2022-02-09, 15:38
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

När det gäller Hollywood så är utvecklingen nu ganska spännande. Hela Hollywoodkonceptet, de stora filmstudiorna osv. är nästan från början helt skapad av judar. Dom har dominerat filmbranschen i 100 år.

Hollywood hade iof ännu mer makt på 40/50-talet när man gjorde sina filmer huvudsakligen i studios, även utomhusscener sköts ofta på studioområdet, man byggde upp kulisser, osv.

Skådespelare (eller mer filmstjärnor hette det på den tiden) var kontrakterade till nåt av de stora Hollywoodbolagen. De var under kontrakt att göra si och så många filmer för just det filmbolaget.

Det var på den tiden de gamla judiska filmbossarna som startade Hollywood fortfarande levde och styrde allting. Då kunde man kanske inte förmedla lika mycket propaganda som idag (publiken var inte redo för detta då), men filmerna var ofta lite förljugna och fåniga så att säga.
Citera
2022-02-09, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Allra mest less har jag blivit på alla små tunna tjejer som spöar vältränade män.

Det var friskt att se ibland för 20 år sedan, men nu finns inte en actionfilm utan dom och det gör filmerna så jävla overkliga.

Precis. Du vet spionfilmer och dylika brottslösande serier. Där en man på 1.95-2 meter, som väger 150 kg, är extremt vältränad så man ser magmuskler och sådant samt tränar Muay Thai och dylika kampsporter från stryk och blir knockad av en tanig 1.60 tjej på 45 kilo. Jag blir så jävla arg.

Ser du hur filmerna/serierna alltid ska göra så att kvinnan är mycket bättre än hennes manliga kollegor/fiende? Oavsett om det gäller hand-to-hand combat eller prickskytte eller skjutande osv? De försöker typ hjärntvätta barn och unga att kvinnor är minst lika bra och i många fall bättre.

Blir du inte förbannad?
Citera
2022-02-09, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Det handlar inte ens om smak eftersom ingen kan argumentera för att dagens filmer är bättre.

Problemet ligger inte hos TS, problemet är att dagens filmer och tv-serier är woke vilket gör att de suger.

Det finns koncept, förhållanden, biologiska och fysikaliska samband, vårt sätt att se på och instinktivt känna igen världen och hur den fungerar som är gemensamt för alla människor.

Man kan gå ifrån autenticitet för att man instinktivt och spirituellt på något sätt blir upplyft av en fantasi, men då kommer den fantasin inifrån och är äkta och sannolikheten är stor att den också kommer ge resonans hos andra människor.

När man går ifrån autenticitet på grund av en checklista av politisk korrekthet utgår man ifrån något artificiellt och konstruerat, det är inte ett äkta uttryck från en själv, det ligger ingen passion bakom besluten. Detta känner människor av och illusionen försvinner och lämnar endast plats för likgiltighet och avsmak.

Självklart ligger problemet hos TS. Han skriver ju själv i denna tråd att han har problem med detta. Dessutom har han skrivit i andra trådar att han mår dåligt. Alltså är det han som har problem.

För mig handlar den här tråden inte om att argumentera att woke filmer är bra även om jag står fast vid att smak och hur du upplever film är subjektivt. Men till och med om jag har helt fel i detta, så är det irrelevant. Låt oss nu enas om att woke är det värsta, sämsta som finns och så skriver vi en miljon inlägg om det. Sen då?

