2022-01-31, 10:27
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
En extrem felbedömning om man trodde att man skulle få Ebba att backa efter att ha utmanat henne på det sätt som man gjorde.

En politiker är helt beroende av sitt förtroendekapital och skulle givetvis strida i förhållande till den oerhörda skada som den kan åsamka denne. Utpressningen skulle säkert fungerat på någon mediakändis som kunde backa på ett helt annat sätt och slickat såren några månader för att sedan komma tillbaka.

Om tanken var att smutskasta henne för att hon är partiledare så har man lyckats till viss del, man har fått en hel del medial uppmärksamhet men den har minskat och desto längre som Esbjörn driver den desto större sympatier får Ebba.
Ja och om nu media skulle ge en rättvis bild skulle Esb hamna nere bland dom lägre.
Jag tyckte från början att han hade rtt men genomskådade honom ganska snabbt
2022-01-31, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
En extrem felbedömning om man trodde att man skulle få Ebba att backa efter att ha utmanat henne på det sätt som man gjorde.

En politiker är helt beroende av sitt förtroendekapital och skulle givetvis strida i förhållande till den oerhörda skada som den kan åsamka denne. Utpressningen skulle säkert fungerat på någon mediakändis som kunde backa på ett helt annat sätt och slickat såren några månader för att sedan komma tillbaka.

Om tanken var att smutskasta henne för att hon är partiledare så har man lyckats till viss del, man har fått en hel del medial uppmärksamhet men den har minskat och desto längre som Esbjörn driver den desto större sympatier får Ebba.
De senaste krumbukterna har ju dessutom bevisat att det är meningslöst att sluta något som helst avtal med Esbjörn och hans team utan att det obstrueras. I backspegeln hade det kanske varit bättre för Ebba att ta det till tingsrätten.
2022-01-31, 10:36
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
De senaste krumbukterna har ju dessutom bevisat att det är meningslöst att sluta något som helst avtal med Esbjörn och hans team utan att det obstrueras. I backspegeln hade det kanske varit bättre för Ebba att ta det till tingsrätten.
Ja fast då hade de säker överklagat ändå
Oavsett utgången
2022-01-31, 10:47
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja och om nu media skulle ge en rättvis bild skulle Esb hamna nere bland dom lägre.

Min första åsikt när jag såg rubrikerna och ingressen var densamma, men va f**n har hon gjort.
Nå den ändrade sig när jag läste artikeln och började undra, handpenningen då vad hände med den?
Ingenstans nämndes det något om att han ens pratat med Ebba och ångrat sig, ingenstans nämndes de nästan 400.000:- han fått för flera månader sedan.
Här ligger en gravad hund då man inte pratat med köparen utan bara behåller pengarna, sen går till Expressen gråter ut att man ångrat sig och inte vill sälja sin släktgård.

Hmm….den där Brännström, fick inte han sparken från Expressen och dömdes i nån härva?
Mycket riktigt det var en väldigt ful byk (tvättad av Majkgård) som rullades upp.
2022-01-31, 10:54
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Håller med dig och desto mer information som blev tillgänglig desto klarare blev det att Ebba var utsatt för ett otäckt gäng rättshaverister.

Alla bortförklaringar som kom efterhand som de blev överbevisade visade på att något var fel, och när man sedan efter flera månader när det var på väg till tingsrätten påstod att Esbjörn var gravt dement var det avgörande för mig.
Om någon är dement så förmedlar man snabbt till motparten i ett väldigt tidigt skede långt innan det ens har blivit någon affär. Man går inte ut i media och visar upp vederbörande och påstår att han är dement.
Ingen påstod att han var dement innan Binninge planterade detta hos svinet Brännström på Expressen.
2022-01-31, 10:57
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma

Det hade åtminstone rätat ut en del frågetecken.
2022-01-31, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
https://cdn-147.anonfiles.com/X3w6Y368ua/d7cda669-1643583970/Uppsala%20TR%20T%208555-20%20Aktbil%2082,%20Uppdaterad%20sammanst%C3%A4lln ing%20202.pdf

Sidan 21

”Vittnesförhör med Margareta Majkgård. Hon ska höras om sina iakttagelser av Esbjörn Bolins fysiska och psykiska förmåga vid hennes dagliga omsorg av Esbjörn Bolin, Esbjörn Bolins kognitiva status och hälsa innan och efter undertecknandet av köpekontraktet, hur Esbjörn Bolins kognitiva status och mående tar sig uttryck vid kontakt med Esbjörn Bolin, Ebba Busch och hennes vänners besök hos Esbjörn Bolin under vilka Ebba Busch och hennes vänner försökt övertala Esbjörn Bolin att sälja fastigheterna, det flertalet intressenter som har förklarat sitt intresse av att köpa fastigheterna men att Esbjörn Bolin har avböjt sådana förklaringar samt Ebba Buschs besök hos Esbjörn Bolin där Margareta Majkgård förklarat för Ebba Busch att Esbjörn Bolin inte haft för avsikt att sälja fastigheterna.”

