2022-01-31, 23:28
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kommer framgå av förundersökningsprotokollet, om man anser att det har med målet att göra. Om inget adekvat framkommer vid samtal med personal så lär det hamna i slasken. Vi får se. Tyvärr händer det att saker hamnar i sidomaterialet som bör ligga i fupen.
Ja, vilka bedömningar de går efter har jag inte koll på. Men nog tycker jag att det har betydelse vem som anmält, om den är gjord för att rutinen säger det eller om den är gjord av oro för pojken.
Citera
2022-02-01, 00:25
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Varför bråkar alla med varandra istället för att noggrant läsa dokumentet som en av forumdeltagarna lade upp? )

Det står svart på vitt att :

"O har bott med sin mamma, pappa och två äldre bröder. Alkohol har
varit vanligt förekommande i barnens liv. O har kännedom om alkohol
på ett icke-ålderadekvat sätt och har vittnat om att han och syskonen har koll
på att föräldrarna (!!!!) dricker sig till berusning,
vilket han uppger sig ha påverkats av. Det har framkommit att O alltid lämnas och hämtas av sin
storebror i skolan ( !!!!)
.

Stora brister i omsorgen, som ett regelbundet intag av
berusningsmedel ofta leder till, påtvingar många gånger barn att ta ett stort ansvar över syskon, föräldrar och vardagssysslor ".

Q.E.D!!! Båda föräldrarna drack och drack mycket!!! Barn tvingades ta hand inte bara om sig själva utan också om sina föräldrar.
Min bild av B fick sig en törn i kanten. Ditt ständiga malande om elakheter, det ena töntigare än det andra gav mig motreaktion, trots att jag eg trodde att du fabulerade, och jag tänkte mig henne som en normalt fungerande, skötsam mamma. Kanske till och med extra omtänksam eftersom barnen kommit efter från Polen. Så visade det sig inte vara, tyvärr. Att den äldre sonen alltid lämnade och hämtade lillgrabben vid skolan kan ha varit en smidig lösning som han gillade eftersom han såg upp till honom. Men samtidigt är det typiskt för missbrukarfamiljer att de äldre syskonen får ta hand om de yngre och tyvärr förefaller det luta ditåt. Inte alls som jag tänkte mig henne.
Citera
2022-02-01, 00:43
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Inget förvånande! De blev båda fulla som svin och började slåss. Stackars barn! Jag föreställer mig vad de har gått igenom.

Nu blir JAG förvånad. "Inget förvånande"? Du som prisat C som omtänksam familjefar som såg till att barnen fick allt det B förvägrade dom är inte förvånad att han söp och slogs!?
Citera
2022-02-01, 00:43
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Inget förvånande! De blev båda fulla som svin och började slåss. Stackars barn! Jag föreställer mig vad de har gått igenom.

Har inte läst nånstans att de slogs bara att C var våldsam.
Citera
2022-02-01, 01:02
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Min bild av B fick sig en törn i kanten. Ditt ständiga malande om elakheter, det ena töntigare än det andra gav mig motreaktion, trots att jag eg trodde att du fabulerade, och jag tänkte mig henne som en normalt fungerande, skötsam mamma. Kanske till och med extra omtänksam eftersom barnen kommit efter från Polen. Så visade det sig inte vara, tyvärr. Att den äldre sonen alltid lämnade och hämtade lillgrabben vid skolan kan ha varit en smidig lösning som han gillade eftersom han såg upp till honom. Men samtidigt är det typiskt för missbrukarfamiljer att de äldre syskonen får ta hand om de yngre och tyvärr förefaller det luta ditåt. Inte alls som jag tänkte mig henne.

Tänk inte vit eller svart. Att den äldre grabben lämnade av bror var kanske en lösning där mamma och pappa jobbar och den äldste är rätt så stor och kan hjälpa till lite. Klart att "alltid" är kanske för mycket då föräldrar borde väl ha kontakt med förskola, skola.
Det säger inget hur hon var med de hemma.
Fortfarande vet vi inte allt och man behöver inte hamna i ytterligheter. På skala 0 till 10 kanske var hon som mamma kanske 5 eller 6? Vem vet? Vad betyder det? Att han kunde slå henne, döda henne?
Citera
2022-02-01, 01:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Personligen är jag mest är jag mest intresserad av de forensiska bevisen..

Som du tror ska bevisa vad?

Citat:
Som grädde på moset blir den misstänktes förhör..

Tänk om grädden surnar och han inte säger vad du hoppas på? Blir du ledsen då?

Citat:
Han ljög i två månader. .

Tack men nu vet inte vi varför han undvek att berätta?

Citat:
Och man måste ha ett mycket gott minne, om man inte ska trassla in sig i motsägelser, när man ljuger.

Det är faktiskt sant men samtidigt kan C kanske tala sanning nu och vill lägga alla korten på bordet?

Man kan även spekulera i vad som händer om det visar sig att Barby talat sanning om sina samtal med C?

