Wow, du har satt gränsen ett årtionde hårdare än mig, jag njuter fortfarande av mycket från 80-talet undantaget det värsta Hollywood-tramset som Top Gun. Ser om eller upptäcker någon enstaka 90tals-rulle då och då, men där går gränsen. 1910-80 är min guldgruva.
Med tanke på att du beskriver ditt filmintresse som väldigt ytligt, okunnigt, fördomsfullt och teknikfixerat, så kan du nog likaväl lägga ner det.
Men alltid fascinerande med ännu ett nyregistrerat konto som startar femtioelfte tråden där den beklagar sig över allt som är woke. Börjar bli lite väl genomskinligt.
Edit: Stavfel.
Citat:
Så filmer och serier var inte välgjorda på 80-talet eller innan dess? Kamerorna var billiga, klippningen var ful, fotot var dåligt, och filmerna var inte snyggt filmade? Man skulle omvänt kunna säga att det enda som tillkommit eller utvecklats efter 80-talet är ljudet och CGI, på vilket sätt nu det skulle göra en film bättre. Snarare handlar det ju om att lura tittaren genom filmupplevelsen att filmen är bättre än vad den egentligen är med hjälp av massa onödigt tekniskt mumbojumbo.Med tanke på att du beskriver ditt filmintresse som väldigt ytligt, okunnigt, fördomsfullt och teknikfixerat, så kan du nog likaväl lägga ner det.
Men alltid fascinerande med ännu ett nyregistrerat konto som startar femtioelfte tråden där den beklagar sig över allt som är woke. Börjar bli lite väl genomskinligt.
Citat:
På det temat är faktiskt Hong Kong-action från exempelvis Shaw Brothers intressanta föregångare, redan på 60-talet fanns i dom kvinnliga hjältar som spöade skiten ur männen med bättre kung fu, och även gamlingar som spöade dom yngre, minst ett årtionde innan Pam Grier och Ripley blev kvinnliga actionhjältar, och Clintan blivit gråhårig. Som bonus så är det grymt snyggt foto i dom flesta Shaw-filmer, fantastiska ljudeffekter och totalt befriat från ljussättningsutmanande inslag.Edit: Stavfel.
Senast redigerad av pumahunter 2022-02-09 kl. 09:27.
Senast redigerad av pumahunter 2022-02-09 kl. 09:27.