2022-02-10, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Är det verkligen TS det är fel på när så många människor avskyr woke oavsett i vilket sammanhang det dyker upp i.
Det är ju inte någon liten minoritet äldre gubbar som gnäller utan oerhört många hatar bokstavligen woke och PK-kulturen. Då är det på nivå systemfel.
Ni som försöker vifta bort det vi säger ljuger ju också ihop diverse konstiga och falska beskrivningar av vad människor stör sig på. Nej det är inte kvinnliga superhjältar.
Nej ge mig en tidsmaskin dagens värld orkar jag inte med
längre.

Håller med om att det är systemfel. Därför valde jag att i mina inlägg lägga fokus på psykisk hälsa och att sätta filmer i en samhällelig kontext.

Skillnaden tror jag ligger i hur vi hanterar detta. Jag mår bra. Jag orkar. Jag behöver ingen tidsmaskin. Därför försökte jag dela med mig av dels min syn på woke och hur man kan försöka se det annorlunda. Jag uppmanade även TS att sluta kolla på dessa skitfilmer.

Vet inte riktigt mer vad jag ska skriva faktiskt.
Citera
2022-02-10, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Det pumpas ut så mycket skräp nu.
Jag har tappat räkningen på hur många gånger man vart uttråkad och scrollar igenom de nya filmerna som kommit utan att hitta något som ser mer intressant ut än att titta på färg som torkar...

Hehe. Pratade med en kompis som inte heller hittar något att kolla i utbudet att starta crowdfunding för en film om färg som torkar. Så långt har det gått.
Citera
2022-02-10, 15:11
Medlem
Swe1227s avatar
Hur kan man kolla på film och serier år 2022... Lyssna på musik och poddar istället.
Citera
2022-02-10, 15:19
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Hur kan man kolla på film och serier år 2022... Lyssna på musik och poddar istället.
-
lol
Det ena behöver inte utesluta det andra.
Du vet man kan läsa böcker oxå
Citera
2022-02-10, 15:23
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Är det verkligen TS det är fel på när så många människor avskyr woke oavsett i vilket sammanhang det dyker upp i.
Det är ju inte någon liten minoritet äldre gubbar som gnäller utan oerhört många hatar bokstavligen woke och PK-kulturen. Då är det på nivå systemfel.
Ni som försöker vifta bort det vi säger ljuger ju också ihop diverse konstiga och falska beskrivningar av vad människor stör sig på. Nej det är inte kvinnliga superhjältar.
Nej ge mig en tidsmaskin dagens värld orkar jag inte med
längre.
-
Jag tror verkligen du skulle behöva resa till nutiden först. Woke är en ny religion i USA.
Så här ger det sig uttryck tex. Det kallas för Ras-Marxism
https://www.youtube.com/watch?v=r7fTBA2H5JY
Citera
2022-02-10, 15:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Man tackar!!

Denna film är intressant av Svenskt intresse och rent historiskt..
Filmen tar upp en Svensk karolin på 1700 talet. Johan Gustaf Renat som får ett stort utrymme i filmen.
Sevärd.
Tobol The Conquest of Siberia
https://youtu.be/u7NiUctJMOk

Johan Gustaf Renat
https://sv.wikipedia.org/wiki/Johan_Gustaf_Renat
Citera
2022-02-10, 15:25
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelivingrose
Jag kan ju till viss del förstå vreden - även om jag inte kan säga att jag delar den eller mår dåligt över woke. Det är jättetrist att behöva känna så såklart och att folk mår dåligt av dagens samhällsutveckling.

Det jag har lite mindre förstå är skapandet av sådana här trådar, och därför la jag mig i en diskussion som egentligen inte är min, eftersom jag som sagt inte delar upprördheten. Jag tycker bara det är tråkigt att många har fastnat i att må dåligt över de här frågorna utan att varken kunna välja acceptans/gillande, undvikande eller att skapa förändring. För att klargöra vad jag menar; TS väljer inte att "go with the flow" och börja gilla filmerna. Han klarar heller inte av steget att sluta titta. Han tar inte heller någon fysisk aktion där han försöker förändra något. Han tar inte ens emot tips på icke-woke filmer. Utan istället skapar han en av oändligt många trådar på nätet som i grunden handlar om exakt samma sak - ogillandet av samhället vi lever i och att man vill häva ur sig sin vrede över det.

