2021-07-30, 13:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Ja, han gör en del märkliga utmanande uttalanden, det måste jag säga. "Eva S var en av dom första som dog i cancer” är obegripligt om det inte existerade någon person med det namnet, och gick ett sånt öde till mötes.
Texten och kommentaren kring tatueringen sticker också ut, samt att det tidsmässig ligger i linje med när mordet ägde rum. Med det som utgångspunkt skulle man kunna tolka det som en möjlig koppling till mordet …
Frågan är om det beror på om han har med mordet att göra, eller om mordet som sådant kan ha satt ”griller” i huvudet på honom? Gäller det sistnämnda kan det möjligtvis handla om ett rent fabulerande från hans sida. "Förgör du mig, förgör jag dig" – med en viss möjlighet skulle han kanske kunna syfta på den person som mördade Eva …?
Man måste nog ta i beaktande att det handlar om en snurrig människa, med en minst sagt märklig tankevärld. Att han både vill synas och höras går inte heller att ta miste på.

När det gäller den uppseendeväckande tatueringen kan man spekulera om det kan finnas någon koppling till det anonyma inkomna tipset om ett "beställningsmord". Citat SVT nyheter 2017-03-17:”tipsaren som är anonym uppger att hen för ett antal år sen fått ta del av en bekännelse av Eva mordet”.
Tipset kom in till polisen årsskiftet 2016/17. Man kan fundera om GN var ”extra lösmynt” 2014 efter att ha gjort den där tatueringen, och att bekännelsen då kom? Tatueringen utmärker sig och han fick säkert många frågor om den … Diktade han ihop en historia, eller berättade han sanningen?

Det är ju rätt anmärkningsvärt att en person som GN med den psykiska problematiken, samt att han bodde i närheten av där mordet ägde rum, lägger ut ett egendomligt innehåll på sociala medier som påvisar att det kan finnas eventuella beröringspunkter mellan honom och mordet. Allt detta borde göra att Kalla fall reagerar och börjar titta extra noga på det här, för att avgöra om det kan finns något substantiellt att ta fasta på, eller om det helt enkelt handlar om ren fabulering från hans sida.

Hur väl stämmer B. Öhmans uttalande i ”Svenska fall för FBI?”: ”Vi har kollat upp som vi alltid gör i sådana här utredningar, vilka som bor där, vilka som är där för natten, och så vidare … Vi har inte hittat den personen. Det är det som gör det här mordet så speciellt.”

I vilken utsträckning förekommer GN i utredningen – ur noggrant är han kontrollerad – finns det hållbart alibi?
Har Kalla fall koll på detta månntro? Det är frågor som måste få ett svar.

Det kan absolut vara rätt tillfälle för Kalla fall att gå till botten med det här nu.

Jag skulle tro att det förmodligen har florerat ett och annat anonymt tips var mordvapnet skulle kunna finnas någonstans. Man får hoppas att den som skickade ett PM till dig att mordvapnet finns i Evas grav, även lämnade samma tips till polisen. Om tipsaren är seriös borde hen ha gjort det. Det går att vara anonym om man vill det. Tipset är minst sagt udda – vid första tanken känns det föga troligt.

Fast det är klart om man nu ”spekulerar” att GN är mördaren och har erkänt mordet för någon, behöver det inte vara osannolikt att han även erkände var han gjorde av mordvapnet. Det känns bara otroligt att någon kan vara så ”glapp i käften”, ifall man är skyldig till ett mord. Samtidigt får man ha i åtanke att en del mediciner kan göra att hämningar försvinner.

Det känns inte lönt att spekulera alltför mycket Innan det blir säkert klarlagt om GN jobbade på krematoriet vid den aktuella tidpunkten.

Jag är ytterst tveksam till att man har kollat upp GN ordentligt, han är knappast "utredd".
Hade man granskat GN ordentligt, kroppsbesiktigat honom (händer och ansikte i första hand) m.m. så hade fallet kanske t.o.m. varit löst. Men polisen lade alla resurser och allt fokus på cykel-Sture, deras tunnelseende var orubbeligt. Enligt rikskrim var Sture deras man, punkt slut!

Det var HÄR man tappade möjligheten att gripa rätt gärningsman (oavsett om det är GN eller Mr P).

