2022-02-03, 10:54
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Du tror inte ens vi är i en bubbla av historiska mått?

Hahaha jösses, någon kommer ju bli tagen på sängen. Du är inte värd min tid gubben, hahaha.

Det där är ett typiskt nybörjarfel att vara övertygad om att vi är inne i en gigantisk bubbla eller att börsen ska stiga extremt. Då underkänner du marknadens bedömning av läget och tror att du är mycket smartare och sådana personer har nästan alltid tokfel.

När du varit med lite längre som jag varit lär du dig kanske att det är sundare att utgå från att priset nu väl återspeglar allt som är känt av marknaden. Det finns potential både upp och ned.
Citera
2022-02-03, 13:47
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
När du varit med lite längre som jag varit lär du dig kanske att det är sundare att utgå från att priset nu väl återspeglar allt som är känt av marknaden. Det finns potential både upp och ned.
Helgardering kallas det.
Citera
2022-02-03, 14:02
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Helgardering kallas det.

Nej det kallas för att ha grundsynen att marknaden gör den bästa bedömningen och att det är orutinerat att tro att man är mycket smartare.
Citera
2022-02-03, 14:05
Medlem
constants avatar
Citat:
Nej det kallas för att ha grundsynen att marknaden gör den bästa bedömningen och att det är orutinerat att tro att man är mycket smartare.
Att skriva:
Citat:
Det finns potential både upp och ned.
Är att helgardera. Men inget ont om det. Jag vet heller inte hur det kommer att gå.
Citera
2022-02-03, 14:07
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Att skriva: Är att helgardera. Men inget ont om det. Jag vet heller inte hur det kommer att gå.

Nej då visar du bara att du var för korkad för att förstå.
Citera
2022-02-03, 14:10
Medlem
constants avatar
Citat:
Nej då visar du bara att du var för korkad för att förstå.
Får väl medge att jag är korkad eftersom jag inte kan veta om börsen ska gå upp eller ner.
Citera
2022-02-03, 14:12
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Får väl medge att jag är korkad eftersom jag inte kan veta om börsen ska gå upp eller ner.

Nej det är inte det som visar att du är korkad. Tecknet på att du är korkad var att du anser att det är en helgardering att anse att marknaden gör den bästa bedömningen.
Citera
2022-02-03, 14:12
Medlem
constants avatar
Citat:
Tecknet på att du är korkad var att du anser att det är en helgardering att anse att marknaden gör den bästa bedömningen.
Det har jag aldrig påstått.
Citera
2022-02-03, 14:15
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Det har jag aldrig påstått.

Jo du sa att jag helgarderade när jag skrev det men du förstod nog inte vad jag skrev.
Citera
2022-02-03, 14:15
Medlem
Jag tror vi kan se ytterligare 1% neråt. Kanske imorgon.
Citera
2022-02-03, 14:17
Medlem
constants avatar
Citat:
Jo du sa att jag helgarderade när jag skrev det men du förstod nog inte vad jag skrev.
Du skrev:
Citat:
Vad i de meningarna menar du att jag inte skulle förstå?

Att marknaden sätter priset?
Att det kan gå både upp och ner?
Citera
2022-02-03, 14:19
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Du skrev: Vad i de meningarna menar du att jag inte skulle förstå?

Att marknaden sätter priset?
Att det kan gå både upp och ner?

Du hade fel när du skrev att det var en helgardering. Att utgå från att marknaden gör den bästa bedömning av all känd information är ingen helgardering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in