2022-02-13, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Om ni var domare, i högsta domstolen, i ett land med lagar som ni tycker är bra.
Hur hade ni dömt i detta fall?
Hade Ebba varit rökt då?

Ni har uttryckt ganska klart vad ni anser om affären.

De hade säkert dömt henne till bli esb slav eller till döden.
Sen dömt esb som dement och tagits hans pengar.
2022-02-13, 10:04
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Men snälla människa! Bemöt vad någon säger istället för att omedelbart kasta dig över att gräva fram skit om dom. För vad ska du använda skiten till? Den bara skvätter ju tillbaka på dig själv och får dig att verka argumentslös.

Dock, det är så Ebbotarna gjort hela tiden. Man har aldrig argumenterar för vad som stödjer att Majkgård skulle ha planer på att ärva huset. Man har kastat så mycket skit på henne man kan. Man har aldrig tagit inlagor Esbjörn gjort på allvar. Men har kastat skit på hans juridiska ombud. Man har aldrig lyssnat på Esbjörn man har kastat skit på honom.

Du ser det givetvis inte själv. Men detta är ingen väg som ger en förtroende för något du säger.

Förklara först vad länk till KDkritisk bloggares inlägg om KDpolitik har att gör i den här tråden.

Sen är det inte kasta skit att redogöra för fakta och starka indicier.
Media med Brännström på Expressen i täten har däremot kastat inte bara skit utan rena lögner.
Du är själv en av de största skit kastarna i tråden, med argumentlösa inlägg av episka proportioner.
Förtroendet för dig ligger i botten av spannen och skvalpar, lite som det förtroende försäkringsbolagen känner för Johann Binninge som juridiskt ombud för sina kunder.

Lite symptomatiskt att du inte ens nämner Esbjörn och hans tillkortakommanden i tvisten i första hand.
Han innehar inte ens huvudrollen trots att han är den som stämts och ska bevisa sin oskuld.
Nej, Majkgård och Johann är för dig de som innehaft huvudrollerna i dramat ”släktgården”.
2022-02-13, 10:33
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag har inget att invända mot vad rättssystemet har kommit fram till i Esbjörns och Ebbas fall, där Esbjörn förlorade sitt släkthus pga av att han är en förvirrad och irrationell gammal gubbe och Ebba blev straffad, fick en villkorlig dom och är registrerad i belastningsregistret för grovt förtal för att hon försökte vinna fördelar i en affärstvist. Myndigheterna har säkerligen hanterat detta rätt och riktigt med lagen överensstämmande.
Men vad tycker du, är våra lagar rätt i den här affären?

Det känns som om du vill sätta åt henne.
Skulle du vilja att lagen var annorlunda?

I min värld heter det att lagt kort ligger.
2022-02-13, 10:38
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Jaha!
Då förstår jag.
Kvinnor ska alltid gå med på när säljaren ångra sig för den vill ha mer pengar och inte dyker upp på tillträdesdagen.
Det är kvinnan som är omoralisk då för hon ville skaffa sig ett hem. Säljaren är alltid oskyldig. Alla fall när det är en man.

Låt oss diskutera säljarens bristande moral och etik, som han verkar sakna.

Hur går det med lägga fram bevis för dina påståenden om livets ord ska ha tvinga medier sluta skriva om fastighetsaffären?
Nej, jag tycker att det människor ska visa respekt mot äldre oavsett om de är män eller kvinnor.

Vi får inte heller glömma att pengar inte var Esbjörns syfte. Jag bryr mig inte om pengar, sa han. Det är bara huset jag vill behålla. Det är det enda jag har kvar, säger han.
Citat:
Om ni var domare, i högsta domstolen, i ett land med lagar som ni tycker är bra.
Hade Ebba varit rökt då?

Nu har ju denna fråga inte varit uppe till någon juridisk prövning.

Vad som har prövats är detaljen om Esbjörn tvingats skriva på förlikningen eller inte. Jag hade väntat på demensutredningen innan jag svarade på prövningstillstånd eller inte.
2022-02-13, 10:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Hade Ebba varit rökt då?

