2022-02-02, 21:53
Medlem
Straminskys avatar
Nyss hemkommen från en resa konstaterar jag till min förvåning att det förekommer att föräldrar tycker det är en jättebra idé att ta med småbarn på långa flygresor.

Finns det någon förklaring till detta beteende annat än att det rör sig om fullständig egoism från föräldrarnas sida när dom istället borde ägna sig helhjärtat åt barnen och deras behov?

Varför utsätter man dom stackars barnen för detta? Och varför utsätter man övriga passagerare för detta?
Citera
2022-02-02, 21:57
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Nyss hemkommen från en resa konstaterar jag till min förvåning att det förekommer att föräldrar tycker det är en jättebra idé att ta med småbarn på långa flygresor.

Finns det någon förklaring till detta beteende annat än att det rör sig om fullständig egoism från föräldrarnas sida när dom istället borde ägna sig helhjärtat åt barnen och deras behov?

Varför utsätter man dom stackars barnen för detta? Och varför utsätter man övriga passagerare för detta?

Vad vill du vi ska göra? Räkna upp alla de miljoner anledningar det finns att man behöver resa?
Livet stannar inte för att man har barn.
Det är en timme eller två. Du överlever nog.
Citera
2022-02-02, 21:58
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
Vad vill du vi ska göra? Räkna upp alla de miljoner anledningar det finns att man behöver resa?
Livet stannar inte för att man har barn.
Det är en timme eller två. Du överlever nog.

Du låter som en synnerligen olämplig förälder.
Citera
2022-02-02, 21:58
Medlem
Ja, varför tror du själv dem gör det? De borde kanske skicka barnen med posten nästa gång de ska ta sig någonstans.
Citera
2022-02-02, 21:59
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajan
Ja, varför tror du själv dem gör det? De borde kanske skicka barnen med posten nästa gång de ska ta sig någonstans.

Jag tror det beror på att dom skiter i sina barn.
Citera
2022-02-02, 22:03
Medlem
Citat:

Alt 1 ....Skicka med PostNord ??
Alt 2...Lämna barnen hemma hemma
Alt 3 ...Resa som en familj. Vet du vad en FAMILJ är ?
Citera
2022-02-02, 22:05
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Alt 1 ....Skicka med PostNord ??
Alt 2...Lämna barnen hemma hemma
Alt 3 ...Resa som en familj. Vet du vad en FAMILJ är ?

Alternativ 4 - man stannar hemma och ger spädbarn/småbarn den lugna trygga miljö som dom behöver som allra mest i den känsliga ålder som dom befinner sig i snarare än att utsätta dom för onödiga risker och lidande bara för att man värderar drinkar och solsken högre än sina barns hälsa och välmående.
Citera
2022-02-02, 22:05
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

Plus ett, gapande ungjävlar det värsta som finns på långflyg.

Samtidigt kan jag förstå de som inte vill kalla in farmor att barnvakta en eller två veckor.

Eter????
Citera
2022-02-02, 22:08
Medlem
hyssasess avatar
Klart att barn inte far illa av att flyga? Man får ju lite lock i öronen men det är inget som är skadligt.

Kan ju dock hålla med i problematiken med en massa skrik när man kanske vill koppla av i sin flygstol

På ett t. ex ett tåg kan man ju bara byta vagn men går ju inte direkt på ett flyg
Citera
2022-02-02, 22:11
Medlem
Citat:

Föräldrarna var väl lite runda om fötterna och tänkte "nu jävlar slår vi till på en sista minuten till Phuket".

Människor är märkvärdiga varelser.
Citera
2022-02-02, 22:11
Avslutad
Citat:
Du låter som en synnerligen olämplig förälder.
Du låter som någon som inte är förälder.

Herregud, inte fan tar barn speciellt illa upp av en flygresa. Det märks ju tydligt att du skiter fullständigt i den faktorn egentligen och bara vill ha det som svepskäl.
Citera
2022-02-02, 22:12
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Plus ett, gapande ungjävlar det värsta som finns på långflyg.

Samtidigt kan jag förstå de som inte vill kalla in farmor att barnvakta en eller två veckor.

Eter????

"A 2014 survey found 70% of passengers backed child restrictions and 35% would pay extra to travel on a childless service."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in