Citat:
Ursprungligen postat av
pollenper
Är ddu nöjd med utfallet? Jag är det.
Edit
Hon klantade sig angående förtalet, jag hade förmodligen också åkt dit på det.
Men husaffären, är du nöjd med domen eller skulle du vilja ha den annorlunda?
Nej jag önskar att förlikelsen Inte kommit till och saken bättre rätt testats juridiskt.
Men jag tycker framför allt att Ebba skulle stått fast vid sitt löfte om att inte genomföra affären. När Esbjörn inte ville.
Att skriva till sig ett förtal och grundlöst påstå saker om människor i Esbjörns närhet tycker jag tyder på att hon inte har rent mjöl i påsen.
Men så blev det ju inte. Så om beslutet att inte ge prövningstillstånd var rätt eller inte är en annan fråga. Det beslutet har inget med att göra om Ebba har bättre rätt till huset eller inte. Det beslutet betyder inte att Ebba agerat moraliskt.
Det betyder enbart att rätten inte såg starka tecken på att Esbjörn blivet tvingad att skriva på förlikningen. I det fallet tycker jag gått de kunde väntat in svaret på demensutredning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Ebba är inte den enda som agerat fult eller märkligt under denna tvist. Det är dock bara en som gått så långt att den blev straffad för det.
Nej precis det är det som är skillnaden. Jag har aldrig försvarat Esbjörns jurister. De har klantat sig. Jag dyrkar inte Esbjörn, han är nog en tvär tjurskalle som vill ha saker exakt på sitt sätt.
Men detta handlar inte om Esbjörn som person. Det handlar om en partiledares omoraliska handlande. Och hade varit samma undrande vilken partiledare det än gällt.