Ja, vi har ett land med ett rättssystem som jag tycker är ett av de bästa i hela världen. Våra lagar är bra.
Naturligtvis måste domare och nämndemän följa lagen och naturligtvis måste man i deras fall göra sitt bästa för att rättvisa ska skipas.

Nu har inte Ebba brutit mot någon lag (så vitt vi vet), så jag har väldigt svårt att förstå varför du insinuerar att jag skulle döma henne för något då?

Jag har aldrig sagt att Ebba gjort något olagligt, eller att jag tycker att det är fel på lagarna. Men visst, det är bara att addera på alla andra epitet som jag har fått i denna tråd; jag är brottling och skulle döma Ebba oavsett vad jag tycker om lagen eller oavsett vad lagen säger.

Suck...

Det skulle kanske vara på sin plats att istället för att klumpa ihop ett antal skribenter och anklaga dom (underförstått) för ett presumtivt "brott", bemöta något som vi enskilda individer har skrivit?

Jag är inte synonym med någon av de andra personerna. Jag är en egen individ och jag känner ingen av skribenterna. Varför skulle vi då sitta i en jury och döma Ebba? Alla skulle döma Ebba oavsett om hon gjort något olagligt eller inte?
Senast redigerad av notknapparen 2022-02-13 kl. 10:44.
2022-02-13, 10:49
Medlem
Citat:
Nej, jag tycker att det människor ska visa respekt mot äldre oavsett om de är män eller kvinnor.

Vi får inte heller glömma att pengar inte var Esbjörns syfte. Jag bryr mig inte om pengar, sa han. Det är bara huset jag vill behålla. Det är det enda jag har kvar, säger han.

Vad som har prövats är detaljen om Esbjörn tvingats skriva på förlikningen eller inte. Jag hade väntat på demensutredningen innan jag svarade på prövningstillstånd eller inte.

Förutom hans ombud förra året sa om Busch la till mer pengar så kanske esb skulle släppa sitt överklagade på förlikningen han skrev under.

Och tanke på busch vissa respekt mot de äldre i detta köp, med behandla honom som en människa, och hans sätt att vissa respekt var inte bry sig om kontraktet han skrev på.

Om han är nu dement, som du verkar be om varje dag, gör man inte kan lita på hans ord.
Det gör även att det är inte Busch fel att esb skrev på förlikningen.
2022-02-13, 10:57
Bannlyst
Citat:
Men vad tycker du, är våra lagar rätt i den här affären?

Det känns som om du vill sätta åt henne.
Skulle du vilja att lagen var annorlunda?

I min värld heter det att lagt kort ligger.
Du ska nog var mer uppmärksam på vad jag skriver än dina egna känslor om du är intresserad av vad jag tycker.

Jag anser också att lagt kort ligger i de rättsprocesser som denna historia lett till.

Nej, lagen kan inte detaljstyra alla delar av livet. Det är något som vi måste lära våra barn eftersom det finns manipulativa och skrupellösa människor som utnyttjar sig av detta faktum.
2022-02-13, 11:04
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Nu skojar du allt!!! Skulle att diskutera en partiledare på Flashback vara valpåverkan.

För det första råder jag dig att kolla runt lite vilka trådar som finns här. Ebba är inte på något sätt utsatt här. Hon är en bland många som diskuteras.

För det andra. Bara för det pratas mycket om denna tråd i ditt umgänge betyder det inte att denna tråd läses av alla människor.

För det tredje. För att påverka något måste man synas. En påverkans kampanj kan således inte föras på Flashback. Här måste du aktiv gå in på ett forum och in i en tråd för att läsa. En påverkan kampanj förs på Facebook eller i kommentarerna under artiklar. Någonstans där människor som inte är intresserade ändå kan komma att läsa.

Förstår du?

Expressen är väl något som passar finfint att föra påverkans kampanj i eller hur?
Låta den som utpressar en partiledare och är skyldig henne ca500.000:-, framhållas som drabbad.
Ställa den som begår brottet på piedestal som gråtande äldre äldre som blivit lurad på pengar.
Att den äldre äldre till sist stäms inför domstol för brottet är ändå inte hans fel, utan partiledarens.
Låta ombudet Binninge fabulera, ljuga och uttala sig vitt och brett i skandalartikel efter skandalartikel.

