2022-02-03, 11:25
Medlem
Håller med TS till viss del.
Har själv småbarn och nu har man inte rest på över två år, men känner att det inte är någon större ide innan de når kanske fyra år ålder iaf.
Citera
2022-02-03, 11:28
Moderator
tobess avatar
Sluta res i boskapsklassen så undviker du största delen av barnfamiljerna

Självklart måste barnfamiljer, även med små barn, kunna resa till olika ställen också. Betala för att slippa eländet eller stå ut de få timmar det handlar om. I 99 fall av 100 är nog föräldern betydligt mer stressad och uppgiven än vad du är.
Citera
2022-02-03, 11:41
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes

Självklart måste barnfamiljer, även med små barn, kunna resa till olika ställen också. Betala för att slippa eländet eller stå ut de få timmar det handlar om. I 99 fall av 100 är nog föräldern betydligt mer stressad och uppgiven än vad du är.

Om föräldern är uppgiven och stressad så låter det som ytterligare skäl att inte resa.
Citera
2022-02-03, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes

Vad har "största delen av barnfamiljerna" med saken att göra. Skall den som är störd i business bli glad över att de är tre gånger så mycket skrikande barn längre bak i planet?

Och på vilket sätt skall den som är störd över skrikande barn, bli glad över att deras egoistiska föräldrar är mer stressade? På vad sätt gör det den stördes resa bättre?

Märklig sosselogik ...
Citera
2022-02-03, 11:47
Medlem
omxss avatar
Kan ju finnas anledning varför man har med sig småbarn på flyg. T.ex. hälsa på släktingar eller annat.
Däremot nöjesresa kan jag tycka man kan avstå några år om man har spädbarn eller väldigt små barn. Är väl först när ungen är 5-6 år som de faktiskt får ut något av att resa runt och uppleva nya saker.
Citera
2022-02-03, 12:07
Medlem
Skulle aldrig ta med ett litet barn på en långflygning om jag inte var tvungen. Har själv barn och valde att avvakta med resor tills de blev stora nog att uppskatta det och ha förmåga att anpassa sig; fem år är en rätt bra ”åldersgräns” för charterresor.

Att springa efter en vild tvååring utan simkunnighet/konsekvenstänk vid en hotellpool på Mallorca har aldrig lockat mig…
Citera
2022-02-03, 12:18
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Håller med, småbarnfamiljstillägg eller egna flyg till dem.

Strålande idé! Klimatförändringarna går inte fort nog, vi fördubblar antalet flygresor och ser om det gör susen! 🙄

Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Du jämför flyg med andra färdmedel som bil och buss. När det gäller bil så behöver man aldrig dela fordon med snorungar om man inte vill. Likaså buss eller tåg. Här kan man byta till annan buss eller annan kupe. Det är lite värre att kliva av ett flygplan under färd. Fö skulle de flesta barn må bäst av att få vara hemma och slippa flygresor. Det skulle dom kunna göra om dom inte hade just egoistiska föräldrar som ser till sin egen solbränna i st för barnens bästa.

Visst finns det vissa undantag då det kan vara ok att ha med sig småbarn t.ex. vid flytt till annat land pga arbete. Men absolut inte i samband med solsemester.

Enligt TS far barnen illa av själva resan - oklart hur, tycker inte vi fått något svar på det. Vet de skillnaden mellan en nöjesresa och en affärsresa? 🙄

Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Det finns bara ett kort svar: egoism. Med det möjliga tillägget: asocial störning. Likgiltighet för andra människor, alltså.

Dagens ironi!
Tänkte du igenom vad du skrev nu...? Du pratar om "asociala störning" och "likgiltighet för andra människor"- det beskriver ju TS perfekt!

Citat:
Många som skaffar barn tror att deras liv kan fortsätta som vanligt, bara med ett barn som ytterligare statussymbol. Många tror att de har uppfunnit något unikt, och beter sig överlägset mot andra. Egentligen skulle de nog helst lämna in barnet till en hundgård när de vill åka på semester...

