2022-02-03, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Jag ogillar skrikande och i övrigt störande ungar i alla sammanhang. Förutom när det gäller flygresor kan jag göra något åt det dvs gå därifrån, välja nästa buss eller tåg, byta kupe etc. På flyget har jag inte den möjligheten. Det är de som orsakar problem som skall se till att de löses. Dvs kliv inte på ett flyg som har andra passagerare om du har småbarn med dig.

Är det inte bättre du köper dig en privatjet så slipper du alla andra som tvingas till KOLLEKTIVA färdmedel avsedda för ALLA?
Citera
2022-02-03, 19:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojja83
Är det inte bättre du köper dig en privatjet så slipper du alla andra som tvingas till KOLLEKTIVA färdmedel avsedda för ALLA?

Fast man kan ju ha barnfria flighter. Det verkar som att detta kommer mer och mer, t.ex. barnfria kryssningar och barnfria hotell. Jag förstår inte varför den generationen, som är småbarnsföräldrar för tillfället, alltid ska se sådana önskemål som diskrimering och kritik? De har ju själva valt att skaffa barn, och skaffar de ett normalt antal barn, så är det bara några få år i livet det gäller.
Citera
2022-02-03, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast man kan ju ha barnfria flighter. Det verkar som att detta kommer mer och mer, t.ex. barnfria kryssningar och barnfria hotell. Jag förstår inte varför den generationen, som är småbarnsföräldrar för tillfället, alltid ska se sådana önskemål som diskrimering och kritik? De har ju själva valt att skaffa barn, och skaffar de ett normalt antal barn, så är det bara några få år i livet det gäller.

Ja finns det en marknad kommer det säkert ett utbud. Men som det är det är nu är det kollektiva transportmedel och då får man väl la räkna med att att kollektivet består av allla slags människor i olika stadier i livet.

Duger det inte kan man alltid bila eller ta en privajet
Citera
2022-02-03, 19:41
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja barnfria flyg och hotell är välkommet, hoppas det blir barnfria affärer åxå
Citera
2022-02-03, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Jag ogillar skrikande och i övrigt störande ungar i alla sammanhang. Förutom när det gäller flygresor kan jag göra något åt det dvs gå därifrån, välja nästa buss eller tåg, byta kupe etc. På flyget har jag inte den möjligheten.
Jag gillar inte heller skrik och härjande men som jag tidigare skrev så är det väldigt ovanligt med störande barn på flyget.
Som med allt annat så bör man ju vara förberedd, både med utrustning och mentalt.
På flyget tar man på sig täckande lurar med brusdämpning, spelar lite trevlig musik eller kollar film.
På korta flygningar sitter man vid gången så att man får lite mer plats för benen.
På långa flygningar sitter man vid fönstret så att man slipper resa sig när oruttade passagerare (som dricker för mkt) skall använda WC.
Det överlägset vanligaste störmomentet är att man åker i apklass och en vuxen i sätet framför prompt skall luta stolen maximalt bakåt.
Näst vanligast är vuxna som är otrevliga med kabinpersonalen.
Citera
2022-02-03, 20:30
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Nyss hemkommen från en resa konstaterar jag till min förvåning att det förekommer att föräldrar tycker det är en jättebra idé att ta med småbarn på långa flygresor.

Finns det någon förklaring till detta beteende annat än att det rör sig om fullständig egoism från föräldrarnas sida när dom istället borde ägna sig helhjärtat åt barnen och deras behov?

Varför utsätter man dom stackars barnen för detta? Och varför utsätter man övriga passagerare för detta?

Att resa överhuvudtaget känns väldigt WT, synnerligen om du har barn. Men barnen klarar sig nog, varför skulle det vara ett problem?
Citera
2022-02-03, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Flyg 1:a klass. Köp brusreducerande hörlurar och lyssna på musik. Skriv ett argt mail till flygbolaget och be dem fixa barnfria resor. Men förvänta dig inte att familjer som vill semestra ska bry sig om din åsikt.

Hur många barn har du egentligen? Och hur gammal var lillplutten när han fick flyga långresa första gången? Och där gick du omkring med den skrikande ungen på armen och trodde att alla tyckte, att fan vad gulligt...

Och vad spelar det för roll att köpa 1:a klass när världen består av en massa egon som dig?
Men ja, jag kör konstant med öronproppar när jag flyger...
Citera
2022-02-03, 21:52
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Nyss hemkommen från en resa konstaterar jag till min förvåning att det förekommer att föräldrar tycker det är en jättebra idé att ta med småbarn på långa flygresor.

Finns det någon förklaring till detta beteende annat än att det rör sig om fullständig egoism från föräldrarnas sida när dom istället borde ägna sig helhjärtat åt barnen och deras behov?

Varför utsätter man dom stackars barnen för detta? Och varför utsätter man övriga passagerare för detta?

Min dotter är fem år och har börjat tjata om att hon vill åka flygplan. Ska jag förvägra henne det för att det finns surkukar som hatar barn? Eller skall jag skita i surkukar natt och förverkliga hennes önskning?

Surkukar eller barnet jag älskar mest i världen. Tufft val det här😆
Citera
2022-02-03, 21:54
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Min dotter är fem år och har börjat tjata om att hon vill åka flygplan. Ska jag förvägra henne det för att det finns surkukar som hatar barn? Eller skall jag skita i surkukar natt och förverkliga hennes önskning?

Ganska stor skillnad på 5 år och dom spädbarn och bebisar jag pratar om i tråden.

För övrigt verkar du fått ordet surkuk på hjärnan.
Citera
2022-02-03, 22:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolacowboys
Hur många barn har du egentligen? Och hur gammal var lillplutten när han fick flyga långresa första gången? Och där gick du omkring med den skrikande ungen på armen och trodde att alla tyckte, att fan vad gulligt...
Jag har inga barn. Råkar bara inte vara så ego att jag tycker att föräldrar måste avstå från flygresor. Lås in dig i din lägenhet om du inte tål interaktioner med andra människor, inklusive barn.

Citat:
Och vad spelar det för roll att köpa 1:a klass när världen består av en massa egon som dig?
Men ja, jag kör konstant med öronproppar när jag flyger...
Det spelar roll eftersom risken att bli störd av skrikiga ungar är markant lägre i 1:a klass. Du är den som vill begränsa andras möjligheter att flyga, och jag är den som är ego?

Jag kan förstå att det är störande, men jag tycker inte man kan lägga skulden hos föräldrarna. Tycker faktiskt inte att det finns någon skuld alls här. Det står flygbolaget helt fritt att göra affärer med både dig och barnföräldrar, och det står dig helt fritt att göra affärer med flygbolaget. Det står dig också fritt att avstå från att flyga i protest mot att flygbolagen tillåter barn på flygen, och det står också flygbolagen helt fritt att fixa avgångar där barn under en viss ålder är förbjudna, eller att förbjuda dem i 1:a klass, eller att låta bli. Men det är inte föräldrarnas problem att flygbolagen inte erbjuder dig just den tjänst som du efterfrågar.
Citera
2022-02-03, 22:11
Medlem
Katastrofen1s avatar
Jag har inga problem med barn på flygplan om barnet är vitt. Är det svart så blir det en helt annan fråga.
Citera
2022-02-03, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda

Men skärp dig! Tråden handlar om spädbarn, knappast 5-åringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in