För som du sa måste man föra en påverkans kampanj:
”Någonstans där människor som inte är intresserade ändå kan komma att läsa.”

Förstår du?
2022-02-13, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Men här diskuteras Ebbas brist på moral vid övertagandet av Esbjörns fastighet, förstår att det blir jobbigt med att se hur skrupelfri Ebba är, att ingen moral i världen stoppar henne om hon vill ha något.
Vad är det för omoraliskt ebba gjort...
Du har inte lyckats berätta det än.
2022-02-13, 11:07
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Vill du se henne fälld av juridiken i dit idealsamhälle?

Det är för sent för diverse utredningar.
2022-02-13, 11:08
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
De hade säkert dömt henne till bli esb slav eller till döden.
Sen dömt esb som dement och tagits hans pengar.
Nej, för jag ser ju till Ebbas handlande, jag hatar inte Ebba som person.
Den stämningen som var gällande bättre rätt till huset, var ju heller inte ett brottsmål. Ebba hade inte kunnat bli dömd i den tvisten. Inte Esbjörn heller.
Men om du frågar om jag gärna sett att detta hade utretts som ett brottsmål så är svaret ja. Och om man där kommit fram till att Ebba begått otillbörliga handlingar. Då hade jag gärna sett att hon blivet fälld, men jag önskar henne ingen annan påföljd än den som är bruklig enligt straffskalan inom svensk lagstiftning.
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
När trollen i tråden i ena inlägget bespottar Ebba för att hennes kristna tro för att i nästa inlägg hylla en religös despot ifrån Knutby så blir det uppenbart vad det är för typer som skriver i tråden.

Synd att tråden har börjat att spåra ur och inte handlar om Esbjörn vs Ebba längre.
Återigen, jag kritiserar Ebba för hennes beteende. Inte för hon är kristen.
Citat:
Förutom hans ombud förra året sa om Busch la till mer pengar så kanske esb skulle släppa sitt överklagade på förlikningen han skrev under.

Och tanke på busch vissa respekt mot de äldre i detta köp, med behandla honom som en människa, och hans sätt att vissa respekt var inte bry sig om kontraktet han skrev på.

Om han är nu dement, som du verkar be om varje dag, gör man inte kan lita på hans ord.
Det gör även att det är inte Busch fel att esb skrev på förlikningen.
Men vänta nu, du har ju själv sagt att du inte tror att ombuden jobbar utifrån Esbjörns vilja. Men just i detta fall väljer du att tro det?

Jag hörde själv när ombudet sa det. Jag vet inte ens om han träffat Esbjörn när han sa det. Dessutom skulle det kunna vara så att Esbjörn insåg att han inte kunde få tillbaka sitt älskade hus, och då tänkte att jag vill iallafall ha mera pengar för det. Vi har ju samtliga konstaterat att Esbjörn inte är direkt glasklar i knoppen.
2022-02-13, 11:10
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, vi har ett land med ett rättssystem som jag tycker är ett av de bästa i hela världen. Våra lagar är bra.
Naturligtvis måste domare och nämndemän följa lagen och naturligtvis måste man i deras fall göra sitt bästa för att rättvisa ska skipas.

Nu har inte Ebba brutit mot någon lag (så vitt vi vet), så jag har väldigt svårt att förstå varför du insinuerar att jag skulle döma henne för något då?

Jag har aldrig sagt att Ebba gjort något olagligt, eller att jag tycker att det är fel på lagarna. Men visst, det är bara att addera på alla andra epitet som jag har fått i denna tråd; jag är brottling och skulle döma Ebba oavsett vad jag tycker om lagen eller oavsett vad lagen säger.

Suck...

Det skulle kanske vara på sin plats att istället för att klumpa ihop ett antal skribenter och anklaga dom (underförstått) för ett presumtivt "brott", bemöta något som vi enskilda individer har skrivit?

Jag är inte synonym med någon av de andra personerna. Jag är en egen individ och jag känner ingen av skribenterna. Varför skulle vi då sitta i en jury och döma Ebba? Alla skulle döma Ebba oavsett om hon gjort något olagligt eller inte?
Du har klart uttryckt att hon betett sig grisigt.
Hela andan i dina inlägg dryper av aversion mot Ebba.

Stöder du då att slutet blev rätt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in