings vis: Ja i mitt idealsamhälle är åldringsbrott olagligt.
2022-02-13, 11:23
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Nej, för jag ser ju till Ebbas handlande, jag hatar inte Ebba som person.
Den stämningen som var gällande bättre rätt till huset, var ju heller inte ett brottsmål. Ebba hade inte kunnat bli dömd i den tvisten. Inte Esbjörn heller.
Men om du frågar om jag gärna sett att detta hade utretts som ett brottsmål så är svaret ja. Och om man där kommit fram till att Ebba begått otillbörliga handlingar. Då hade jag gärna sett att hon blivet fälld, men jag önskar henne ingen annan påföljd än den som är bruklig enligt straffskalan inom svensk lagstiftning.
Återigen, jag kritiserar Ebba för hennes beteende. Inte för hon är kristen.
Men vänta nu, du har ju själv sagt att du inte tror att ombuden jobbar utifrån Esbjörns vilja. Men just i detta fall väljer du att tro det?

Jag hörde själv när ombudet sa det. Jag vet inte ens om han träffat Esbjörn när han sa det. Dessutom skulle det kunna vara så att Esbjörn insåg att han inte kunde få tillbaka sitt älskade hus, och då tänkte att jag vill iallafall ha mera pengar för det. Vi har ju samtliga konstaterat att Esbjörn inte är direkt glasklar i knoppen.

Klart att du hatar Ebba, du har genomgående tapetserat tråden med ditt hat. Du ligger helt i klass med idioten ifrån Knutby som du hyllar.

Du hyllar och är familjär med svin som Binninge, Majkgård och Livets Ord despoten ifrån Knutby.

Alla dina juridiska resonemang som du kryddade dit Ebbahat med visade sig inte fungera i domstol.

Bättre att du inser att Esbjörns utpressning inte fungerade.
2022-02-13, 11:27
Medlem
JoseyWaless avatar
Citat:
Det är aldrig för sent. Det finns många som tror att de gått fria och sedan kommer rättvisan upp och biter dem i rumpan.

Och Ja, om du inte fattat det så tycker jag det mesta tyder på att hon innan kontraktskrivningen påverkade Esbjörn på ett otillbörligt sätt. Därför tycker jag att en prövning av detta vore önskvärt.

Och avslutnings vis: Ja i mitt idealsamhälle är åldringsbrott olagligt.
Om det verkar som otillbörlig påverkan av Esb skett innan kontraktskivningen varför har inte Esb. eller någon av alla hans ombud polisanmält EB eller åtminstone hävdat det för tingsrätten?
2022-02-13, 11:30
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Förutom hans ombud förra året sa om Busch la till mer pengar så kanske esb skulle släppa sitt överklagade på förlikningen han skrev under.

Och tanke på busch vissa respekt mot de äldre i detta köp, med behandla honom som en människa, och hans sätt att vissa respekt var inte bry sig om kontraktet han skrev på.

Om han är nu dement, som du verkar be om varje dag, gör man inte kan lita på hans ord.
Det gör även att det är inte Busch fel att esb skrev på förlikningen.

För Esbjörns del så har det alltid handlat om pengar vilket många skribenter inte låtsas om då det inte är den bilden som de vill förmedla.

Girige Esbjörn!
2022-02-13, 11:46
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Jag har inget att invända mot vad rättssystemet har kommit fram till i Esbjörns och Ebbas fall, där Esbjörn förlorade sitt släkthus pga av att han är en förvirrad och irrationell gammal gubbe och Ebba blev straffad, fick en villkorlig dom och är registrerad i belastningsregistret för grovt förtal för att hon försökte vinna fördelar i en affärstvist. Myndigheterna har säkerligen hanterat detta rätt och riktigt med lagen överensstämmande.

Så ja, Ebba hade varit rökt även om jag hade varit domare.
Lite otydligt där.
Hon är inte rökt nu.
2022-02-13, 11:48
Medlem
Citat:
Nej, för jag ser ju till Ebbas handlande, jag hatar inte Ebba som person.
Den stämningen som var gällande bättre rätt till huset, var ju heller inte ett brottsmål. Ebba hade inte kunnat bli dömd i den tvisten. Inte Esbjörn heller.
Men om du frågar om jag gärna sett att detta hade utretts som ett brottsmål så är svaret ja. Och om man där kommit fram till att Ebba begått otillbörliga handlingar. Då hade jag gärna sett att hon blivet fälld, men jag önskar henne ingen annan påföljd än den som är bruklig enligt straffskalan inom svensk lagstiftning.
Återigen, jag kritiserar Ebba för hennes beteende. Inte för hon är kristen.
Men vänta nu, du har ju själv sagt att du inte tror att ombuden jobbar utifrån Esbjörns vilja. Men just i detta fall väljer du att tro det?

Jag hörde själv när ombudet sa det. Jag vet inte ens om han träffat Esbjörn när han sa det. Dessutom skulle det kunna vara så att Esbjörn insåg att han inte kunde få tillbaka sitt älskade hus, och då tänkte att jag vill iallafall ha mera pengar för det. Vi har ju samtliga konstaterat att Esbjörn inte är direkt glasklar i knoppen.

Håller med de borde utredes om nu det begått brott. Det finns ju de i denna tråd som tror det och när man frågar varför ingen anmälde det så är de tysta. Om det har begått brott så är det något som ingen runt esb tycker det har hänt. Kanske de är rädda för det skulle komma fram att de har begått otillbörliga handlingar mot esb.

