2022-02-05, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Nej, jag påstår mig inte veta bättre. Jag påstår mig utgå från vad som sägs i videosnutten.

Personerna berättar om sina observationer om en ökning av cancer och andra sjukdomar. Dom säger inte att sjukfallen beror på vaccinerna. Men dom kommer med mycket starka antydningar. Det indikerar att dom har starka önskemål att klandra vaccinerna för dessa sjukfall.

Nej, han säger inte specifikt att 1 dödsfall bland barn är 1 för mycket. Han säger bara dödsfall. Men innan uttalandet om dödsfall, fokuserade han huvudsakligen på pojkar och unga män. Så du har delvis rätt.

Det är välkänt att bland dödsfallen till följd av Kina-viruset, så dominerar dom äldre åldersgrupperna. Men det finns även några barn bland offren. Så ifall Peter McCullough vill ha nolltolerans mot dödsfall, så borde han även visa fientlighet mot viruset, och inte bara vaccinerna.

Om det är videon ni pratar om så säger han att en pappa sitter i salen som förlorat en pojke pga hjärmuskelinflamation
Citera
2022-02-05, 19:48
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Vad i helvete babblar du om?

Jag träffar sedan drygt ett år tillbaka en tjej som också är och kommer förbli ovaccinerad, för övrigt. Vad nu detta har med någonting att göra. Faktum är att det finns rätt många tjejer med dessa åsikter. Inte inom sekten du tillhör kanske, men utanför din lilla bubbla. Jag tror t om att det finns fler kvinnor än män som är skeptiska till det heliga vaccinet. Det är i alla fall min känsla.

Här har du en t ex:

https://www.youtube.com/watch?v=4ZvNzhN3x74

Men det är ju intressant att du har sån brist på argument att du måste gräva i dina meningsmotståndares flera år gamla posthistorik för att ha något att komma med. Hint: Det finns en anledning till att jag inte skriver i den tråden mer och inte gjort på länge. Problemet är nämligen inte längre aktuellt. Men du kan ju leta vidare bland mina 4000+ inlägg och se om du hittar något annat, nästa gång du får slut på argument menar jag

Tillbaka till ämnet:

Nej, antivaxxer enligt sekten du tillhör är de som ställer frågor, lyfter andra perspektiv, ifrågasätter massvaccinering av barn och unga, ifrågasätter myndigheters sätt att presentera statistik kring vaccinerade kontra ovaccinerade, ifrågasätter de läkemedelsbolag som säljer vaccinet, eller de människor som helt enkelt av någon anledning väljer att inte ta vaccinet. Just det här vaccinet dvs, man kan ha tagit tusen andra sprutor genom åren, men tackar man nej till just detta är man fortfarande, enligt din sekt, "antivaxxer".

Att man i din sekt fått för sig att allt ifrågasättande av det heliga och gudomliga vaccinet är "en fara för samhället", det är ert problem och något jag har svårt att bry mig om. Precis som jag har svårt att bry mig om vad andra sekter säger om mina åsikter och mina val i livet.

På tal om att svälja allt man läser Skrattretande propaganda.

Om du tror på ett enda ord som kommer från DN är det inte konstigt att du är så förvirrad. Men spring iväg och lek vidare med resten av sekten du. Själv kommer jag sannolikt dö senast imorgon eftersom jag är ovaccinerad med det heliga vaccinet så det gäller att göra det bästa av min förmodligen sista dag i livet...

Det är mer sannolikt att du och din tjej kan ringas här rent psykologiskt..

” Academies of Sciences and Humanities, Allea, som diskuterades vid ett seminarium på Chalmers förra veckan, försöker reda hur detta går till.

Alleas artikel pekar på psykologiska faktorer som kan få folk att tro på de mest bisarra idéer. En sådan faktor är att vi människor är benägna att ta till oss information som stöder våra personliga övertygelser och åsikter men ovilliga att ta till oss information som motsäger dem.

En möjlighet är också att brist på analytiskt tänkande, att man inte bryr sig att tänka ett varv till, så kallad ”lazy thinking” leder till mottaglighet för desinformation.

Kunskapsluckor är utmanande för de flesta, vi tenderar att fylla i luckor med påhittade förklaringar snarare än att acceptera att vår kunskap är ofullständig. Därför har meningsskapande berättelser som verkar hänga samman en dragningskraft och är lätta att ta till sig – även om de strider mot kunskapsläget.

Ytterligare en faktor som underlättar spridningen av desinformation är den så kallade Dunning-Kruger-effekten. Den innebär att individer med de lägsta faktiska resultaten i olika tester har visat sig tendera tro att de presterar bättre än genomsnittet. Den effekten kan göra att en vanlig medborgare tror sig veta bättre än en expert på exempelvis vaccin.”
Citera
2022-02-05, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Nej, jag påstår mig inte veta bättre. Jag påstår mig utgå från vad som sägs i videosnutten.

