Citat:
Ursprungligen postat av
Packapappaspack
Jobb kan jag skaffa mig när jag vill men vill inte nu.
Bygg. Vilket jag inte har någon erfarenhet av. Nån form av springpojke skulle jag vara

Citat:
Ursprungligen postat av
score!
Alla vet hur ovärt det är att jobba idag. Bensinen är dyrast i världen typ, el svindyrt, matvaror ökar i pris. Skatten är grisig. De 5k förlorar du när du börjar jobba i princip. Bränslet, bil reparationer, ökad matkostnad, tvätt, brist på sömn.
Se om du hittar svartjobb istället och lev på a-kassa så länge du kan //från en som slavar dag ut och in på värdelöst jobb
Citat:
Ursprungligen postat av
Bowlaren77
Jag sa upp mig från mitt jobb. Upp 03:45 dagligen i ur och skur -10mil per dag. Räknat på ekonomin nu. Inser att det är ett nollsummespel. I 200 dagar sen sänks ersättningen gradvis. Oxå jobbigt att aktivt söka jobb och skicka in aktivitetsrapporter - men min analys är att för en vanlig knegare är incitamentet bedrövligt för att jobba in deg till Somalierna och araberna och politikernas drömlöner. Politikerna räknar med att alla tar sig gratis till jobbet för att det är så deras vardag fungerar.
Citat:
Ursprungligen postat av
SoberZealot
Jag har ju varit en av dem som skulle sagt till dig att ta dig i kragen. Men efter slitit som ett djur för alla andra och bara fått skit, så inser jag att SE är ganska sjukt.
Så, då SE ger alla pengarna till invandrare och beskattar Svenskar upp till taknocken, speciellt när Svenskarna helst skall bli bögar och föda noll barn. Så får ditt beteende nu bifall.
Kan du ringa till arbetsgivaren och säga att du har lite problem med knark? Eller att du skall på rehab ett par veckor. Kanske kan få dem på andra tankar. Spela lite psyksjuk? Vägra ta corona sprutorna?
Citat:
Ursprungligen postat av
SoberZealot
Japp, detta är sunda tankar.
Det finns ingen mening med att vara somaliernas bidragsmaskiner. Att stå och se på när de matar ut 8 barn och har samma över efter att månaden är över. Helt rätt tänkt. Om tillräckligt många tänker så här, så krossar vi den fascistiska sossepolitiken. Och då lönar det helt plötsligt sig att gå upp 3:45
Så oväntat, en klase idioter som verkligen är de stora parasiterna men som givetvis skyller allt på andra, och inte oväntat får invandrare en massa skit igen….
Är man så helvetes korkad att man tror att om man jobbar och beter sig som normalt folk ska, så går allt bara till somalier och andra invandrare och politikerna, då är man ta mig fan helt blåst i skallen och totalt blind för verkligheten….
Trots att Sverige har höga skatter och priser, så är det ändå ett av väldens bästa och tryggaste länder och demokratier att leva i. Vi har det in i helvete bra i detta land, trots att det givetvis finns problem att hantera löpande.
Vi har en generellt sett mycket bra infrastruktur, sjukvård, pension, social trygghet etc etc.
Och detta har vi för att vi alla så långt det är möjligt ska bidra till detta, via skatter etc.
Att som ni verkar förespråka, sätta sig på arslet och inte göra något, inte bidra, visar bara vilket pack ni själva tillhör och det är definitivt inte bättre än de ni själva kastar skit på….
Man kan se ett land, typ Sverige, som en vanlig förening, säg en bilklubb, eller vad som helst i klubbväg. Det är kul tycker många och går med. Men det visar sig att det oftast bara är en handfull trogna medlemmar som sköter allt, för när medlemmarna ideligen tjatar om att det ska anordnas det ena och andra så hjälper extremt få till att anordna, de ska bara komma till serverat bord och skita ner, sen har de inte tid att hjälpa till att städa upp och fixa efteråt heller… Men klagar i högan sky på att det var för lite korv, för lite stolar, för mycket det ena, fel på det andra och kräver kräver kräver, men bidrar sällan själva med något… gissa vilka ni själva är av dessa i exemplet ovan…