2022-02-09, 06:42
Medlem
Känns som varenda rulle som kommer ut på sistone har någon slags woke. Iallafall från västvärlden och främst USA då. Detsamma kan väl sägas om tvserier. Tex bubblaren Sydkorea är väl ett land som fortfarande gör fantastisk film och intressanta serier utan woke-skiten.

Det är alltid vita som är de onda och det är synd om de svarta, eller så är de svarta hjältarna. Alla tidigare kända vita karaktärer/hjältar osv är nu svarta, tex Bond. Alla färgade är i alla lägen heliga varelser. Pussande bögar, transor, feminism, taniga tjejer som spöar specialtränade muskelberg till män. Var det inte nästa stålmannen som skulle vara bög/transa eller? Vita är rasister och referenser till bommulsplantagen. I medeltidens europa springer det runt kolsvarta negrer i rustning... You know the drill.

Det känns ju nästan som det håller på att komma till en gräns nu då man funderar på om man ska lägga ner sitt film/serieintresse eller inte. För film har man ju alltid gillat i 30 år plus nu. Känns ju jävligt trist. Jag tycker såklart det är viktigt i sig att folk ska representeras korrekt m.m, men att numera mer eller mindre varje jävla gång behöva få det upptryckt i sitt ansikte? Är det "korrekt" att kolsvarta afrikaner springer runt i rustning i medeltidens Europa? Att konstant bli påtvingad woke? Jag som vanlig heteroman ska väl tex inte behöva känna mig som en sämre människa för jag inte tycker om att se bögar kyssas och i värsta fall sätta på varandra i röven hela tiden, när jag bara vill slappna av efter jobbet med en film eller en serie?

Vad tycker och tänker ni?

Riktigt tråkig utveckling enligt mig.
Senast redigerad av Ballongmannen2 2022-02-09 kl. 07:09.
Citera
2022-02-09, 06:47
Avstängd
Merwinnas avatar
Jag ser ytterst sällan filmer som är gjorda efter 1970. Håller man sig till de äldre, så slipper man negrer och judar där de inte ska vara, kvinnor på okvinnliga positioner, samt förhärligande av homosexualitet och ännu värre perversioner. Och utbudet är ju stort; även om man sätter gränsen vid 1970 så tar filmerna inte slut under ens livstid. Man kan också se om de bästa efter några år, när man har glömt tillräckligt.
Senast redigerad av Merwinna 2022-02-09 kl. 07:36.
Citera
2022-02-09, 06:47
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Kolla bortom Hollywood och svensk film.
Hur mycket woke är det i t ex turkiska serier?
Finns också mycket indiefilm från Europa och USA som totalt skiter i woketrenderna.
Citera
2022-02-09, 06:53
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Känns som varenda rulle som kommer ut på sistone har någon slags woke. Iallafall från västvärlden och främst USA då. Detsamma kan väl sägas om tvserier. Tex bubblaren Sydkorea är väl ett land som fortfarande gör fantastisk film och intressanta serier utan woke-skiten.

Det är alltid vita som är de onda och det är synd om de svarta, eller så är de svarta hjältarna. Alla tidigare kända vita karaktärer/hjältar osv är nu svarta, tex Bond. Alla färgade är i alla lägen heliga varelser. Pussande bögar, transor, feminism. Var det inte nästa stålmannen som skulle vara bög/transa eller? Vita är rasister och referenser till bommulsplantagen. I medeltidens europa springer det runt kolsvarta negrer i rustning... You know the drill.

Det känns ju nästan som det håller på att komma till en gräns nu då man funderar på om man ska lägga ner sitt film/serieintresse eller inte. För film har man ju alltid gillat i 30 år plus nu. Känns ju jävligt trist. Jag tycker såklart det är viktigt i sig att folk ska representeras korrekt m.m, men att numera mer eller mindre varje jävla gång behöva få det upptryckt i sitt ansikte? Att konstant bli påtvingad det? Jag som vanlig heteroman och tittare ska väl tex inte behöva känna mig som en mindre bra människa för jag inte tycker om att se bögar kyssas och i värsta fall sätta på varandra i röven hela tiden, när jag bara vill slappna av efter jobbet med en film eller en serie?

Vad tycker och tänker ni?

Riktigt tråkig utveckling enligt mig.

Enkelt! Konsumera det som är bra och hoppa det som du inte gillar.
https://www.youtube.com/watch?v=32si5cfrCNc
Citera
2022-02-09, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
Kolla bortom Hollywood och svensk film.
Hur mycket woke är det i t ex turkiska serier?
Finns också mycket indiefilm från Europa och USA som totalt skiter i woketrenderna.

Grejjen är att jag gillar att se film och serier som är välgjorda. Bra foto, att man ser den är snyggt filmad med dyr kamera, snyggt klippta m.m, alltså inte känns billigt som det mesta indie gör. Sen klarar jag inte av andra europeiska språk/arabiska m.m. Koreanska har jag konstigt nog dock vant mig vid efter ett par netflixserier från landet. Men detta är väl bara jag som är ytlig och måste tänka om här.

