2022-02-06, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Sitter spike-proteinerna hårdare fast på virus än på cellerna? Är spike-proteinerna mindre skadliga när dom sitter på virus?

Det som jag retar mig på, är inte vaccinmotståndarnas misstänksamhet mot vaccinerina. Det jag har retat mig på, är den chockerande frånvaron av misstänksamhet mot viruset.

Jag kan förstå misstänksamheten mot vaccinerna. Men jag kan inte förstå många vaccinmotståndares iver att förklara viruset som ofarligt.

Förstår du inte att många av dessa ” vaccinmotståndarna” har redan haft infektion utan större problem?

Så om du säger att du kan förstå misstänksamheten mot vaccinerna kan man då slippa få läsa om din vaccindyrkan?

Hur många som helst har redan upplevt viruset, det finns inget att vara misstänksam mot.
Move on..
Citera
2022-02-06, 20:38
Bannlyst
Citat:
Jag valde giftet i spruta. Jag vill ha ett gift som är tillräckligt giftigt för att provocera immunförsvaret, men jag vill inte ha ett gift som kan föröka sig okontrollerat i kroppen.

Hur vet du att du inte redan har haft viruset?
Citera
2022-02-06, 20:54
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det följer inte att vaccinet skulle vara en sjukdom.

Det behövs ingen definition, det är bara att sluta använda ordet feber som synonym med sjukdom.

Du menar att det finns personer som aldrig tagit något vaccin öht innan de tog covidvaccinet? Eller menar du att det bara var covidvaccinet som de var allergiska mot?

Du kämpar med näbbar och klor för att försvara vaccinet och du lyckas genom din korkade retorik med precis det motsatta fast du inte verkar fatta det.

Sådana som du gör att folk INTE vaccinerar sig fattar du inte det?
Är du lätt autistisk månne?

Du snurrar in dig själv så det blir helt absurt till slut.

Du injicerar ett preparat som din kropp tror är ett virus. Din kropps immunförsvar sätter igång att bekämpa det den tror är en infektion på exakt samma sätt som om det vore än riktig infektion. Du för hög feber, frossa, ledvärk och huvudvärk men enligt dig ska det alltså INTE klassas som att du är sjuk.

Men killen som råkade äta en jordnöt och svullnade igen för hans immunförsvar misstolkade den som farlig han är sjuk enligt din lysande retorik

Varför inte bara säga att jo det är klart man kan bli sjuk av vaccinet men ta det lugnt några dagar så går det över?

Du har säkert skapat några nya vaccinvägrare i alla fall så grattis till det.
Citera
2022-02-06, 21:06
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Många blir jättedåliga av vaccinet och diskussionen handlar om det får beskrivas som om de blir sjuka av vaccinet eller ej. Vissa vaccinfrälsta vägrar nämligen erkänna att vaccinet gör folk sjuka. Folk kan få feber, ont, bli utslagna, sängliggande och sjukskrivna, men enligt vissa vaccintroende får det absolut inte heta att de är sjuka av vaccinet, hur uppenbart jättesjuka de än är.

Det blir särskilt slående när man tänker på att ca 1/3 av de som smittas av viruset är helt asymptomatiska. De är inte sjuka alls, men de ska kallas sjuka, samtidigt som folk som blir jättesjuka av vaccinet inte får kallas sjuka. Hur går det ihop? Är man sjuk så är man.

Fler har fått allvarliga covidvaccinbiverkningar än vad som intensivvårdats för covid. Är inte det ganska enormt?

Nej man blir inte sjuk av vaccinet, utan det som händer är att immunförsvaret vaknar till liv. Det är precis det som är poängen. Om du får feber vilket kan hända betyder det att immunförsvaret sätter igång och jobbar. Jag märkte ingenting, har tagit tre sprutor, blev bara öm där jag fått sprutan.
Men har vänner som fått feber. Men inte sjutton gnäller de för det. För de vet att det inte är sjukdom. De smittar inte, de har inte fått covid. Det är bara det kära gamla immunförsvaret som fått nåt att ta itu med. Så om riktiga covidviruset dyker upp, är immunförsvaret berett.
Därför är det fel att säga att du blir sjuk av vaccinet.
Sen vet jag inte om man verkligen säger att de asymptomatiska är sjuka, det är väl bättre att säga att de har covid och ska vara i karantän även om de sluppit symtom.
Om det funnits vaccin innan jag fick covid 2020 hade jag sluppit bli sjuk. Och med sjuk menar jag inte att immunförsvaret harklar sig lite. Tjenixen, oj vad farligt Nej inte ett dugg.
Jag menar ont i lungorna och musklerna under en lång tid på grund av att en jävla parasit bosatt sig i mina celler. Så jag tycker det är jättekonstigt att man kan vara rädd för vaccinet, i stället för att vara rädd för parasiten. Tror det är nåt slags psykologisk kullerbytta.
Har du vaccinerats mot nåt annat eller är du rent allmänt emot vaccin?
Citera
2022-02-06, 21:07
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Omikron smittar ju även de vaccinerade så jag förstår inte varför det skulle vara jobbigare för de vaccinerade?

