2022-01-21, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Beata står ännu inte som avliden.

Ratsit uppdaterar dödsfall 3 mån efter att man fått uppgifterna.
Citera
2022-01-21, 14:10
Medlem
Citat:
Beata hade aldrig en chans:

Beata dödades av sin make.

Det är svårt för kvinnor i hennes situation
att få hjälp av samhället.

https://www.skd.se/2021/12/02/beata-...drig-en-chans/
Just det där är vi många som försökt få trollen i tråden att förstå. Men foliehattarna begriper inte
Citera
2022-01-21, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Aha, Tack då förstår jag.
Citera
2022-01-21, 14:19
Medlem
Citat:
Just det där är vi många som försökt få trollen i tråden att förstå. Men foliehattarna begriper inte

Jo, jag har läst de tragisk.
Kan tänka mig C tänkt får inte jag henne ska
f*n ingen annan ha henne.
Citera
2022-01-21, 14:23
Medlem
Citat:
Jo, jag har läst de tragisk.
Kan tänka mig C tänkt får inte jag henne ska
f*n ingen annan ha henne.
Exakt, och då troligtvis planerat att döda henne vid bästa möjliga tillfälle.
Citera
2022-01-21, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men all information om dramats två huvudpersoner är väl av intresse? Du vill ju bara sortera ut exmakens uppgifter för att de inte talar i positiv riktning?

Anser du att du är rätt person att ta hänsyn till vad något ex/exmake sagt? Kommer du ihåg vad du skrev i ett annat ärende? Där en kvinna dödade sin pojkvän med en kniv i hjärtat och uppgivit att han misshandlat henne vid 3 tillfällen tidigare samt även den aktuella natten då hon högg honom med kniv i självförsvar. Finns förhör med ett ex till brottsoffret som vittnar om att brottsoffret varit våldsam även mot henne under deras förhållande och att hon även gjort en polisanmälan. Men då var det tydligen inte så viktigt för dig vad brottsoffrets ex sagt om brottsoffret, men vad gäller Bea*ta (som också är brottsoffer och dödad av sin make) så är det tydligen plötsligt väldigt viktigt för dig vad henens exmake har sagt om deras relation. Du är totalt avslöjad att det enda som har betydelse för dig är könstillhörigheten på de inblandade. Kvinnor har du inget för. Män däremot... Se nedan citat från dig (det fetade):

"Ursprungligen postat av zxcvb45
Läs i Fupen vad hans ex säger om honom.

Han vägde 100 kilo, om hon blev attackerad så gjorde hon väl det i nödvärn.

2020-11-17, 15:17 #71
Lawnmoverman2011 Det spelar ingen roll vad hans ex säger, nu var BO ihop med en kurdisk kvinna och dom har ofta ett hett temperament.

Den enda som egentligen verkar ha blivit attackerad är väl BO? Han är död.
"

Bea*ta är också död. Hon är brottsoffret här! Om Fa*ians (den döde mannen i det andra ärendet) ex ord om hans tidigare våldsamhet inte ska tas i beaktande enligt dig (vilket kan ha haft relevans för det andra fallet, då gärningspersonen i det fallet hävdade att hon blivit misshandlad av brottsoffret samma natt i samband med att hon högg honom i hjärtat), så varför i hela friden anser du då att Beat*as exmakes skitsnack om Bea*ta ens ska tas i beaktande i fallet av hennes död???? Bea*tas exmake beskriver ju ingen våldsamhet hos Bea*ta. Och det är hon som uppgett att C varit våldsam mot henne och det är hon som är död.
Nejdu, då får allt se över din kvinnosyn lite. För den stinker rätt illa. Och det blev övertydligt när jag såg vad du skrivit i det andra ärendet...

Citat:
Det tror inte jag. Den äldre generationen har sällan full inblick i hur moderna äktenskap fungerar.

Du vet väl inte vem Barby har informerat förutom oss här i tråden? Varför sprider DU påståenden som du omöjligt kan ha någon vetskap om?

Tack men se svar ovan.

Du litar inte på Barby? Förklara gärna varför?

Hur moderna äktenskap fungerar? Modern har hört C hota B. Hot har inget med moderna äktenskap att göra.

Nej, det var ju det jag skrev: att vi får se i FUPen om denna Barby har prata med polisen eller inte.

