2022-01-30, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Nja han nämner inte ens besöket på banken, när han fick 3.9 milj och undertecknade köpebrevet.
Det är endast tvång vid påskrift av förlikningen, men inte tvång vid underskrift av sekretessbelagt avtal.
Ändå undertecknade han dessa vid samma tillfälle?
Besöket på banken skedde senare, men där upplevde han inget tvång i att slutföra försäljningen!?

”Så av egen fri vilja utan att några påtryckningar förekommit, tog han emot köpeskillingen om 3.9 milj, slutförde fastighetsförsäljningen enligt köpeavtalet och undertecknade köpebrevet.”
Jag tror inte att någon behöver vare sig tjata eller tvinga Esbjörn Bolin att ta emot 3.9 miljoner. Det är i andra änden av affären som det tar emot.
2022-01-30, 10:04
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Jag ser att frågan inte är riktad till mig. Gör en en Merrybum och svarar ändå.

Det klagomål som framfördes var väl att han inte fått med sig förlikningsdokumenten hem, innan han skulle underteckna, för att i lugn och ro få samråda med sin vän Ulf om vad som stod i förlikningen.
Sin vän Ulf? Kunna visa åt Ulf? Samråda om innehållet med Ulf?
Jag tror vi alla vet vem, som ville ha sekretessbelagda dokument för godkännande………….
Hon har ännu inte fått läsa avtal 2 det förvaras nämligen i advokatbyråns arkiv.

Vore det inte bättre om Esbjörn anlitade Ulf som ombud då han verkar ha juridiska kunskaper, kan ju inte bli sämre än med Sture.

Fantastiskt att man inte förstår vad ordet sekretess betyder, i samma sekund som det visas upp för Ulf och Majkgård så bryts ju sekretessen.

För övrigt så har MPL varit med och förhandlat fram den sekretessbelagda delen av förlikningen som Esbjörn har skrivit under. MPL borde ju kunna förklara för Esbjörn vilka dagar och klockslag som han får gå in och titta på ”sina” granar.
2022-01-30, 10:20
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Först kom Fredrunkation med ordet ”filurande” och nu du med ”övertalningsattacker” vad betyder alla dessa ord som ni använder? Vad är definitionen på en ”övertalningsattack” och vad borde straffet bli när det stiftas en lag mot sådant? Kan du konkretisera dina tankar lite?
Tänk att just du skulle ha så svårt att förstå....eller...jo som vanligt gör du som ni brukar på Ebba-flajen - låtsas inte förstå. Ja så för då tillkommer ytterligare ett inlägg som bidrar till att dränka det som sagts och var det väsentliga.

Ja en planerad övertalningsattack är något så avskyvärt utfört så den svage åldringen överrumplas och inte förmår värja sig och allt i syfte att tillskansa sig den attackerades tillgångar. precis som Ebba har gjort för å komma över Esbjörns fastighet
2022-01-30, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Inte alls frågan om någon begränsning utan ett väl fungerande skydd mot att åldringar skall utsättas för åldringsbrott typ det Ebba utsatt denne svage åldring för och som möjliggjorts av att det ännu inte finns någon lag som hindrar vedervärdigheter som detta att få förekomma. Vill en gammal människa sälja så visst men några fortsatta planerade övertalningsattacker för att få gamla människor sälja sina fastigheter de alls inte ens haft en tanke på att göra skall förhindras med en lex Ebba.

Ja du efter sig själv känner man andra sägs det. Kan för alla trådläsare deklarera att jag KUBUN inte nyttjar alkohol eller någon drog överhuvudtaget. Jag KUBUN bekänner mig heller inte till någon religion av vilket slag det än må vara. När jag omnämner Gud här i tråden så är det enkom för att hycklerskan Ebba företräder ett riksdagsparti som säger sig ha kristliga värderingar som ledstjärna vilket ju också kan utläsas ur deras namn.

Håller med Kubun, vi måste skydda äldre från såna som Binninge, som vi vet tack vare kubun var delaktig i tvinga Esb skriva på förlikningen mot esb vilja!
Sen får vi inte glömma bort hur Binninge tvinga en svag äldre man med minnesproblem ut i media! Tänk er om esb är dement, då har Binninge tvinga en dement människa ut i media och använt esb för tjäna pengar. Binninge har då gjort allt esb har sagt i media värdelöst.

Får inte heller glömma bort att det var Binninge som rekomedera advokateran som esb anklagar för tvingat honom skriva på förlikningen, samma förlikning som kubun har sagt Binninge låg bakom. Det behövs en lex Binninge som kontrollerar alla som skaffar juridisk ombud efter de är 60 år om de har förståelse eller har en god man.

