2022-02-09, 17:11
Medlem
Om jag kollar film plockar jag upp rullar från 90-talet, fram till 2010. Allt därefter är bara vänsterlib-skit. Och någon serie från Netflix är HELT omöjligt. Värsta patetiska wokefjantet jag NÅGONSIN sett. Det blir värre och värre tycker jag.
Citera
2022-02-09, 17:17
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stratakasta
Går det inte ganska dåligt för Netflix på börsen?
Tror de flesta, särskilt de utanför USA som ogillar all bögeri Netflix pumpar ut.

Det var en studie från Kanada som visade att människor tycker det är lika motbjudande att se homosexuella kyssas som att titta i en mugg full med likmaskar eller liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av qup
Vad är det som säger att historieskrivningen innan wokehysterien var korrekt? Finns en hel del skit som är vinklat av de som hade råd med penna.

Bra poäng. Riktigt bra poäng!

Solzjenitsyn talade om media, men samma sak gäller Hollywood. Hur ofta får man se en film där tyska soldater vinklas positivt och de allierade eller """de""" vinklas negativt? Kan rekommendera tyska filmen Röde Baronen.
https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=fnilH9HK&id=7E1E4184D602 7F5B1C84CD6256ED2E5C58041FF1&thid=OIP.fnilH9HK8EL9 1QDPXv14_QHaFs&mediaurl=https%3a%2f%2flookaside.fb sbx.com%2flookaside%2fcrawler%2fmedia%2f%3fmedia_i d%3d13260367542 47057&cdnurl=https%3a%2f%2fth.bing.com%2fth%2fid%2 fR.7e78a51fd1caf042fdd500cf5efd78fd%3frik%3d8R8EWF wu7VZi zQ%26pid%3dImgRaw%26r%3d0&exph=576&expw=750&q=Solz jenitsyn+the+perpurtrator+own+the+media&simid=6079 98293645030556&FORM=IRPRST&ck=ACB3F4F0C840C44DC12A 2CFD2EE23657&selectedIndex=22&ajaxhist=0&ajaxserp= 0

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så är det givetvis. Men det var inte så löjligt övertydligt som de senaste 10-15 åren.

Tidigare försökte man smyga in små budskap här & där. Idag är det hela ren propaganda som knapphändigt är maskerat som underhållning.

Tittar i princip aldrig på nyare filmer. Kan inte minnas senaste jag hyrde en film. Till barnen sätter jag på filmer fram till 90-talet och i princip aldrig några med PK-undertoner. Någon enstaka gång blir det filmer från 2000-talet. De älskar filmerna jag sett på.

Citat:
Ursprungligen postat av Stratakasta
Trötta argument i tråden. Problemet är inte svarta skådespelare generellt, snarare att man tvingar in det. Svarta riddare I medeltida Frankrike, lika löjligt som någon blond hjälte i Sahara. Det är denna woke tvingande som är så uppenbar, starka självständiga kvinnor mantrat osv, man ser igenom det. Kan man inte skapa originellt likt Xena?

Fast Lawrence of Arabia verkar ju ha funnits på riktigt och var mycket riktigt blond.

Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Många nämner ryska filmer. Är de så jävla vassa?
Hatar ryssar generellt och deras språk, haha, men det är bara jag som är fördomsfull... men vilken bara måste man se då? Härligt med "owoke"!

Jag såg en rysk krigsfilm för tio år sedan och frapperades över hur annorlunda Hollywood den var. Dialogerna var bättre, handlingen var mer intressant och själva actionscenerna och specialeffekterna var gjorde som på ett nytt sätt. Jag såg en dokumentär om rysk hockey för några veckor sedan. Den som sattes att leda utvecklingen av rysk hockey hade aldrig sett en NHL-match. Han kom på sitt eget sätt att träna spelarna och skapa nytt spelsystem. NHL var slakt medan rysk hockey var som en elegant dans. Jag kan dra parallellen till skillnaden mellan Hollywood actionfilm och den ryska filmen jag såg. Den var elegant gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag har nischat mig mot tysk film. Främst från år 1937-1944, då går man säker. Finns många godbitar.

Kan du rekommendera några bra filmer?
Citera
2022-02-09, 17:23
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelivingrose
Självklart ligger problemet hos TS. Han skriver ju själv i denna tråd att han har problem med detta. Dessutom har han skrivit i andra trådar att han mår dåligt. Alltså är det han som har problem.

För mig handlar den här tråden inte om att argumentera att woke filmer är bra även om jag står fast vid att smak och hur du upplever film är subjektivt. Men till och med om jag har helt fel i detta, så är det irrelevant. Låt oss nu enas om att woke är det värsta, sämsta som finns och så skriver vi en miljon inlägg om det. Sen då?

