Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Det är som sagt en immunologisk respons som syftar till att motverka sjukdom. Skillnaden är att du antar att du är sjuk för att du har feber, vilket blir extra konstigt dagen då du får feber av att du tar en drog eller dylikt.
Jag kan hålla med om att höjd kroppstemperatur efter bastu eller motion inte är feber, men som immunologisk reaktion tycker jag det kan betraktas som att man blir sjuk av vaccinet. Kroppen ägnar sig ju faktiskt åt att bekämpa en främmande substans, ett gift. Droger pysslar jag inte med, men antar att de finns som höjer ämnesomsättningen och därför kan leda till höjd kroppstemperatur. Om drogen betraktas som ett gift så varför inte se reaktionen på drogen som sjukdomssymptom. Det är definitivt något folk kan behöva sjukhusvård för. Något som stör homeostasen.
Citat:
Men det är inte så. Du tror att feber är en sjukdom men det är ett en immunologisk respons som vanligtvis brukar indikera sjukdom. Korrelation är inte kausalitet.
Fortfarande ingen definition på sjukdom. Och nog sjutton är det väl vaccinet som orsakar feber etc. Så nog handlar det om kausalitet.
Citat:
Jag är definitivt inte sjuk om jag känner mig lite febrig efter att tagit en drog eller medicin som har den bieffekten nej.
Fortfarande ingen definition. Ett exempel är ingen definition. Ett motexempel är ingen definition.
Citat:
Det är äpplen och päron. Du tror att folk som känner sig febrila av vaccinet är allergiska mot vaccinet vilket inte är fallet. De som är allergiska mot vaccinet är en väldigt liten minoritet och de vet redan om det och kan inte få vaccinet p.g.a att de är allergiska. Men eftersom det är såpass få individer kan vi skippa dem i sammanhanget eftersom mer än 99% av de personer du talar om här inte är i den kategorin.
Nej folk vet inte att de kommer få en anafylaktisk chock av vaccinet innan de tar det, för då skulle ingen ha fått en anafylaktisk chock av vaccinet. Allvarliga vaccinbiverkningar är inget man ska ignorera. De är lika vanliga som att hamna på IVA för covid, så du tycker följaktligen att de som hamnat på IVA för covid kan vi ignorera eftersom de utgör mindre än en procent, ja faktiskt mindre än en promille av befolkningen. Färre än tiotusen av tio miljoner. Är det försumbart tycker du? Så bra då!
Allt handlar tydligen bara om att glorifiera vaccinet och förneka att folk blir sjuka av det. Många blir sjukare av vaccinet än vad somliga blir av viruset.