Personerna berättar om sina observationer om en ökning av cancer och andra sjukdomar. Dom säger inte att sjukfallen beror på vaccinerna. Men dom kommer med mycket starka antydningar. Det indikerar att dom har starka önskemål att klandra vaccinerna för dessa sjukfall.

Nej, han säger inte specifikt att 1 dödsfall bland barn är 1 för mycket. Han säger bara dödsfall. Men innan uttalandet om dödsfall, fokuserade han huvudsakligen på pojkar och unga män. Så du har delvis rätt.

Det är välkänt att bland dödsfallen till följd av Kina-viruset, så dominerar dom äldre åldersgrupperna. Men det finns även några barn bland offren. Så ifall Peter McCullough vill ha nolltolerans mot dödsfall, så borde han även visa fientlighet mot viruset, och inte bara vaccinerna.

Din förståelse verkar vara väldigt begränsad, därför är det helt sjukt att du sitter här och uttalar dig så självsäkert.

Det dessa läkare säger är att de har observerat en ökning av cancer och andra sjukdomar sen vaccinationerna började.
Nej, dom säger inte att dom VET att det beror på vaccinet. Dom säger att dom vill att detta undersöks, men att dom möts med stor motstånd för att det sägs att vaccinerna är ”perfect, save and effective”.

Än en gång visar du att du inte förstår engelskan..

Så när Peter McCullough säger att ” Under no circumstances should a young person ever receive one of these vaccines, let alone ever be pressured to receive a vaccine, let alone ever be mandate to take a vaccine.”
Tolkar du alltså inte som att han pratar om unga personer? 🧐

Det han säger är att 1 dödsfall är för mycket bland den åldersgruppen där risker med vaccinet är mycket större än risken med covid-19 infektion.
Citera
2022-02-05, 20:22
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Haha, låter exakt som vaccinsekten.

Ni är ju många vanliga medborgare som tror er veta bättre än vaccinexperter som t ex Mike Yeadon och Robert Malone.

Tack för att du delade

Haha nja det var fältet psykologi men det kanske inget du tror på heller ??
Citera
2022-02-05, 20:27
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
??

Ett 7-dagars snitt av dödsfall uppdateras varje dag det rapporteras dödsfall.

Ja men ett 7-dagars snitt är fortfarande ”långsamt”. En halvering av antalet fall senaste dagen kommer se ut som en minskning på under 10% för 7-dagars snittet.
Citera
2022-02-05, 20:38
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Haha nja det var fältet psykologi men det kanske inget du tror på heller ??

Han har rätt.

Ditt inlägg om folk som tror dig veta bättre än experter gäller även vaccin-hetsare.

Vilka är det som samlar ihop massa "forskare" och driver kampanjer med, som sedan visar sig vara massa annat löst folk med tvivelaktiga titlar.

"Sådana som lyssnar på saker som stärker deras tes inte gärna är kritiska"
Citera
2022-02-05, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Det börjar läcka ut mer och mer nu om dessa vaccin och skadan det gjort.

Full friska unga människor numera handikappade. Läkare vägrar koppla detta till vaccinet då det inte existerar i deras värld att det kan vara orsaken.

Bara det är obehagligt.

"klart det inte är vaccinet, ta tredje dosen".

Ni vaccinvurmare är sjuka i huvet allihopa.

Jag skulle kunna kommentera det med att det låter anekdotiskt.

Men kan du fylla på med lite info så att man kan bilda sig en egen uppfattning om det du skriver?
Senast redigerad av AngLittle 2022-02-05 kl. 21:20.
Citera
2022-02-05, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Efter en infektion har d-vitamin nivåerna sjunkit, att då direkt ösa på med en spruta i syfte att trigga immunförsvaret som då redan är inne på låga d-vit nivåer är väl verkligen att be om trubbel när förutsättningarna är att man även släppt alla restriktioner, man öppnar alltså upp för alla andra problematiska virus som finns i samhället, när kroppen behöver flera veckor på sig för att bygga upp d-vit nivåerna igen. Dessutom innebär avklarad infektionen att man fått immunitet, då ska man väl tillse att den håller så länge som möjligt, vilket en adderande spruta inte gör eftersom den är verksam för Alfa/Delta som redan försvunnit...

Det här är väl som att FHM ska förutse vädret 3 veckor framåt i feb och de säger sol +10 ute, och 80% bilister skruvar på blankslitna sommardäck och sen kommer en perdiod med minus, is, slask och en jävla massa avåkningar/frontalkrockar som även skadar bilisterna med dubbdäck.....

