2022-07-14, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
P Och Esbjörn har en jurist som lär Ebba Busch veta hut, genom att stigmatisera hennes planer på en Sörgårdsidyll. Karma sitter i väggarna på äldre hus.
Det nuvarande ombudet verkar mest jobba för att skatteverket och Esbjörn skall tuktas.
Det är ju inte Ebba han försöker få under förvaltare och det är Esbjörns skatteskuld han försöker överklaga (pga att Esbjörns vänner verkar trott att man kan skita i att betala reasskatt bara för att försäljningen i fråga är föremål för en tvist)

Citat:
Att vara käringen som tilltvingade sig ett hus från en åldring efter många års tvister, är ett eftermäle Ebba Busch förtjänar.
För sista gången. När lades det fram bevis för att det förekommit något tvång från Ebbas sida?
Det enda tvång som verkar skett är att Esbjörn tvingats genomgå läkarundersökningar och nu behöver protestera mot att hans jurist försöker tvinga in honom under förvaltarskap
2022-07-14, 13:36
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Att vara käringen som tilltvingade sig ett hus från en åldring efter många års tvister, är ett eftermäle Ebba Busch förtjänar.
Det är nog dock inte så många som tror på den förnimmelsen. Opinionssiffrorna för Ebba talar för annat. Hon har skyhöga siffror i förtroendebarometern trots att KD är ett litet parti. Vi kan konstatera att fastighetsaffären inte påverkat väljarnas förtroende för Ebba alls. Inte ens Brännström skriver om fallet längre.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/efter-kritiserade-utspelet-fortroendet-for-busch-okar
2022-07-14, 13:54
Medlem
Citat:
På svengelska säger de som kommer med historieförfalskning; " it is a good story, stick to it ".

Om du inte är bekant personligen med Esbjörn, så kan du omöjligen veta om allt det du framför falskeligen, skulle till äventyrs vara de sanna sakomständigheterna. Det enda du vet, är att du vill så mycket att det vore sant den du framför, eftersom det är så du vill att det ska vara.

Men tänk om ful-Stina hade varit "köparen", då hade igen jurist velat röra detta ärende med tång, och lagfartsansökan hade inte överklagats när den avslogs. Nu fick Ebba Busch en rättshaveristisk advokat som hjälper henne att plåga en åldring. Och Esbjörn har en jurist som lär Ebba Busch veta hut, genom att stigmatisera hennes planer på en Sörgårdsidyll. Karma sitter i väggarna på äldre hus.

Du tycker Esbjörn förtjänar folk som utnyttjar honom för det passar in i ditt hat mot en kvinna? Tragiskt.
Det även tragiskt att du håller fast vid en falsk historia för det passar in i din tragiska världsbild.

Esbjörn har sålt huset, Esbjörn har skrivit på en förlikning som bekräftar det.
2022-07-14, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Hade Esbjörn stått för sin ånger, kontaktat Ebba och erbjudit att stå för det ekonomiska, hade hon backat affären. Inte för att Ebba är mer godhjärtad än gemene man, eller för att det är etiskt korrekt, utan för att det var strategiskt korrekt att göra så. Att inte eskalera det till något stort och svårhanterligt.

Inga ombud hade behövts alls. Bara sunt förnuft.

Men gör man allt för att eskalera händelsen och skapa en mediacirkus där man försöker putta sina egna tillkortakommanden på köparen med lögner och fula påhopp, då blir det svårare att få det resultat man vill, det har den här affären visar med all tydlighet.
Du gör ett antal antaganden om att vissa saker inte skett, för att sedan stapla det med antaganden om vad som hade hänt om vi antog att dessa saker istället hade skett. Således väldigt hypotetiskt.

Att det finns fler än Ebba som hanterat den här historien med en ålderstigen och förvirrad man dåligt, är vi dock överens om.
Senast redigerad av HeavensDevils 2022-07-14 kl. 14:26.
2022-07-14, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Nja kan inte vara hans egna ord då han inför domstol medgav att han inte pressats på något vis.
Han ville sälja redan innan och sålde av egen fri vilja utan att några påtryckningar förekommit.
Så låt oss lyssna på Esbjörn själv och vad domstolen kom fram till under MUF.
Se gärna sida 1 inlägg 1 i tråden för all relevant information gällande tvisten.

Se gärna refererad artikel med direkt citat:
"– Hon tjatade och tjatade om att få köpa och jag kände mig pressad, berättar Esbjörn."
https://www.expressen.se/ekonomi/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/
2022-07-14, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
"– Hon tjatade och tjatade om att få köpa och jag kände mig pressad, berättar Esbjörn."
https://www.expressen.se/ekonomi/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

https://www.tv4.se/artikel/3v7X0UpdipGQ6k15RD3Nni/marcus-daerfoer-aendrade-sig-esbjoern-om-affaeren-med-ebba-busch
2022-07-14, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
https://www.tv4.se/artikel/3v7X0UpdipGQ6k15RD3Nni/marcus-daerfoer-aendrade-sig-esbjoern-om-affaeren-med-ebba-busch
"...Esbjörn Bohlin hela tiden varit tydlig med att han inte vill sälja sitt föräldrahem - och under stor press tvingats underteckna de handlingar som endast lästs upp för honom..."