Vad det gäller GN så hade polisen med största sannolikhet en dörrknackning i området. GN, M*rina och småflickorna fick nog besök med tanke på husets centrala läge i fallet.
Det var nog inte mer än:
Polisen: "Har ni sett, hört eller lagt märke till något särskilt i omtådet under fredagskvällen?"
GN och M*rina: "Nej vi gick och lade oss ganska tidigt, strax efter att flickorna gade somnat"
Polisen: "Ok, ja men då vet vi, hör gärna av er till oss om ni kommer på något i efterhand".

Slut på det så kallade förhöret.

Så slarvigt tror jag att det kan ha gått till.
GN jobbade ev. som Krematorieföreståndare, Marina inom kommunen och paret hade nyss fått sin andra dotter som var 3 mån. Var GN en person som efter dörrknackningen i området blev högintressant och jättemisstänkt av polisen?... nej knappast.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-07-30 kl. 14:50.
Citera
2021-07-30, 14:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag skulle tro att det förmodligen har florerat ett och annat anonymt tips var mordvapnet skulle kunna finnas någonstans. Man får hoppas att den som skickade ett PM till dig att mordvapnet finns i Evas grav, även lämnade samma tips till polisen. Om tipsaren är seriös borde hen ha gjort det. Det går att vara anonym om man vill det. Tipset är minst sagt udda – vid första tanken känns det föga troligt.

Fast det är klart om man nu ”spekulerar” att GN är mördaren och har erkänt mordet för någon, behöver det inte vara osannolikt att han även erkände var han gjorde av mordvapnet. Det känns bara otroligt att någon kan vara så ”glapp i käften”, ifall man är skyldig till ett mord. Samtidigt får man ha i åtanke att en del mediciner kan göra att hämningar försvinner.

Det känns inte lönt att spekulera alltför mycket Innan det blir säkert klarlagt om GN jobbade på krematoriet vid den aktuella tidpunkten.

Jag håller med, det måste bli säkert klarlagt under vilka år som GN jobbade på Krematoriet.

Om det nu skulle visa sig att han gjorde det vid tidpunkten för mordet så kommer tipset om att mordvapnet ligger i Eva's grav i en helt annan dager.
GN hade i sådant fall möjlighet att göra sig av med mordvapnet där, oavsett om det kremerades med kroppen eller om det grävdes ner i efterhand.

Vidare så är GN är givetvis fortsatt högintressant även om han började jobba på Krematoriet efter mordet.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-07-30 kl. 14:21.
Citera
2021-07-30, 14:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det är ju rätt anmärkningsvärt att en person som GN med den psykiska problematiken, samt att han bodde i närheten av där mordet ägde rum, lägger ut ett egendomligt innehåll på sociala medier som påvisar att det kan finnas eventuella beröringspunkter mellan honom och mordet. Allt detta borde göra att Kalla fall reagerar och börjar titta extra noga på det här, för att avgöra om det kan finns något substantiellt att ta fasta på, eller om det helt enkelt handlar om ren fabulering från hans sida.

Hur väl stämmer B. Öhmans uttalande i ”Svenska fall för FBI?”: ”Vi har kollat upp som vi alltid gör i sådana här utredningar, vilka som bor där, vilka som är där för natten, och så vidare … Vi har inte hittat den personen. Det är det som gör det här mordet så speciellt.”

I vilken utsträckning förekommer GN i utredningen – ur noggrant är han kontrollerad – finns det hållbart alibi?
Har Kalla fall koll på detta månntro? Det är frågor som måste få ett svar.

Det kan absolut vara rätt tillfälle för Kalla fall att gå till botten med det här nu.

Det du tar upp här är oerhört viktigt och viktigast av allt är att Kalla Fall reagerar och går till botten med det!

Har man missat att utreda GN ordentligt så är det illa. Eftersom polisen var inne på cykel-Sture spåret väldigt snabbt, redan efter några dagar så är risken mycket stor att GN inte är utredd alls!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-07-30 kl. 14:43.
Citera
2021-07-30, 15:28
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag tror man måste se med en viss försiktighet på det här med prydligheten och hur väl kläderna var ihop vikta, på grund av det råder en osäkerhet kring hur tillförlitliga uppgifterna är. Det finns en risk att det här med prydligheten och väl ihop vikta kläder kan ha blivit en trådsanning. Jag kan inte minnas att polisen har gått ut specifikt med uppgiften. Jag tror inte heller att det togs upp i Veckans Brott eller Svenska fall för FBI.