För mig handlar tråden om TS reaktion på woke och hur han ska förhålla sig till det samt hur vi i allmänhet kan förhålla oss till det. Istället för att vara beroende av yttre omständigheter för att må bra, så kan man fokusera på det man själv kan förändra. Och en sak är att inte titta på filmer som stör en.

Om det här med woke-tramset i film var något slags liten filmnisch, där det släpptes kanske 1 eller 2 större filmer om året med woke-inslag, så hade dina invändningar möjligen varit aktuella.

Dessvärre gäller den här problematiken 80-90% av nyare filmer, och så gott som varenda storfilm de senaste 5-6 åren minst.

Det är helt legitimt att ifrågasätta om vi måste se negrer som Kung Arthur, inte konstigt det allra minsta faktiskt.
Citera
2022-02-09, 17:25
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelivingrose
Självklart ligger problemet hos TS. Han skriver ju själv i denna tråd att han har problem med detta. Dessutom har han skrivit i andra trådar att han mår dåligt. Alltså är det han som har problem.

För mig handlar den här tråden inte om att argumentera att woke filmer är bra även om jag står fast vid att smak och hur du upplever film är subjektivt. Men till och med om jag har helt fel i detta, så är det irrelevant. Låt oss nu enas om att woke är det värsta, sämsta som finns och så skriver vi en miljon inlägg om det. Sen då?

För mig handlar tråden om TS reaktion på woke och hur han ska förhålla sig till det samt hur vi i allmänhet kan förhålla oss till det. Istället för att vara beroende av yttre omständigheter för att må bra, så kan man fokusera på det man själv kan förändra. Och en sak är att inte titta på filmer som stör en.

Det här är filmforumet, här diskuterar man film. Det är inte psykologiforumet där man diskuterar om hur man ska må bra.

Tråden handlar om att filmer har blivit woke och vad man tycker och tänker om det.

Att du då säger att detta inte är ett problem utan endast ett problem hos TS, att allt är subjektivt och man löser problemet enkelt genom att bara sluta kolla på film(något TS redan funderat över) gör dina inlägg helt meningslösa. Om du tycker det är onödigt att diskutera film för "Sen då? När man har diskuterat klart vad händer då?" finns det ingen mening med att du är här.
Senast redigerad av mendokse 2022-02-09 kl. 17:29.
Citera
2022-02-09, 17:29
Medlem
Tyska serien Dark är väl woke fri?

Inga bögar (inga jag minns iaf) en lesbisk scen iof...

Tror inte serien innehåller en enda svart person heller
Citera
2022-02-09, 17:29
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Känns som varenda rulle som kommer ut på sistone har någon slags woke. Iallafall från västvärlden och främst USA då. Detsamma kan väl sägas om tvserier. Tex bubblaren Sydkorea är väl ett land som fortfarande gör fantastisk film och intressanta serier utan woke-skiten.

Det är alltid vita som är de onda och det är synd om de svarta, eller så är de svarta hjältarna. Alla tidigare kända vita karaktärer/hjältar osv är nu svarta, tex Bond. Alla färgade är i alla lägen heliga varelser. Pussande bögar, transor, feminism, taniga tjejer som spöar specialtränade muskelberg till män. Var det inte nästa stålmannen som skulle vara bög/transa eller? Vita är rasister och referenser till bommulsplantagen. I medeltidens europa springer det runt kolsvarta negrer i rustning... You know the drill.

Det känns ju nästan som det håller på att komma till en gräns nu då man funderar på om man ska lägga ner sitt film/serieintresse eller inte. För film har man ju alltid gillat i 30 år plus nu. Känns ju jävligt trist. Jag tycker såklart det är viktigt i sig att folk ska representeras korrekt m.m, men att numera mer eller mindre varje jävla gång behöva få det upptryckt i sitt ansikte? Är det "korrekt" att kolsvarta afrikaner springer runt i rustning i medeltidens Europa? Att konstant bli påtvingad woke? Jag som vanlig heteroman ska väl tex inte behöva känna mig som en sämre människa för jag inte tycker om att se bögar kyssas och i värsta fall sätta på varandra i röven hela tiden, när jag bara vill slappna av efter jobbet med en film eller en serie?

Vad tycker och tänker ni?

Riktigt tråkig utveckling enligt mig.

Se filmer från filmkonstens guldålder istället. Fram till 1968 eller så.
Citera
2022-02-09, 17:35
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
TS är ologiskt. Det existerar ingen vara som mer än film är beroende av att tillfredsställa sina kunder. Om woke är inne så blir det många wokefilmer. Om woke är ute bli det inga wokefilmer.

Kan finnas enstaka undantag som när Filminstitutet påtvingar 50% kvinnliga regissörer, de gör alltid samma film om sin familj. Men detta fungerar bara i korta perioder och sedan är pengarna slut.