https://anonfiles.com/daXcubx1y9/Uppsala_TR_1747-22_Aktbil_51_Akbilaga_40_-_maskad_version_pdf
Senast redigerad av HeavensDevils 2022-07-14 kl. 15:02.
2022-07-14, 15:11
Medlem
Citat:

så bara för att Brännström skriver att Esbjörn säger något så är det ett direkt citat? Brännström har ju haft rätt fria händer att måla upp scenariot om man säger så..
2022-07-14, 15:17
Medlem
Citat:
"...Esbjörn Bohlin hela tiden varit tydlig med att han inte vill sälja sitt föräldrahem - och under stor press tvingats underteckna de handlingar som endast lästs upp för honom..."

https://anonfiles.com/daXcubx1y9/Uppsala_TR_1747-22_Aktbil_51_Akbilaga_40_-_maskad_version_pdf

Esbjörn själv utan regi av Majkård/Binninge/Brännvinström finns här:

Hopplöst svammel från en eländig bevisförfalskare som genom sitt agerande sedan november har bevisat att han inte vet han håller på med finns här:
2022-07-14, 15:37
Bannlyst
Citat:
"Bifogat till överklagan, som skickats in av hans nya juridiska ombud Sture Tersaeus och som SvD tagit del av, skriver Esbjörn själv om tvisten under rubriken ”Hur jag upplevt husaffären med Ebba”.

"Esbjörn menar också att han blev pressad att mot sin vilja skriva under det ursprungliga försäljningsavtalet."
https://www.svd.se/a/7dj7BW/hussaljaren-overklagar-forlikning-med-busch
2022-07-14, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Du tycker Esbjörn förtjänar folk som utnyttjar honom för det passar in i ditt hat mot en kvinna? Tragiskt.
Det även tragiskt att du håller fast vid en falsk historia för det passar in i din tragiska världsbild.

Esbjörn har sålt huset, Esbjörn har skrivit på en förlikning som bekräftar det.

Jag tycker ingen gammal människa förtjänar denna ekonomiska gruppvåldtäkt som pågår inför öppen ridå. Är det så härligt med bostäder och pengar?

Jag tycker detta är ett fall som visar hur sjaskigt det kan bli när folk inte ha normals spärrar. Esbjörns öde visar att det finns inga gränser för människor ondska och girighet. Att ge sig på en gamling för egen vinning skull, och utsätta honom för att förlora sitt sommarställe är grymt. Därför är det angeläget att HD återförvisar målet till tingsrätten, där denna tvist hör hemma.

Nu ha vi kontrakt av olika slag där man undrar vad är det som får folk att vilja lösa saker på juridikens bakgårdar? Varför är dessa personer med juristutbildning så rädda för en tingsrättsförhandling, undrar jag?

En ensidig förlikning där ombud är överens kallar inte jag för att komma överens, när klienten inte är överens. Det är på tiden att Esbjörn hörs, och att en domstol avgör hans rättshandlingsförmåga.

En eloge till den gode Sture som orkar, när ingen annan gör det.

Jag har fullt förtroende för att Sture kan skilja agnarna från vetet i kretsen kring Esbjörn.
2022-07-14, 16:10
Medlem
Citat:
Jag tycker detta är ett fall som visar hur sjaskigt det kan bli när folk inte ha normals spärrar. Esbjörns öde visar att det finns inga gränser för människor ondska och girighet. Att ge sig på en gamling för egen vinning skull, och utsätta honom för att förlora sitt sommarställe är grymt. Därför är det angeläget att HD återförvisar målet till tingsrätten, där denna tvist hör hemma.
Det är tyvärr inte möjligt för HD att återförvisa någon tvist till tingsrätten, men ibland önsketänker även jag om att det vore möjligt, för då skulle Esbjörn inte bara förlora tvisten utan dessutom få betala Ebbas rättegångskostnader, vilket jag tycker vore fullt rimligt.
Citat:
Nu ha vi kontrakt av olika slag där man undrar vad är det som får folk att vilja lösa saker på juridikens bakgårdar? Varför är dessa personer med juristutbildning så rädda för en tingsrättsförhandling, undrar jag?
Tja, du får väl fråga Berg, Behm och Binninge......
Citat:
En ensidig förlikning där ombud är överens kallar inte jag för att komma överens, när klienten inte är överens. Det är på tiden att Esbjörn hörs, och att en domstol avgör hans rättshandlingsförmåga.
"Ensidig förlikning" Härligt nyspråk....
Esbjörn har hörts, både av sina ombud, av tingsrätten i MUF och av sina ombud och representatnt för tingsrätten i förlikningsförhandlingarna. För c:a ett år sedan avgjorde Västerås tingsrätt att han har rättshandlingsförmåga, det kommer även UT att göra. Kanske det redan har skett idag.
Citat:
En eloge till den gode Sture som orkar, när ingen annan gör det.
Ja, få människor orkar nog sitta och fabricera sådana mängder med dumheter, svammel och förfalskade bevis som Sture.
Citat:
Jag har fullt förtroende för att Sture kan skilja agnarna från vetet i kretsen kring Esbjörn.
Trist bara att inte Esbjörn verkar dela ditt höga förtroende för Stollige Sture.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in