Behövs även en lex Esbjörn som gör alla över 60 när de säljer eller köper något, ska göra en hälsokontroll och ha en god man som ger sitt godkännande ihop med staten. Detta gör när den äldre esbjörnar, då gäller lex Esbjörna som skyddar köparen eller säljaren och blir ersatt för de kostnader som kan dyka upp.

Bra idé Kubun! Låt hos hindra ombud att tvinga sina äldre klinter ut i media och tjäna pengar på dom.
2022-01-30, 10:24
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Tack för denna nya information om att Theo Dietz inte bara hade ett skrivuppdrag utan han är även aktivt delaktig i Ebba Bluffs filurande av Esbjörn.

Var det därför han inte fanns med på Ebbas vittneslista?

Gör en MarryBum och svarar ändå.
Mäklaren hade ett skrivuppdrag, det ingår i uppdraget att personligen kontakta parterna.
Säkerställa att rätt uppgifter inskrivs i köpeavtalet, att köpeavtalet är enligt parternas överenskommelse.
Inhämta bank, person, köpeskillings och fastighets uppgifter direkt från parterna själva.
Han har precis som Mäklarsamfundet kommit fram till handlat efter god mäklarsed i sitt uppdrag.
Mäklaren hade ett skrivuppdrag, att sammanställa ett köpeavtal åt parterna enligt deras egna uppgifter.
Ett passivt uppdrag, alla uppgifter som inskrivs har parterna själva personligen angett som korrekta.
Såklart han inte blir kallad som vittne, vad skulle han vittna om som inte deltog i försäljningen?
Men intressant hade det varit för mäklare spelar in samtalet när uppgifter om fastigheter, kontonummer, personnummer och adress endast ska lämnas muntligt.
För att säkerställa att hen senare inskriver rätt uppgifter i köpeavtal och liknande juridiska handlingar.
2022-01-30, 10:30
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Håller med Kubun, vi måste skydda äldre från såna som Binninge, som vi vet tack vare kubun var delaktig i tvinga Esb skriva på förlikningen mot esb vilja!
Sen får vi inte glömma bort hur Binninge tvinga en svag äldre man med minnesproblem ut i media! Tänk er om esb är dement, då har Binninge tvinga en dement människa ut i media och använt esb för tjäna pengar. Binninge har då gjort allt esb har sagt i media värdelöst.

Får inte heller glömma bort att det var Binninge som rekomedera advokateran som esb anklagar för tvingat honom skriva på förlikningen, samma förlikning som kubun har sagt Binninge låg bakom. Det behövs en lex Binninge som kontrollerar alla som skaffar juridisk ombud efter de är 60 år om de har förståelse eller har en god man.

Behövs även en lex Esbjörn som gör alla över 60 när de säljer eller köper något, ska göra en hälsokontroll och ha en god man som ger sitt godkännande ihop med staten. Detta gör när den äldre esbjörnar, då gäller lex Esbjörna som skyddar köparen eller säljaren och blir ersatt för de kostnader som kan dyka upp.

Bra idé Kubun! Låt hos hindra ombud att tvinga sina äldre klinter ut i media och tjäna pengar på dom.

Rätta mig om jag har fel, brukar inte kubun ringa till Binninge för att få information?
Ganska övertygad om att kubun med stolthet har skrivit detta i tråden.
2022-01-30, 10:34
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Borde ju finnas kameror på banken där man ser hur Esbjörn tvingas in på banken och fullt med personal som kan vittna om hur Esbjörns ombud tvingar honom att skriva på och hur han protesterar när han tar emot nästan 4 miljoner.

Kombinera detta med den påstådda bandinspelningen så borde det vara en promenadseger för Esbjörn, konstigt att detta aldrig lämnades in, har det inte hänt ?

Inte att förglömma att även återbetalningsförsöket finns på video, där Majkgård den 8 sep på banken försöker få tillgång till Esbjörns konto och ringer sjönära för att få reda på Ebbas kontonummer.
Det mina vänner finns inspelat av bankens övervakningskamera så bevis finns…..
Den släpper inte banken pga sekretess, däremot fanns andra kunder på banken som överhört detta.
2022-01-30, 10:37
Medlem
Citat:
Rätta mig om jag har fel, brukar inte kubun ringa till Binninge för att få information?
Ganska övertygad om att kubun med stolthet har skrivit detta i tråden.

Oja det har kubun gjort.
Hen skrev även om hur alla efter förlikningen borde hylla Binninge för hans juridiska kompetens.
2022-01-30, 10:41
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Inte att förglömma att även återbetalningsförsöket finns på video, där Majkgård den 8 sep på banken försöker få tillgång till Esbjörns konto och ringer sjönära för att få reda på Ebbas kontonummer.
Det mina vänner finns inspelat av bankens övervakningskamera så bevis finns…..
Den släpper inte banken pga sekretess, däremot fanns andra kunder på banken som överhört detta.

