Citat:
Såg/vet Pia, Anneli och Berit när/att GN mördade Eva?
ELLER
Såg/vet Per-Arne och Berit när/att GN mördade Eva?
Aftonbladet
Måndag 21 december 1987.
https://dacostarkivet.files.wordpress.com/2016/05/scan-296-page-50.jpg
Förgör du mig , Förgör jag dig
2016-11-18, 00:31 länk
kramiklon
- "Du har inte sett nåt, du har inte hört nåt, du säger ingenting"
ELLER
Såg/vet Per-Arne och Berit när/att GN mördade Eva?
Aftonbladet
Måndag 21 december 1987.
https://dacostarkivet.files.wordpress.com/2016/05/scan-296-page-50.jpg
Vittnen döljer bevis i mordet på Eva
Polischefen: Uppgifterna kan fälla mördaren
- Vissa vittnen berättar inte hela sanningen. Någon eller några sitter inne med uppgifter som kan lösa mordgåtan.
Om vittnena väljer att tala avslöjas mördaren.GN hade PAB i en rävsax, vittnade de till Polisen skulle han döda dem också; förgjorde de honom skulle han förgöra dem med.
2016-11-18, 00:31 länk
kramiklon
- "Du har inte sett nåt, du har inte hört nåt, du säger ingenting"
Jag tror att det finns en stor möjlighet att både Per-Arne och Berit vet att GN mördade Eva
Anledningen till att misstankarna faller på just dom två är:
1. Mr P's märkliga beteende efter att Eva hade lämnat lägenheten. Telefonsamtalen och bilturerna ut till föräldrahemmet. Hur kunde han missa cykeln vid mordplatsen som dom andra bilvittnena såg? Enligt intervjun i Svenska Fall har han ingen förklaring till sin plötsliga oro för Eva.
2. Det är allmänt känt att BÅ var uttalat rädd för mördaren efter mordet. Verkar ha gått under jorden, bröt till slut upp och flyttade från Kramfors för gott.
Varför har Mr P och BÅ betett sig så konstigt?
Teori: Kan det möjligen vara så att Berit såg G*öran N*ordin i samband med att hon släppte av Eva intill GN's hus vid Limstakorsningen?
Kanske kom en påverkad GN fram till bilen och pratade lite med tjejerna? BÅ tyckte GN var creepy och åkte snabbt vidare hemåt, det sista hon såg var hur GN och Eva fortsatte att prata...
GN's tillstånd gjorde henne orolig för Eva så därför ringde hon Mr P så fort hon kom hem.
Eva var tvungen att säga ifrån ordentligt för att bli kvitt GN, hon skyndar sig sedan vidare hemåt. För GN slår det slint, han skyndar sig hem och hämtar ett stickvapen och cykeln för att följa efter Eva.
Mr P är inte "polare" med GN men han vet mycket väl vem han är och att han kan vara aggressiv, oberäknelig och kanske t.o.m. farlig när han är påverkad.
Mr P ringer därför till föräldrahemmet vid 23.15 för att försäkra sig om att Eva har kommit hem men får inget svar.
Mr P ringer Eva på nytt 15 min senare, kl. 23.30 - inget svar då heller.
Nu är Mr P väldigt orolig, han börjar misstänka att GN kan ha gjort något mot Eva. 23.45 sätter han sig i bilen för att åka ut till Bruket och leta efter henne.
Väl framme vid Långbacken ser Mr P hur GN stryker omkring i området kring mordplatsen. P*er-Arne lägger ihop ett + ett och inser att något hemskt har hänt. Om han pratar med en påtänd och blodig GN redan samma kväll/natt låter jag vara osagt men GN vet iaf nu att Mr P har sett honom vid mordplatsen och han kommer sedan att agera därefter.
GN minns även att BÅ såg honom i samband med att Eva släpptes av i korsningen strax innan mordet så det är alltså 2 personer som vet om att han var den sista personen som Eva sågs i livet med och därmed att han är mördaren.
P*er-Arne och Berit blir sedan hotade till livet och vågar inte göra annat än att hålla tyst.
GN's tatuering som han hade velat göra ända sen Eva-mordet är en påminnelse om detta.
GN hade PAB i en rävsax, vittnade de till Polisen skulle han döda dem också; förgjorde de honom skulle han förgöra dem med.
"Ingen av er har inte sett nåt, ingen av er har inte hört nåt, ni säger ingenting"
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-02-06 kl. 04:16.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-02-06 kl. 04:16.