2022-02-20, 22:48
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Vi ser ju tydligt nu att hela pandemin var ett jävla skämt och att hysterin har varit absurd. Det är uppenbart att det aldrig handlat om folks hälsa, utan om makt och kontroll. Globalisterna har visat vad de går för och det är på sätt och vis bra, för nu råder det ingen tvekan om vilka som är folkets fiender. Motståndet mot globalisterna, vänstern, big tech, big pharma, etablisemanget och lögnmedia som håller varandra om ryggen har aldrig varit större. Det kan komma något gott ur detta!
Fast pandemin var inget att skämta om initialt. Gamla och svaga dog i stora mängder och sjukvården var extremt belastad i väldigt många länder.
Idiotiskt att förneka det. Sedan kan man absolut ha synpunkter på många av åtgärderna, särskilt efter att vaccinet fanns som kunde skydda riskgrupperna.

Jag tror du har för stora tankar om många politiker om du tror att det är en smart/avancerad plan som låg bakom åtgärderna och kontrollerna...
Citera
2022-02-20, 23:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Det verkar som om stora delar av Europa+delar av USA helt enkelt skiter i att aspirera vid vaccinationer.
Än värre-man ljuger medvetet folk rätt upp i ansiktet om detta och påstår att det är onödigt. I svenska vårdhandboken står klart och tydligt att personalen ska aspirera vid vaccination, men få eller ingen gör detta. Pfizer har i sin dokumentaion över vaccinet klart redogjort att vaccinet ska in i muskelområdet och får inte gå ut i blodådrorna.

John Campbell tog tidigare upp ett paradexempel i hur man ljuger helt öppet:
https://www.youtube.com/watch?v=56gG_OD9KjM&list=UUF9IOB2TExg3QIBupFtBDxg& index=6
scrolla fram till 9:55 > helt hysteriskt !!

Idag ovan i quote ett hel program om aspirering, inte ens danska kronprinsen blev aspirerad !!!
https://www.youtube.com/watch?v=NVXA9posslo

Och det är nu mycket livat i Israel sen deras motsvarighet till FHM gick in och raderade folks frågor angående boosters, efter det att det kommit fram nya uppgifter, här Israelisk data: https://jackanapes.substack.com/p/the-israeli-ministry-of-health-actually-db7?utm_source=url

Och data på missfall/aborter: https://jackanapes.substack.com/p/still-births-miscarriages-and-abortions?utm_source=url

Intressant att man kan negligera aspirering helt, men föra ett jävla liv om väl beprövade mediciner typ HCQ och Ivermectin,t.om veterinärer håller hårt på att aspirera när man vaccinerar hästar/kreatur......

Ja det är en stor skandal och någon ska hängas offentligt för det! Hur fan kan man ignorera något som tar max ett par sekunders betänketid? Varför? Det är ofattbart!
Citera
2022-02-20, 23:11
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Det verkar som om stora delar av Europa+delar av USA helt enkelt skiter i att aspirera vid vaccinationer.
Än värre-man ljuger medvetet folk rätt upp i ansiktet om detta och påstår att det är onödigt. I svenska vårdhandboken står klart och tydligt att personalen ska aspirera vid vaccination, men få eller ingen gör detta.

När jag fick 1:a och 2:a dosen, så sade vaccinatörerna när dom stack in nålen att dom först kontrollerade att dom inte hade träffat något blodkärl. Därefter injicerade dom vaccinet.

Citat:
Pfizer har i sin dokumentaion över vaccinet klart redogjort att vaccinet ska in i muskelområdet och får inte gå ut i blodådrorna.

John Campbell tog tidigare upp ett paradexempel i hur man ljuger helt öppet:
https://www.youtube.com/watch?v=56gG_OD9KjM&list=UUF9IOB2TExg3QIBupFtBDxg& index=6
scrolla fram till 9:55 > helt hysteriskt !!

Idag ovan i quote ett hel program om aspirering, inte ens danska kronprinsen blev aspirerad !!!
https://www.youtube.com/watch?v=NVXA9posslo

En intressant fråga är vad man egentligen har att förlora på aspirera. Det är kanske sällan som sprutan råkar träffa ett blodkärl. Men det är en risk som är enkel att eliminera. Varför vill man då inte eliminera den risken?
Citera
2022-02-21, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
När jag fick 1:a och 2:a dosen, så sade vaccinatörerna när dom stack in nålen att dom först kontrollerade att dom inte hade träffat något blodkärl. Därefter injicerade dom vaccinet.

