Citat:
Ursprungligen postat av
Straminsky
Om föräldern är uppgiven och stressad så låter det som ytterligare skäl att inte resa.
Hur länge ska man alltså avstå från att resa utomlands efter man skaffat barn? 1 år? 5? 10? Aldrig mera? Om något är lite stressigt i någon timme och man sedan har en avkopplande semesterresa så ska man alltså avstå för att man det är lite stressigt på vägen dit och tillbaka?
Citat:
Ursprungligen postat av
SvenPP
Vad har "största delen av barnfamiljerna" med saken att göra. Skall den som är störd i business bli glad över att de är tre gånger så mycket skrikande barn längre bak i planet?
Och på vilket sätt skall den som är störd över skrikande barn, bli glad över att deras egoistiska föräldrar är mer stressade? På vad sätt gör det den stördes resa bättre?
Märklig sosselogik ...
Sosselogik?

Empati, medmänsklighet, kalla det vad du vill. Du har någon gång varit en störande skrikande ungjävel också. En absolut majoritet av de som har barn som inte tycker om flygande betalar inte extra för upplevelsen så flyger man business/första klass så är det endera tyst eller barn som är vana resenärer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tissetiss
Vet inte om föräldrar på semester är så stressade direkt. De överlåter gärna föräldrarollen till andra runtomkring medan de själva kopplar av i olika stolar, flygstolen, solstolen, stolen i vänthallen, restaurang /matsalen etc..
Det beror ju förstås på föräldrarna. Vissa bryr sig inte men då kan man ju iaf trösta sig med att om dom hade rest utan barn hade de istället tillhört kategorin dyngfulla och skräniga. Tar skrikande ungar över fyllon vilken dag som helst. De allra värsta flygresorna jag varit på har inte bestått av skrikande ungar utan någon idiot som tagit några drinkar för mycket och med våld ska försöka fördriva tiden genom småpratande hela vägen trots att jag på inget sätt signalerat att jag har något som helst intresse av det
I övrigt undrar jag varför det just är flygande som många har denna åsikt över. Sällan man skulle se någon tycka att barnfamiljer inte ska få åka tåg eller buss, som i vissa fall är precis lika trångt packade och tar ännu längre.
Sist men inte minst: Öronproppar och/eller brusreducerande hörlurar är lösningen på de flesta av dessa problem.