Nej, jag litar inte på Barby. Barby skriver så sensationslystet och dramatiskt. Jag känner igen stilen. Fanns folk som pratade så om de jag kände som har blivit mördade, de drog fram totala osanningar om dem. Och om nu Barby har haft de där förtroliga samtalen med C, så låter det inte troligt att C har talat sanning till Barby. Utan det låter mer som en misshandlartyp som vill tala illa om sitt offer för att svärta ner offret, vilket är en form av misshandel.
Citera
2022-01-21, 16:01
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Anser du att du är rätt person att ta hänsyn till vad något ex/exmake sagt? Kommer du ihåg vad du skrev i ett annat ärende? Där en kvinna dödade sin pojkvän med en kniv i hjärtat och uppgivit att han misshandlat henne vid 3 tillfällen tidigare samt även den aktuella natten då hon högg honom med kniv i självförsvar. Finns förhör med ett ex till brottsoffret som vittnar om att brottsoffret varit våldsam även mot henne under deras förhållande och att hon även gjort en polisanmälan. Men då var det tydligen inte så viktigt för dig vad brottsoffrets ex sagt om brottsoffret, men vad gäller Bea*ta (som också är brottsoffer och dödad av sin make) så är det tydligen plötsligt väldigt viktigt för dig vad henens exmake har sagt om deras relation. Du är totalt avslöjad att det enda som har betydelse för dig är könstillhörigheten på de inblandade. Kvinnor har du inget för. Män däremot... Se nedan citat från dig (det fetade):

"Ursprungligen postat av zxcvb45
Läs i Fupen vad hans ex säger om honom.

Han vägde 100 kilo, om hon blev attackerad så gjorde hon väl det i nödvärn.

2020-11-17, 15:17 #71
Lawnmoverman2011 Det spelar ingen roll vad hans ex säger, nu var BO ihop med en kurdisk kvinna och dom har ofta ett hett temperament.

Den enda som egentligen verkar ha blivit attackerad är väl BO? Han är död.
"

Bea*ta är också död. Hon är brottsoffret här! Om Fa*ians (den döde mannen i det andra ärendet) ex ord om hans tidigare våldsamhet inte ska tas i beaktande enligt dig (vilket kan ha haft relevans för det andra fallet, då gärningspersonen i det fallet hävdade att hon blivit misshandlad av brottsoffret samma natt i samband med att hon högg honom i hjärtat), så varför i hela friden anser du då att Beat*as exmakes skitsnack om Bea*ta ens ska tas i beaktande i fallet av hennes död???? Bea*tas exmake beskriver ju ingen våldsamhet hos Bea*ta. Och det är hon som uppgett att C varit våldsam mot henne och det är hon som är död.
Nejdu, då får allt se över din kvinnosyn lite. För den stinker rätt illa. Och det blev övertydligt när jag såg vad du skrivit i det andra ärendet...

Hur moderna äktenskap fungerar? Modern har hört C hota B. Hot har inget med moderna äktenskap att göra.

Nej, det var ju det jag skrev: att vi får se i FUPen om denna Barby har prata med polisen eller inte.

Nej, jag litar inte på Barby. Barby skriver så sensationslystet och dramatiskt. Jag känner igen stilen. Fanns folk som pratade så om de jag kände som har blivit mördade, de drog fram totala osanningar om dem. Och om nu Barby har haft de där förtroliga samtalen med C, så låter det inte troligt att C har talat sanning till Barby. Utan det låter mer som en misshandlartyp som vill tala illa om sitt offer för att svärta ner offret, vilket är en form av misshandel.
Tack för ett utav trådens bästa inlägg i den sanna välkända detektivandan här på fb!

Självklart är svartmålandet utav den flerfalt misshandlade och sedermera dödade/dräpta eller mördade BR totalt vedervärdigt.

Åsiktsfrihet är något som jag, om Sverige vore en diktatur, skulle vara beredd att dö för att försvara. Det som är beklämmande är när troll med tänkbara diagnoser försöker att backa upp teorier med argument och/eller framförallt nästan till 100% länkar till sådant som totalt saknar relevans för den ifrågavarande diskussionen.