En intressant fråga är vad man egentligen har att förlora på aspirera. Det är kanske sällan som sprutan råkar träffa ett blodkärl. Men det är en risk som är enkel att eliminera. Varför vill man då inte eliminera den risken?

Kan det helt enkelt vara så att när så extremt många ska vaccineras så får många som normalt sett inte injicerar med spruta göra detta?

Eller så är det så att risken trots allt är väldigt låg och det går alltid till så här men det extrema antalet vaccineringar gör att antalet som får problem ändå blir många.
Citera
2022-02-21, 08:27
Medlem
arne99s avatar
Stökigt och göra nya trådar, så postar det här så lär väl en del av er se det.

-

......1) FDA document admits “Covid” PCR test was developed without isolated samples for test calibration, effectively admitting it’s testing something else.

2) A document just released by the U.S. Food and Drug Administration (FDA) openly admits that the infamous PCR test for the Wuhan coronavirus (Covid-19) was developed not with actual samples, but rather with what appears to be genetic material from a common cold virus.....more

https://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=4143&mn=483813&pt=msg&mid=22939598

-

‘Conspiracy Theory’ Becomes Reality: CDC Admits PCR Tests Used to Harvest DNA Without Consent
https://www.planet-today.com/2022/02/conspiracy-theory-becomes-reality-cdc.html

-

......The report finally acknowledges what many have suspected for a long time — that surviving COVID-19 provides excellent natural immunity not only repeat infection but also to hospitalization and death for the delta variant of COVID-19......more
https://thehill.com/opinion/healthcare/592457-the-cdc-is-finally-recognizing-natural-immunity-legislators-should-follow
Citera
2022-02-21, 08:43
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Så vaccinet skyddade inte de andra två. Ändå tror du det skyddar dig. Det förstår du väl att det är värdelöst.

Nej, vaccinet tycks skydda 35-50% mot sjukdom vad gäller Omikron. Det är vad experterna säger. Kolla själv. Det verkar även ha betydelse hur länge det gått efter tredje sprutan. 2-10 veckor tycks vara optimalt. Sedan har man inte så mycket skydd kvar vara sig från vaccination eller infektion.
Citera
2022-02-21, 08:45
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Men vänta nu lite..

När du säger ”tur att jag slapp bli sjuk för att jag var vaccinerad”.
Vafan hände med dom andra 2 vaccinerade menar du? 😂

De tillhörde nog gruppen som hade lite otur. En hade precis fått tredje sprutan och hade nog ingen hjälp av denna då det gått för kort tid. Den andra hade bara två sprutor.
Citera
2022-02-21, 08:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Men varför umgås du med andra människor övht när denna förkylning är så farlig? Särskilt när vi nu vet att vaccinet är sådär.

Jag klarade ju mig. Jag vet att risken för att bli allvarligt sjuk är låg om man är vaccinerad. Nu blev jag inte ens sjuk. Så jag kom lindrigt undan.
Citera
2022-02-21, 08:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Du har ju tidigare beklagat dig här om hur du isolerat dig för att inte smittas. Är det möjligen så att du bara sitter och hittar på anekdoter som passar dig?

Det var innan jag hade vaccinerat mig. Bröt isoleringen två veckor efter andra sprutan. Är nu glad över att jag fått min tredje spruta. Hoppas på en fjärde spruta om ett par månader. Man vill ju inte bli sjuk och då gäller det att man har ett aktivt och uppdaterat vaccinationsskydd.
Citera
2022-02-21, 08:50
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Kan det helt enkelt vara så att när så extremt många ska vaccineras så får många som normalt sett inte injicerar med spruta göra detta?

Eller så är det så att risken trots allt är väldigt låg och det går alltid till så här men det extrema antalet vaccineringar gör att antalet som får problem ändå blir många.

Om man kör "löpande bandet principen" är det nog stor risk att aspireringen inte utförs.
Jag tror att de medicinska bieffekterna som registrerats med Pfizer och Moderna till stor del just beror på att man skjutit in vaccinet och träffat en blodåder/kärl, och nyligen har man forskat lite grann i detta som nu går under betäckningen VITT.
Källa: https://www.uptodate.com/contents/covid-19-vaccine-induced-immune-thrombotic-thrombocytopenia-vitt/print

Men juridiskt kan det bli intressant i framtiden, vaccinbolagen har friskrivit sig helt från biverkningar, men när sen sjukvården och privata bolag utfört vaccinationer där man då INTE aspirerat, kommer att bli mycket intressant, eftersom dels Pfizer angivit att vaccinet inte får gå ut i blodomloppet och att den svenska vårdhandboken anger att aspirering skall utföras, blir det då ett "handhavandefel" som orsakats av vården, kruxet blir att bevisa detta.

