2022-02-06, 11:52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men vi vill ha mer tjejer som tittar, de killarna har redan rstat SD under lng tid och fljer redan alternativmedia.
Det r allts brudar man lockar, genom att fronta med snygga brudar.
Citera
2022-02-06, 12:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det r allts brudar man lockar, genom att fronta med snygga brudar.

De hoppades nog det, snygga, sjlvskra och populra tjejer kan locka andra tjejer. Jmfr med vilka influensers tjejer fljer som Bianca Ingrosso eller Margaux Dietz. Men jag vet inte om det fungerar.
Citera
2022-02-06, 12:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Angende vilka gster Riks har s fr de ju lite ta de som vgar stlla upp. Det r ett stigma runt SD och kan vara skadligt fr karriren att stlla upp. Mnga har blivit uteslutna ur PK-vrlden efter att de kommit ut som etablissemangskritiker. Det r klart det vore bra om Bianca Ingrosso stllde upp och krvde invandringsstopp men det kommer hon inte gra ven om hon tycker det.
Citera
2022-02-06, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djecknesch
Riks r ett slags ambivalent medium. Som du r inne p r det ganska oklart vem/vilka Riks riktar sig till. I brjan och delvis fortfarande kan man uppfatta att mlgruppen r yngre kvinnor, en del av de som (av sjpiga pk-skl, av stelbent politisk tradition?) bitit sig fast p vnsterkanten eller som rstar p sossarna. Att erstta Isabelle Eriksson med Denice Westerberg kan sgas ha varit en liten vink om att kanalen alltmer vill frska flrta med yngre tjejer och p s stt f fler rster via dessa.

Gubbsjuk, ltt gubbsjuk kanal samtidigt. Det vittnar de tv verriga mn du nmner och det faktum att Riks profilerar sig med de p olika stt supergubbiga Christopher Jarnvall och Dick Erixon om.

Det omvnda hade varit lite intressant att se. Dvs, manliga programledare i 20-30-rsldern (i stllet fr Rebecka, Denice, Emmie...) samtidigt med ldre kvinnliga programledare (i stllet fr de vermaga 60-taggarna Dick & Christopher) och till det ldre damer som gster i stllet fr ltt frmtna mumier som Brunnberg och Fylking.Nej. D lr SD inte kunna vxa ytterligare. "Vlgrundade" mn? Vad r det? 77- och 75-riga mn som Gert Fylking (77 i r) och Uffe Brunnberg (75 i r)? Dom tv eller dylika eller fr den delen dryge, sjlvgode och ltt pompse programledaren Christopher Jarnvall kommer inte dra ngra nya vljare till SD.

Riks producerar vl runt 5-10 klipp per dag. Det gr ju att man kan ha en riktigt bred mlgrupp. Vissa av klippen kan ha ett yngre tilltal och kvinnor som gster. Andra klipp mer av Brunnberg-typen.
En blandning r nog bst. Det viktiga r att det finns lite edge i allt man publicerar - och inte blir sltstruket mellanmjlk som folk inte klickar in p.
Citera
2022-02-06, 14:05
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djecknesch
Riks r ett slags ambivalent medium. Som du r inne p r det ganska oklart vem/vilka Riks riktar sig till. I brjan och delvis fortfarande kan man uppfatta att mlgruppen r yngre kvinnor, en del av de som (av sjpiga pk-skl, av stelbent politisk tradition?) bitit sig fast p vnsterkanten eller som rstar p sossarna. Att erstta Isabelle Eriksson med Denice Westerberg kan sgas ha varit en liten vink om att kanalen alltmer vill frska flrta med yngre tjejer och p s stt f fler rster via dessa.

Gubbsjuk, ltt gubbsjuk kanal samtidigt. Det vittnar de tv verriga mn du nmner och det faktum att Riks profilerar sig med de p olika stt supergubbiga Christopher Jarnvall och Dick Erixon om.

Det omvnda hade varit lite intressant att se. Dvs, manliga programledare i 20-30-rsldern (i stllet fr Rebecka, Denice, Emmie...) samtidigt med ldre kvinnliga programledare (i stllet fr de vermaga 60-taggarna Dick & Christopher) och till det ldre damer som gster i stllet fr ltt frmtna mumier som Brunnberg och Fylking.Nej. D lr SD inte kunna vxa ytterligare. "Vlgrundade" mn? Vad r det? 77- och 75-riga mn som Gert Fylking (77 i r) och Uffe Brunnberg (75 i r)? Dom tv eller dylika eller fr den delen dryge, sjlvgode och ltt pompse programledaren Christopher Jarnvall kommer inte dra ngra nya vljare till SD.

