2022-02-03, 18:29
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Varför befinner man sig på ett plan då och inte hemma i soffan/hängmattan?

Tja, kanske för att man vill se världen?
Citera
2022-02-03, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stiggen123
Förstår TS till 100%. Har själv 2 småbarn och tanten har tjatat i princip sen dom föddes att hon vill utomlands. Absolut kan vi göra det, men då ska dom bli äldre först. 1. Tänker inte spendera massor med pengar för att sitta i ett lite varmare land och ta hand om ungarna med alla dessa mattider, sovtider, blöjbyten mm.
2. Av respekt för folk på flyget så vägrar jag att ha två st småbarn som skriker och gapar i flera timmar på ett plan.

När dom är runt 7-8 år så kan vi åka, och det förstod hon iofs.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det undrar jag med. Jag tycker synd om ungarna, som blir uttråkade och gråter och skriker. Värst är det förstås för de allra minsta, som inte kan tryckutjämna ännu. Men det är även synd om omgivningen. Folk som har sett fram emot en avkopplande flygresa, eller att kunna förbereda sig på planet om det är en jobbresa. Och så blir allt förstört av skrikande ungar (fast det är föräldrarnas fel, inte barnens).

Det är så DUMT också, för små barn har ingen glädje av att vara i exempelvis Thailand. De förstår inte det. Det finns så mycket nytt och spännande att uppleva för dem runt varenda hörn, här hemma i Sverige! Det är smartare att spara pengarna tills barnen är så stora att de fattar att de ÄR utomlands, och kan lära sig någonting av det också. D.v.s. i alla fall tills minsta barnet är 6-7 år gammalt, lite beroende på individuell mognad. Det är bara dumt att säga, att man reser med små barn "för familjens skull".

EDIT: om någon undrar så har jag vuxna barn.

Mina första minnen är från 4 års åldern.
Citera
2022-02-03, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Tja, kanske för att man vill se världen?

Jaha ja i den finns det småbarn och mycket annat så vill du slippa det så parkera röven hemma.
Citera
2022-02-03, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Sosselogik? Empati, medmänsklighet, kalla det vad du vill. Du har någon gång varit en störande skrikande ungjävel också. En absolut majoritet av de som har barn som inte tycker om flygande betalar inte extra för upplevelsen så flyger man business/första klass så är det endera tyst eller barn som är vana resenärer.

Sosselogiken är hänsynslösheten mot andra. Du skall ha igenom din vilja på många andras bekostnad och kallar det empati. En skrikande unge är en plåga för omgivningen och därför bör man som förälder fundera igenom var man lämpligen bör ha sina barn. Att empatin skulle kunna gå ut andra hållet finns tydligen inte på kartan.

Sedan är det som jag tidigare skrev inte fritt från skrikande barn i business class heller, eller i business loungerna.
Citera
2022-02-03, 18:39
Medlem
maxidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Selkirk
Jag har åkt flyg ett fyrsiffrigt antal gånger. Inom SE, inom EU och interkontinentalt. I jobbet och privat.
Just nu kan jag inte påminna mig en enda gång då småbarn varit ett problem. Däremot flera gånger då vuxna varit störande.

TS och andra barnhatare tror jag får för sig att det kommer bli en jobbig resa just för att de är småbarn på flyget. Då stör dom sig fast ungarna är lugna.

Håller med dig, vanligare att vuxna stör
Citera
2022-02-03, 18:41
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jaha ja i den finns det småbarn och mycket annat så vill du slippa det så parkera röven hemma.

Efter att ha rest i världen en tid kan jag konstatera att
1. Små barn är ofta en minoritet. De syns inte mycket och väldigt ofta inte i stadskärnor utan vårdnadshavare som faktiskt kan hålla koll på ungarna.

2. Päron i andra länder verkar sällan ha problem med att fatta att man inte kan ta med sig skrikande små gremlins på restaurang.

3. När andra folkslag har kottar med sig så lever den vanligtvis inte jävlar. Har aldrig sett så väluppfostrade och trevliga barn som när jag var på museum i Tokyo och det var en skolklass där också samtidigt.
Citera
2022-02-03, 18:52
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Problemet är väl att TS knappt fått hår på pungen. När han då hamnar bland barnfamiljer kan han inte riktigt skaka av sig känslan av att ännu inte ha växt upp. Är det lätt hänt att man tar ut sitt förakt över någon stackars bebis

(FB) Berätta om hur ni förlora oskulden
(FB) Berätta om hur ni förlora oskulden
Citera
2022-02-03, 18:53
Medlem
omxss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Menar du att ett spädbarn märker skillnaden mellan att åka och hälsa på släktingar och att åka på nöjesresa?

Spelar du dum med din fråga?
Var ska de göra av spädbarnet när de hälsar på sina släktingar?
Citera
2022-02-03, 18:59
Medlem
Har rest med våra världen runt sedan dom var i magen, Nyfödda och spädbarn. Burkade nypa dom i tårna så dom skulle börja gråta när dom bara ville sova på planet för att irritera så många som möjligt.
Citera
2022-02-03, 19:05
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Barn & utvecklingsstörda skall givetvis inte förekomma vare sig i flygplan eller på bättre restauranger.

Ska man tillåta autister som dig då?

Du skulle väl inte klara en längre resa utan internet och Flashback, utan att hamna i något epileptiskt anfall och bita av den egen tunga?

Finns ju två alternativ, öronproppar och första klass.
Citera
2022-02-03, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxido
Det skall man verkligen inte göra. Visst barn kan väll skrika en stund. Men oftast inte 8timmar i sträck.

Kanske är du som skall avstå resa om du inte kan hantera småbarn en stund.

Jag ogillar skrikande och i övrigt störande ungar i alla sammanhang. Förutom när det gäller flygresor kan jag göra något åt det dvs gå därifrån, välja nästa buss eller tåg, byta kupe etc. På flyget har jag inte den möjligheten. Det är de som orsakar problem som skall se till att de löses. Dvs kliv inte på ett flyg som har andra passagerare om du har småbarn med dig.
Citera
2022-02-03, 19:31
Medlem
maxidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Jag ogillar skrikande och i övrigt störande ungar i alla sammanhang. Förutom när det gäller flygresor kan jag göra något åt det dvs gå därifrån, välja nästa buss eller tåg, byta kupe etc. På flyget har jag inte den möjligheten. Det är de som orsakar problem som skall se till att de löses. Dvs kliv inte på ett flyg som har andra passagerare om du har småbarn med dig.

Men se till att ta egen bil vart du nu ska åka så är problemet löst.
Skaffa peltor lurar om du måste ut och flyga. Tryck gärna i dig sömnmedel i kombination med peltor lurarna, då har du en skrikfri resa framför dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in