För mig handlar tråden om TS reaktion på woke och hur han ska förhålla sig till det samt hur vi i allmänhet kan förhålla oss till det. Istället för att vara beroende av yttre omständigheter för att må bra, så kan man fokusera på det man själv kan förändra. Och en sak är att inte titta på filmer som stör en.
Citera
2022-02-09, 15:46
Medlem
moongoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Enkelt! Konsumera det som är bra och hoppa det som du inte gillar.
https://www.youtube.com/watch?v=32si5cfrCNc
Men TS frågeställning kvarstår, och jag instämmer!
Med dig också förövrigt.
Citera
2022-02-09, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snuthus
Håller med. Hade varit sjukt intressant att se Morgan Freeman tolka Hitler! Roller som är helt oväntade för skådespelaren, som gör sitt bästa för att tolka och gestalta. Detta är fan ingen dum tanke och någonting som borde uppmuntras mer, bryt mönster och kom med någonting nytt! En påkostad rulle med bra foto, handling, dialog med Morgan som Hitler - jag hade definitivt sett den filmen.

Morgan är otroligt bra också, en utav de bästa. Han har en go röst.
Citera
2022-02-09, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag kan hålla med om att man bör sluta att titta på TV & Film, för att undvika att bli hjärntvättad.
Film är suggestiv media som i princip skapar en massa falska minnen, så att man i framtida nya situationer reagerar instinktivt som man omedvetet fått "lära" sig. Detta kan man givetvis motverka om man verkligen är medveten om problemet.

Att sluta titta på TV var ett av de bästa beslut jag tagit. Rent mentalhygieniskt är det nästan oöverträffat.

När det gäller Hollywood så är utvecklingen nu ganska spännande. Hela Hollywoodkonceptet, de stora filmstudiorna osv. är nästan från början helt skapad av judar. Dom har dominerat filmbranschen i 100 år. Men nu är även judarna på väg ut. Jag citerar delar av ett inlägg i en annan tråd:

Trevligt att vi kan hålla med varandra i något. Tycker det låter som ett jättebra beslut att inte titta alls på TV. Har haft perioder där jag sett väldigt lite film och tv och ser väl inte jättemycket just nu, men ändå blivit en del. Egentligen för mycket för vad jag tycker är bra.

Lite läskigt det du skriver att vi skapar oss minnen som vi sedan reagerar instinktivt på. Nej det låter verkligen inte hälsosamt.
Citera
2022-02-09, 16:00
Medlem
Dorniers avatar
60- och 70-talet är nog generellt de mest intressanta årtiondena för film. Man kunde ta ut svängarna lite mer än tidigare på 50-talet och bakåt. Man började skjuta filmer mer på plats i riktiga miljöer och inte lika mycket i studio.

Även Europa hade en mycket större filmindustri med mer breda publikfilmer på 60/70-talet. Idag kanske man tänker europeisk film är bara smala pretentiösa arty farty-filmer. Men så var det inte alls då (även om det samtidigt fanns den typen av film då också iof).

Inte minst Italien hade en enorm filmindustri i Cinecitta, men även andra länder gjorde mycket film. Det var ofta samproduktioner mellan kanske två eller tre länder också. Italien, Frankrike, Spanien, Tyskland var väl de länder som gjorde mest film.

Men detta dog ut till stor del på 80-talet och framåt.
Citera
2022-02-09, 16:25
Medlem
whoisducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Känns som varenda rulle som kommer ut på sistone har någon slags woke. Iallafall från västvärlden och främst USA då. Detsamma kan väl sägas om tvserier. Tex bubblaren Sydkorea är väl ett land som fortfarande gör fantastisk film och intressanta serier utan woke-skiten.

Det är alltid vita som är de onda och det är synd om de svarta, eller så är de svarta hjältarna. Alla tidigare kända vita karaktärer/hjältar osv är nu svarta, tex Bond. Alla färgade är i alla lägen heliga varelser. Pussande bögar, transor, feminism, taniga tjejer som spöar specialtränade muskelberg till män. Var det inte nästa stålmannen som skulle vara bög/transa eller? Vita är rasister och referenser till bommulsplantagen. I medeltidens europa springer det runt kolsvarta negrer i rustning... You know the drill.

