Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Hel otroligt. Folk här har tjatat om D-vitamin ända sedan detta började. Men myndigheterna har knappt nämnt det. Det enda som har fungerat är restriktioner och vaccin.
Men nu när pandemin ser ut att vara över för den här gången, då står det plötsligt i Aftonbladet att D-vitaminbrist kan ligga bakom svår covid.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Bj4zn0/d-vitaminbrist-hogre-risk-for-svar-sjukdom-och-dod-vid-covid-19
Detta bekräftar bara än en gång hur myndigheterna har mörkat alla alternativa behandlingar. Man skulle bara vaccinera sig.
Samtidigt kan man ju se positivt på att dessa nyheter nu kommer ut. Det är ju ytterligare ett tecken på att pandemin håller på att läggas ner.
Det är fascinerande. Jag minns våren 2020 när detta avfärdades som desinformation/fake news/konspirationsteorier osv. Det var endast på s k "foliehattssidor" som Rumble, Bitchute, SwebbTV man kunde hitta personer som gjorde denna koppling mellan D-vitaminbrist och svår sjukdom. Själv satt jag här och tjatade hela förra vintern om att vi istället för extremdestruktiva och långvariga lockdowns borde ha försett riskgruppspersoner med D-vitamin, vilket såklart gjorde att jag fick hela lockdownmaffian i denna tråd efter mig.
"VITAMINER

det fattar väl alla att det inte har någon betydelse

" osv lät det gång på gång.
"Experterna" i SVT och annan skräpmedia avfärdade också idén eftersom "det inte finns några studier" och "vi vet inte". Det var tydligen inte ens värt att försöka trots att ett sådant försök inte skulle medföra några risker (herregud det är D-vitamin vi pratar om). Det enda som gällde var tydligen vaccinet.
Men återigen visar det sig alltså att "foliehattarna" haft rätt hela tiden medan "experterna" hade fel, som så många gånger förr under denna "pandemi".