2022-02-08, 15:06
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack för ditt engagemang men man får nästan intrycket att du är glad över att sonen skiljts från sin pappa genom LVU?

Men visst kan C ansöka om prövningstillstånd hos KR för vidare färd till högre instans som då är Högsta förvaltningsdomstolen?

Ditt inlägg var inte riktat till mig men jag är väldigt glad att O skilts från sin pappa genom LVU.

Du tänker inte så mycket på vad barnen (alla tre) gått igenom och fortfarande går igenom just nu va?
Psykisk misshandel i hemmet under en lååång tid, barnen har gått till skolan med oro, ångest och ont i magen till den grad att lärarna har reagerat starkt!!

Nu har Cezary mördat barnens mor, så jävla tragiskt (ja jag är 99% säker på det, så du behöver inte älta det i något gensvar).
Tror du att O vill vara hos sin pappa om han frikänns med tanke på det trauma C utsatt O för, anser du själv att C verkar vara en omsorgsfull pappa?
C har ju redan lämnat 2 barn i sticket när han konkade i Polen, varför hämtade han inte hit dom som B gjorde med sina barn?

Och skriv inte att du är opartisk igen, det är bara skrattretande.
Dina trovärdiga källor Piotr och Trolly med likdelarna som helikoptern letade efter säger ALLT om dig gräset, tro mig.

Ska bli skönt när fupen blir tillgänglig och det är det enda vi är överens om.
Citera
2022-02-08, 16:04
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Absolut. Men det är Ceazary som överklagar och det innebär att han anser sig felbehandlad. Om man ser i domen att han har rätt eller att nåt gått fel i domen, så tar man upp det till prövning. Det kommer inte att ske. (Hoppas jag inte missförstår dig. Igen). Som jag ser det har domstolen dömt rätt här. Pojken skall INTE återvända hem, utan få en en trygg uppväxt.

OT: Jag tror att man kommer vara, och redan varit, försiktigare i sina domar just efter Lilla Hjärtat. Direkt efter hennes död så skulle en liten pojke lämnas tillbaka till sina föräldrar - men det beslutet drogs in, just pga fallet med Lilla Hjärtat. I det här fallet ser jag inga som helst felbeslut av domstolen.
Jag var otydlig, i vanlig ordning.
Nej, det är nog ganska givet att det inte tas upp. Jag "teoretiserade" ett önsketänkande.
Citera
2022-02-08, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Lawnmoverman2011, går det att diskutera något seriöst med människor med barnsligt tänkande? Ingen talar om fakta som skulle hjälpa till att förstå varför tragedin inträffade och vem som dödade Beata. Alla som kan tänka som vuxen förstår att även den mest brutala mördare aldrig tar med sig sitt eget 7-åriga barn för att döda barnets mamma. .C dödade ingen!!! Jag är fortfarande här för att se vad vissa kommer att skriva när det är bevisat att C inte hade något med Beatas död att göra.

Fast han har ju erkänt att han hade med hennes död att göra. Varför skulle han ljuga om det? Om det är pga att han ska kunna leva gratis på statens bekostnad som du skrivit tidigare, framstår han inte som särskilt trovärdig.

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Du tror alltså att han är kapabel att ljuga för polisen om omständigheterna kring sitt barns mors död för ekonomisk vinnings skull, samtidigt som du är 100% säker på att han talat sanning om allt han berättat för dig? Du känner ju honom inte ens särskilt väl enligt din egen uppgift. Det är möjligt att jag tillhör de som enligt dig tänker barnsligt, men jag får det inte att gå ihop.
Citera
2022-02-08, 17:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Ditt inlägg var inte riktat till mig men jag är väldigt glad att O skilts från sin pappa genom LVU.

Tack men tänk på sonen, han behöver nog sin pappa nu? C kan väl dessutom vara oskyldig till de misstankar som riktas mot honom? Det bästa i nuläget är nog att son och pappa får träffas så mycket som möjligt och prata med varandra. Du verkar dock vara fylld av skadeglädje?

