Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-01-31, 21:27
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men nu frågade jag Goldie, inte dig. Jag vill gärna se klippet igen.

Hittar tyvärr inte länken, du har kanske inte sett videon själv? Det verkar inte som det?

Tack ännu en gång för att du engagerar dig men nu vill jag gärna samarbeta med Goldie och hoppas på hennes hjälp 😎

Vad bidrar du själv med förutom att klaga? Vad har DU begärt ut din latmask? Mitt stora intresse är det kommande FUP:et i det aktuella fallet men det kan jag begära ut och läsa helt själv.

Du begär hjälp din latmask, som du kallar andra. Tvätta munnen! Jag har länken här, klart jag sett den och delar den gärna. Till de jag tycker är sympatiska. Begär du själv ut FUP, sitt inte och begär att få allt serverat. Om Du begriper innehållet i den.
Leta extra mycket efter ditt mantra, tragisk olycka..

Du skulle visst vad jag begärt ut..Börjar du bli orolig att missa något?
Senast redigerad av Lilett 2022-01-31 kl. 22:02.
Citera
2022-01-31, 21:34
Medlem
sybels avatar
Citat:
Tack men nu frågade jag Goldie, inte dig. Jag vill gärna se klippet igen.

Hittar tyvärr inte länken, du har kanske inte sett videon själv? Det verkar inte som det?

Tack ännu en gång för att du engagerar dig men nu vill jag gärna samarbeta med Goldie och hoppas på hennes hjälp 😎

Vad bidrar du själv med förutom att klaga? Vad har DU begärt ut din latmask? Mitt stora intresse är det kommande FUP:et i det aktuella fallet men det kan jag begära ut och läsa helt själv.
Eftersom du inte förstått de redan nu utlagda dokumenten som kommer att vara en del av FUP, lär du inte begripa den heller. Vad i FUP är du mest intresserad av?
Citera
2022-01-31, 21:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ditt enda argument, hämtat från ett trådtroll, har redan motbevisats med ett flertal fakta av två handfullar skribenter tråden igenom.

Tack men ärligt talat så finns det väl ingen tråden som har lyckats motbevisa mina eller Barbys teorier?

Vi vet fortfarande inte hur, var, när och varför kvinnan avled? Inte sant?

Ärligt talat så vet väl inte vi ens om det handlar om mord i det aktuella fallet?

I teorin kan ju C frias från vissa anklagelser och istället dömas för brott mot griftefriden? Hur ställer du dig till detta hypotetiska scenario?
Citera
2022-01-31, 21:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Eftersom du inte förstått de redan nu utlagda dokumenten som kommer att vara en del av FUP, lär du inte begripa den heller

Du verkar inte förstå att en utredning kan vara kantad av olika misstag? Dokumenten du nämner är inte huggna i sten.

Det kommande FUP kommer jag att noga gå igenom, var så säker på det.

Citat:
Vad i FUP är du mest intresserad av?

Allt.
Citera
2022-01-31, 22:06
Medlem
Citat:
Eftersom du inte förstått de redan nu utlagda dokumenten som kommer att vara en del av FUP, lär du inte begripa den heller. Vad i FUP är du mest intresserad av?
Lite svårt att läsa en hel fup om man inte klarar att läsa innantill i den info som Doiten redan lagt ut. Tror du inte? Personligen är jag mest intresserad av de forensiska bevisen. Som grädde på moset blir den misstänktes förhör. Han ljög i två månader. Och man måste ha ett mycket gott minne, om man inte ska trassla in sig i motsägelser, när man ljuger.
Senast redigerad av Picasso2 2022-01-31 kl. 22:09.
Citera
2022-01-31, 22:11
Medlem
sybels avatar
Citat:
Tack men ärligt talat så finns det väl ingen tråden som har lyckats motbevisa mina eller Barbys teorier?

Ärligt talat så vet väl inte vi ens om det handlar om mord i det aktuella fallet?

I teorin kan ju C frias från vissa anklagelser och istället dömas för brott mot griftefriden? Hur ställer du dig till detta hypotetiska scenario?
Du missade min sista rad!
Citera
2022-01-31, 22:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Är detta din tolkning? Har du sett klippet? Annars väldigt märkligt att kunna uttala sig.

Tack men jag har sett klippet. Har du?

Citat:
Har DU gett en rättvis bedömning?

Med stor sannolikhet ja utifrån vad jag tidigare sett. Man kan dessutom ifrågasätta din bedömning av hela det aktuella fallet.

Citat:
Greppar varje halmstrå att misskreditera BO och hylla din kompis härinne.

Men nu försöker du istället misskreditera Barby för att denne gett oss värdefull information. Varför är det så viktigt för dig att förminska Barby?

Citat:
Barnen hade nog kul? Hur vet du det, var du med?

Det är min tolkning av videon. Jag kan givetvis ha fel men det kan också du ha 😎

Citat:
C fick dricka för att stå ut menar du?