Jag vet. Och jag räknar med att jag själv kommer att smittas någon gång. Men eftersom jag är vaccinerad, så är risken för allvarlig sjukdom liten. Jag antar att risken att skadas av infektionen också blir mindre ifall man är vaccinerad.

Lindrig sjukdom som inte leder till bestående skador, är någonting jag kan leva med. Efter att jag fick vaccin, är jag därför inte rädd för viruset. Jag har ansträngt mig för att inte bli smittad, inte för att jag är rädd för viruset, utan för att undvika att vara delaktig i den smittspridning som skapar bekymmer i samhället.
Citera
2022-02-06, 21:40
Medlem
Citat:
Jag vet. Och jag räknar med att jag själv kommer att smittas någon gång. Men eftersom jag är vaccinerad, så är risken för allvarlig sjukdom liten. Jag antar att risken att skadas av infektionen också blir mindre ifall man är vaccinerad.

Lindrig sjukdom som inte leder till bestående skador, är någonting jag kan leva med. Efter att jag fick vaccin, är jag därför inte rädd för viruset. Jag har ansträngt mig för att inte bli smittad, inte för att jag är rädd för viruset, utan för att undvika att vara delaktig i den smittspridning som skapar bekymmer i samhället.

Wow, så mycket motsägelser i en och samma text.

Du har sagt att du har valt giftet i sprutan för att du inte vill ha ett gift som kan föröka sig okontrollerat i kroppen. Samtidigt som du säger att du räknar med att smittas någon gång? 🧐

Varför skulle risken för allvarlig sjukdom vara liten bara för att du är vaccinerad?
Det är otroligt många som har haft en lindrig infektion även som ovaccinerade.

Vilka bekymmer i samhället är det du undviker vara delaktig i?
Du säger ju att du är vaccinerad och därför skulle bara få en lätt infektion? Det kan väl knappast skapa bekymmer i samhället, eller?
Citera
2022-02-06, 21:44
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Wow, så mycket motsägelser i en och samma text.

Du har sagt att du har valt giftet i sprutan för att du inte vill ha ett gift som kan föröka sig okontrollerat i kroppen. Samtidigt som du säger att du räknar med att smittas någon gång? 🧐

Varför skulle risken för allvarlig sjukdom vara liten bara för att du är vaccinerad?
Det är otroligt många som har haft en lindrig infektion även som ovaccinerade.

Vilka bekymmer i samhället är det du undviker vara delaktig i?
Du säger ju att du är vaccinerad och därför skulle bara få en lätt infektion? Det kan väl knappast skapa bekymmer i samhället, eller?
1. Det är inte gift i sprutan, sluta tramsa eller håll dig i konspirationsforumet.
2. Vaccinet är väldigt effektivt vad gäller att förebygga allvarlig sjukdom och död, det finns otaliga forskningsrapporter i det ämnet. Skyddet avtar dock ganska snabbt även om t-cellskyddet lever kvar betydligt längre än antikropparna. Mot Omicron fungerar antikropparna mycket dåligt, däremot finns kanske ett visst t-cellskydd.
Citera
2022-02-06, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
1. Det är inte gift i sprutan, sluta tramsa eller håll dig i konspirationsforumet.
2. Vaccinet är väldigt effektivt vad gäller att förebygga allvarlig sjukdom och död, det finns otaliga forskningsrapporter i det ämnet. Skyddet avtar dock ganska snabbt även om t-cellskyddet lever kvar betydligt längre än antikropparna. Mot Omicron fungerar antikropparna mycket dåligt, däremot finns kanske ett visst t-cellskydd.

1. Det var alltså Onkel Kostia själv som kallade vaccinet för gift. Så varför lägger du dig i?
2. Jag är inte intresserad av ditt copy paste argument, har du något nytt att komma med?
Citera
2022-02-06, 22:12
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Din förståelse verkar vara väldigt begränsad, därför är det helt sjukt att du sitter här och uttalar dig så självsäkert.

Det dessa läkare säger är att de har observerat en ökning av cancer och andra sjukdomar sen vaccinationerna började.
Nej, dom säger inte att dom VET att det beror på vaccinet. Dom säger att dom vill att detta undersöks, men att dom möts med stor motstånd för att det sägs att vaccinerna är ”perfect, save and effective”.