Citat:
Du tänker inte så mycket på vad barnen (alla tre) gått igenom och fortfarande går igenom just nu va?
Psykisk misshandel i hemmet under en lååång tid, barnen har gått till skolan med oro, ångest och ont i magen till den grad att lärarna har reagerat starkt

Men kan inte en del eller hälften av allt det dåliga som hänt belastas B? Både hon och C har väl druckit sig berusade i barnens närvaro? Delad skuldbörda?

Citat:
Nu har Cez*r* mördat barnens mor, så jävla tragiskt (ja jag är 99% säker på det

Du utesluter alltså en tragedi i samband med gräl och bråk om vårdnaden? Får man fråga varför?

Citat:
Tror du att O vill vara hos sin pappa om han frikänns med tanke på det trauma C utsatt O för, anser du själv att C verkar vara en omsorgsfull pappa?

Varför skulle han inte vilja vara med sin pappa? C försökte tom lämna ett Playstation till sonen men det hamnade tydligen under kranen? Borde inte C få en ny chans att lämna en spelkonsoll?

Citat:
C har ju redan lämnat 2 barn i sticket när han konkade i Polen, varför hämtade han inte hit dom som B gjorde med sina barn?

Hon fick ta hit de två äldsta tack vare att Piotr accepterade det, han hade vårdnaden. De två yngsta har tydligen haft mycket litet kontakt med sin mor. De bor nu hos pappa Piotr.

Citat:
Och skriv inte att du är opartisk igen, det är bara skrattretande.

Jag är väldigt opartisk. Jag hyser dock stora tvivel om din opartiskhet.

Citat:
Dina trovärdiga källor Piotr och Trolly

Ja de verkar vara fullt trovärdiga, du verkar dock ha nåt emot män i allmänhet?

Citat:
Ska bli skönt när fupen blir tillgänglig och det är det enda vi är överens om.

Just nu ja 😎
Citera
2022-02-08, 17:22
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och vad i detta mål skulle vara prejudicerande anser du? De tar emot ca 7000 mål om året och 1-2% får prövningstillstånd. Besvara gärna frågan om vad du anser vara prejudicerande i detta fall, där ett barn blir utsatt av sin fars omsorgsbrist och tas om hand av samhället?

Tack men kan inte faderns omsorgsbrist berott på att han befann sig i en väldigt destruktiv relation med barnets mor? Han orkade kanske inte med alla problem och allt bråk med henne? Därför drack dom?

Mamman har väl också varit en del i denna omsorgsbrist? Drack hon inte sig också berusad i barnens åsyn precis som fadern gjorde? Du vill ju tydligen bara skylla alla problem som uppstod på C?

Du känns väldigt fördömande och partisk här?

C borde givetvis beviljas prövningstillstånd i högre instans om han så önskar?
Citera
2022-02-08, 17:31
Medlem
Citat:
Tack men kan inte faderns omsorgsbrist berott på att han befann sig i en väldigt destruktiv relation med barnets mor? Han orkade kanske inte med alla problem och allt bråk med henne? Därför drack dom?

Mamman har väl också varit en del i denna omsorgsbrist? Drack hon inte sig också berusad i barnens åsyn precis som fadern gjorde? Du vill ju tydligen bara skylla alla problem som uppstod på C?

Jag fortsätter upplysa dig att du skall läsa dokumenten från Förvaltningsrätt och Kammarrätt. Kanske nånstans du hittar, i likhet med den blinda hönan, ett korn.

Mamman kan inte ställas till svars. Nu har man tagit beslut utefter den misstänktes rätt till vårdnaden av barnet OM HAN GÅR FRI. Man beslutade att samhället tar över vårdnaden. LVU.

Man beviljas inte prövningstillstånd bara för att någon "önskar" det. Då hade man haft 7000 ärenden på 17 jurister. Enbart 1-2% av dessa 7000 får prövningstillstånd. Vad är det du inte förstår vad jag skriver här? Det är som att prata med en vägg. Hopplöst. Du är så totalt okunnig att man häpnar.
Senast redigerad av Picasso2 2022-02-08 kl. 18:14.
Citera
2022-02-08, 19:32
Medlem
sybels avatar
Citat:

Jag tror att han drack för att han ville det. Men han mådde säkert inte bra av situationen, bråk hemma, pandemi och kanske få jobb och lite pengar.
MEN det är en klen tröst för den stackars pojken som fick utstå både fysisk och psykisk misshandel. Och vet du vad, jag tror den stackars pojken struntade fullständigt i anledningen. Tror inte du det?
Citat:

Ja, jag skyller på C, för det var I huvudsak HAN som stod för den fysiska och psykiska misshandeln av pojken. Det är C som bär skuld för det trauma han utsatt pojken för.
Citat:

Ja, det är jag. Och med all rätt!
Misshandlar man sitt barn fysiskt och psykiskt, som C gjorde, då har man förbrukat hela sitt tillitskapital, sin värdighet och sin rätt att få ha äran av att vara pappa.
Citat:
Det bör han givetvis inte alls, eftersom inga juridiska felaktigheter är begångna.
Rättsväsendet är ingen önskebrunn.
Citera
2022-02-08, 23:29
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

Jag förstod väl att du var ett troll. Barnen berättar att pappa super och slår mamma och att dom är rädda för honom, och du vill att vi ska tro på att du tycker att bästa stället för det yngsta barnet att vara är med den mannen, ensam, utan mamma och sina storebröder. Det blir så uppenbart att du bara är ute efter att provocera. Sorgligt.
Citera
2022-02-08, 23:55
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag tror att bristen på information har lett till massvansinne. Istället för att diskutera händelserna i samband med Beatas försvinnande och sedan hennes död, alla pratar om allt men inte om huvudsaken, nämligen vad som hände dagen då Beata åkte med sin man till Oxie. För mig är följande punkter entydiga och väcker inga tvivel: 1. Hon är en värdelös mamma eftersom hon övergav sina 4 små barn i Polen. 2. Hon är en oansvarig mamma: istället att ta hand om sina barn drack hon alkohol. 3. Alla betraktar henne som en hjältinna som arbetade på 2 jobb samtidigt. Och var var hennes stackars barn på den tiden? På gatan! Hungriga och lidande utan mammas .kärlek!!!. 4. Foto såg jag med egna ögon. Man kan reta sig hur mycket man vill men faktum kvarstår, hon var ingen ängel och slog dessutom C. C kunde inte ha vetat på förhand att jag skulle komma till FB och skriva här om vad han personligen sa till mig. Alla försök att få mig att se ut som en idiot är meningslösa.

Oj, det är inte lite agg du känner mot Beata. Som en annan skribent redan påpekat så går ju detta rakt av att applicera på Cezary med.

Kan inte du reda ut ett av de stora frågetecknen i tråden och avslöja hur det är med din polska? Flytande, obefintlig, eller...?
Citera
2022-02-08, 23:58
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturerav
ojojoj gläds? nu får du väl ge dig!

LVU lagen hör man ju ständigt talas om så nä jag är inte omhändertagen..hahaha

Nu kan du vänta dig ett härligt pm där "någon" ur det blå anklagar dig för att ha fått dina barn LVUade, för hur i hela friden kan man annars veta något om LVU.
Citera
2022-02-09, 00:11
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Sonen hade enligt någon här inte varit så nådig mot B på Facebook, utan spytt ur sig en hel del galla. Strax efter B hittats hade sedan inläggen raderats. Det säger lite om hans syn. Han är nog inte så stolt över C längre.

Han (Cs äldre son) hade väl gått på Cs sagor om att B gjort så företaget hamnade hos Kronofogden och att C köpte massa bilar åt B m.m. Vilket vi kunnat motbevisa i tråden. Inga bilar registrerade på någon av dom utöver den C nyttjade, en med körförbud sedan länge och en liten skruttbil dom sålde. Inga skulder hos Kronofogden, vare sig dolda eller synliga, innan C häktades.

Att han tog bort alla sina inlägg om vad B skulle ha ställt till med visar väl på att han kommit på andra tankar. Det visar väl även att C inte var så mån om att vara sanningsenlig.
Citera
2022-02-09, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Nu kan du vänta dig ett härligt pm där "någon" ur det blå anklagar dig för att ha fått dina barn LVUade, för hur i hela friden kan man annars veta något om LVU.

Haha kan tänka mig det men jag har inga barn så svårt få dem LVU ade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in