Det känns ju nästan som det håller på att komma till en gräns nu då man funderar på om man ska lägga ner sitt film/serieintresse eller inte. För film har man ju alltid gillat i 30 år plus nu. Känns ju jävligt trist. Jag tycker såklart det är viktigt i sig att folk ska representeras korrekt m.m, men att numera mer eller mindre varje jävla gång behöva få det upptryckt i sitt ansikte? Är det "korrekt" att kolsvarta afrikaner springer runt i rustning i medeltidens Europa? Att konstant bli påtvingad woke? Jag som vanlig heteroman ska väl tex inte behöva känna mig som en sämre människa för jag inte tycker om att se bögar kyssas och i värsta fall sätta på varandra i röven hela tiden, när jag bara vill slappna av efter jobbet med en film eller en serie?

Vad tycker och tänker ni?

Riktigt tråkig utveckling enligt mig.

Mjo jag har sett utvecklingen de senaste åren också. T ex att bara Oscargalan har tittarsiffrorna sjunkit förbaskat mycket de senaste åren. Det tyder på att folket föraktar denna wokeism.

Så det är uppskattat. T ex år 2021 så var det lägsta siffran någonsin som jag ser har blivit dokumenterat. Den låg på 10.4 miljoner. Året innan var det 23 miljoner. År 2014 var det 43 miljoner. År 1974 var det 44 miljoner. Jag följde Oscar galan flitigt under några år. Jag slutade väl ungefär där Smith familjen började säga "oScArs sO wHitE"

Hoppas att detta år det kommer vara ännu mindre tittare. Wokeism förstör industrin
Citera
2022-02-09, 16:50
Medlem
aww stackars små snöflingor då! kvinnor som actionhjältar, nej nu får det vara nog!

kunde kanske vara på plats att sätta "woke" i ett sammanhang. med den måttstock som några använder här blir de flesta klassiker "woke-propaganda" eller vad det nu är ni grinar om

sen kan man kanske även påminna om att filmindustrin är 100% kommersiell. ökad representation, kvinnliga actionhjältar osv, det handlar inte om nåt slags politiskt korståg, utan om att få fler tittare. gick det att tjäna stora pengar på filmer där nazistiska pedofiler var hjältar, så skulle det komma såna filmer. att några föredettingar på flashback, o motsvarande forum, sitter hemma o gnäller har däremot inte så mkt ekonomisk tyngd
Citera
2022-02-09, 16:54
Medlem
Bret-Harts avatar
Känner igen mig en del i detta, det hela är enkelt, jag köper och ser inte ny film då jag nästan alltid blir besviken, blir mest loppisfynd etc om det är något intressant
Citera
2022-02-09, 17:00
Bannlyst
Nä, man får kolla på tidigare filmer. Och japansk animé. Japanerna älskar verkligen oss. Och det är hedrande. Jag gillar japaner.

Allt är inte skit Hollywood. Ben Hur.

Och svensk film är fortfarande bra när det inte är woke. Det finns mycket mer bra än Ingemar Bergman.

Jag har skrivit det tidigare. Woke bygger på en gruppvåldtäkt av negrer av en engelskättad vit kvinna på ett tåg. Med judisk advokater hjälp så blev dessa negrer frikända. Detta var på 20-talet i USA.

Så woke bygger på en gruppvåldtäkt. Dom enda vita som stödjer det är psykopater och har blivit hjärntvättade att hata sitt eget folk. Hmmm vem hittade på det, jag sneglar på Frankfurtskolan.

Det är inte bara judiska intressegrupper som försöker förstöra oss. Även ryska, saudiarabiska och kinesiska och även människor i våra egna led. Var medveten om det.
Citera
2022-02-09, 17:06
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Det finns uppenbarligen en marknad eftersom många vill se 'woke' (dvs. verkligheten).

Är det verkligen 50% av befolkningen som öppet visar sexuellt avvikande beteende. Inte på min arbetsplats.

Är det okej att filmatisera t.ex. en bok eller historisk händelse och lägga in moderna inslag? Måste man byta kön på de personer författaren valt att tilldela ett visst kön?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in