Så kan det kanske vara. Men kläderna var i allafall inte utspridda eller slängda hur som helst. 99,9% av alla mördare och våltäktsmän har inte en tanke på att ens samla ihop offrets kläder än mindre placera dom på hög.
Huruvida kläderna var prydligt ihopvikta eller inte går nog inte att veta, då måste man läsa fup. Enligt uppgift stod skorna tydligen också uppställda "i ordning" intill kläderna.

Citat:
Det har tagits upp tidigare i tråden och uppgifterna varierar. Jag vet inte var det ursprungligen kommer ifrån? Möjligen att det kan vara från någon tidningsartikel (?) – i så fall är det inte första gången det ”gå åt skogen” när en journalist ska beskriva verkligheten, men osvuret är bäst.

Jag tror att uppgiften ang. kläderna och skorna kommer från en eller ett par tidningsartiklar. Alla tidningsartiklar om Eva-mordet bör finnas kvar i daCosta-arkivet men det kanske inte är tillgängligt längre?

Citat:
Kommer du ihåg var uppgiften kom ifrån?

Säkra uppgifter finns givetvis i FUP:en, men det är ju en annan sak.

Som jag minns det har jag läst det själv men jag vet även att echoesofglory har tagit upp det här. Jag har fått mycket info via PM av Echoesofglory som hade stenkoll på fallet. Echoes fick även inside info direkt från PG och ibland även från Anneli (via PG då), det var iaf vad hen påstod.

Citat:
Naturligtvis går det inte att utesluta att det är en psykisk sjuk/störd person som har begått mordet under påverkan av en ”allvarlig psykisk störning”, likväl som det inte går att utesluta den tes som Mark Safarik lade fram i ”Svenska Fall för FBI”.

Nej det går givetvis inte att utesluta. GN passar betydligt bättre in som GM med tanke på hur mordet utfördes, kontra hans bakgrund med missbruk, kriminalitet och inte minst hans personlighet med psykiska problem.
Mr. P känns som en duvunge i jämförelse. Sen tror inte att Eva skulle ha umgåtts med Mr. P och haft honom som hjälp vid flytten av både bohag och hästar om hon hade känt dåliga vibbar från honom. Mr. P verkar snarare ha varit väldigt pålitlig och Han hyste uppenbarligen ett stort förtroendekapital hos Eva.

Citat:
Även om det fanns brister i programmet går det inte att bortse från att Mark Safarik är en välkänd respekterad "gärningsmannaprofilerare", som jobbat för FBI. Givetvis har han gjort sina avväganden utifrån den fakta som fanns från mordplatsen, innan han kom fram till sin slutsats.

Ja men det finns många brister.
Låt oss utgå ifrån att Mark och Bosse hade rätt i 19 av sina 20 avsnitt av Svenska Fall för FBI men i just Eva-fallet tror jag faktiskt att dom kan vara fel ute. Det är f.ö. högst rimligt med en viss felprocent.

Citat:
Det hade varit lättare att helt luta sig mot hypotesen att det handlar om ett "lustmord", såvida det hade begåtts fler liknande mord i området.

Är det ett lustmord så är det, polisens utredare måste ju se likheterna i modus operandi och dom uppfyllda kriterierna.
Men det passade väl inte riktigt in på cykel-Sture...
Att den mentalt handikappade kufen skulle vara en lustmördare är nämligen helt omöjligt!

Citat:
Hunden är en "stötesten". Att GN eller någon annan för hunden okänd person skulle ha lyckats locka till sig Laban finner jag väldigt osannolikt. Att hunden "dödades" och därtill lades alldeles intill Eva är "påfallande besynnerligt" – något som Safarik reagerade på.
Polisen har säkert pratat mycket om det här kring hunden och kommit fram till att antingen kände GM hunden, eller så gick den till anfall. Det sistnämnda kan inte uteslutas, men det förutsätter att vissa faktorer och omständigheter var för handen. Omständigheter som är okända och som bara mördaren kan känna till.
Att GM genom ren tur skulle ha fått fast Laban tror jag allra minst på. Helt säker kan ingen vara.