Men det var ju en läkare på Irland som bad sina patienter ta en d-dimer test före/efter vaccination som det blev ett jävla liv om, det bör ju kunna bevisa om vaccinationen gått ut i blodomloppet och då ev kunna användas som bevis om vården orsakat diverse sidoeffekter som medför viss invaliditet.
Viss chans att lång-covidarna snart benämns som "VITT-patienter".
Senast redigerad av vinland 2022-02-21 kl. 08:52.
Citera
2022-02-21, 09:23
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Om man kör "löpande bandet principen" är det nog stor risk att aspireringen inte utförs.
Jag tror att de medicinska bieffekterna som registrerats med Pfizer och Moderna till stor del just beror på att man skjutit in vaccinet och träffat en blodåder/kärl, och nyligen har man forskat lite grann i detta som nu går under betäckningen VITT.
Källa: https://www.uptodate.com/contents/covid-19-vaccine-induced-immune-thrombotic-thrombocytopenia-vitt/print

Men juridiskt kan det bli intressant i framtiden, vaccinbolagen har friskrivit sig helt från biverkningar, men när sen sjukvården och privata bolag utfört vaccinationer där man då INTE aspirerat, kommer att bli mycket intressant, eftersom dels Pfizer angivit att vaccinet inte får gå ut i blodomloppet och att den svenska vårdhandboken anger att aspirering skall utföras, blir det då ett "handhavandefel" som orsakats av vården, kruxet blir att bevisa detta.

Men det var ju en läkare på Irland som bad sina patienter ta en d-dimer test före/efter vaccination som det blev ett jävla liv om, det bör ju kunna bevisa om vaccinationen gått ut i blodomloppet och då ev kunna användas som bevis om vården orsakat diverse sidoeffekter som medför viss invaliditet.
Viss chans att lång-covidarna snart benämns som "VITT-patienter".

Jag tror att det också kan handla om att man ibland överdoserat vaccinet.

Min mamma t.ex. blev långtids sjuk av vaccinet, andra sprutan. Hon har fått Moderna hela tiden, hon är under 160cm lång och väger kanske 55 kg. Samma dos som en stor man på över 100 kg skulle få. Hon valde att ta den tredje sprutan nyligen men då blev det också Moderna men som påfyllnadsdoserna är var det bara halv dos och det ser ut som om det gått bra. Av de jag känner så har de som haft svåras att tåla vaccinet varit kvinnor som är små i växten undantag min far som faktiskt dog två dygn efter sin vaccinering men det var AZ. Det var ju också ett jäkla skit vaccin.

Kanske man kunnat ge mindre doser till personer under 60kg eller haft ett längre intervall mellan de två första doserna, alternativ halv dos redan vid andra dosen? Detta är bara en teori jag har och kan ju självklart vara helt fel. Men det skulle kunna förklara varför fler kvinnor fått biverkningar en män som i regel är större en kvinnorna.

Men det tror jag inte är anledningen till varför några bli förlamade t.ex för det kan ju ske redan vid första dosen.
Senast redigerad av virvelbagg 2022-02-21 kl. 09:32.
Citera
2022-02-21, 09:42
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Jag tror att det också kan handla om att man ibland överdoserat vaccinet.

Min mamma t.ex. blev långtids sjuk av vaccinet, andra sprutan. Hon har fått Moderna hela tiden, hon är under 160cm lång och väger kanske 55 kg. Samma dos som en stor man på över 100 kg skulle få. Hon valde att ta den tredje sprutan nyligen men då blev det också Moderna men som påfyllnadsdoserna är var det bara halv dos och det ser ut som om det gått bra. Av de jag känner så har de som haft svåras att tåla vaccinet varit kvinnor som är små i växten undantag min far som faktiskt dog två dygn efter sin vaccinering men det var AZ. Det var ju också ett jäkla skit vaccin.

Kanske man kunnat ge mindre doser till personer under 60kg eller haft ett längre intervall mellan de två första doserna, alternativ halv dos redan vid andra dosen? Detta är bara en teori jag har och kan ju självklart vara helt fel. Men det skulle kunna förklara varför fler kvinnor fått biverkningar en män som i regel är större en kvinnorna.

Men det tror jag inte är anledningen till varför några bli förlamade t.ex för det kan ju ske redan vid första dosen.

Ursäkta mig men varför i hela helvetet fortsätter din familj att pumpa in det där giftet i sina kroppar när halva din släkt dött eller fått svåra sjukdomar av det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in