Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Många blir jättedåliga av vaccinet och diskussionen handlar om det får beskrivas som om de blir sjuka av vaccinet eller ej. Vissa vaccinfrälsta vägrar nämligen erkänna att vaccinet gör folk sjuka. Folk kan få feber, ont, bli utslagna, sängliggande och sjukskrivna, men enligt vissa vaccintroende får det absolut inte heta att de är sjuka av vaccinet, hur uppenbart jättesjuka de än är.
Det blir särskilt slående när man tänker på att ca 1/3 av de som smittas av viruset är helt asymptomatiska. De är inte sjuka alls, men de ska kallas sjuka, samtidigt som folk som blir jättesjuka av vaccinet inte får kallas sjuka. Hur går det ihop? Är man sjuk så är man.
Fler har fått allvarliga covidvaccinbiverkningar än vad som intensivvårdats för covid. Är inte det ganska enormt?
Nej man blir inte sjuk av vaccinet, utan det som händer är att immunförsvaret vaknar till liv. Det är precis det som är poängen. Om du får feber vilket kan hända betyder det att immunförsvaret sätter igång och jobbar. Jag märkte ingenting, har tagit tre sprutor, blev bara öm där jag fått sprutan.
Men har vänner som fått feber. Men inte sjutton gnäller de för det. För de vet att det inte är sjukdom. De smittar inte, de har inte fått covid. Det är bara det kära gamla immunförsvaret som fått nåt att ta itu med. Så om riktiga covidviruset dyker upp, är immunförsvaret berett.
Därför är det fel att säga att du blir sjuk av vaccinet.
Sen vet jag inte om man verkligen säger att de asymptomatiska är sjuka, det är väl bättre att säga att de har covid och ska vara i karantän även om de sluppit symtom.
Om det funnits vaccin innan jag fick covid 2020 hade jag sluppit bli sjuk. Och med sjuk menar jag inte att immunförsvaret harklar sig lite. Tjenixen, oj vad farligt

Nej inte ett dugg.
Jag menar ont i lungorna och musklerna under en lång tid på grund av att en jävla parasit bosatt sig i mina celler. Så jag tycker det är jättekonstigt att man kan vara rädd för vaccinet, i stället för att vara rädd för parasiten. Tror det är nåt slags psykologisk kullerbytta.
Har du vaccinerats mot nåt annat eller är du rent allmänt emot vaccin?