2021-11-04, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
En del sorger kommer fortare än du anar. I den något komiska rubriceringen bedrägligt beteende är det nästan dött lopp, vilket garanterat får en del skribenter att skutta av glädje.

Tror du Beata gjort sig skyldig till något brott? Eller den häktade?
Just nu tror jag att hon har försvunnit på egen begäran.
Om det fanns nog med teknisk bevisning för brott då hade redan den misstänkte blivit åtalad.
Jag skulle tro att det finns inte mycket att hänga på en gran.
Citera
2021-11-04, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Om det fanns nog med teknisk bevisning för brott då hade redan den misstänkte blivit åtalad.
Inte ens om han erkänt ett brott hade ett åtal kunnat väckas efter så kort tid som gått.
Citera
2021-11-04, 18:26
Medlem
sybels avatar
Citat:
Trots erkännande och all tänkbar teknisk bevisning tog det 7 månader innan mannen i Höör blev åtalad. Detta fall kommer nog ta än längre tid.
Citera
2021-11-04, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Tänka brett man kan göra men man måste också tänka djupt. Det funkar inte att lägga massa teorier utan att argumentera med fakta. Man kan inte bara säga: min teori är att hon stack för hon gjorde så 8 år sen. Berätta hur skulle det gå till från att hon var i Oxie.
Hur det har gått till får allmänheten svar på när gåtan är löst. Kvinnor är också kända för att vara sluga,smarta och påhittiga. Tror jag även denna kvinna var. Men som sagt det är min teori.
Citera
2021-11-04, 19:05
Medlem
Citat:

Du får släppa det där med teknisk bevisning tills vidare. Väntetiden för prioriterade fall är nästan 7 veckor. Men det kommer ta betydligt längre tid än så för att väcka ev åtal.

Läs ett förundersökningsprotokoll på säg 1000 sidor så får du en uppfattning om vad en åklagare behöver innan åtal väcks och vilken tid det tar.

Det enda som kan få honom släppt imorgon är om Beata traskar in på polisstationen själv.
Citera
2021-11-04, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Hur det har gått till får allmänheten svar på när gåtan är löst. Kvinnor är också kända för att vara sluga,smarta och påhittiga. Tror jag även denna kvinna var. Men som sagt det är min teori.

Med det resonemanget kan man säga att män är kända för att hota, misshandla och mörda sina kvinnor. Så när det anmäls 12 000 försvunna kvinnor varje år är det mannen som är skyldig i vartenda fall.
Citera
2021-11-04, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Du får släppa det där med teknisk bevisning tills vidare. Väntetiden för prioriterade fall är nästan 7 veckor. Men det kommer ta betydligt längre tid än så för att väcka ev åtal.

Läs ett förundersökningsprotokoll på säg 1000 sidor så får du en uppfattning om vad en åklagare behöver innan åtal väcks och vilken tid det tar.

Det enda som kan få honom släppt imorgon är om Beata traskar in på polisstationen själv.
Eller som Kammaråklagare Kristina säger till kvällsposten, just nu krävs det att bevisningen stärks för att kunna väcka åtal. Tyder ju då på att det kan bli svårt att hålla kvar mannen och helst då väcka åtal mot honom. Hittills har hon kunnat övertyga rätten att hålla kvar mannen på sannolika skäl men gissar att det blir svårt i längden.
Citera
2021-11-04, 19:20
Medlem
Citat:
Eller som Kammaråklagare Kristina säger till kvällsposten, just nu krävs det att bevisningen stärks för att kunna väcka åtal. Tyder ju då på att det kan bli svårt att hålla kvar mannen och helst då väcka åtal mot honom. Hittills har hon kunnat övertyga rätten att hålla kvar mannen på sannolika skäl men gissar att det blir svårt i längden.

Ja, risken eller chansen beroende på hur man ser det, är stor att att det inte räcker till åtal så länge kroppen inte är funnen.
Citera
2021-11-04, 19:28
Medlem
ursalunds avatar
Citat:

"Var" eller "är"?
Jodå, kvinnor kan vara sluga. Kvinnor är smarta och påhittiga. De kan använda mycket list för att uppnå sitt. I det här fallet vet jag inte vad Beata skulle ha att vinna? Snarare mycket att förlora. Hämnas på Cezary? Då är hon förutom ond även korkad. Då är det kört för henne i Sverige och Polen. Återstår att byta namn och flytta till ett annat land.
Så mycket jag vet så försvinna utan att berätta för nån är inte brottsligt så det är väl inte säkert att allmänheten få veta allt. Har jag fel?
Senast redigerad av ursalund 2021-11-04 kl. 19:40.
Citera
2021-11-04, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
"Var" eller "är"?
Jodå, kvinnor kan vara sluga. Kvinnor är smarta och påhittiga. De kan använda mycket list för att uppnå sitt. I det här fallet vet jag inte vad Beata skulle ha att vinna? Snarare mycket att förlora. Hämnas på Cezary? Då är hon förutom ond även korkad. Då är det kört för henne i Sverige och Polen. Återstår att byta namn och flytta till ett annat land.
Så mycket jag vet så försvinna utan att berätta för nån är inte brottsligt så det är väl inte säkert att allmänheten få veta allt. Har jag fel?
Är!! Och nej det är inte brottsligt att försvinna.
Citera
2021-11-04, 20:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hm. Så du tänker att män och kvinnor som åker till andra länder för att försöka skapa ett bättre liv för sig och sina barn och under tiden de försöker skapa detta, lämnar barnen kvar hos medföräldern, är "emotionellt störda". Om du anser detta, ja då har vi många "emotionellt störda" människor världen över... Människor från fattiga länder/svåra förhållanden. Hur vet vi ens att hon inte hörde av sig och förmedlade sig den gången? Det är ju enbart hennes försmådde exmake som har uttalat sig om detta, i en skvallerblaska. Inte riktigt tillförlitlig uppgift. Hon kanske hörde av sig massor, men han var förbannad över hennes svek mot honom iom. att hon inte ville vara med honom. Vad vet vi, egentligen?

Och oavsett vad som hände så är det nutiden fallet handlar om. Folk kan faktiskt bli mördade vid 32 års ålder, trots att de drog från äkta hälft och barn när de var 24. Man kan ju inte hela tiden tro att "jaha, nu gjorde hon/han sådär igen". Det kan ju ha hänt något helt annat denna gång.

Jag föreslår att vi litar på exmannen i Polen, han verkar trots allt vara en schysst kille som bryr sig om sina barn och familjevärderingar av vad som hittills framkommit. Han verkar inte vara typen som överger hustru och barn när det blåser hårt.

Du verkar dock ha ett ont öga till honom av någon anledning? Tror du att alla män ljuger? 🥺

Det intressanta är ju trots allt att det var exmannen som stannade kvar hos barnen, mamman övergav dom.

Borde inte detta lyftas fram när vi diskuterar hypotesen om ett frivilligt försvinnande från make och familj nummer 2?
Citera
2021-11-04, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag föreslår att vi litar på exmannen i Polen, han verkar trots allt vara en schysst kille som bryr sig om sina barn och familjevärderingar av vad som hittills framkommit. Han verkar inte vara typen som överger hustru och barn när det blåser hårt.

Du verkar dock ha ett ont öga till honom av någon anledning? Tror du att alla män ljuger? 🥺

Det intressanta är ju trots allt att det var exmannen som stannade kvar hos barnen, mamman övergav dom.

Borde inte detta lyftas fram när vi diskuterar hypotesen om ett frivilligt försvinnande från make och familj nummer 2?

Jag vet inget om honom. Men om du nu vet att han är en sådan fin och bra familjefader, så var ju barnen i goda händer när B åkte till Sverige för att fixa arbete och ordna ett bättre liv för sig och deras barn. Så då har ju inte B gjort något så hemskt som du försöker påskina. Och hon kanske visst det meddelande vad hon hade för planer. Men du kanske anser det vara hemskt och upprörande att en fin och bra pappa tar hand om sina barn själv i några veckor? Att det bara är mammor som kan ge barn vad barn behöver? Jag delar verkligen inte din mening i så fall. Jag vet verkligen hur fina och bra pappor kan vara mot sina barn. Tro mig på mitt ord.

Jag har ett ont öga till skvallerblaskor, som gärna förvrider folks ord. Exmaken var säkert sårad, ledsen och försmådd när B lämnade honom. Och han har förmodligen pratat om det med skvallerblaskan som förmodligen har förvrängt hans ord för att sälja så mycket lösnummer som möjligt. Göra sig pengar på hans olycka. Jag skulle inte lita på ett ord som står i en sådan tidning.

B kanske inte alls övergav barnen. Hon kanske visst det meddelande sig den där gången. Det vet vi inget om. Hon åkte bara iväg en stund för att reda ut sitt liv och sin ekonomiska situation, något som även skulle vara till godo för hennes barn.

Finns enligt polisen inget som tyder på att B har försvunnit frivilligt denna gång. Polisen litar jag på, till skillnad från skvallerblaskor som girigt vill tjäna pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in