Citat:
Ursprungligen postat av
lillen-68
Men se ni vet ja att det jag säger stämmer. Ni har ju källor. Varför gnyr som infantila spädbarn om dem så fort jag postar något?
Ebba Busch har ett flertal gånger besök Esbjörn i syfte att övertala honom att honom att sälja eller hyra ut…
Ännu en bekräftelse på att en övertalningens process skett från Ebbas sida. Man skrivet oxå att Esbjörn fått erbjudande om att sälja huset förut, men få lyckats med att säga nej. Dessa människor hade väl hyfs kan man tänka, och nöjde sig med ett Nej innan de slutade fråga.
Ebba gjorde dock inte det. Ebbas Först så han Nej, sedan kanske och till sist ja, Esbjörns egna ord hon tjatade och tjatade. Och Vittne i rätten som bekräftar det. Jag tror att vi kan slå fast att Det Ebba fick övertala Esbjörn att sälja.
Detta bekräftar ju oxå att Esbjörns demens inte alls är så utesluten som det hävdas här. Allt annat är bara lögn att påstå.
Vidare har ni rätt i att det inbland kan vara bra att läsa en gång till och inte bara plocka ur minnet som jag. Jag tänker framför allt på detta.
•Att Ebba Busch begagnat sid av Esbjörns oförstående och/ eller lättsinne.
• Att omständigheterna runt undertecknandet av köpeavtalet var sådana att det skulle strida mot tro och hedern att åberopa det samt att Ebba Busch måste anses haft vetskap om det.
• Att Ebba Busch agerade påtryckande i kontakterna med Esbjörn Bolin inför köpeavtalets undertecknandet och i samband med att det undertecknades.
Dessa tre punkter allena skulle få de flesta människor att backa ur avtalet fortare än kvickt. Ebba är verkligen fixerad av huset när hon inte ser det.