2022-02-09, 21:13
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag lägger skulden på det snille som tyckte att det var en bra idé att låta resenärer från Italien och Iran kliva rakt in i svenska samhället.

Att resa en staty föreställande Anders Tegnell är en makaber idé. Det är att håna offren för epidemin.

Ja, Tegnell är ju ansvarig för ca 2/3 av dödsfallen i Sverige pga flockimmunitetsexperimentet. Om vi gjort som Norge tex hade första vågen inte drabbat oss så hårt.
Citera
2022-02-09, 21:14
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Ja, är man statepidemiolog då ska man ta mig sjutton kunna stifta rekommendationer och restriktioner efter hur människor faktiskt beter sig i verkligheten och inte bara gå efter en hopfantiserad ideologiskt perfekt värld.

Folk har i alla tider gått till jobbet sjuka, och man måste nog lida av någon diagnos ifall man tror att människor helt plötsligt ska byta beteende.

Tegnells verklighet är obegriplig. Jag minns när han intervjuades av någon engelsk kanal och de frågade varför vi inte har en lockdown. Tegnell svarade med att "We had a virtual lockdown" som direkt från svenska blir "Vi hade i princip en lockdown", den enda lockdown vi hade var i Tegnells frånkopplade hjärna. Rekommendationer blir restriktioner i hans hjärna. Han hade makten att göra i princip vad som helst, men gjorde ingenting. Vissa i tråden hyllar det, jag tycker bara det är sorgligt. 16358 döda är ett bevis på det jämfört med exempelvis Norges 1512.
Citera
2022-02-09, 21:16
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Hel otroligt. Folk här har tjatat om D-vitamin ända sedan detta började. Men myndigheterna har knappt nämnt det. Det enda som har fungerat är restriktioner och vaccin.

Men nu när pandemin ser ut att vara över för den här gången, då står det plötsligt i Aftonbladet att D-vitaminbrist kan ligga bakom svår covid.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Bj4zn0/d-vitaminbrist-hogre-risk-for-svar-sjukdom-och-dod-vid-covid-19

Detta bekräftar bara än en gång hur myndigheterna har mörkat alla alternativa behandlingar. Man skulle bara vaccinera sig.

Samtidigt kan man ju se positivt på att dessa nyheter nu kommer ut. Det är ju ytterligare ett tecken på att pandemin håller på att läggas ner.

Det är fascinerande. Jag minns våren 2020 när detta avfärdades som desinformation/fake news/konspirationsteorier osv. Det var endast på s k "foliehattssidor" som Rumble, Bitchute, SwebbTV man kunde hitta personer som gjorde denna koppling mellan D-vitaminbrist och svår sjukdom. Själv satt jag här och tjatade hela förra vintern om att vi istället för extremdestruktiva och långvariga lockdowns borde ha försett riskgruppspersoner med D-vitamin, vilket såklart gjorde att jag fick hela lockdownmaffian i denna tråd efter mig.

"VITAMINER det fattar väl alla att det inte har någon betydelse " osv lät det gång på gång.

"Experterna" i SVT och annan skräpmedia avfärdade också idén eftersom "det inte finns några studier" och "vi vet inte". Det var tydligen inte ens värt att försöka trots att ett sådant försök inte skulle medföra några risker (herregud det är D-vitamin vi pratar om). Det enda som gällde var tydligen vaccinet.

Men återigen visar det sig alltså att "foliehattarna" haft rätt hela tiden medan "experterna" hade fel, som så många gånger förr under denna "pandemi".
Citera
2022-02-09, 21:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Ne exakt de var ju främst resenärer från Mellanöstern och Nordafrika bosatta i järvafältet som startade samhällspridning. Vilket Tegnell har lyft .. man hade inte koll på dessas resemönster. Turkish Airlines har ju ökat med 1000 tala% från Sverige sedan tidigt 2000 tal.

Jag tror faktiskt inte man kan skylla på dem, det var de som körde hem hostande svenskar i sin taxi som i sint tur varit i alperna, sen drog de hem det till frugan som jobbar på säbo. Det är ett clusterfuck från början till slut.
Citera
2022-02-09, 21:25
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tror faktiskt inte man kan skylla på dem, det var de som körde hem hostande svenskar i sin taxi som i sint tur varit i alperna, sen drog de hem det till frugan som jobbar på säbo. Det är ett clusterfuck från början till slut.

Minns inte exakt hur Tegnell sa . Men nått i stil med att de hade ganska god kontroll på italienresenärerna men helt missade denna målgrupp . Oavsett har vi helt andra resemönster i Sverige än övriga Norden vilket bidrog ..
Citera
2022-02-09, 21:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det är fascinerande. Jag minns våren 2020 när detta avfärdades som desinformation/fake news/konspirationsteorier osv. Det var endast på s k "foliehattssidor" som Rumble, Bitchute, SwebbTV man kunde hitta personer som gjorde denna koppling mellan D-vitaminbrist och svår sjukdom. Själv satt jag här och tjatade hela förra vintern om att vi istället för extremdestruktiva och långvariga lockdowns borde ha försett riskgruppspersoner med D-vitamin, vilket såklart gjorde att jag fick hela lockdownmaffian i denna tråd efter mig.

"VITAMINER det fattar väl alla att det inte har någon betydelse " osv lät det gång på gång.

"Experterna" i SVT och annan skräpmedia avfärdade också idén eftersom "det inte finns några studier" och "vi vet inte". Det var tydligen inte ens värt att försöka trots att ett sådant försök inte skulle medföra några risker (herregud det är D-vitamin vi pratar om). Det enda som gällde var tydligen vaccinet.