Hr r ett tnkbart format: Unga mamman. Reality show / "doku spa" om en riktig ung kvinna. Hitta ngon ung, ganska edgy tjej som rkar ha en bebis och mer eller mindre r SD. Reality spor om unga mammor r jttepopulra bland unga kvinnor. Iom att hon har smbarn kommer hon i kontakt med nstan allt som kvinnor intresserar sig fr. S tjejen r typ 20-22 och ung mamma. Singel eller gift. Grna lginkomsttagare s att det blir lite mer utmanande - ngon som kan "betala sig bort" r inte speciellt intressant.

Gr en "reality" show med ett nytt avsnitt p 10 minuter i veckan om alla samhllsproblem hon stter p i det "nya" Sverige... och hur SD vill lsa dem. DET tror jag skulle kunna locka tjejer. Tjejen i frga skulle snart bli hatobjekt fr vissa grupperingar - s den biten mste ju hanteras p ngot stt. Men jag tror det skulle funka.

En tanke r att helt enkelt kra olika program mot olika vljargrupper. Det r ju inget som sger att SD inte kan ha t.ex. FYRA olika Youtube kanaler.... Dessa kan t.ex. lnka till varandra, men den som absolut bara r intresserad av sin "egen" demografis innehll, kan hlla sig till just den kanalen... och den som r hardcore SD fan kan prenumerra p hela bunten. Kan man f upp produktionstakten lite, s skulle det skert funka. Allt innehll kan ju produceras i samma studio.

Sen kan man kolla om strategin verkligen funkar, genom att de flesta dumbommar fyllt i sina korrekta demografiska upptifter i sitt Google konto. Man kan d se i statistiken fr kanalerna, vilka grupper som fredrar vilka kanaler och sen justera beroende p detta - eller skrota format som inte lockar tittare.

Nr det gller manliga respektive kvinnliga programledare. rligt, jag tror faktiskt inte det r s himla viktigt. Jag tror att det r mnsklig natur att se upp till ldre klokare, bde mn och kvinnor. Mn har ngon slags naturlig pondus och kanske ifrgastts lite mindre som ledare. Kvinnor sexualiseras ofta i mns gon och det har jag hrt r anledningen till bibelns frbud mot kvinnor som prster. Kanske inte gr s mycket att en stor del av Riks manliga tittare tycker att Rebecka r supersexig eftersom hon ven r kompetent och sympatisk frn ett kvinnligt perspektiv. Men lngsiktigt r sex appeal inte rtt strategi i politiken, tycker jag. Vidare; en kvinna som r s fanatiskt PK att hon tycker att unga kvinnor r de bsta ledarna, r sannolikt ngon som SD aldrig kan n - och dr finns ju Nooshi att plocka upp hennes rst....

Som ung tjej lockades jag av snt som var lite edgy och revolutionrt - vilket mnga unga gr. Samtidigt ska det vara fr ett "gott" syfte. Det r ju s som motstndarna saboterar fr SD gentemot unga kvinnor. SDs syften r "onda" och drmed vljer unga tjejer ngot annat. Om man p ngot stt kan vnda p den steken genom en underdog som huvudperson --- t.ex. "Unga mamman" som exempelvis inte gtt ut gymnasiet och bor i ett skitomrde och knappt trs g hem ensam frn tunnelbanan. Ja men, d r man ju p de "godas" sida.

Nr det gller de hr grupperna som attraherar unga, som r lite vilda och rebelliska. Dr tror jag SD kan gra mer, speciellt deras ungdomsfrbund - men det verkar ju moderpartiet vara lite rdda fr! Jag sger "lt dem hllas och ta vara p dem fr att n unga". Gr de ver grnsen s fr vl Jimmie rycka in och sga ngot om ung entusiasm som svallar ver... Alla vuxna frstr att ett ungdomsfrbund kan bli lite vl ivriga ibland. Unga som nd r p rtt vglngd kommer inte ta illa upp. Ifall motstndarna blir sura - struntsamma! De avskyr i alla fall SD och har tjatat om bruna skjortor medan partiet vxt... S ut och manifestera p stan. Konfrontera folk. Vga ta stllning och f lite skit!

