Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Tack men all information om dramats två huvudpersoner är väl av intresse? Du vill ju bara sortera ut exmakens uppgifter för att de inte talar i positiv riktning?
Anser du att du är rätt person att ta hänsyn till vad något ex/exmake sagt? Kommer du ihåg vad du skrev i ett annat ärende? Där en kvinna dödade sin pojkvän med en kniv i hjärtat och uppgivit att han misshandlat henne vid 3 tillfällen tidigare samt även den aktuella natten då hon högg honom med kniv i självförsvar. Finns förhör med ett ex till brottsoffret som vittnar om att brottsoffret varit våldsam även mot henne under deras förhållande och att hon även gjort en polisanmälan.
Men då var det tydligen inte så viktigt för dig vad brottsoffrets ex sagt om brottsoffret, men vad gäller Bea*ta (som också är brottsoffer och dödad av sin make) så är det tydligen plötsligt väldigt viktigt för dig vad henens exmake har sagt om deras relation. Du är totalt avslöjad att det enda som har betydelse för dig är
könstillhörigheten på de inblandade. Kvinnor har du inget för. Män däremot... Se nedan citat från dig (det fetade):
"
Ursprungligen postat av zxcvb45
Läs i Fupen vad hans ex säger om honom.
Han vägde 100 kilo, om hon blev attackerad så gjorde hon väl det i nödvärn.
2020-11-17, 15:17 #71
Lawnmoverman2011 Det spelar ingen roll vad hans ex säger, nu var BO ihop med en kurdisk kvinna och dom har ofta ett hett temperament.
Den enda som egentligen verkar ha blivit attackerad är väl BO? Han är död."
Bea*ta är också död.
Hon är brottsoffret här! Om Fa*ians (den döde mannen i det andra ärendet) ex ord om hans tidigare våldsamhet inte ska tas i beaktande enligt
dig (vilket kan ha haft relevans för det andra fallet, då gärningspersonen i det fallet hävdade att hon blivit misshandlad av brottsoffret samma natt i samband med att hon högg honom i hjärtat), så varför i hela friden anser du då att Beat*as exmakes skitsnack om Bea*ta ens ska tas i beaktande i fallet av hennes död???? Bea*tas exmake beskriver ju
ingen våldsamhet hos Bea*ta. Och det är
hon som uppgett att C varit våldsam mot
henne och det är
hon som är död.
Nejdu, då får allt se över din kvinnosyn lite. För den stinker rätt illa. Och det blev övertydligt när jag såg vad du skrivit i det andra ärendet...
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Det tror inte jag. Den äldre generationen har sällan full inblick i hur moderna äktenskap fungerar.
Du vet väl inte vem Barby har informerat förutom oss här i tråden? Varför sprider DU påståenden som du omöjligt kan ha någon vetskap om?
Tack men se svar ovan.
Du litar inte på Barby? Förklara gärna varför?
Hur moderna äktenskap fungerar? Modern har hört C hota B. Hot har inget med moderna äktenskap att göra.
Nej, det var ju det jag skrev: att vi får se i FUPen om denna Barby har prata med polisen eller inte.
Nej, jag litar inte på Barby. Barby skriver så sensationslystet och dramatiskt. Jag känner igen stilen. Fanns folk som pratade så om de jag kände som har blivit mördade, de drog fram totala osanningar om dem. Och
om nu Barby har haft de där förtroliga samtalen med C, så låter det inte troligt att C har talat sanning till Barby. Utan det låter mer som en misshandlartyp som vill tala illa om sitt offer för att svärta ner offret, vilket är en form av misshandel.