FUP:et kommer att ge oss en del svar, men framförallt är jag intresserad utav vilken straffmätning som den ilagakraft trädande domen kommer att innebära för den empatilöse lågpannade neandertalaren som tidigare borde tvingats till att genomföra anger management terapi.
Citera
2022-01-21, 16:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Ja, du förstår det väldigt bra.
Jag ställde en gång frågan om vad fanns det för motiv för att C skulle vilja ta livet av sin fru på ett planerat sätt.
Jag fick svar av fler tal skribenter då ena (Picasso om jag kommer rätt ihåg) argumenterar att eftersom C visste att han skulle säkerligen förlora vårdnaden. Då var han tvungen att slå ihjäl B !
En sån argumentation är rätt så bedrövligt och saknar belägg.

Visst är det heltokiga tankegångar som vissa skribenter gör sig skyldiga till.

Det enda som verkar ha återstått för paret var en bitter kommande vårdnadstvist för de bodde så vitt man förstått inte tillsammans längre.

Det finns ju dessutom ingenting i nuläget som pekar på att C planerat något överhuvudtaget, däremot hade B planer på att försöka få ensam vårdnad men ingen tror väl att C gick med på detta. Han är med stor sannolikhet en bra pappa som inte skulle överge sin lilla son.

Samtidigt är det där min utskällda teori om ett sista uppslitande våldsamt gräl om vårdnaden kommer in i bilden. Man kan utifrån situation i övrigt gissa att båda parter var rejält irriterade sista gången de möttes.

C har dessutom erkänt att han på nåt sätt har orsakat kvinnans död, kanske genom en handling i affekt efter att ha blivit provocerad? Utifrån allt detta så verkar det fullt logiskt att tro att paret grälade och bråkade sista gången de strålade samman.
Citera
2022-01-21, 16:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Exakt, och då troligtvis planerat att döda henne vid bästa möjliga tillfälle.

Om du har teorier så måste du kunna backa upp de på något sätt.

Vad grundar du "troligtvis" på? Är inte det där fråga om fria fantasier som går ut på att försöka tillfredsställa en liten fanatisk nätpöbel som är fastlåsta i sina egna fördomar?

Förklara nu vad C skulle tjäna på att planera att röja frugan ur vägen? Är inte min hypotes om ett gräl som urartade mer trolig?
Citera
2022-01-21, 16:18
Medlem
Citat:
Visst är det heltokiga tankegångar som vissa skribenter gör sig skyldiga till.

Det enda som verkar ha återstått för paret var en bitter kommande vårdnadstvist för de bodde så vitt man förstått inte tillsammans längre.

Det finns ju dessutom ingenting i nuläget som pekar på att C planerat något överhuvudtaget, däremot hade B planer på att försöka få ensam vårdnad men ingen tror väl att C gick med på detta. Han är med stor sannolikhet en bra pappa som inte skulle överge sin lilla son.

Samtidigt är det där min utskällda teori om ett sista uppslitande våldsamt gräl om vårdnaden kommer in i bilden. Man kan utifrån situation i övrigt gissa att båda parter var rejält irriterade sista gången de möttes.

C har dessutom erkänt att han på nåt sätt har orsakat kvinnans död, kanske genom en handling i affekt efter att ha blivit provocerad? Utifrån allt detta så verkar det fullt logiskt att tro att paret grälade och bråkade sista gången de strålade samman.
Vad C erkänt vet vi inte, däremot påstår advokaten att C orsakat hennes död. Och ja självklart har B provocerat C. C borde gå fri. Det kan omöjligt vara hans fel, så fin och rar som han var.🙄
Citera
2022-01-21, 16:19
Medlem
Citat:
Om du har teorier så måste du kunna backa upp de på något sätt.

Vad grundar du "troligtvis" på? Är inte det där fråga om fria fantasier som går ut på att försöka tillfredsställa en liten fanatisk nätpöbel som är fastlåsta i sina egna fördomar?

Förklara nu vad C skulle tjäna på att planera att röja frugan ur vägen? Är inte min hypotes om ett gräl som urartade mer trolig?

Picasso2 försöker INTE tillfredsställa dig. Det kan jag garantera, utan att känna Picasso2.
Citera
2022-01-21, 16:37
Avstängd
Citat:

Vet du hur ofta birthday.se och hitta.se uppdateras? Där står hon också kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in