2022-01-31, 09:39
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Så som du svarar är ett klart bevis på att du inte har några vettiga argument, inte kan styrka dina egna påståenden, och definitivt inte själv har någon doktorshatt, möjligen en färgglad strut på huvudet….

Är detta verkligen ditt bästa svar och du ska vara en referens för svenskar och vad vi ska jobba och stå för, så är Sverige definitivt i riskzonen….
Jag förklarar för dig att din syn inte alls överensstämmer med vanliga svenskars syn och inte min heller. Tyvärr! Det är tragiskt men så har det blivit, det gäller för dig att börja förstå detta, inte sitta i din egen lilla bubbla, för den kommer spricka tids nog den också, jag lovar. Nu ska jag inte mobba dig trots att jag initialt reagerade negativt mot ditt bullshit, alla har inte kapaciteten att fixa en sådan hatt, och det är ju egentligen inte ditt fel det heller. Är dock ointresserad av fortsatt diskussion med dig.
Citera
2022-01-31, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Han är definitivt sosse. Man kan hålla bevisen mitt framför ögonen på han men snubben skulle fortfarande hålla sig till sin åsikt, sossepatrask är ett speciellt folk.

Ingen har hållit några bevis framför mina ögon som hållit som bevis för sina påståenden eller mot mina argument… Inte du, ingen annan, hittills…

Ta en ensamstående svensk i samma situation, liknande boende i samma region, med lika många barn så lär de landa på ungefär liknande totalbelopp efter skatt, med alla bidrag etc ihopslagna.
Citera
2022-01-31, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jodå det kan de få, om de har typ åtta barn.
* bostadsbidrag
* barnbidrag
* flerbarnstillägg
* etableringsbidrag
* socialbidrag

Ja, vilket var min poäng, då det vinklades i starten som att det bara skulle vara en ensam person utan några andra påverkande faktorer som skulle få ut 32k skattat i månanden. Men som jag misstänkte så visade det sig ju vara en ensamstående med en klase barn, och då kan det ju bli så som du visar, men som den som kastade fram dessa 32k inte upplyste om, för mötet var förstås att det skulle väcka anstöt om man fick folk att tro att det var en ”glassare” som fick ut allt detta ensam…
Citera
2022-01-31, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Jag förklarar för dig att din syn inte alls överensstämmer med vanliga svenskars syn och inte min heller. Tyvärr! Det är tragiskt men så har det blivit, det gäller för dig att börja förstå detta, inte sitta i din egen lilla bubbla, för den kommer spricka tids nog den också, jag lovar. Nu ska jag inte mobba dig trots att jag initialt reagerade negativt mot ditt bullshit, alla har inte kapaciteten att fixa en sådan hatt, och det är ju egentligen inte ditt fel det heller. Är dock ointresserad av fortsatt diskussion med dig.

Min bubbla…? Du, jag har jobbat hela mitt vuxna liv, inom och utom landet, inom olika branscher, alltså gjort rätt för mig. Jobbat med folk från hela världen, rör mig över hela landet, Scandinavium, och en del i Europa med. Jag har mött folk och sett kulturer från många delar av världen, fått vänner från många varianter av religion och kulturer. Sett mycket som är fantastiskt under denna livsresa och en del som inte är bra. Det är nog fan en betydligt större ”bubbla” är många i denna tråd upplevt…
Citera
2022-01-31, 10:00
Medlem
Jamesbergsjons avatar
Ta inte jobbet !!!
Börja plugga istället och lev fattigt och välj ett yrke som ger dig en bra lön.
Fan inom byggbranchen kommer dom köra med dig dom pengarna är inte värt !
Citera
2022-01-31, 10:04
Avstängd
hade samma dilemma, tänker fan inte slita röven av mig 40+timmar i veckan för 5 lax extra, min hälsa är inte tillsalu för så lite.
Citera
2022-01-31, 10:18
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packapappaspack
Hejsan flashback.

Blivit erbjuden ett jobb som kommer ge mig 5000 mer i månaden än vad min a-kassa ger mig (ovärt).
Tackar jag nej kommer jag ev. bli av med a-kassan (har lite varningar sen innan).