Inte haft för avsikt är förfluten tid dvs. då Esbjörn redan sålt och Ebba sökte honom på panget.

Tar även med svaret om ryktet att Ebba velat köpa eller hyra, hon hade för avsikt att köpa frön början och hade redan köpt när ryktet om att hon även pratat om att hyra kom i svang.

Sid 2

https://cdn-131.anonfiles.com/N1w1Yc63u7/1f1ef479-1643586196/Uppsala%20TR%20T%208555-20%20Aktbil%2071,%20Yttrande%20samt%20bevisuppgift %20fr%C3%A5.pdf

Men det att Ebba försökt övertala Esbjörn att sälja eller hyra ut kom från Binninge, i ett av hans uttalanden till kompis Brännström på Expressen slank det med om hyra redan i nov 2020.
Tyvärr är det mesta låsta artiklar, men även många har redigerats både 1 & 2 gånger.
Allt eftersom fakta kommer i dagen, har Expressen den egenheten att börja redigera….
Nå ska se om jag råkar hitta det Binninge citate på chasade sidor.
Tack
2022-01-31, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tack för berömmet!

Jag får citera mig själv nu "På västfronten intet nytt" den senaste händelsen som noterats på dagboksbladet är den sekretessade utredningen som trngw har lagt ut i tråden, ingen värdering från Binninge/E*björn har inkommit än till Uppsala Tingsrätt.

Den senaste noteringen är alltså den 25/1-2021 så varifrån Lina Stenberg på Aftonbladet fått sina värderingsuppgifter från är fortfarande höljt i dunkel.

Även om man nu endast är en ledarskribent och skriver politiska krönikor så borde man ju ha lita koll på vad för dynga man producerar speciellt med tanke på den höga svansföring Aftonbladet haft angående Donald Trumps "fake news".
Det är värt att notera att Aftonbladets Lina Stenberg som fyllde ledarkolumnen med lögner om fastighetsaffären nu har belönats med ett jobb som ledarskribent på LO;s tidning Arbetet.

https://se.linkedin.com/in/lina-stenberg-4712814

Men nu skriver hon i stället ledare om hur Ebba Busch hotar kollektivavtal.

https://arbetet.se/2022/01/11/ebba-busch-latsas-vara-kollektivavtalets-storsta-forkampe/

Men den politiska agendan är fortfarande densamma och alla fattar att Esbjörn Bolin bara är en bricka i ett politiskt spel och att sanningen givetvis är underordnad klasskampen.
2022-01-31, 12:50
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Min första åsikt när jag såg rubrikerna och ingressen var densamma, men va f**n har hon gjort.
Nå den ändrade sig när jag läste artikeln och började undra, handpenningen då vad hände med den?
Ingenstans nämndes det något om att han ens pratat med Ebba och ångrat sig, ingenstans nämndes de nästan 400.000:- han fått för flera månader sedan.
Här ligger en gravad hund då man inte pratat med köparen utan bara behåller pengarna, sen går till Expressen gråter ut att man ångrat sig och inte vill sälja sin släktgård.

Hmm….den där Brännström, fick inte han sparken från Expressen och dömdes i nån härva?
Mycket riktigt det var en väldigt ful byk (tvättad av Majkgård) som rullades upp.
Jo han(Bränström ) var borta ett tag och konstigt att han inte fått några replisalier ang allt skriverier runt husaffären.
För det har verkligen varit vinklat och pålagt till Esb fördel.
Och sen säger man att man ska va källkritisk.
Han passar kanske bättre i en Ding ding värd.
2022-01-31, 13:36
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Jo han(Bränström ) var borta ett tag och konstigt att han inte fått några replisalier ang allt skriverier runt husaffären.
För det har verkligen varit vinklat och pålagt till Esb fördel.
Och sen säger man att man ska va källkritisk.
Han passar kanske bättre i en Ding ding värd.