Nu ska du få höra en hemlis - livet kan faktiskt fortsätta nästan som vanligt när man får barn. Om man vill det, förstås. Och vill man fortsätta åka på solsemester ochvra med sig barnen har man all rätt att görs det. Sedan kan ni finniga ynglingar/obotliga surpittar sägs vad ni vill.

Förresten - "många tror att de har uppfunnit något unikt" - ja, självklart. För förstagångsföräldrar är den här upplevelsen, barnet och allt runtomkring självklart unikt. Du kan inte ha barn själv, då hade du förstått. Och kanske tycker du att jag betedde mig överlägset nu, det var inte meningen. Jag kan bara inte förklara bättre än så, den känslan måste man uppleva själv.

Att folk ser sina barn som statussymboler har jag svårt att tro. Det är många som säger så, men det är barnlösa människor...

Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Samma fel som på idioter som tar med sig småbarn ÖVERALLT. På bussen, på restaurangen, i affären, på gymet, på systemet eller bara utomhus.

Ledsen, men jag måste upplysa dig om att det är du som.är idioten. Självklart tar man med sig barnet överallt - vad ska man göra, lämna det ensamt hemma?

Citat:
Föräldrarna hatar sina liv och vill sprida det hatet lite. Kan inte de få en lugn och värdig stund ska ingen annan få ha det heller.

Tocket lappri!

Det är många här på FB som säger så; att föräldrarn hatar sina liv o.s.v. Men det är ni som sitter och sprider hat på nätet.

Det känns så fint att se er bevisa att jag har rätt i början av inlägget, att det är ni som är likgiltiga inför andra människor.

När du ser en mamma eller en pappa i en affär sent på eftermiddagen, med ett eller ett par skrikande barn, tänker du bara på ditt välbefinnande, att du tycker det är jobbigt. Att det är jobbigt för barnen, som troligtvis är trötta efter en lång dag på dagis, och för föräldern som jobbat faller dig inte in. Låter som rejäl "antisocial störning"... Precis som TS och flera andra i tråden.

Citat:
Alternativet är att de är sådana där skitskallar som tror att de har alla rättigheter och inga skyldigheter i livet.

Det där är snarare vanliga karaktärsdrag hos finniga ynglingar och obotliga surpittar.

Citat:
MAO, föräldrar bör låsas in på anstalt tills barnen blir ungefär 13.

Vilka som borde spärras in kan ju diskuteras. Men inte nu.
Citera
2022-02-03, 12:20
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omxs
Kan ju finnas anledning varför man har med sig småbarn på flyg. T.ex. hälsa på släktingar eller annat.
Däremot nöjesresa kan jag tycka man kan avstå några år om man har spädbarn eller väldigt små barn. Är väl först när ungen är 5-6 år som de faktiskt får ut något av att resa runt och uppleva nya saker.

Menar du att ett spädbarn märker skillnaden mellan att åka och hälsa på släktingar och att åka på nöjesresa?
Citera
2022-02-03, 12:20
Medlem
Eastman92s avatar
Egoistiska mongo till föräldrar som försöker försvara sina beslut om att flyga med sina bebisar 🤣
Deras barns välmående är uppenbarligen inte första prioriteringen när de utsätter den lille för den sortens stress bara för att de vill ha lite sol och bad. Fett äckligt.
Citera
2022-02-03, 12:26
Medlem
Nog för att gråtande barn är top 3 mest störande ljudet som man kan utsättas för så upplever jag sällan det som något jobbigt under flygningarna, såvida dom inte är placerade raden framför/bakom mig. Oftast kan man slå på nån film med noise cancelling headphones , det som retar mig mest är när man går på restaurang och man utsätts för samma fenomen. Småbarn som knappt kan tugga maten själva sitter och gapar och skriker, här går man ut och spender x antal tusenlappar för en trevlig middag med partner/vänner och får hela kvällen förstörd av barnskrik, har man så svårt att fixa barnvakt för en middag som pågår i 2h? Att lämna bort sitt barn om man åker utomlands kan jag köpa, men en jävla middag på 2h? Borde fan vara skottpengar på sådana föräldrar.
Citera
2022-02-03, 12:30
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Strålande idé! Klimatförändringarna går inte fort nog, vi fördubblar antalet flygresor och ser om det gör susen! 🙄

Enligt TS far barnen illa av själva resan - oklart hur, tycker inte vi fått något svar på det. Vet de skillnaden mellan en nöjesresa och en affärsresa? 🙄

Dagens ironi!
Tänkte du igenom vad du skrev nu...? Du pratar om "asociala störning" och "likgiltighet för andra människor"- det beskriver ju TS perfekt!