Den informationen finns inte i de inlämnade dokumenten utan publicerades i tråden av kubun som påstod att han hade fått den ifrån Binninge som var med via telefon på förlikningen.

Långt senare så publicerades det även i media.
2022-01-30, 10:59
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Det går alldeles utmärkt att bevisa att ett brott har begåtts mot någon, personen behöver inte vara vid medvetande eller ens närvarande.
Det räcker med några bra vittnen.

Eller vill du påstå att det inte finns några vittnen samt att Esbjörn inte minns, hur kan du då påstå att det har begåtts ett brott?

Du borde bli åklagare, verkar som om du skulle få en lysande karriär, du bara pekar på den anklagade och säger att ”Hon är skyldig ”.
När sedan advokaten ifrågasätter så kan du se så där lite lagom dum ut.
Ja det är ju just det. Alla vittnen som finns i denna affär är ju Ebbas. Esbjörn hade ju ingen vid sin sida under några avgörande steg i denna affär.

Och sen sätter du ju fingret på just den luckan jag talar om i lagstiftningen.

Om Kalle( 45) lurar av Asta(93) hennes fina guldsmycken för en spottstyver av dess värde. Betyder de ju inte att ett brott inte skett för att Asta inte minns.
Citat:
Noterar att varken Ebba eller hennes advokat inte ens fanns i samma stad och inte anklagas för att ha pressat Esbjörn tlll att ha skrivit på förlikningen.
Inte ens i samma stad!? Det har jag bara hört grovt kriminell använda och då i syfte att förneka delaktighet i ett brott.

Man blir oxå misstänksam när folk betonar brott de inte begått. Som här när du säger att Ebba inte anklagats för, eller när Ebba säger att hon inte handlar i ond tro( jag handlade i god tro).

Jag börjar misstänka att alla advokater/ mäklare/ Esbjörn & co alla tillhör samma förening/ parti/ kyrka och att det därför är helt möjligt att det funnits otillbörlig påverkan på Esbjörn fram m Ebbas sida i fler delar än man tror i detta.
Citat:
Att begränsa människors frihet under förespegling att det är för deras egna bästa är en välkänd taktik som har tillämpats av Stalin, Kim jong Un och andra despoter.
Att du nu vill tillämpa samma taktik mot personer över 65 för att kunna smutskasta Ebba är något som gör att man ryggar tillbaka.
Du glömde religösa sekter när du gav exempel på vilka som försöker begränsa människors frihet under förutsättning att det är för deras eget bästa.

Vad i att ingen försöker omyndig förklara äldre personer du har svårt att förstå?

Att säga att om man ska göra fastighets affär med en person är över 80 år och som lider av kognitiv funktionsnedsättning bör speciell hänsyn i frågor som att ge den äldre tillräcklig tid/ tydligt material/ extra stöd vid en affär så här pass stor. Är inte att smutskasta Ebba. Det är att kritisera Ebba för på hennes sätt att agera.
2022-01-30, 11:01
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Verkar vara en batikhäxa som smyger omkring i Marielund och manipulerar gamla gubbar, finns det ingen som kan skydda Esbjörn ifrån Majkgård.

Finns det ingen släkt kvar som kan ta tag i detta efter Matz?
Frågan är om dom hade så god kontakt egentligen.
Finns inget från Esb i memory till sin brorson som finns att finna.
Men han verkar ju inte vara en som bryr sig direkt.
2022-01-30, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Tänk att just du skulle ha så svårt att förstå....eller...jo som vanligt gör du som ni brukar på Ebba-flajen - låtsas inte förstå. Ja så för då tillkommer ytterligare ett inlägg som bidrar till att dränka det som sagts och var det väsentliga.

Ja en planerad övertalningsattack är något så avskyvärt utfört så den svage åldringen överrumplas och inte förmår värja sig och allt i syfte att tillskansa sig den attackerades tillgångar. precis som Ebba har gjort för å komma över Esbjörns fastighet
Jag förstår fortfarande inte, så en sådan övertalningsattack kan pågå i två månader, menar du att Esbjörn Bolin var överruplad hela den tiden och att det sedan gick över exakt dagen efter avtalet skrevs?

Jag kan förstå överraskningsanfall som Pearl Harbour och D-day, men du får nog konkretisera hur en övertalningsattack som pågår i två månader på olika platser, hemma hos Busch, på Odalgården och till slut i huset fungerar?

Hur länge tycker du att man kan vara överrumplad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in