Jag tror att GN var bekant med Laban. Är ganska övertygad om att GN själv hade hund på den tiden, precis som han har idag (även om M*rina sköter den ensam nu när GN sitter på psyket). Har man hund så träffar man på andra hundägare och jag tror att GN träffade på Laban många gånger i närområdet under hans 7-åriga liv.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-07-30 kl. 15:44.
Citera
2021-07-30, 15:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Så kan det kanske vara. Men kläderna var i allafall inte utspridda eller slängda hur som helst. 99,9% av alla mördare och våltäktsmän har inte en tanke på att ens samla ihop offrets kläder än mindre placera dom på hög.
Huruvida kläderna var prydligt ihopvikta eller inte går nog inte att veta, då måste man läsa fup. Enligt uppgift stod skorna tydligen också uppställda "i ordning" intill kläderna.

Jag tror att uppgiften ang. kläderna och skorna kommer från en eller ett par tidningsartiklar. Alla tidningsartiklar om Eva-mordet bör finnas kvar i daCosta-arkivet men det kanske inte är tillgängligt längre?

Som jag minns det har jag läst det själv men jag vet även att echoesofglory har tagit upp det här. Jag har fått mycket info via PM av Echoesofglory som hade stenkoll på fallet. Echoes fick även inside info direkt från PG och ibland även från Anneli (via PG då), det var iaf vad hen påstod.

Nej det går givetvis inte att utesluta. GN passar betydligt bättre in som GM med tanke på hur mordet utfördes, kontra hans bakgrund med missbruk, kriminalitet och inte minst hans personlighet med psykiska problem.
Mr. P känns som en duvunge i jämförelse. Sen tror inte att Eva skulle ha umgåtts med Mr. P och haft honom som hjälp vid flytten av både bohag och hästar om hon hade känt dåliga vibbar från honom. Mr. P verkar snarare ha varit väldigt pålitlig och Han hyste uppenbarligen ett stort förtroendekapital hos Eva.

Så du tror inte hunden blir nyfiken om dennes matte är under hot eller rent av ligger på marken och det flyter blod ?
Skulle inte Laban försvara "sin" matte?
Nästan alla hundar skulle rusa fram mot sin ägare om denne var under hot.
Tycker det här med hunden kan ha fått för stor betydelse, det kan vara så enkelt att Laban rusade tillbaka mot matte när Eva låg ner död och blödde, alla hundar är nyfikna på blod.
När hunden rusade tillbaka mot matte så passade mördaren på att döda även hunden för att den inte skulle låta så mycket, mördaren hade extrem tur att komma undan utan något "riktigt" vittne. Dom vittnen som finns är inte pålitliga, möjligen ungdomarna som såg cykeln vid diket men hundvittnet skulle jag inte räkna som vittne, alternativt är det fejkvittne som hittade på en historia när mördaren fick reda på att ungdomarna sett en cykel vid diket
Mördaren var helt enkelt rädd att ha blivit sedd och då beskrev hundvittnet mördaren som skulle passa in på någon annan.

Frågan är beskrev hundvittnet sig själv av misstag ?
Vart tog hundvittnet vägen ?
Hade hundvittnet ens en hund ?

Hundvittnet har iaf vilselett hela utredningen så det kanske inte är konstigt att denne håller sig borta.

