2022-01-31, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Packapappaspack
Är bara några dagar när man får sparken.

Säger man upp sig själv är det längre karens, blir man uppsagd är det typ bara en vecka.
Får man sparken, och AG kan påvisa att man misskött sig kan, eller t.o.m. ska, det bli den längre karensen.
Citera
2022-01-31, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalasPerifras
Du kommer lida mycket som pensionär om du inte jobbar eller om du inte har privat rikedom.

Så ta jobbet för kommer påverka om du blir fattigpesionär och behöver bråka om bidrag när du saknar den energin som krävs.
Du kan ju alltid försöka köra 80 procent eller liknande om du inte orkar heltid.

För ett tag sedan publicerades beräkningar i media som visade att låglönetagare ändå knappt kommer upp till garantipensionen så man kan ju lika bäst ta det lugnt! Varför gå och slita ut sig och inte ens ha en hundralapp på fickan per arbetad timma efter man rånats av det offentliga?
Citera
2022-01-31, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
För ett tag sedan publicerades beräkningar i media som visade att låglönetagare ändå knappt kommer upp till garantipensionen så man kan ju lika bäst ta det lugnt! Varför gå och slita ut sig och inte ens ha en hundralapp på fickan per arbetad timma efter man rånats av det offentliga?

Med 5k mer i månaden så kan han lägga undan 2000 av dem i månaden på typ indexfonder så blir det endel till pension. Och det kan göra att arbetet är värt det så han slipper lida mer än nödvändigt som pensionär.
Men ja, borde vara större automatisk pensionavsättnning på arbete.
Citera
2022-01-31, 11:10
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Det är ju knappast svårt att "förlora" ett jobberbjudande, så att säga.
Säg att du gärna tar jobbet men är muslim så du behöver be 14 ggr per dag, 15 min i taget och hoppas att de respekterar det.
72 timmar senare och dom säger att de tyvärr hittat en annan kandidat.
Citera
2022-01-31, 11:10
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
"som man ska", som ekorrhjulet?

Det är grejen att skaffa sig och pröva så många arbeten man kan tills man hittar ett som passar och där ifrån klättrar uppåt. Som jag har det idag från skitna arbeten till detta. Jag är glass och solsken, jobbet är precis som jag vill ha det med egna arbetsuppgifter och frihet under ansvar. Eller sitt där med din a-kassa tills den är slut och sedan blir desperat och inte får några jobb och ångra dig.
Senast redigerad av YP4XQ 2022-01-31 kl. 11:12.
Citera
2022-01-31, 11:11
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Hejsan flashback.
Vad ska jag göra? Ta jobbet och försöka få sparken?
Förslag?

Planen var att ta det lite lugnt ett tag...

Livet är kort.
Du har inte så många år på dig att skapa en framtid med stort hus, garage, ny bil, resor, spa-bad i trädgården, en snygg kvinna.

Så sitt inte och rulla tummarna. Tiden går.
Ut och jobba och tjäna så mycket pengar som möjligt.

Kasta inte bort ditt liv.
Citera
2022-01-31, 11:25
Medlem
score!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja du visar upp ditt högt placerade tomrum utan blygsel, men du begriper väl inte själv hur urbota dumt är…

Du förutsätter alltså att jag inte jobbar…? Utan att du/ni ska se till att jag ska få jobba och slita som alla andra…?

Låter ju då helvetes märkligt att du och de andra jag citerade verkade just skita i att jobba och istället suga bidrag….

Jag kan upplysa dig om att jag började jobba när jag var 13-14 år, på helgerna, och har jobbat hela livet sedan dess, de sista 23 åren hos samma arbetsgivare. Därför har jag en god ekonomi med en rejäl slant på banken etc. Jobbar ca 17 veckor om året (totalt 1457 timmar) och ledig resten.

Klart att du vill att andra ska slava för sin lön när du knappt arbetar själv. Du är definitionen av hyckleri
Citera
2022-01-31, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Det är ju knappast svårt att "förlora" ett jobberbjudande, så att säga.
Säg att du gärna tar jobbet men är muslim så du behöver be 14 ggr per dag, 15 min i taget och hoppas att de respekterar det.
72 timmar senare och dom säger att de tyvärr hittat en annan kandidat.

En muslim ber tre gånger om dagen och det tar 5 minuter varje gång. Bara en av dessa böner infaller under arbetstid. Ska du ljuga kan du åtminstone göra det på rätt sätt.
Citera
2022-01-31, 11:30
Medlem
Citat:
Jobb kan jag skaffa mig när jag vill men vill inte nu.

Bygg. Vilket jag inte har någon erfarenhet av. Nån form av springpojke skulle jag vara

Stämpla.
Citera
2022-01-31, 11:41
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citatparasiten
En muslim ber tre gånger om dagen och det tar 5 minuter varje gång. Bara en av dessa böner infaller under arbetstid. Ska du ljuga kan du åtminstone göra det på rätt sätt.

Fem minuter???
Då ska man inte jobba på byggen...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Salah

Alla muslimer som har nått pubertetsålder och är mentalt friska är ålagda att utföra salat.

Innan man förrättar salat skall man förbereda sig och uppfylla sex villkor. Om något av villkoren inte uppfylls är bönen ogiltig. Villkoren är som följer:

1. Vara kroppsligen ren, ha rena kläder och ha en plats där salat kan utföras.
En muslim bör alltid hålla sin kropp ren, likaså sina kläder och sin bostad. Man kan inte utföra salat fysiskt smutsig. Reglerna för renhet omfattar tvagning efter toalettbesök, avlägsnande av hår från armhålor och andra dolda platser, rena tänder och välskötta naglar. Före och efter varje måltid skall händerna tvättas.
Citera
2022-01-31, 11:41
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Väljer man att gå på soc/a-kassa trots att man är arbetsför så är man en parasit.
Jag bara påpekar att a-kassan är (till största delen) fack-och a-kasse-medlemmarnas pengar, och därtill en arbetstagarFÖRSÄKRING.

Varken mer eller mindre. Frågor på det?
Citera
2022-01-31, 11:42
Medlem
Citat:
Hejsan flashback.

Blivit erbjuden ett jobb som kommer ge mig 5000 mer i månaden än vad min a-kassa ger mig (ovärt).
Tackar jag nej kommer jag ev. bli av med a-kassan (har lite varningar sen innan).

Vad ska jag göra? Ta jobbet och försöka få sparken?
Förslag?

Planen var att ta det lite lugnt ett tag...

Bara att du tänker i dessa banor säger ganska mycket om dig som person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in