Du anklagar henne för inte var kristen för hon följde svensk lag är fan tragiskt. Är du arg för hon lämna livets ord?

Menar du ombuden som esb anklagar för tvingat honom skriva på en förlikning? Vilket ombud pratar du om?
Och det har jag aldrig hävdat. Har skrivit om esb är dement, som du och andra drömmer om, så är esb första ombud en hemskt människa att tvingat ut han i media.

Hans nuvarande ombud, du vet han som sänder felaktiga saker till rätten som bevis, han sa om Busch slängde fram mer pengar så skulle esb släppa huset. Om esb älska huset så hade han behandlat det bättre än det som står i anticimex rapporten. Undrar om esb bry sig ens om offret han körde på.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/28ovGv/esbjorns-ombud-ifragasatter-prislappen-for-huset-behover-rattas-till
https://marcusoscarsson.se/nya-besked-om-esbjorn-far-mer-pengar-kanske-han-godtar-affaren/
https://www.byggahus.se/ebba-busch-erbjuds-pengar-for-att-riva-huskontraktet
2022-02-13, 11:49
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Nu har inte Ebba brutit mot någon lag (så vitt vi vet), så jag har väldigt svårt att förstå varför du insinuerar att jag skulle döma henne för något då?

Jag har aldrig sagt att Ebba gjort något olagligt, eller att jag tycker att det är fel på lagarna.

I en mycket stor del utav dina inlägg innan SH avslag så anklagade du Ebba för att vara en brottsling.

Kan du inte åtminstone stå för dina uttalande, djävla fegis.
2022-02-13, 11:49
Medlem
Citat:
Jag har inget att invända mot vad rättssystemet har kommit fram till i Esbjörns och Ebbas fall, där Esbjörn förlorade sitt släkthus pga av att han är en förvirrad och irrationell gammal gubbe och Ebba blev straffad, fick en villkorlig dom och är registrerad i belastningsregistret för grovt förtal för att hon försökte vinna fördelar i en affärstvist. Myndigheterna har säkerligen hanterat detta rätt och riktigt med lagen överensstämmande.

Så ja, Ebba hade varit rökt även om jag hade varit domare.
Var hittar du uppgifterna om att han är en "förvirrad och irrationellt gubbe"
Vad har du emot Esbjörn och varför önskar du honom ett långt liv i sjukdom och armod?
Trivs du inte med hans nuvarande hälsostatus - klar i knoppen och med både hörsel och syn?
Förstår inte denna aversion som många här har mot att folk får vara friska även när de passerat 55.
Det är som om ni vill att man bara ska lägga sig ner och dö efter det.
Vänta bara tills du själv fyllt 20 och du börjar inse att du blir äldre för varje år.

Mardrömmen måste ju vara att ha gladaröven, krmkr, kubun och några till som bröllopsgäster.
När all andra gäster i sina tal önskar de båda lyckliga ett långt och lyckligt liv tillsammans och de får förbli friska åldras tillsammans - så kommer dessa önska att de blir dementa, kutryggiga, döva och blinda inom en snar framtid.
Jävlar vilken dålig stämning det hade blivit. En rätt sjuk inställning till livet. Kan inte stå helt rätt till där uppe.
Senast redigerad av martinator 2022-02-13 kl. 11:53.
2022-02-13, 11:50
Medlem
Citat:
Ja, jag tycker att det var bra att Ebba blev straffad för att hon försökte vinna fördelar genom att grovt förtala Esbjörns ombud.

Det var ett mycket fult, manipulativt och omoraliskt knep mot Esbjörn att göra så. Det är bra att lagen är så tydlig på området att Ebba valde att erkänna brottet och ta sitt straff och villkorliga dom.

Jaha...
Esb gick till media i försökt att få Busch att backa från en affär som han skrev på frivilligt och han blev girig. Väldigt fult, manipulativt och omoraliskt knep han gjorde.
2022-02-13, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vilken fördel skulle hon vunnit menar du?
Esbjörns ombud var ju så kopiöst ofattbart värdelöst att hon tvärtom gjorde Esbjörn en välgärning genom att få honom att kliva åt sida - även om han ändå inte gjorde det utan fortsatte dra i trådarna om än lite mer diskret.
Förtal är i sammanhanget ett mycket ringa brott - och i just detta fallet ett brott som inte harmonierar med det allmänna rättsmedvetandet.
Det finns även lager som styr upp Esbjörns beteende - han hade ju fått det rätt hett om öronen om inte hans två nya ombud rått honom till förlikning.

Jag konstaterar att ditt hat mot Esbjörn gör att du blundar för Ebbas omoraliska ageranden under tvisten.

Tur då att vi har ett rättsystem som inte arbetar så känslomässigt partiskt.
2022-02-13, 11:54
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ja, jag tycker att det var bra att Ebba blev straffad för att hon försökte vinna fördelar genom att grovt förtala Esbjörns ombud.

Det var ett mycket fult, manipulativt och omoraliskt knep mot Esbjörn att göra så. Det är bra att lagen är så tydlig på området att Ebba valde att erkänna brottet och ta sitt straff och villkorliga dom.
Nu handlar ju den här tråden om husaffären.
Tycker du den fick rätt avslut?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in