Nu ska du få höra en hemlis - livet kan faktiskt fortsätta nästan som vanligt när man får barn. Om man vill det, förstås. Och vill man fortsätta åka på solsemester ochvra med sig barnen har man all rätt att görs det. Sedan kan ni finniga ynglingar/obotliga surpittar sägs vad ni vill.

Förresten - "många tror att de har uppfunnit något unikt" - ja, självklart. För förstagångsföräldrar är den här upplevelsen, barnet och allt runtomkring självklart unikt. Du kan inte ha barn själv, då hade du förstått. Och kanske tycker du att jag betedde mig överlägset nu, det var inte meningen. Jag kan bara inte förklara bättre än så, den känslan måste man uppleva själv.

Att folk ser sina barn som statussymboler har jag svårt att tro. Det är många som säger så, men det är barnlösa människor...

Ledsen, men jag måste upplysa dig om att det är du som.är idioten. Självklart tar man med sig barnet överallt - vad ska man göra, lämna det ensamt hemma?

Tocket lappri!

Det är många här på FB som säger så; att föräldrarn hatar sina liv o.s.v. Men det är ni som sitter och sprider hat på nätet.

Det känns så fint att se er bevisa att jag har rätt i början av inlägget, att det är ni som är likgiltiga inför andra människor.

När du ser en mamma eller en pappa i en affär sent på eftermiddagen, med ett eller ett par skrikande barn, tänker du bara på ditt välbefinnande, att du tycker det är jobbigt. Att det är jobbigt för barnen, som troligtvis är trötta efter en lång dag på dagis, och för föräldern som jobbat faller dig inte in. Låter som rejäl "antisocial störning"... Precis som TS och flera andra i tråden.

Det där är snarare vanliga karaktärsdrag hos finniga ynglingar och obotliga surpittar.

Vilka som borde spärras in kan ju diskuteras. Men inte nu.

Absolut, lämna fanstyget hemma. Gärna i städskåpet med alla barnsäkra paket, burkar och flaskor öppnade och inom greppavstånd, så vi får lite roliga tidningsrubriker. Döda barn är humor på hög bivå som aldrig blir gammalt

Och du som gnäller om att folk äe sura, bittra och hatiska kan bege dig tillbaka till Facebooks mammagrupper där ni kan cirkelonanera om hur fantastiska era barn är som kommer bli rymdforskare en dag när de egentligen bara kommer bli söndercurlade sprutnarkomaner
Citera
2022-02-03, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Det lär ju suga att ta flyget med sina småbarn , vill bara sova genom långflyg . Men nu när jag själv har barn vars släkt bor på andra sidan jorden så kan jag inte undvika att flyga , kommer försöka passa på att resa så mycket som möjligt innan Skolplikten infaller , då våra liv är rätt flexibla just nu. Anser att det är viktigt för barnets språkutveckling också , vill givetvis att han ska bli så två språklig som möjligt . Vet inte ifall TS bara är ett troll eller har en begränsad tankeförmåga, klart som fan att det är störande med gapande barn på flyg, restauranger osv , men vissa har nog inga val , en uppoffring om man vill träffa sin släkt / jobba utomlands . En bra idé hade varit en isolerad del av flyget för småbarnsföräldrar så man kan sitta ostört i en annan del om man ska jobba / läsa . Stör mig nog mer på valfri fläsk Fia som ska ta upp all plats eller folk som ska envisas med att gå på toa 4 gånger i timmen så man får flytta sig ( sitter nästan alltid vid fönstret om det möjligt tack vare dem anledningen ).

Have a safe flight TS hoppas du får sitta bredvid ett dussin kolik barn .

Så olämplig du är som föräldrer... jag skiter väl i var du har din släkt nånstans. Låt mig slippa en massa barnskrik på flyget...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in