2022-01-24, 14:21
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Var är man NASDAQ pre market?

https://www.ig.com/se/index
Citera
2022-01-24, 14:34
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Än är fallet långt ifrån över.
Folk lever fortfarande i någon slags naiv tro att börsen ska studsa tillbaka inom någon dag, detta är ett tydligt tecken på att botten är långt borta.

Det är först när svennen ger upp, sätter gevärspipan i munnen och klämmer avtryckaren som en eventuell uppgång syns på horisonten.
Citera
2022-01-24, 14:34
Medlem
dannbaggens avatar
https://edition.cnn.com/2022/01/21/i...ble/index.html

Jeremy Grantham, co-founder and chief investment strategist of Grantham, Mayo, & van Otterloo (GMO) said in a report called "Let the Wild Rumpus Begin" that stocks are now in the midst of a "superbubble," that it won't end well.

Grantham, who has been running the firm's investments since it was started in 1977, was similarly bearish at market tops in 2000, and during the Great Financial Crisis of 2008.

"Good luck! We'll all need it," said Grantham, whose firm manages about $65 billion in assets.
Citera
2022-01-24, 14:42
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Ingves är en hjälte som principfast håller kursen när alla inflationsgalningar gormar om räntehöjningarna och kollapser.
Ingves, eller Kapten Ynkrygg 2.0 som han kommer kallas inom 1 år, gör bara som han blivit tillsagd.
Citera
2022-01-24, 14:44
Medlem
Nu jämför du nog med 2021 eller för hur läget var för ett par veckor sen, jag menar hur det ser ut _idag_

Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
"Marknaden är osäker just nu"
Haha, marknaden är mer säker än på 70, 80,90 och 00-talet. Marknaden kommer aldrig vara säker, det som är själva grejen.
Citera
2022-01-24, 14:53
Medlem
constants avatar
Dags att poppa mer popcorn, och luta stolen lite till. Snart öppnar NY.

När OMXSPI ligger under −5,15 % så får någon gå in och justera på Wikipedia: https://sv.wikipedia.org/wiki/B%C3%B6rsras
Citera
2022-01-24, 14:54
Medlem
watangSkilleSbeeSs avatar
hoppas vi ser nasdaq ned över 5% idag.
Citera
2022-01-24, 15:01
Medlem
Peripheryys avatar
Skall bli intressant att se hur länge detta lilla fall kommer att fortsätta. Jag sålde av en större summa i juni-juli förra året från en fond, då jag skall ha dessa pengar i närtid kändes det vettigt och nu ångrar jag mig inte.
Jag har dock gått och ångrat mig att jag inte väntade med att sälja av, men nu är jag glad att jag inte väntade på några få procents uppgång som det blev fram tills nu.
Hade man varit en riktig gambler hade jag ju försökt investera dessa pengar när jag tror att botten är nådd, men jag är såklart ingen gambler och för feg att riskera dessa pengar jag tog ut.

Hade gärna flyttat om pengarna i min portfölj för att ha mer i bredare indexfonder och aktiva fonder. Rena aktier är jag ganska tungt viktad i. Känns dock lite försent att börja paniksälja nu bara för detta.

Bryr mig inte jättemycket i nuläget om det faller mer. Bara jag har kvar mitt jobb är jag nöjd.
Citera
2022-01-24, 15:02
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Folk lever fortfarande i någon slags naiv tro att börsen ska studsa tillbaka inom någon dag, detta är ett tydligt tecken på att botten är långt borta.

Det är först när svennen ger upp, sätter gevärspipan i munnen och klämmer avtryckaren som en eventuell uppgång syns på horisonten.

Vi får se hur USA reagerar.
Det hela kan vara ett litet gupp.
Eller så kan vi komma att få se hur två års makalös uppgång raderas framför våra ögon under den kommande månaden.

O när radhusfolket sålt i panik o deras fondförvaltar justerat sitt innehav. Så kommer vi åter se en stabil återhämtning. Men först efter att ingen av småspararna vill ta i en aktie… sedan så kan man skinna dem helt med nollränta o inflation samt lönestopp.
Citera
2022-01-24, 15:07
Medlem
ETA2824-2s avatar
Alla förväntar sig att börsen ska krascha nu, det är just därför den inte kommer göra det.
Citera
2022-01-24, 15:10
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Skall bli intressant att se hur länge detta lilla fall kommer att fortsätta. Jag sålde av en större summa i juni-juli förra året från en fond, då jag skall ha dessa pengar i närtid kändes det vettigt och nu ångrar jag mig inte.
Det är precis så man ska göra.
Citera
2022-01-24, 15:12
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden

Hahaha, älskar sådan där mörk sjuk humor. Hatten av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in