Fr unga tjejer s r det viktigt att vara med i en grupp, att knna gemenskap och identitet kring ngot som r bde rtt och hftigt. Dr tror jag Riks r inne p rtt linje med Rebeckas stndiga anti-Sosse retorik och skmtande.

Ja, en ung st o cool kille kanske skulle hjlpa ytterligare... MEN, tnk efter lite dr ocks...! r det en slump att Emmi och Rebecka r tjejer? Ja, d kan de i alla fall inte bli atackerade fr att vara "patriarkatet" osv... Sen r Emmi inte etnisk helsvensk och Rebeckas pbr r tydligen frn Rumnien. Allts gr det inte att hoppa p dem hur som helst fr "rasism" heller - speciellt inte Emmi. Detta r nog inte alls en slump och jag tror bda tjejerna r fullt medvetna om sina strategiska frdelar.

Stter man dremot en blond svensk kille dr s kommer han knappt kunna ppna munnen, sannolikt,
innan han blir jmfrd med AH och allt man kan tnka sig att f fram. Skulle det funka och hur lngt skulle attackerna mot en sn kille g? Skulle man behva hitta en kille som var bg eller icke-vit fr att att det skulle funka? Personligen skulle en sn individ inte tilltala mig som kvinna p samma stt!

Jag tror inte det r ngon slump att de lter de unga tjejerna som inte r pursvenska ta de tyngsta puckarna. Trkigt att det behver vara s - men jag tycker man ursknja det med Tina och Srman ocks. Det r Tina som fr lgga fram de lite tyngre pongerna och Srman stller mest frgor och agerar mysfaktor. Just fr att vita hetero mn blir attackerade omedelbart fr minsta felsteg inom PK.

Verkligen intressant och fascinerande att spekulera kring det hr!
Senast redigerad av merrymaiden 2022-02-06 kl. 14:27.
Citera
2022-02-06, 14:19
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
SD gr bst i att fokusera p sina krnvljare. Med vlgrundade mn kommer kvinnor med tiden att flja.
Det ligger ngot i det resonemanget. Inom mer traditionell kristendom resonerar man s, nr det gller att n folk med det kristna budskapet. Visst r det jttebra att n kvinnor.. MEN jackpotten ligger i att n mn, i familjen. Nr mannen r ombord s hnger hela familjen med sen. En kvinna dremot, kan vara den enda troende i sin familj i ratal - men det blir liksom inget frrn mannen r med p noterna. Nr han sen blir det - ja d r hela familjen inne.. i ett enda svep. Det hr konceptet r ganska vlknt bland missionrer t.ex.
Citera
2022-02-07, 17:18
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Ja, varfr inte! Kvinnor och mn har faktiskt lite olika intressen.
Om man r helt seris nr det gller att n fler kvinnor, s mste man skrddarsy ngot som passar kvinnor.
Det r bara att titta p vilka frgor kvinno/tjejtidningar handlar om, fr att se vilka frgor som intresserar kvinnor.

Man kan diskutera hur skolor, ldreomsorg, sjukvrd, dagis osv funkar - snt intresserar kvinnor.
Trygghet - Hur hanterar man den kande otryggheten som enskild kvinna, och hur tnker SD ordna kad trygghet.
Inklusive rapportering om de senaste hemska hndelserna...

Kvinnor gillar att vara del av en grupp av kvinnor dr man berttar, pratar, skvallrar, diskuterar, hjlper, stttar....
Fixa ett snt format och se till att kvinnor faktiskt mrker att kanalen finns.
Det finns facebookgrupp om pyssel och sdant i hemmet dr jag la upp ett projekt som jag gjort och det var helt otroligt mnga kvinnor som skrev! Skert runt 100 st.
Kanske Riks borde ta in lite mera pyssel-stunder fr kvinnorna? ntligen Hemma stuket haha!

