Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Min bild av B fick sig en törn i kanten. Ditt ständiga malande om elakheter, det ena töntigare än det andra gav mig motreaktion, trots att jag eg trodde att du fabulerade, och jag tänkte mig henne som en normalt fungerande, skötsam mamma. Kanske till och med extra omtänksam eftersom barnen kommit efter från Polen. Så visade det sig inte vara, tyvärr. Att den äldre sonen alltid lämnade och hämtade lillgrabben vid skolan kan ha varit en smidig lösning som han gillade eftersom han såg upp till honom. Men samtidigt är det typiskt för missbrukarfamiljer att de äldre syskonen får ta hand om de yngre och tyvärr förefaller det luta ditåt. Inte alls som jag tänkte mig henne.
Tack men det där kommer väl knappast som någon överraskning? Tragiskt visst, men i missbrukarmiljöer kommer ofta barnen i kläm.
Skribenten Barby har dock envist under en längre tid försökt förmedla en mer rättvis bild av det aktuella parets relation och nu har vi fått svart på vitt att båda parter verkar ha utsatt barnen för sitt drickande av alkohol. Man kan bara spekulera i hur många gräl och bråk som kommit av parets dryckesvanor?
Kan inte du erkänna att min teori om ett våldsamt gräl/bråk om tex vårdnaden om det minsta barnet känns nu mer trolig som anledning till kvinnans frånfälle med tanke på den mängd alkohol som verkar ha förbrukats?
Samtidigt kan väl det hela i teorin kanske handla om en tragisk olyckshändelse i berusat tillstånd? Hypotesen går att på att kvinnan snavade eller föll bakåt pga berusning i ett handgemäng med maken. Går det att utesluta detta hypotetiska scenario? Vad anser du?