Citat:
Ursprungligen postat av
Tissetiss
Håller med, småbarnfamiljstillägg eller egna flyg till dem.
Strålande idé! Klimatförändringarna går inte fort nog, vi fördubblar antalet flygresor och ser om det gör susen! 🙄
Citat:
Ursprungligen postat av
kaReri182
Du jämför flyg med andra färdmedel som bil och buss. När det gäller bil så behöver man aldrig dela fordon med snorungar om man inte vill. Likaså buss eller tåg. Här kan man byta till annan buss eller annan kupe. Det är lite värre att kliva av ett flygplan under färd. Fö skulle de flesta barn må bäst av att få vara hemma och slippa flygresor. Det skulle dom kunna göra om dom inte hade just egoistiska föräldrar som ser till sin egen solbränna i st för barnens bästa.
Visst finns det vissa undantag då det kan vara ok att ha med sig småbarn t.ex. vid flytt till annat land pga arbete. Men absolut inte i samband med solsemester.
Enligt
TS far barnen illa av själva resan - oklart hur, tycker inte vi fått något svar på det. Vet de skillnaden mellan en nöjesresa och en affärsresa? 🙄
Citat:
Ursprungligen postat av
Suecote
Det finns bara ett kort svar: egoism. Med det möjliga tillägget: asocial störning. Likgiltighet för andra människor, alltså.
Dagens ironi!
Tänkte du igenom vad du skrev nu...? Du pratar om "asociala störning" och "likgiltighet för andra människor"- det beskriver ju
TS perfekt!
Citat:
Många som skaffar barn tror att deras liv kan fortsätta som vanligt, bara med ett barn som ytterligare statussymbol. Många tror att de har uppfunnit något unikt, och beter sig överlägset mot andra. Egentligen skulle de nog helst lämna in barnet till en hundgård när de vill åka på semester...
Nu ska du få höra en hemlis - livet
kan faktiskt fortsätta nästan som vanligt när man får barn. Om man vill det, förstås. Och vill man fortsätta åka på solsemester ochvra med sig barnen har man all rätt att görs det. Sedan kan ni finniga ynglingar/obotliga surpittar sägs vad ni vill.
Förresten -
"många tror att de har uppfunnit något unikt" - ja, självklart. För förstagångsföräldrar
är den här upplevelsen, barnet och allt runtomkring självklart unikt. Du kan inte ha barn själv, då hade du förstått. Och kanske tycker du att jag betedde mig överlägset nu, det var inte meningen. Jag kan bara inte förklara bättre än så, den känslan måste man uppleva själv.
Att folk ser sina barn som statussymboler har jag svårt att tro. Det är många som säger så, men det är barnlösa människor...
Citat:
Ursprungligen postat av
Mackan52
Samma fel som på idioter som tar med sig småbarn ÖVERALLT. På bussen, på restaurangen, i affären, på gymet, på systemet eller bara utomhus.
Ledsen, men jag måste upplysa dig om att det är du som.är idioten. Självklart tar man med sig barnet överallt - vad ska man göra, lämna det ensamt hemma?
Citat:
Föräldrarna hatar sina liv och vill sprida det hatet lite. Kan inte de få en lugn och värdig stund ska ingen annan få ha det heller.
Tocket lappri!
Det är många här på FB som säger så; att föräldrarn hatar sina liv o.s.v. Men det är ni som sitter och sprider hat på nätet.
Det känns så fint att se er bevisa att jag har rätt i början av inlägget, att det är
ni som är likgiltiga inför andra människor.
När du ser en mamma eller en pappa i en affär sent på eftermiddagen, med ett eller ett par skrikande barn, tänker du bara på
ditt välbefinnande, att
du tycker det är jobbigt. Att det är jobbigt för barnen, som troligtvis är trötta efter en lång dag på dagis, och för föräldern som jobbat faller dig inte in. Låter som rejäl "antisocial störning"... Precis som
TS och flera andra i tråden.
Citat:
Alternativet är att de är sådana där skitskallar som tror att de har alla rättigheter och inga skyldigheter i livet.
Det där är snarare vanliga karaktärsdrag hos finniga ynglingar och obotliga surpittar.
Citat:
MAO, föräldrar bör låsas in på anstalt tills barnen blir ungefär 13.
Vilka som borde spärras in kan ju diskuteras. Men inte nu.