Min tjejkompis blev typ irriterad p mig nr jag frgade vad hon skulle rsta p.. "Vad det r ju jttelngt till valet och tror du jag tnker rsta Vnstern eller SD?"
Blev nstan dlig stmning bara fr att jag frgade en frga.
Hon har barn som hon tar hand om men det r ingen urskt tycker jag.
Kvinnor tar hand om barnen bttre n mn och det ligger naturligt men jag tycker det r lite fegt att de anvnder barnen som ngot slags skydd till att inte g in Samhllsfrgor eftersom "de har ju barnen att ta hand om".
Det blir ocks som att en basic informationsvideo fr mig blir som rocket science fr henne.
Citera
2022-02-07, 20:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Det ligger ngot i det resonemanget. Inom mer traditionell kristendom resonerar man s, nr det gller att n folk med det kristna budskapet. Visst r det jttebra att n kvinnor.. MEN jackpotten ligger i att n mn, i familjen. Nr mannen r ombord s hnger hela familjen med sen. En kvinna dremot, kan vara den enda troende i sin familj i ratal - men det blir liksom inget frrn mannen r med p noterna. Nr han sen blir det - ja d r hela familjen inne.. i ett enda svep. Det hr konceptet r ganska vlknt bland missionrer t.ex.

Jag sg ngonstans att i Ungern och Polen har de styrande konservativa partierna mer std bland kvinnor n mn. Men jag vet inte om det r sant.
Citera
2022-02-07, 20:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Det finns facebookgrupp om pyssel och sdant i hemmet dr jag la upp ett projekt som jag gjort och det var helt otroligt mnga kvinnor som skrev! Skert runt 100 st.
Kanske Riks borde ta in lite mera pyssel-stunder fr kvinnorna? ntligen Hemma stuket haha!

Min tjejkompis blev typ irriterad p mig nr jag frgade vad hon skulle rsta p.. "Vad det r ju jttelngt till valet och tror du jag tnker rsta Vnstern eller SD?"
Blev nstan dlig stmning bara fr att jag frgade en frga.

Hon har barn som hon tar hand om men det r ingen urskt tycker jag.
Kvinnor tar hand om barnen bttre n mn och det ligger naturligt men jag tycker det r lite fegt att de anvnder barnen som ngot slags skydd till att inte g in Samhllsfrgor eftersom "de har ju barnen att ta hand om".
Det blir ocks som att en basic informationsvideo fr mig blir som rocket science fr henne.

Hon kanske tog t sig fr att hon sjlv tycker att hon borde stta sig in mer i politiken, s d ville hon inte bli pmind om det.
Citera
2022-02-07, 20:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Hr r ett tnkbart format: Unga mamman. Reality show / "doku spa" om en riktig ung kvinna. Hitta ngon ung, ganska edgy tjej som rkar ha en bebis och mer eller mindre r SD. Reality spor om unga mammor r jttepopulra bland unga kvinnor. Iom att hon har smbarn kommer hon i kontakt med nstan allt som kvinnor intresserar sig fr. S tjejen r typ 20-22 och ung mamma. Singel eller gift. Grna lginkomsttagare s att det blir lite mer utmanande - ngon som kan "betala sig bort" r inte speciellt intressant.

Gr en "reality" show med ett nytt avsnitt p 10 minuter i veckan om alla samhllsproblem hon stter p i det "nya" Sverige... och hur SD vill lsa dem. DET tror jag skulle kunna locka tjejer. Tjejen i frga skulle snart bli hatobjekt fr vissa grupperingar - s den biten mste ju hanteras p ngot stt. Men jag tror det skulle funka.

En tanke r att helt enkelt kra olika program mot olika vljargrupper. Det r ju inget som sger att SD inte kan ha t.ex. FYRA olika Youtube kanaler.... Dessa kan t.ex. lnka till varandra, men den som absolut bara r intresserad av sin "egen" demografis innehll, kan hlla sig till just den kanalen... och den som r hardcore SD fan kan prenumerra p hela bunten. Kan man f upp produktionstakten lite, s skulle det skert funka. Allt innehll kan ju produceras i samma studio.

