Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Tack men kan inte faderns omsorgsbrist berott på att han befann sig i en väldigt destruktiv relation med barnets mor? Han orkade kanske inte med alla problem och allt bråk med henne? Därför drack dom?
Jag tror att han drack för att han ville det. Men han mådde säkert inte bra av situationen, bråk hemma, pandemi och kanske få jobb och lite pengar.
MEN det är en klen tröst för den stackars pojken som fick utstå både fysisk och psykisk misshandel. Och vet du vad, jag tror den stackars pojken struntade fullständigt i anledningen. Tror inte du det?
Citat:
Mamman har väl också varit en del i denna omsorgsbrist? Drack hon inte sig också berusad i barnens åsyn precis som fadern gjorde? Du vill ju tydligen bara skylla alla problem som uppstod på C?
Ja, jag skyller på C, för det var I huvudsak HAN som stod för den fysiska och psykiska misshandeln av pojken. Det är C som bär skuld för det trauma han utsatt pojken för.
Citat:
Du känns väldigt fördömande och partisk här?
Ja, det är jag. Och med all rätt!
Misshandlar man sitt barn fysiskt och psykiskt, som C gjorde, då har man förbrukat hela sitt tillitskapital, sin värdighet och sin rätt att få ha äran av att vara pappa.
Citat:
C borde givetvis beviljas prövningstillstånd i högre instans om han så önskar?
Det bör han givetvis inte alls, eftersom inga juridiska felaktigheter är begångna.
Rättsväsendet är ingen önskebrunn.