2022-02-03, 14:20
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Du hade fel när du skrev att det var en helgardering. Att utgå från att marknaden gör den bästa bedömning av all känd information är ingen helgardering.
Näe, men att säga att det kan gå upp eller ner är en helgardering.
Citera
2022-02-03, 14:22
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Näe, men att säga att det kan gå upp eller ner är en helgardering.

Nej där har du fel. Om marknaden gör den bästa bedömning som kan göras av all känd information innebär att nästa prisförändring lika gärna kan gå upp som ned.
Citera
2022-02-03, 14:24
Medlem
constants avatar
Citat:
Nej där har du fel. Om marknaden gör den bästa bedömning som kan göras av all känd information innebär att nästa prisförändring lika gärna kan gå upp som ned.
Och när man säger så helgarderar man. Hade du sagt att börsen kommer att sjunka eller att den kommer att stiga hade du inte helgarderat.
Citera
2022-02-03, 14:26
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Och när man säger så så helgarderar man. Hade du sagt att börsen kommer att sjunka hade du inte helgarderat.

Nej du har som sagt fel där. Det är ingen helgardering att inse att priset har lika stor sannolikhet att gå upp som ned när en perfekt bedömning av priset nu har gjorts. En helgardering är att satsa pengar på alla utfall.
Citera
2022-02-03, 15:55
Medlem
watangSkilleSbeeSs avatar
AMAZON i fritt fall after hours. 100% garanterat att dom floppar earnings call.

"Insiders bought 3.4k shares while insiders sold 3.28 MILLION shares."

Kommer vi se amazon $2000?
Citera
2022-02-03, 17:01
Medlem
Hur många av er säljer idag?
Citera
2022-02-03, 18:20
Medlem
Citat:
Det där är ett typiskt nybörjarfel att vara övertygad om att vi är inne i en gigantisk bubbla eller att börsen ska stiga extremt. Då underkänner du marknadens bedömning av läget och tror att du är mycket smartare och sådana personer har nästan alltid tokfel.

När du varit med lite längre som jag varit lär du dig kanske att det är sundare att utgå från att priset nu väl återspeglar allt som är känt av marknaden. Det finns potential både upp och ned.

Vilket klokt inlägg. Sällan man stöter på den kvaliteten här. Bra!

Den som vet mest är den som inser hur lite han vet.
Citera
2022-02-03, 18:53
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14329

Köper faktiskt!
Citera
2022-02-03, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Köper faktiskt!

Ser ut som nasdaq håller på att rulla över. Kanske blir nån mer procent ner.

Har tagit halv position i svenska industribolag. Men jag tror imorgon eller närmsta dagar är bra köpläge.
Citera
2022-02-03, 19:14
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14329

Sålde min bostad nyligen och sitter på ett antal millar som ska in i börsen, handlar bara om tajming och hur mycket jag ska gå in med i taget.
Citera
2022-02-03, 19:18
Medlem
Citat:
Sålde min bostad nyligen och sitter på ett antal millar som ska in i börsen, handlar bara om tajming och hur mycket jag ska gå in med i taget.
Lycka till
Citera
2022-02-03, 20:32
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Vilket klokt inlägg. Sällan man stöter på den kvaliteten här. Bra!

Den som vet mest är den som inser hur lite han vet.
Förstår faktiskt inte alls vad som var bra med det inlägget. Att identifiera aktier som är felaktigt prissatta av marknaden är kännetecknet på varje stor investerare, som Warren Buffett. Sen är det ju ingen som vet hur börsen ska gå på kort sikt, men det är väl självskrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in