TS är bara en person, men fenomenet är över hela västvärlden och det påverkar definitivt filmindustrin. Mentalt svaga personer vaknar inte upp men de starka gör det och det är de starka som kommer vara de farliga. Egentligen är det bara bra att de kör woke fullt ut, för ju fler som vaknar upp ur hjärntvätten desto bättre. Sittandes i soffan och njuta av bra filmer hela dagarna gör ju att man inte tar sig tiden eller har orken att vakna.
Citera
2022-02-10, 15:30
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelivingrose
Jag uppmanade även TS att sluta kolla på dessa skitfilmer.

Ja och det är ett bra råd egentligen men ganska ofta vet man kanske inte detta innan man börjat se något.

Hur som helst så kan jag förstå känslan, speciellt om det handlar om en serie eller film som ligger varmt om hjärtat.
Om jag skulle vara ett stort fan av delfinen Flipper och i åratal sett fram emot en remake så skulle det störa mig rejält om Flipper i remaken är en kanin och att det i varenda avsnitt läggs in en liten sidostory om varför man bör rösta på sverigedemokraterna.
Alltså oavsett vad jag tycker om kaniner och politiska partier så är det absolut inte vad jag sett fram emot. Kan förstå att man blir besviken och vill kräkas.

Än värre om man har problem med homosexualitet som många verkar ha. Jag kan förstå känslan när de tittar på Netflix:
Här har du en serie om CIA-agenter. Och lite homosex.
Här är en film om engelska Tories. Och lite homosex.
Eller kanske en film om Titanic? Och lite homosex.

Det stör inte skogsmaran väldigt mycket (men lite) så jag förstår att man kan bli ordentligt irriterad.
Senast redigerad av skogsmaran 2022-02-10 kl. 15:39.
Citera
2022-02-10, 16:05
Medlem
SadEyess avatar
Jag kollar nästan uteslutande på icke-Hollywood film. Ny svensk film ser jag inte heller, så jag stöter sällan på detta fenomen. Nyare genrefilm är inte heller så översockrad av PK-ism, ännu är väl bäst att tillägga.

Genrefilm från 60- 70- och 80-tal är helt befriade från woke och PK. Snarare åt andra hållet, men jag gillar våld och dekadens.
Citera
2022-02-10, 17:43
Medlem
Bimbolinas avatar
Ja, du behöver lägga ner filmintresset eftersom det verkar ansträngande för dig att behöva ta del av något annat än berättelser om vita heterosexuella cismän.

Lägg i stället tiden på någon annan sysselsättning där persongalleriet är lite mer homogent, så att du kan slappna av och återhämta dig. Det finns säkert något vitt brödraskap i närheten av din bostadsort.
Citera
2022-02-10, 20:03
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
House of Gucci är väl woke, eller?
Lady Gaga är ju med, bara en sådan sak
Tycker Gaga faktist är snygg, men hon är ju ändå feminist och ställer därför bara upp om en film håller sig inom vissa pk-mallar

Hmm nja jag håller nog inte med dig där. Tyckte hon va grym i American horror story: Hotel och tycker inte den e särskilt pk. Lite feministisk på sin höjd men det har jag inte så ont av. Och fin att titta på är hon sannerligen! Likaså Adam Driver som också är med.
Citera
2022-02-10, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Det skulle vara lite kul om det var konsekvent. Tänk er följande t.ex:

Joel Kinnaman spelar Muhammed Ali
Nicolas Cage spelar Martin Luther
Hitler kan spelas av Morgan Freeman
I filmen om svarta pantrarna är en tredjedel av medlemmarna asiater
I nyinspelningen av borta med vinden är hälften av plantagearbetarna vita
Jeanne d'arc kan spelas av The Rock
Tom Sawyer kan spelas av Sonequa Martin-Green, Huckleberry Finn kan spelas av Peter Dinklage
Och i en film om Rwanda-konflikten ser jag fram emot några inkvoterade vita barnsoldater

Jag har inget emot att den sterotypiska manliga vita hjälten får lite konkurrens men som det ser ut nu i filmer från Hollywood så verkar allt helt snurrigt.

Håller helt med, hade det varit konsekvent hade jag faktiskt inte haft något emot det. Hade varit asball att se Morgan Freeman spela hitler, eller varför inte Mao Zedong spelas av typ Hon bruden från aliens
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in