2022-01-31, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalle-Per13
Det är bra att du argumenterar för att folk ska arbeta men du måste se verkligheten utan ideologiska glasögon.

https://www.flashback.org/t3352048
Han är definitivt sosse. Man kan hålla bevisen mitt framför ögonen på han men snubben skulle fortfarande hålla sig till sin åsikt, sossepatrask är ett speciellt folk.
Citera
2022-01-31, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalle-Per13
Det är bra att du argumenterar för att folk ska arbeta men du måste se verkligheten utan ideologiska glasögon.

https://www.flashback.org/t3352048

Ja, vad i den länken säger att jag skulle ha fel….?

Personen det handlar om är inte en ensam person, utan det är 1 person + 6 barn.

Oavsett svensk eller inte så får man ökade bidrag om man har barn, mer ju fler barn man har. Menar du att barnen ska svälta…?

Så, personen i länken har bidragshanterats enligt de regler som gäller, oavsett hudfärg etc. Man får mer eller mindre i bidrag beroende på aktuell situation, plats man bor på, typ av boende, antal barn att försörja etc etc. Det är en viktig del i vårt sociala skyddsnät. Något som vi ska vara glada över.

Personen i länken påstås av den som först drog upp dessa 32K skattat o klart, att denne inte bidrog med något alls till samhället. Även detta är helt fel, för hon bidrar med barn. Hur tror du ett samhälle utvecklas om det inte tillkommer barn, nya medborgare…? Vem ska då ta över jobben etc när de äldre faller ifrån…?

Så, vi kan alltså konstatera att rasism och missnöjespolitik är en varböld utan mycket till fungerande hjärnceller, för folk med dessa ”kvaliteter” förstår ju uppenbarligen inte hur samhällen fungerar…

Att det finns massor med helt normala svenskar som mycket väl skulle kunna jobba, men parasiterar på samhället, det blundar de för. Men ser varenda icke svensk som just sådana parasiter fast det kryllar av t ex mörkhyade som jobbar arslet av sig för att vi svenskar inte vill ha de jobben…

Så alla mörkhyade och invandrare är inte bidragstagare som är oärliga och skiter i att jobba, även om det givetvis finns sådana även bland dem, likväl som hos de vanliga svenskarna.

Förövrigt rätt intressant att Expressen som ju av så många hålls för MSM och alltid påstås ljuga, plötsligt duger som källa för fakta o sanning så fort de skriver nåt som tycks passa de egna åsikterna och fördomarna, då sväljs det utan tanke på att det kan vara vinklat etc för att bli ett klickbete etc…
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2022-01-31 kl. 09:41.
Citera
2022-01-31, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Sossepack, vi har identifierat er skit och vi vill inte ha skiten. Försök förstå det. Och förstå, vi kommer vända ert system emot er, så att ni får jobba och slita som alla andra. För det är väl så, att dina pengar kommer från statskassan med. Det är ju inte så att du är som min släkt, som är i den privata sektorn hela bunten. Och vi får bara skit, uteslutande skit. Medan äckliga röda svin som du får utav statskassan i överflöd. Alla min barn jobbar, sliter som ett djur som jag har gjort. Min yngste son går upp 4 varje dag. 80% av det han jobbar ihop hamnar på ett eller annat sätt till skatter. Som går till alla andra än hans släkt.

Så bästa skitskalle. TS gör helt rätt och med lite tur kan vi förändra systemet. Där arbete lönar sig och inte går till alla andra än de som jobbar.

Du är inne på rätt spår TS, finns ingen mening att jobba för ett system som utrotar befolkningen.

Jo fast så är inte tanken att det ska fungera.

Hade alla velat ha ett bättre samhälle så hade vi kunnat få det!
Citera
2022-01-31, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Packapappaspack
Hejsan flashback.

Blivit erbjuden ett jobb som kommer ge mig 5000 mer i månaden än vad min a-kassa ger mig (ovärt).
Tackar jag nej kommer jag ev. bli av med a-kassan (har lite varningar sen innan).

Vad ska jag göra? Ta jobbet och försöka få sparken?
Förslag?

Planen var att ta det lite lugnt ett tag...

Hmm

Min bensin kostar mig 3500/månad
Avbet bil, årsskatt, utsläppskatt, koldioxidskatt, bilskatt, försäkring, reparationer, service, mer skatt bil = mycket kanske snitt 1500-2000:- /månad

Sen köpa mat ute snitt 1gg/dag = 2500:- /månad

Så att jobba kostar mig ca 7500:- /månad
Citera
2022-01-31, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Jobbar du som damage control här? Vad får du betalt.
Infrastruktur. Vissa vägar är fortfarande okej. Betala 3kr per kwh är inte okej.

Sjukvård. Vi har i princip ingen sjukvård i landet. Glöm det. Nästa grej.

Pension. Det vet väl inte du vad som väntar?

Social trygghet. Går du på knark??