Kommer du då att omvärdera C:s trovärdighet? Kanske tom omvärdera B?
Citera
2022-02-01, 01:33
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag kan givetvis ha fel
Jag har förstått att du saknar inlägg som stöttar dig. Jag håller med dig till 110% den här gången.
Citera
2022-02-01, 01:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Varför bråkar alla med varandra istället för att noggrant läsa dokumentet som en av forumdeltagarna lade upp? )

vilket han uppger sig ha påverkats av. Det har framkommit att O alltid lämnas och hämtas av sin
.

berusningsmedel ofta leder till, påtvingar många gånger barn att ta ett stort ansvar över syskon, föräldrar och vardagssysslor ".

Q.E.D!!! Båda föräldrarna drack och drack mycket!!! Barn tvingades ta hand inte bara om sig själva utan också om sina föräldrar.

Tack för att du gör oss uppmärksamma på detaljer ur det aktuella fallet som dock inte är så trevliga att behöva läsa.

Det där med alkohol och drickande i parets äktenskap har jag berört tidigare, det skulle ju vara oerhört förvånande om bara den ena parten i det aktuella fallet drack sig berusad, nu har tydligen båda gjort detta?

Många partnerbråk är dessutom direkt relaterade till bruk av alkohol, sett ur de nya uppgifternas perspektiv så känns min teori om en tragisk olyckshändelse i samband med gräl och bråk kanske ännu mer trolig nu med tanke på det utbredda drickandet?

https://accentmagasin.se/forebyggand...nas-drickande/
Citera
2022-02-01, 01:54
Medlem
Citat:

Att B drack alkohol emellanåt, betyder inte att hon blev ”full som ett svin” som C tydligen blev.

Citat:
Jag tror att Beatas kropp styckades och spreds över hela territoriet. Jag tror att det var därför en helikopter flög över territoriet. Helikoptern sökte efter Beatas kvarlevor från luften och såg samtidigt till att det inte fanns några främlingar på territoriet.

Eftersom polisen fortfarande inte rapporterar tidpunkten för Beatas död tror jag att hon inte dog samma dag som hon försvann, utan senare. Min teori är att hon dödades av sin älskare, styckades och kastades ut nära hans hus. Kanske strypt till en början med en rem från en väska. Kanske låg liket först i mördarens garage, sedan styckades och togs ut i delar. Kanske togs kroppsdelarna ut på en vanlig cykel. Jag tror att det var därför polisen misstänkte att det fanns en medhjälpare., eftersom Beatas man redan var häktad och inte själv kunde ha flyttat kroppen eller styckat den. Jag upprepar ännu en gång att detta bara är en teori.
Jag tror att kvinnan dödades med särskild grymhet.

Jag tycker att du ska granska ditt inlägg ovan.. 👆🏼

Att du sitter hemma i din kammare och ens har mage till detta inlägg.. Bevisar vilken sorglig person du är.
Citera
2022-02-01, 02:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Satt och väntade på att gräset skulle hitta det "guldkornet", men du hann före. Han orkade väl inte ens läsa dokumentet.

Du pratar om mig? Jag hinner inte läsa allt ibland pga arbete och privatliv men nu har jag gjort det och det var sorglig läsning.

Vad har du för ärlig åsikt om att båda föräldrarna drack sig berusade och att barnen har sett detta drickande? Intressant också att storebror alltid hämtade och lämnade sin lillebror i skolan? Vad gjorde modern under tiden? Fadern var hantverkare och de brukar väl börja tidigt och sluta efter att skolan har ringt ut?

Citat:
Så du menar att "det som skulle bevisas" är att även B drack sig redlös?

Det står väl svart på vitt att båda drack sig berusade i barnens åsyn? Det är just det här som jag reagerat över många gånger i tråden, människor som du vägleds av fördomar och förutfattade meningar trots att du och vissa andra i tråden inte vet ett skit om hur det egentligen förhöll sig i parets äktenskap?

Citat:
Att dokumentet bevisar att C drack sig redlös och slog både fru och barn är sekundärt?

Tack men det går nog inte att utesluta att parets gräl och tjafs kan ha urartat och slutat i handgemäng pga alkoholens inflytande? Många partnerbråk är direkt relaterade till bruk av rusdrycker. Vem tror du hade sämst ölsinne, C eller B?

En fråga: Tror du mer på Barby nu när denne har berättat om att C visat upp en bild där också han var slagen?
Citera
2022-02-01, 02:36
Medlem
Citat:

.

Det som saknas i rapporten är att barnen inte bara tog hand om sig själva utan lagade mat och tvättade kläderna åt föräldrarna eftersom de var jämt packade.
Citera
2022-02-01, 02:42
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Självklart ska man lämna och hämta sina barn personligen så att inte stämplas som missbrukare av berusningsmedel!
Det som saknas i rapporten är att barnen inte bara tog hand om sig själva utan lagade mat och tvättade kläderna åt föräldrarna eftersom de var jämt packade.

Var har detta framkommit? Menar du att det mörkats i rapporten? Ytterst anmärkningsvärt i så fall. Det är ju något Barby skriver.
Ett antagande eller var finns en källa på detta?
Senast redigerad av Zicksack 2022-02-01 kl. 02:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in