Jag tycker också att det behöver undersökas vad dessa sjukfall beror på. Cancerfallen skulle kunna bero på att medborgarna har undvikit att söka vård under epidemin, vilket kan ha medfört att tumörerna har upptäckts i ett senare skede än dom annars skulle ha gjort.

Jag tycker nog att personerna i videon går lite längre än att bara önska en utredning av vad ökningen i sjukfall beror på. Det är mycket tydligt vem som är huvudmisstänkt enligt personerna i videon.

Citat:
Än en gång visar du att du inte förstår engelskan..

Så när Peter McCullough säger att ” Under no circumstances should a young person ever receive one of these vaccines, let alone ever be pressured to receive a vaccine, let alone ever be mandate to take a vaccine.”
Tolkar du alltså inte som att han pratar om unga personer? 🧐

Den meningen handlar uppenbarligen om unga människor.

Citat:
Det han säger är att 1 dödsfall är för mycket bland den åldersgruppen där risker med vaccinet är mycket större än risken med covid-19 infektion.

Är riskerna verkligen större än nyttan? Ett återkommande fenomen bland vaccinmotståndare, är att dom bedömmer virus och vaccin utifrån helt olika skalor. Dessa skiftande skalor leder alltid till slutsatsen att vaccinerna är mycket farligare än viruset.
Citera
2022-02-06, 22:17
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Den absoluta riskreduktionen är ju väldigt låg. Och i de yngre grupperna finns ingen nytta alls, bara en massa potentiella biverkningar.

Datan från Israel är ju slående, där har man just nu rekord i dödsfall med covid trots att dom har så hög vaccinationstäckning och är inne på spruta nr4. I min värld pekar allt på att vaccinet, om det ens går att kalla det för ett vaccin, är en flopp av episka proportioner.
Citera
2022-02-06, 22:18
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Är riskerna verkligen större än nyttan? Ett återkommande fenomen bland vaccinmotståndare, är att dom bedömmer virus och vaccin utifrån helt olika skalor. Dessa skiftande skalor leder alltid till slutsatsen att vaccinerna är mycket farligare än viruset.

För yngre personer verkar det vara klarlagt att risken är större än nyttan
Citera
2022-02-06, 22:58
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Nej man blir inte sjuk av vaccinet, utan det som händer är att immunförsvaret vaknar till liv. Det är precis det som är poängen. Om du får feber vilket kan hända betyder det att immunförsvaret sätter igång och jobbar. Jag märkte ingenting, har tagit tre sprutor, blev bara öm där jag fått sprutan.
Men har vänner som fått feber. Men inte sjutton gnäller de för det. För de vet att det inte är sjukdom. De smittar inte, de har inte fått covid. Det är bara det kära gamla immunförsvaret som fått nåt att ta itu med. Så om riktiga covidviruset dyker upp, är immunförsvaret berett.
Därför är det fel att säga att du blir sjuk av vaccinet.
Sen vet jag inte om man verkligen säger att de asymptomatiska är sjuka, det är väl bättre att säga att de har covid och ska vara i karantän även om de sluppit symtom.
Om det funnits vaccin innan jag fick covid 2020 hade jag sluppit bli sjuk. Och med sjuk menar jag inte att immunförsvaret harklar sig lite. Tjenixen, oj vad farligt Nej inte ett dugg.
Jag menar ont i lungorna och musklerna under en lång tid på grund av att en jävla parasit bosatt sig i mina celler. Så jag tycker det är jättekonstigt att man kan vara rädd för vaccinet, i stället för att vara rädd för parasiten. Tror det är nåt slags psykologisk kullerbytta.
Har du vaccinerats mot nåt annat eller är du rent allmänt emot vaccin?
Som du resonerar kan man lika gärna säga att man inte blir sjuk av viruset utan det är bara immunförsvaret som i vanlig ordning reagerar på en främmande substans. Vi bär alltid omkring på fler mikrober än vi har kroppsegna celler. Ca ett kilo mikrober i tarmarna, och en rik blandning mikrober på huden, s k normalflora.

Mikrober kom före människan i evolutionen och vi har utvecklats i samspel med dem. Får jag lite feber av ett virus är det bara immunförsvaret, får du feber av vaccinet är det bara immunförsvaret. Precis som du vill resonera som att reaktionen på vaccinet inte är en sjukdom kan man säga att reaktionen på viruset inte heller är det, utan bara immunförsvaret som i vanlig ordning reagerar på en främmande substans. Det är alltså helt friskt att reagera på viruset. Ingen är sjuk, det är bara immunförsvaret som visar musklerna.

Men anser man sig bli sjuk av viruset kan man lika gärna anse sig bli sjuk av vaccinet. Även om det bara är immunförsvaret som visar framfötterna.
Senast redigerad av outoftheblue 2022-02-06 kl. 23:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in