Vad ska jag göra? Ta jobbet och försöka få sparken?
Förslag?

Planen var att ta det lite lugnt ett tag...

Om du tar det lugnt ett tag är risken att du får ett rejält dåligt CV (stor tabu att gå arbetslös idag) så det är nog inte ett alternativ. A-kassa är bra om man skulle förlora ett jobb på kort sikt, men går man arbetslös en tid blir man beroende av A-kassan och då är det inte kul om det börjar krångla.
Citera
2022-01-31, 10:28
Medlem
Så många sossar i den här tråden som proklamerar att han ska ta jobbet "för samhället". För detta samhälle?

TS, chilla på och ha inte skuldkänslor.
Citera
2022-01-31, 10:28
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Så oväntat, en klase idioter som verkligen är de stora parasiterna men som givetvis skyller allt på andra, och inte oväntat får invandrare en massa skit igen….

Är man så helvetes korkad att man tror att om man jobbar och beter sig som normalt folk ska, så går allt bara till somalier och andra invandrare och politikerna, då är man ta mig fan helt blåst i skallen och totalt blind för verkligheten….

Trots att Sverige har höga skatter och priser, så är det ändå ett av väldens bästa och tryggaste länder och demokratier att leva i. Vi har det in i helvete bra i detta land, trots att det givetvis finns problem att hantera löpande.

Vi har en generellt sett mycket bra infrastruktur, sjukvård, pension, social trygghet etc etc.
Och detta har vi för att vi alla så långt det är möjligt ska bidra till detta, via skatter etc.

Att som ni verkar förespråka, sätta sig på arslet och inte göra något, inte bidra, visar bara vilket pack ni själva tillhör och det är definitivt inte bättre än de ni själva kastar skit på….

Man kan se ett land, typ Sverige, som en vanlig förening, säg en bilklubb, eller vad som helst i klubbväg. Det är kul tycker många och går med. Men det visar sig att det oftast bara är en handfull trogna medlemmar som sköter allt, för när medlemmarna ideligen tjatar om att det ska anordnas det ena och andra så hjälper extremt få till att anordna, de ska bara komma till serverat bord och skita ner, sen har de inte tid att hjälpa till att städa upp och fixa efteråt heller… Men klagar i högan sky på att det var för lite korv, för lite stolar, för mycket det ena, fel på det andra och kräver kräver kräver, men bidrar sällan själva med något… gissa vilka ni själva är av dessa i exemplet ovan…

Exakt så!

Plikt-delen i uttrycket "Gör din plikt, kräv din rätt" är det få som utövar nuförtiden. De struntar i plikten och gnäller och kräver sina rättigheter på direkten istället.

Alla dessa slashasar på FB är inte något bättre över huvud taget än de bidragsparasiter de klankar ner på!
Citera
2022-01-31, 10:32
Medlem
Du kommer lida mycket som pensionär om du inte jobbar eller om du inte har privat rikedom.

Så ta jobbet för kommer påverka om du blir fattigpesionär och behöver bråka om bidrag när du saknar den energin som krävs.
Du kan ju alltid försöka köra 80 procent eller liknande om du inte orkar heltid.
Citera
2022-01-31, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SocialtKontrakt
Exakt så!

Plikt-delen i uttrycket "Gör din plikt, kräv din rätt" är det få som utövar nuförtiden. De struntar i plikten och gnäller och kräver sina rättigheter på direkten istället.

Alla dessa slashasar på FB är inte något bättre över huvud taget än de bidragsparasiter de klankar ner på!

Vilken plikt? Och vad får man för plikten?

Jag som ingenjör tjänar typ 7 tusenlappar mer i netto än min fru som är kassörska för att allt jag tjänar går till skatt, skatt, och åter skatt. Och då har jag 8 års erfarenhet och 5 års studier bakom ryggen, och min fru har suttit i kassan hela livet.

Detta är sosse-sverige. Ta från de produktiva och ge till alla andra, så att alla ska ha det lika miserabelt.
Citera
2022-01-31, 10:43
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Iofs medlemmarna som får betala men ok...

Väljer man att gå på soc/a-kassa trots att man är arbetsför så är man en parasit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in