Frågan är var det meningen att vilseleda utredningen som hundvittnet gjorde och därmed fälla över misstankarna mot Sture. eller så blev det en lyckoträff för den riktiga mördaren.
Senast redigerad av BerraSWE 2021-07-30 kl. 15:42.
Citera
2021-07-30, 16:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Så du tror inte hunden blir nyfiken om dennes matte är under hot eller rent av ligger på marken och det flyter blod ?
Skulle inte Laban försvara "sin" matte?
Nästan alla hundar skulle rusa fram mot sin ägare om denne var under hot.
Tycker det här med hunden kan ha fått för stor betydelse, det kan vara så enkelt att Laban rusade tillbaka mot matte när Eva låg ner död och blödde, alla hundar är nyfikna på blod.
När hunden rusade tillbaka mot matte så passade mördaren på att döda även hunden för att den inte skulle låta så mycket, mördaren hade extrem tur att komma undan utan något "riktigt" vittne. Dom vittnen som finns är inte pålitliga, möjligen ungdomarna som såg cykeln vid diket men hundvittnet skulle jag inte räkna som vittne, alternativt är det fejkvittne som hittade på en historia när mördaren fick reda på att ungdomarna sett en cykel vid diket
Mördaren var helt enkelt rädd att ha blivit sedd och då beskrev hundvittnet mördaren som skulle passa in på någon annan.

Frågan är beskrev hundvittnet sig själv av misstag ?
Vart tog hundvittnet vägen ?
Hade hundvittnet ens en hund ?

Hundvittnet har iaf vilselett hela utredningen så det kanske inte är konstigt att denne håller sig borta.

Frågan är var det meningen att vilseleda utredningen som hundvittnet gjorde och därmed fälla över misstankarna mot Sture. eller så blev det en lyckoträff för den riktiga mördaren.

Jag vet inte hur Laban skulle reagera under hot men enligt P*a G var han en "harig liten finnspets". Han brukade stå på avstånd och skälla på främlingar och han verkar ha varit skygg/osocial med tanke på att han beskrevs vara en enmanshund, a one mans dog som dom sa i Svenska Fall.

Så nej, jag är långt ifrån övertygad om att Laban skulle försvara Eva, dessutom var hon ju inte hans matte, vilket också spelade in. I synnerhet när Laban beskrevs som en enmanshund och den personen var Anneli.

Jag tror att GM kan ha lockat på Laban i samband med att han sprang efter bilen ner för Långbacken. Oavsett om det var GN eller Mr. P så kände båda Laban och kunde ropa hans namn.
Citera
2021-07-30, 16:14
Medlem
Pudelfrillans avatar
En annan sak jag funderade lite över är när Bosse ringer upp Mr. P i programet och frågar honom om varför han stannade bilen halvvägs i backen? Varpå Mr. P direkt svarade att det stod en man där, vid sidan av vägen, en man med en hund och han stod och tittade in mot skogsdungen. Så jag tänkte att det måste vara där inne hon ligger.

Kan det ha varit GN som stod där med sin hund? Gärningsmän dyker ju ofta upp på brottsplatsen när det börjar samlas lite folk. Och GN bara "råkade" vara där på en promenad med hunden.

Om han stod på sidan av grusvägen (ungefär där cykeln låg), strax innan Långbacken börjar svänga höger kan Anneli och väninnan omöjligen ha sett mannen med hunden uppifrån backkrönet där dom stod. Han kan dessutom ha vänt hemåt ganska snabbt i samband med att polisen anlände, dom kom ju dit strax efter Mr. P.
Anneli var nog inte nere i backen nåt mer utan hade väl fullt upp men polisen som anlänt och en massa annat. Dessutom var hon i kraftig chock efter att nyss ha hittat systern mördad så Anneli är med andra ord långt ifrån 100% tillförlitlig när hon tillfrågas om detta i efterhand, snarare tvärtom skulle jag säga.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-07-30 kl. 16:54.
Citera
2021-07-30, 16:17
Avslutad
Citat:
Jag vet inte hur Laban skulle reagera under hot men enligt P*a G var han en "harig liten finnspets". Han brukade stå på avstånd och skälla på främlingar och han verkar ha varit skygg/osocial med tanke på att han beskrevs vara en enmanshund, a one mans dog som dom sa i Svenska Fall.

Så nej, jag är långt ifrån övertygad om att Laban skulle försvara Eva, dessutom var hon ju inte hans matte, vilket också spelade in. I synnerhet när Laban beskrevs som en enmanshund och den personen var Anneli.

Jag tror att GM kan ha lockat på Laban i samband med att han sprang efter bilen ner för Långbacken. Oavsett om det var GN eller Mr. P så kände båda Laban och kunde ropa hans namn.