Som ung tjej lockades jag av snt som var lite edgy och revolutionrt - vilket mnga unga gr. Samtidigt ska det vara fr ett "gott" syfte. Det r ju s som motstndarna saboterar fr SD gentemot unga kvinnor. SDs syften r "onda" och drmed vljer unga tjejer ngot annat. Om man p ngot stt kan vnda p den steken genom en underdog som huvudperson --- t.ex. "Unga mamman" som exempelvis inte gtt ut gymnasiet och bor i ett skitomrde och knappt trs g hem ensam frn tunnelbanan. Ja men, d r man ju p de "godas" sida.
Citat:
Ursprungligen postat av cern

Bra ider, kanske Riks lser hr p FB och kan f inspiration?
Citera
2022-02-07, 21:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
En tanke r att helt enkelt kra olika program mot olika vljargrupper. Det r ju inget som sger att SD inte kan ha t.ex. FYRA olika Youtube kanaler. Dessa kan t.ex. lnka till varandra, men den som absolut bara r intresserad av sin "egen" demografis innehll, kan hlla sig till just den kanalen... och den som r hardcore SD fan kan prenumerra p hela bunten. Kan man f upp produktionstakten lite, s skulle det skert funka. Allt innehll kan ju produceras i samma studio.

Sen kan man kolla om strategin verkligen funkar, genom att de flesta dumbommar fyllt i sina korrekta demografiska upptifter i sitt Google konto. Man kan d se i statistiken fr kanalerna, vilka grupper som fredrar vilka kanaler och sen justera beroende p detta - eller skrota format som inte lockar tittare.

Nr det gller de hr grupperna som attraherar unga, som r lite vilda och rebelliska. Dr tror jag SD kan gra mer, speciellt deras ungdomsfrbund - men det verkar ju moderpartiet vara lite rdda fr! Jag sger "lt dem hllas och ta vara p dem fr att n unga". Gr de ver grnsen s fr vl Jimmie rycka in och sga ngot om ung entusiasm som svallar ver... Alla vuxna frstr att ett ungdomsfrbund kan bli lite vl ivriga ibland. Unga som nd r p rtt vglngd kommer inte ta illa upp.

Fr unga tjejer s r det viktigt att vara med i en grupp, att knna gemenskap och identitet kring ngot som r bde rtt och hftigt. Dr tror jag Riks r inne p rtt linje med Rebeckas stndiga anti-Sosse retorik och skmtande.

Ja, en ung st o cool kille kanske skulle hjlpa ytterligare... MEN, tnk efter lite dr ocks...! r det en slump att Emmi och Rebecka r tjejer? Ja, d kan de i alla fall inte bli attackerade fr att vara "patriarkatet" osv... Sen r Emmi inte etnisk helsvensk och Rebeckas pbr r tydligen frn Rumnien. Allts gr det inte att hoppa p dem hur som helst fr "rasism" heller - speciellt inte Emmi. Detta r nog inte alls en slump och jag tror bda tjejerna r fullt medvetna om sina strategiska frdelar.
Stter man dremot en blond svensk kille dr s kommer han knappt kunna ppna munnen, sannolikt, innan han blir jmfrd med AH och allt man kan tnka sig att f fram. Skulle det funka och hur lngt skulle attackerna mot en sn kille g? Skulle man behva hitta en kille som var bg eller icke-vit fr att att det skulle funka? Personligen skulle en sn individ inte tilltala mig som kvinna p samma stt!

Riks skrev i brjan att de skall prova olika format och programstyper, s jag tror de redan analyserar tittarna mycket, de har nog tekniknrdar som r bra p sdant.

De r lite rdda fr att ungdomsfrbundet skall vara fr radikala, SD har redan uteslutit 2 som sedan blivit mer extrema partier. SD frlorar t.o.m. pengar p att Ungsvenskarna inte r ett oberoende frbund utan en del av SD, drfr fr de inte egna bidrag som andra ungdomsfrbund fr.

Ja Rebecka r sjlvsker och vass i replikerna, skert mnga tjejer som blir imponerade av att hon vgar sga det de sjlva bara tnker. Smyg-SD-tjejer.

Nej ingen homosexuell kille, han skall vara lite spnnande och tuff.
Citera
2022-02-08, 09:26
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Bra ider, kanske Riks lser hr p FB och kan f inspiration?
Jag har mailat dom 3 vlformulerade korta mail med frgestllning utan att ha ftt svar s jag skiter i dom nu verkligen men hoppas deras kanal frbttras sklart.

Dom ska ha stort jvla cred fr r att de alltid r p plats vid demonstrationer live s jag kan flja frn utlandet. Det r verkligen fantastiskt av Riks!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in