Den foliehatts tidskriften skulle passa även ombud nummer 1 som hand i handske.
Har med nöje ibland ögnat igenom denna publikation och de mest fantastiska reportagen har alltid ett korn sanning i grunden, men vanställs och vinklas så effekten blir Kafka liknande.
2022-01-31, 13:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det har ju visat sig att det veekligen inte kom plötsligt utan 2 månader.
Man kan ju undra varför Esb inte anförtrodde sig tidigare till Ulf

När var det som Esbjörn visade kontraktet till bekantingen?

"I förhöret med vittnet framkommer att Esbjörn varit hemma hos honom kort efter att han skrivit på kontraktet. Vittnet ska då ha förklarat att köpekontraktet var bindande, varpå Esbjörn blev förtvivlad."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7KvJVo/nya-esbjorn-vittnet-han-var-gratfardig
2022-01-31, 13:45
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Var har jag skrivit det?

Nu klistrar du på mig slutsatser som jag varken har dragit eller skrivit, eller hur?

Jag citerade från artikel i ab om vad Esbjörns "nära bekante" sa i intervjun. Det var så mycket jag skrev.

Personligen har jag svårt att personer som inte själva är involverade i den här väldigt uppmärksammade historien, vare sig i press eller i en rätt (jag vet alltså inte något om, om denna person var kallad som vittne), skulle ge sig ut och blåljuga, även om man skulle vilja hjälpa sin bekant.

Du får väl läsa artikeln själv, men jag har inte skrivit att vare sig ska vittna i rätten om att Esbjörn inte fick köpebrevet uppläst för sig eller att han inte fick läsa köpebrevet?

Du drar slutsatser om vad jag har skrivit helt på egen hand, där jag tog upp och citerade bekantingen från ab om att vännen sa att Esbjörn inte verkade förstå innebörden av köpebrevet.

"Vad trodde Esbjörn att han skrev på då?

– Jag vet inte riktigt, han trodde att det var något preliminärt.[...]
"
//
"– Esbjörn har blivit dåligt upplyst, jag lägger stor last på den som gjorde avtalet. Så ska man inte göra, det måste göras klart vad det innebär för den som säljer."
//
"– Han ville ju inte sälja, det sa han ju också. Det skulle bli arvegods.

Han säger att Esbjörn funderar mycket över tvisten, att han är ledsen.

–Jag ställer mig gärna i rätten och berättar om det här. Jag kommer säga samma sak där som jag säger till dig nu.
"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7KvJVo/nya-esbjorn-vittnet-han-var-gratfardig

Och nej, jag är inte Majkgård, såsom Pappa65 påstår. Jag förstår att det kommer att vara helt omöjligt att "tvätta bort" det påståendet, eftersom det redan är gjort, och flera av de som håller på Ebba i affären ständigt påstår att jag ljuger.

På det viset känns det närapå omöjligt för mig att vara kvar i tråden, men samtidigt blir det en omöjlig ekvation, då påståendet resulterar i att hur jag än gör så blir svaret att jag är Majkgård.

Det är riktigt sällan jag blir arg, och ännu mer sällan jag blir riktigt riktigt arg. Men nu har jag kommit till en punkt där jag blir anklagad för en amssa saker som jag verkligen inte är skyldig till.

Jag avskyr lögnare, och med det menar jag personer som med vilja ljuger, förvränger och utelämnar, allt för att låta påskina något som inte stämmer.

Ja, jag vet att jag genast kommer att få tjugo inlägg om vilken lögnare jag är.

Jag har under mina år aldrig varit med om maken till obalans och så mycket fula saker som skribenterna kallar sina meningsmotsåndare.

Knäpparen, du har ofantliga textmassor som sagt och citerar än den ena än den andra.
Är svårt att uttyda vad du själv skrivit och vad du citerat, eller vem du citerar.
Majkgård är värdinna på kursgården, du är däremot en trådtrasslare av rang!
Ulf nu pratar vi Esbjörns vän Ulf som även skrivit ångerbrev i Esbjörns namn.
Samme person skulle vittna om köpeavtalet och omständigheterna kring detta.
Enda aber gällande detta är att Ulf inte varit medveten om försäljningen, förrän efteråt.
Inte vidtalats av Esbjörn, inte uppmärksammat något, inte haft vetskap om försäljningen.
Att då i domstol ställa sig att vittna om något han inte vet, det hade blivit massaker på Ulf.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in