Men återigen visar det sig alltså att "foliehattarna" haft rätt hela tiden medan "experterna" hade fel, som så många gånger förr under denna "pandemi".

Ren damage control från dig, vi har förespråkat D-vitamin från början. du har förnekat pandemin från början.
Citera
2022-02-09, 21:29
Medlem
qwerty-66s avatar
Har inte forskarna hört att vaccinerna inte stoppar smittspridningen?

När ska vi vaccinerara alla rådjur o dovhjortar? De får ju också covid o de är alla antivaxxers har jag hört.

"Nästan varannan Rosengårdsbo har fortfarande inte vaccinerat sig mot covid-19. Kommer man inte åt den låga vaccinationstäckningen finns det risk att smittspridningen fortsätter och att nya virusvarianter utvecklas, menar forskare."
Citera
2022-02-09, 21:31
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Minns inte exakt hur Tegnell sa . Men nått i stil med att de hade ganska god kontroll på italienresenärerna men helt missade denna målgrupp . Oavsett har vi helt andra resemönster i Sverige än övriga Norden vilket bidrog ..

Det är lite olika bud på det där, jag minns en intervju från Karin Tegmark Wisell där hon sa att det var resenärer på Frankrike som stod för mertalet, samtidigt som man kunde läsa om alpresenärer som hostade sig hela vägen hem på tåg. Oavsett borde man slängt hela hopen i karantän, Tegnell hade makten att göra det men gjorde det inte. De hade ingen kontroll överhuvudtaget! Allt fanns på bordet, de kunde gått ut med hatten i topp men istället blev det ett clusterfuck!
Citera
2022-02-09, 21:31
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Tegnells verklighet är obegriplig. Jag minns när han intervjuades av någon engelsk kanal och de frågade varför vi inte har en lockdown. Tegnell svarade med att "We had a virtual lockdown" som direkt från svenska blir "Vi hade i princip en lockdown", den enda lockdown vi hade var i Tegnells frånkopplade hjärna. Rekommendationer blir restriktioner i hans hjärna. Han hade makten att göra i princip vad som helst, men gjorde ingenting. Vissa i tråden hyllar det, jag tycker bara det är sorgligt. 16358 döda är ett bevis på det jämfört med exempelvis Norges 1512.

Nej det är inte ett bevis. Norge och Sverige är inte jämförbara länder. Demografin skiljer sig åt en hel del på kritiska punkter t ex andelen äldre och mörkhyade är klart högre i Sverige. Lägg till Sveriges klart sämre äldrevård och sjukvård så förklarar det i princip hela skillnaden. Att bara jämföra dödstal rakt av och hävda att det är bevis på restriktioners förträfflighet är extremt enkelspårigt.

Lockdowns har bevisligen noll effekt. Förutom att de förstör samhällen och människors liv då. Att Tegnell får makten att göra precis vad som helst men väljer att göra "ingenting" hedrar honom. Det är fan inte många människor som skulle klara av att motstå en sådan frestelse, vilket vi har sett i de flesta andra länder där denna tidigare otänkbara maktposition har förvandlat ledare till tyranner.

Ni som har befunnit er i Sverige under hela den här tiden ska vara jävligt glada. Själv har jag avundsjukt tittat på här från utlandet.
Citera
2022-02-09, 21:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nej det är inte ett bevis. Norge och Sverige är inte jämförbara länder. Demografin skiljer sig åt en hel del på kritiska punkter t ex andelen äldre och mörkhyade är klart högre i Sverige. Lägg till Sveriges klart sämre äldrevård och sjukvård så förklarar det i princip hela skillnaden. Att bara jämföra dödstal rakt av och hävda att det är bevis på restriktioners förträfflighet är extremt enkelspårigt.

Lockdowns har bevisligen noll effekt. Förutom att de förstör samhällen och människors liv då. Att Tegnell får makten att göra precis vad som helst men väljer att göra "ingenting" hedrar honom. Det är fan inte många människor som skulle klara av att motstå en sådan frestelse, vilket vi har sett i de flesta andra länder där denna tidigare otänkbara maktposition har förvandlat ledare till tyranner.

Ni som har befunnit er i Sverige under hela den här tiden ska vara jävligt glada. Själv har jag avundsjukt tittat på här från utlandet.

Klart att du säger att det inte är ett bevis då det är just det som det är. Lockdowns fungerar ypperligt, bara att titta på Kina. Men är det kul? Nej verkligen inte. Frågan är vad man gör efteråt.

Du får gärna berätta vilket land du befinner dig i, vi har efterfrågat detta länge men du vägrar svara. Att du befinner dig där är självvalt så du kan sluta uttala dig om Sverige. Tänk att du valde en sådan behandling av egen och fri vilja.
Citera
2022-02-09, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, Tegnell är ju ansvarig för ca 2/3 av dödsfallen i Sverige pga flockimmunitetsexperimentet. Om vi gjort som Norge tex hade första vågen inte drabbat oss så hårt.

Hade inte funkat i Sverige att göra som i Norge. Hade integrationen varit densamma som i Norge så hade situationen varit en annan. Parallellsamhällena i Sverige är egna samhällen med egna språk, egna informationskanaler och kultur.
Citera
2022-02-09, 21:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Har inte forskarna hört att vaccinerna inte stoppar smittspridningen?

När ska vi vaccinerara alla rådjur o dovhjortar? De får ju också covid o de är alla antivaxxers har jag hört.

"Nästan varannan Rosengårdsbo har fortfarande inte vaccinerat sig mot covid-19. Kommer man inte åt den låga vaccinationstäckningen finns det risk att smittspridningen fortsätter och att nya virusvarianter utvecklas, menar forskare."

Du hyser mörkbruna tankar. Klart det kommer att fortsätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in