Woke som i senaste Disney-filmen är rimligen förödande för Disney. Jag vägrar tro att människor är så dumma att de betalar 150 kr och sedan sitter där "det här är nog en bra film". utan de slutar gå på Disney och där försvann den inkomsten och företags-iden som fungerat sedan 1927.
-
Ohf.
Du har ingen aning om hur den nya film industrin fungerar.
Har du hört talas om kulturkriget och ras-marxism? Identitets politik?
Citera
2022-02-09, 17:43
Medlem
Jag tittar själv mycket på klassiker och äldre filmer så jag har inte riktigt uppmärksammat omfattningen.

Men som någon påpekade så är det bästa om man retar sig att rösta med fötterna och skippa skiten.

Och, som även sagts, koreanska och även japanska filmer håller ofta väldigt hög klass (inte minst fotot brukar vara bra)

Jag tänker att det drar över, nästa generation kommer att tycka det är töntigt (och kanske lögnaktigt) och vi som är äldre gäspar och undrar vad som står på.
Citera
2022-02-09, 17:43
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadfan4
aww stackars små snöflingor då! kvinnor som actionhjältar, nej nu får det vara nog!

kunde kanske vara på plats att sätta "woke" i ett sammanhang. med den måttstock som några använder här blir de flesta klassiker "woke-propaganda" eller vad det nu är ni grinar om

sen kan man kanske även påminna om att filmindustrin är 100% kommersiell. ökad representation, kvinnliga actionhjältar osv, det handlar inte om nåt slags politiskt korståg, utan om att få fler tittare. gick det att tjäna stora pengar på filmer där nazistiska pedofiler var hjältar, så skulle det komma såna filmer. att några föredettingar på flashback, o motsvarande forum, sitter hemma o gnäller har däremot inte så mkt ekonomisk tyngd

Jag tror det många gånger faktiskt handlar om ett politiskt korståg.

Alla söker mening i tillvaron och i sitt arbete och för många av dessa människor är jakten på mer vinst inte lika meningsfull som att använda sina positioner för att försöka göra världen bättre.

Sen är det nog ofta en klubb för inbördes beundran där företagsklimatet på dessa stora filmbolag i sig är woke vilket smittar av sig till filmerna. De som gör filmerna ser det som självklarheter och tror att de allra flesta håller med men sedan när filmen släpps visar sig gapet mellan dem och den stora massan som kanske inte gillar det alls.

Kanske är det önsketänkande men jag har på känn att utvecklingen rör sig bort från woke i takt med att allt fler tröttnar på det. Vi får väl se hur Lord of the Rings-serien tas emot med svarta hober och allt.
Citera
2022-02-09, 17:44
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Om jag kollar film plockar jag upp rullar från 90-talet, fram till 2010. Allt därefter är bara vänsterlib-skit. Och någon serie från Netflix är HELT omöjligt. Värsta patetiska wokefjantet jag NÅGONSIN sett. Det blir värre och värre tycker jag.
-
Det kommer att bli värre.
https://www.youtube.com/watch?v=JQ2f5OVZ7Oo&t=1shttps://www.youtube.com/watch?v=JQ2f5OVZ7Oo&t=1s
Citera
2022-02-09, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Jag tror det många gånger faktiskt handlar om ett politiskt korståg.

Alla söker mening i tillvaron och i sitt arbete och för många av dessa människor är jakten på mer vinst inte lika meningsfull som att använda sina positioner för att försöka göra världen bättre.

Sen är det nog ofta en klubb för inbördes beundran där företagsklimatet på dessa stora filmbolag i sig är woke vilket smittar av sig till filmerna. De som gör filmerna ser det som självklarheter och tror att de allra flesta håller med men sedan när filmen släpps visar sig gapet mellan dem och den stora massan som kanske inte gillar det alls.

Kanske är det önsketänkande men jag har på känn att utvecklingen rör sig bort från woke i takt med att allt fler tröttnar på det. Vi får väl se hur Lord of the Rings-serien tas emot med svarta hober och allt.

jag tror snarare att man glömmer att det i botten faktiskt bara handlar om ekonomi. en enkel ekvation: få så många tittare som möjligt. vilka lockar vi vs vilka alienerar vi om vi gör så här?

jag som vit svenne kan inte föreställa mig hur det kan kännas med hober av andra hudfärger. skulle antagligen inte bry mig, men kanske skulle det kännas bra, typ "dom ser ut som mig får också vara med!". och så blir jag engagerad o tittar vidare. jag gissar att man vinner fler än man förlorar på den typen av resonemang
Citera
2022-02-09, 17:54
Avslutad
Jag har slutat kolla på vanlig film och kollar bara på porr istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in