Intressant teori, tack! Kanske var äktenskapet en ren plåga och han drack för att stå ut men stannade enbart pga sonen?

Citat:
Sen tappa kontrollen och ge sig på B?

Men nu vet vet väl inte vi om båda parter tappade kontrollen och gav sig på varandra?

Citat:
Om han mådde så dåligt, gav det honom rätten att ta till våld och beröva henne livet om så framkommer

Det är bra att du spekulerar men vi vet fortfarande inte om kvinnans bortgång handlar om en tragedi i samband med gräl och bråk där båda parter deltog?

Får man fråga varför du verkar utesluta en tragisk olyckshändelse i samband med storbråk?
Citera
2022-01-31, 22:17
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Tack men jag har sett klippet. Har du?

Ja det har jag utifrån vad jag tidigare sett. Man kan dessutom ifrågasätta din bedömning av hela det aktuella fallet.

Men nu försöker du istället misskreditera Barby för att denne gett oss värdefull information. Varför är det så viktigt för dig att förminska Barby?

Det är min tolkning av videon. Jag kan givetvis ha fel men det kan också du ha 😎

Intressant teori, tack! Kanske var äktenskapet en ren plåga och han drack för att stå ut men stannade enbart pga sonen?

Men nu vet vet väl inte vi om båda parter tappade kontrollen och gav sig på varandra?

Det är bra att du spekulerar men vi vet fortfarande inte om kvinnans bortgång handlar om en tragedi i samband med gräl och bråk där båda parter deltog?

Får man fråga varför du verkar utesluta en tragisk olyckshändelse i samband med storbråk?

Om du sett den, varför så angelägen att se den igen? Vad var ditt intryck av den?
Jag har delgett mitt.

Intressant att se i FUP om din vän Barbys värdefulla uppgifter finns med..

Det hörs som en skiva som hackar det där sista du frågade. Kan du formulera om?
Citera
2022-01-31, 22:17
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
När jag läste "Utifrån det som B berättat i utredningen..." hajade jag till. Soc.anmälan var gjord och utredning påbörjad medan B fortfarande var vid liv. Vem gjorde anmälan, när och på vilka indikationer? Har det framkommit tidigare och jag bara missat?

Hon anmälde ju C för hot och misshandel veckorna innan hon dog. Det var säkerligen tillräckligt för att larmet skulle gå igång runt barnen.
Citera
2022-01-31, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Hon anmälde ju C för hot och misshandel veckorna innan hon dog. Det var säkerligen tillräckligt för att larmet skulle gå igång runt barnen.

Soc meddelas rutinmässigt av polisen när anmälan om våld, där barn finns, kommer in.
Senast redigerad av Picasso2 2022-01-31 kl. 22:27.
Citera
2022-01-31, 22:27
Medlem
Citat:

Nedan teori är ännu inte motbevisad.
Anser du den lika trolig som att C har dödat henne?

Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag tror att Beatas kropp styckades och spreds över hela territoriet. Jag tror att det var därför en helikopter flög över territoriet. Helikoptern sökte efter Beatas kvarlevor från luften och såg samtidigt till att det inte fanns några främlingar på territoriet.

Eftersom polisen fortfarande inte rapporterar tidpunkten för Beatas död tror jag att hon inte dog samma dag som hon försvann, utan senare. Min teori är att hon dödades av sin älskare, styckades och kastades ut nära hans hus. Kanske strypt till en början med en rem från en väska. Kanske låg liket först i mördarens garage, sedan styckades och togs ut i delar. Kanske togs kroppsdelarna ut på en vanlig cykel. Jag tror att det var därför polisen misstänkte att det fanns en medhjälpare., eftersom Beatas man redan var häktad och inte själv kunde ha flyttat kroppen eller styckat den. Jag upprepar ännu en gång att detta bara är en teori.
Jag tror att kvinnan dödades med särskild grymhet.
Citera
2022-01-31, 22:32
Medlem
Varför bråkar alla med varandra istället för att noggrant läsa dokumentet som en av forumdeltagarna lade upp? )

Det står svart på vitt att :

"O har bott med sin mamma, pappa och två äldre bröder. Alkohol har
varit vanligt förekommande i barnens liv. O har kännedom om alkohol
på ett icke-ålderadekvat sätt och har vittnat om att han och syskonen har koll
på att föräldrarna (!!!!) dricker sig till berusning,
vilket han uppger sig ha påverkats av. Det har framkommit att O alltid lämnas och hämtas av sin
storebror i skolan ( !!!!)
.

Stora brister i omsorgen, som ett regelbundet intag av
berusningsmedel ofta leder till, påtvingar många gånger barn att ta ett stort ansvar över syskon, föräldrar och vardagssysslor ".

Q.E.D!!! Båda föräldrarna drack och drack mycket!!! Barn tvingades ta hand inte bara om sig själva utan också om sina föräldrar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in