Känns ju som att leta efter en nål i en höstack dock att hitta något indie som är riktigt bra, och inte är speciellt känt. Jag förstår precis vad du menar dock och jag tror du är helt rätt ute.
Citera
2022-02-09, 06:57
Medlem
Callebiltes avatar
Det pumpas ut så mycket skräp nu.
Jag har tappat räkningen på hur många gånger man vart uttråkad och scrollar igenom de nya filmerna som kommit utan att hitta något som ser mer intressant ut än att titta på färg som torkar...
Citera
2022-02-09, 07:01
Medlem
Allra mest less har jag blivit på alla små tunna tjejer som spöar vältränade män.

Det var friskt att se ibland för 20 år sedan, men nu finns inte en actionfilm utan dom och det gör filmerna så jävla overkliga.
Senast redigerad av 4shoshin 2022-02-09 kl. 07:03.
Citera
2022-02-09, 07:33
Avslutad
Nej, det finns en enormt stor film värld utanför USA och Europa....
Ryska krigsfilmer som är grymt bra.
Koreanska deckare.
Indonesiska/thai skräckisar.
Finns en hel del bra europeiska serier från Belgien,Holland m.m.
Turkarna och Israel gör mycket bra serier..
Citera
2022-02-09, 07:36
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Grejjen är att jag gillar att se film och serier som är välgjorda. Bra foto, att man ser den är snyggt filmad med dyr kamera, snyggt klippta m.m, alltså inte känns billigt som det mesta indie gör. Sen klarar jag inte av andra europeiska språk/arabiska m.m. Koreanska har jag konstigt nog dock vant mig vid efter ett par netflixserier från landet. Men detta är väl bara jag som är ytlig och måste tänka om här.

Känns ju som att leta efter en nål i en höstack dock att hitta något indie som är riktigt bra, och inte är speciellt känt. Jag förstår precis vad du menar dock och jag tror du är helt rätt ute.
Har väl inte riktigt vant mig vid koreanska ännu. Är det bara jag som tycker det låter som olika språk (koreanska) när det är olika kön/ålder på karaktärerna. T ex drar ungdomar och kvinnor ut på några ord i någon form av gnälligt stön vilket inte de manliga karaktärerna gör. Tänker främst på nya zombieserien.

Ja det är larvigt mkt woke. Spår att det pågår några år till men till slut kanske pendeln vänder.
Citera
2022-02-09, 07:55
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Har väl inte riktigt vant mig vid koreanska ännu. Är det bara jag som tycker det låter som olika språk (koreanska) när det är olika kön/ålder på karaktärerna. T ex drar ungdomar och kvinnor ut på några ord i någon form av gnälligt stön vilket inte de manliga karaktärerna gör. Tänker främst på nya zombieserien.

Ja det är larvigt mkt woke. Spår att det pågår några år till men till slut kanske pendeln vänder.
Jag tror faktiskt att man får ge upp sitt filmintresse något. Det kommer att bli svårare att hitta något bra när allt fler institutioner runt om i världen blir som svenska filmstödsnämnden. Det handlar om så mycket mer än politik. Det handlar tex om vad vi får skratta åt.
Det jag har svårast för är historierförfalskningen. Inte bara kan en kvinna med grava ätstörningar slå ner hulken lätt som en plätt. En kvinna räddade ensam Europa från nazismen och uppfann Enigma. ALla män i projektet kokade bara kaffe och servade den enda kvinnan i teamet. Eller att det amerikanska rymdprogrammet kunde endast bli verklighet tack vare svarta kvinnors specialkunskaper i matematik.

Och då är tv-serier ännu värre. Jag minns inte längre när jag såg en tv-serie där ingen var gay eller lesbisk.
Citera
2022-02-09, 07:59
Medlem
Jag kan inte annat än hålla med. Vad man än tittar på numera så är det alltid nåt som stör. Det man ska göra är att inte titta men framförallt inte betala.
Citera
2022-02-09, 08:01
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag tror faktiskt att man får ge upp sitt filmintresse något. Det kommer att bli svårare att hitta något bra när allt fler institutioner runt om i världen blir som svenska filmstödsnämnden. Det handlar om så mycket mer än politik. Det handlar tex om vad vi får skratta åt.
Det jag har svårast för är historierförfalskningen. Inte bara kan en kvinna med grava ätstörningar slå ner hulken lätt som en plätt. En kvinna räddade ensam Europa från nazismen och uppfann Enigma. ALla män i projektet kokade bara kaffe och servade den enda kvinnan i teamet. Eller att det amerikanska rymdprogrammet kunde endast bli verklighet tack vare svarta kvinnors specialkunskaper i matematik.

Och då är tv-serier ännu värre. Jag minns inte längre när jag såg en tv-serie där ingen var gay eller lesbisk.

Kan hålla med dig. Det blir stundtals så överdrivet att man nästan bara fokuserar på det. Tvingades (av frugan) att kolla på sex and the city, den nya säsongen. Den handlade typ bara om homosexualitet och svarta. Lite som att man tvingats klämma in extra mycket woke för att sälja de gamla kärringarna...

Visst kan företelserna få vars med på vita duken men måste alla nya serier handla om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in