Ja Laban och Eva gick väl förbi GNs hus varje dag?
Att GN och Eva brukade prata kanske var normalt för Laban som fick sin hundgodis av GN.
Ja både Mr P och GN hade förmodligen förmågan att lockan in Laban.
Citera
2021-07-30, 16:42
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ja Laban och Eva gick väl förbi GNs hus varje dag?
Att GN och Eva brukade prata kanske var normalt för Laban som fick sin hundgodis av GN.

Ja både Mr P och GN hade förmodligen förmågan att lockan in Laban.

Anneli bodde hemma hos föräldrarna så det var nog snarare Anneli och Laban som GN träffade på ibland. Någon av föräldrarna till Eva o Anneli var väl också ute och rastade Laban ibland. Han var ju 7 år så det fanns många tillfällen under årens lopp för GN att träffa på Laban.

Ja det tror jag dom hade, GN verkar vara en hundmänniska och har nog bra koll på hundar.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-07-30 kl. 16:55.
Citera
2021-07-31, 19:09
Avslutad
Citat:
Anneli bodde hemma hos föräldrarna så det var nog snarare Anneli och Laban som GN träffade på ibland. Någon av föräldrarna till Eva o Anneli var väl också ute och rastade Laban ibland. Han var ju 7 år så det fanns många tillfällen under årens lopp för GN att träffa på Laban.

Ja det tror jag dom hade, GN verkar vara en hundmänniska och har nog bra koll på hundar.

Tror ändå att SVFFBI tog lite väl hårt på det med hunden, dom flesta hundar skulle försvara sin ägare även om hunden är en enmanshund, iaf när instinkten tar över och hunden känner doft av blod. Hunden kan också ha blivit förvirrad och sprungit mellan hemmet och Eva, till slut fick mördaren nog och tog även hunden när den inte gav sig och levde om för mycket. Att hunden dödades beror ju så klart på att Laban skulle troligen markera mot mördaren i framtiden. Tänk om hunden går förbi GNs hus varje dag tex, det skulle vara en påminnelse för mördaren om den fortsätter att rasta där. Hunden riskerade att markera mot mördaren och den skulle vara en ständig påminnelse.
Hunden hade en koppling till mördaren men den behöver inte ha varit så personlig, Laban kan mycket väl ha påträffat mördaren tidigare.
Mördaren var nog också rädd att bli upptäckt när denne gjorde sin begravnings ritual.
Citera
2021-08-01, 01:14
Medlem
Majsargotts avatar
Ja Laban hade garanterat markerat mot mördaren om han hade fått leva vidare. Eva var visserligen inte hennes hund, men hon var ändå en i hans flock eftersom att hon passade honom så ofta.

OT:
Jag var med om en obehaglig sak för 10 årsedan, trots att mina hundar (labradorer) inte var med under själva händelsen så reste de ragg och blev arga varje gång jag tvingades åka eller gå förbi deras hus där h*n bodde.

Med det sagt, inlägget ovanför OT
Citera
2021-08-01, 15:21
Medlem
Citat:

Det går inte att komma in i dacosta-arkivet och få tillgång till dom gamla tidningsartiklarna. Det har varit så under en lång tid nu. En del finns kvar, men de flesta kommer man inte åt.

Citat:

För att jag ”helt” ska kunna släppa misstankarna mot P måste jag få veta om det finns några logiska förklaringar till de omständigheter som är besvärande för honom. Det har jag sagt hela tiden. Det finns alldeles för många frågetecken kring honom.
Den ende som skulle kunna bringa klarhet i detta är P själv. Jag vet precis vilka frågor jag skulle vilja ställa. Om jag sedan kommer att tro på vad han säger vet jag inte. Det har spekulerats tillräckligt om hans förehavanden, man får ändå inga svar.

När det gäller GN finns det ”mycket” som är "suspekt", på grund av de orsaker som tidigare tagits upp. Det finns all anledning för Kalla fall att nagelfara honom ordentligt.

Att tvärsäkert peka ut P eller GN som definitivt skyldig eller inblandad vill jag absolut inte göra, därvidlag finns för lite känd fakta, i alla fall för mig.

Jag tror att Kalla fall kommer att titta extra på fallet nu. Det vore väldigt konstigt om man inte skulle göra det.
Senast redigerad av kramiklon 2021-08-01 kl. 15:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in