2022-01-30, 22:32
Medlem
IkeaMannen50s avatar
vad e det för jobb?
Citera
2022-01-30, 22:36
Medlem
Ta jobbet och försök jobba dig upp och bättra din lön istället.
Var stolt och tjäna dina egna pengar, få en social samhörighet och tjäna 60 tkr mer per år, bara positivt ju.
Citera
2022-01-30, 22:38
Medlem
Packapappaspacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potler
Är du dum i huvudet på riktigt?
Klart att du skall ta jobbet, annars kanske du riskerar att aldrig få något jobb.
Jobb kan jag skaffa mig när jag vill men vill inte nu.
Citat:
Ursprungligen postat av IkeaMannen50
vad e det för jobb?
Bygg. Vilket jag inte har någon erfarenhet av. Nån form av springpojke skulle jag vara
Citera
2022-01-30, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Packapappaspack

Bygg. Vilket jag inte har någon erfarenhet av. Nån form av springpojke skulle jag vara

Det e väl nice att springa lite.
Speciellt nu när det e kallt ute
Citera
2022-01-30, 22:43
Medlem
Meanderbetraktarens avatar
Citat:

Det betyder att du kan jobba dig upp. Go for it!
Citera
2022-01-30, 22:44
Medlem
Jag hade inte tagit jobbet. 5000 extra i månaden för ett heltidsjobb? Vi snackar alltså knappt 30 kronor i timmen. Man kan inte värdera sin tid speciellt högt om man nappar på något sånt.

Som jag ser det så lever man inte för att kunna arbeta. Utan man arbetar för att kunna leva. Arbetet är något nödvändigt ont. Det finns massor med roliga hobbys som man kan pyssla med som kostar väldigt lite pengar. Något man dock bör tänka på är att det kan bli svårare att få jobb ju längre tid man tar det lungt och lever livet.
Citera
2022-01-30, 22:45
Medlem
En arbetsskygg ynkrygg som lever på kollektivet.
Citera
2022-01-30, 22:52
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Är bara några dagar när man får sparken.

Det är 90 dagars karens om du själv ställer till så du får kicken. Ta jobbet och sluta lev som en parasit på samhällskroppen. Visa lite stå kuk för fan
Citera
2022-01-30, 23:16
Medlem
Hej,
Jag fick besked från min akassehandläggare att de ser vart jag har varit anställd under det senaste året då de hämtat in uppgifter från Skatteverket. Nu undrar jag vad det är för skatteverksrapporter de hämtar in vid vanlig handläggning. Ser de information per månad eller per år? Varför behöver man skicka in arbetsgivarintyg om de redan har all information?
Citera
2022-01-31, 00:18
Medlem
Antivaxxers avatar
Du ska ta jobbet och göra rätt för dig i samhället. Capische!?

Jag vill inte betala din a-kassa.
Citera
2022-01-31, 03:58
Medlem
score!s avatar
Citat:
Hejsan flashback.

Blivit erbjuden ett jobb som kommer ge mig 5000 mer i månaden än vad min a-kassa ger mig (ovärt).
Tackar jag nej kommer jag ev. bli av med a-kassan (har lite varningar sen innan).

Vad ska jag göra? Ta jobbet och försöka få sparken?
Förslag?

Planen var att ta det lite lugnt ett tag...

Alla vet hur ovärt det är att jobba idag. Bensinen är dyrast i världen typ, el svindyrt, matvaror ökar i pris. Skatten är grisig. De 5k förlorar du när du börjar jobba i princip. Bränslet, bil reparationer, ökad matkostnad, tvätt, brist på sömn.

Se om du hittar svartjobb istället och lev på a-kassa så länge du kan //från en som slavar dag ut och in på värdelöst jobb
Citera
2022-01-31, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av score!
Alla vet hur ovärt det är att jobba idag. Bensinen är dyrast i världen typ, el svindyrt, matvaror ökar i pris. Skatten är grisig. De 5k förlorar du när du börjar jobba i princip. Bränslet, bil reparationer, ökad matkostnad, tvätt, brist på sömn.

Se om du hittar svartjobb istället och lev på a-kassa så länge du kan //från en som slavar dag ut och in på värdelöst jobb

Jag sa upp mig från mitt jobb. Upp 03:45 dagligen i ur och skur -10mil per dag. Räknat på ekonomin nu. Inser att det är ett nollsummespel. I 200 dagar sen sänks ersättningen gradvis. Oxå jobbigt att aktivt söka jobb och skicka in aktivitetsrapporter - men min analys är att för en vanlig knegare är incitamentet bedrövligt för att jobba in deg till Somalierna och araberna och politikernas drömlöner. Politikerna räknar med att alla tar sig gratis till jobbet för att det är så deras vardag fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in