Det VAR ett av de bästa länderna att leva i tills nysossarna började förstöra sitt land när deras egna värderingar gick från att värna landets invånare till att värna om den egna plånboken Göran-Persson-style och genom att lyda globalisternas idéer och få betalt Ruinfeldt-style.

Inte et enda av dina påståenden kan du styrka seriöst…

De flesta vägar är helt ok, jag kör massor runt omkring i landet, och riktigt dåliga vägar är det inte mycket av jämfört med de som är helt ok.

Alla betalar inte 3Kr/kWh (jag vet i falla fall hur det skrivs…), jag t ex betalar 1,1kr/kWh totalt ink alla skatter och avgifter

Sjukvården gör underverk varje dag över hela landet, undersöker, botar, räddar liv, förlöser etc etc… Bara en idiot fäller det påståendet du gjorde…

Jo jag vet vad jag har att vänta i pension, den blir helt ok….

Undrar vem som går på knark… Inte jag i alla fall, har aldrig ens rökt i hela mitt liv. Så igen, bara en idiot kan påstå att vi inte skulle ha social trygghet. T ex har vi massor med resurser som kan träda in när det blir kriser med våra anhöriga, eller vi blir sjuka, om vi blir drabbade av brott, om vi blir av med inkomst etc etc etc.
Citera
2022-01-31, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Ta jobbet och visa framfötterna som man ska för helvete, om det ska gå bra för dig vidare i livet så ta mitt råd.

"som man ska", som ekorrhjulet?
Citera
2022-01-31, 09:31
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Inte et enda av dina påståenden kan du styrka seriöst…

De flesta vägar är helt ok, jag kör massor runt omkring i landet, och riktigt dåliga vägar är det inte mycket av jämfört med de som är helt ok.

Alla betalar inte 3Kr/kWh (jag vet i falla fall hur det skrivs…), jag t ex betalar 1,1kr/kWh totalt ink alla skatter och avgifter

Sjukvården gör underverk varje dag över hela landet, undersöker, botar, räddar liv, förlöser etc etc… Bara en idiot fäller det påståendet du gjorde…

Jo jag vet vad jag har att vänta i pension, den blir helt ok….

Undrar vem som går på knark… Inte jag i alla fall, har aldrig ens rökt i hela mitt liv. Så igen, bara en idiot kan påstå att vi inte skulle ha social trygghet. T ex har vi massor med resurser som kan träda in när det blir kriser med våra anhöriga, eller vi blir sjuka, om vi blir drabbade av brott, om vi blir av med inkomst etc etc etc.
Du har inte ens doktorstitel gissar jag, bara massa trams och rosenskimrande skit du kommer med.
Du kan ingenting om ingenting din nolla.
Citera
2022-01-31, 09:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Du ska ta jobbet och göra rätt för dig i samhället. Capische!?

Jag vill inte betala din a-kassa.
Iofs medlemmarna som får betala men ok...
Citera
2022-01-31, 09:34
Medlem
Snarkarens avatar
Mitt råd, ta inte jobbet, du kommer förlora på det.
Resor till och från jobbet - extra avg.
Mat på jobbet, bygg-jobb = kanske äta ute en/flera dagar i veckan.
Fackavgift när du jobbar kanske...

5.000kr du tjänar på att jobba = uppätet + din kropp är sliten efter bygg-jobb.

Spara på din hälsa och ekonomi istället, är mitt råd, Sverige är fantastiskt.
Citera
2022-01-31, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Du har inte ens doktorstitel gissar jag, bara massa trams och rosenskimrande skit du kommer med.
Du kan ingenting om ingenting din nolla.

Så som du svarar är ett klart bevis på att du inte har några vettiga argument, inte kan styrka dina egna påståenden, och definitivt inte själv har någon doktorshatt, möjligen en färgglad strut på huvudet….

Är detta verkligen ditt bästa svar och du ska vara en referens för svenskar och vad vi ska jobba och stå för, så är Sverige definitivt i riskzonen….
Citera
2022-01-31, 09:36
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Hmm

Min bensin kostar mig 3500/månad
Avbet bil, årsskatt, utsläppskatt, koldioxidskatt, bilskatt, försäkring, reparationer, service, mer skatt bil = mycket kanske snitt 1500-2000:- /månad

Sen köpa mat ute snitt 1gg/dag = 2500:- /månad

Så att jobba kostar mig ca 7500:- /månad
Alltså tar du inte ett jobb som är minimilön.

Här i Stockholm går dagens lunch på 150-170 kr, ca 3400 per månad. Månadskortet +1000.

Så naturligtvis vill man ha en avtalsenlig lön
Citera
2022-01-31, 09:39
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Så, vi kan alltså konstatera att du inte kan styrka ditt påstående om att nån icke svensk får ut 32k skattat och klart som bidrag. Bra då vet vi det…

Dit nästa svar blir väl nåt från Samnytt eller Bitchute, ja för det är väl där Nobelkommittén hämtar sin info….
Jodå det kan de få, om de har typ åtta barn.
* bostadsbidrag
* barnbidrag
* flerbarnstillägg
* etableringsbidrag
* socialbidrag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in