Sverige lär bli som Tjeckien, dom firade att Covid hade försvunnit om ni minns- det gick åt pipan rejält.

Då bör man ösa på med mer D-vitaminer istället. Antikroppar har man fullt av.

Egentligen är det ju inget med Coviden som förbättrats som man ger sken av. Läget är värre nu än när man införde restriktionerna i all panik.
Förvisso skönt att dom försvinner. Men deras strategi är ju fullständigt konstig.
Citera
2022-02-05, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det är mer sannolikt att du och din tjej kan ringas här rent psykologiskt..

” Academies of Sciences and Humanities, Allea, som diskuterades vid ett seminarium på Chalmers förra veckan, försöker reda hur detta går till.

Alleas artikel pekar på psykologiska faktorer som kan få folk att tro på de mest bisarra idéer. En sådan faktor är att vi människor är benägna att ta till oss information som stöder våra personliga övertygelser och åsikter men ovilliga att ta till oss information som motsäger dem.

En möjlighet är också att brist på analytiskt tänkande, att man inte bryr sig att tänka ett varv till, så kallad ”lazy thinking” leder till mottaglighet för desinformation.

Kunskapsluckor är utmanande för de flesta, vi tenderar att fylla i luckor med påhittade förklaringar snarare än att acceptera att vår kunskap är ofullständig. Därför har meningsskapande berättelser som verkar hänga samman en dragningskraft och är lätta att ta till sig – även om de strider mot kunskapsläget.

Ytterligare en faktor som underlättar spridningen av desinformation är den så kallade Dunning-Kruger-effekten. Den innebär att individer med de lägsta faktiska resultaten i olika tester har visat sig tendera tro att de presterar bättre än genomsnittet. Den effekten kan göra att en vanlig medborgare tror sig veta bättre än en expert på exempelvis vaccin.”

Vilken jävla dynga.
Det är ingen desinformation att alla inte behöver vaccinet ditt totalitära Pfizer får.
Citera
2022-02-05, 21:20
Medlem
crisscrosss avatar
Världen inser att C19 inte längre är ett stort problem. Den här tråden kommer nu bli ett tillhåll för antivaxxers som klappar varandra på ryggen och försöker bekräfta den stora konspirationen, men tiden går och den the big reset inträffar aldrig så de måste hela tiden hitta små saker som bekräftar världsbilden. IMBILDEN kommer fortsätta försöka hitta statistik för att förstora hotet och darrar inför nästa våg. Vi andra hittar andra trådar och pratar om annat.
Covid kommer inte längre dominera nyhetsflödet men kanske kommer det någon ny pandemi snart så vi kan börja om från början....
Citera
2022-02-05, 21:23
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ja det finns personer som är allergiska mot innehållet i sprutan men det rör sig om en försvinnande liten del av befolkningen och de vet generellt om det innan. Det vi diskuterar här är personer som får feber efter att de fått sprutan. Och det är en immunologisk respons, inte en sjukdom.
En allergisk reaktion är också en immunologisk respons. Menar du att allergi därför inte är en sjukdom? Du har fortfarande inte definierat vad du menar med sjukdom.

Klart man blir sjuk av sprutan. Det är ju hela poängen med vaccinet. mRNA bör väl åtminstone kunna betraktas som ett gift, något man blir dålig av, och genom kroppens respons på detta gift så utvecklas en viss immunitet för en tid mot virus som bär det spikprotein som mRNA-giftet genererar genom att kidnappa cellens proteinsyntes.

Är man inte sjuk om man är förgiftad?

What doesn't kill you makes you stronger. (Unless it cripples you.)
Senast redigerad av outoftheblue 2022-02-05 kl. 21:37.
Citera
2022-02-05, 21:30
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Världen inser att C19 inte längre är ett stort problem. Den här tråden kommer nu bli ett tillhåll för antivaxxers som klappar varandra på ryggen och försöker bekräfta den stora konspirationen, men tiden går och den the big reset inträffar aldrig så de måste hela tiden hitta små saker som bekräftar världsbilden. IMBILDEN kommer fortsätta försöka hitta statistik för att förstora hotet och darrar inför nästa våg. Vi andra hittar andra trådar och pratar om annat.
Covid kommer inte längre dominera nyhetsflödet men kanske kommer det någon ny pandemi snart så vi kan börja om från början....

Ja, vi verkar ha nått toppen i Sverige och är på väg nedåt. Iva fall och dödsfall i/med Covid-19 kommer att följa efter inom en månad. Så vi kan leva som vanligt igen, utom extrema antivaxxers som kommer att fortsätta chatta "om den stora konspirationen" och "hur orättvist de blivit behandlade!". De extrema alarmisterna kommer, å sin sida, att hålla koll på varje liten mutation och förutspå domerdagen, minst en gång i månaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in