Citat:
Ursprungligen postat av
BerraSWE
Ser att det finns 3 möjliga scenarios
1. Hundvittnet är/var äkta och var en helt vanlig man från stan. Vilket ändå öppnar upp för att mördaren kom från Limsta området och då något av husen i närheten när han ser Eva komma förbi och lurpassar på henne. Men det är lite för bra för att vara sant att hundvittnet går ut precis när Eva kliver av i korsningen.
Hundvittnet går inte ut
precis när Eva kliver av i korsningen, han lämnar bostaden ca 8 min senare.
Enligt Svenska Fall för FBI släpptes Eva av i korsningen ca
22.45.
Enligt polisens rekonstruktion stängde hundvittnet av tv:n
22.52 när Lagens Änglar var slut (just det här avsnittet var ett par min längre). Därefter tog han direkt på sig ytterkläderna och gick ut.
Ca
22.57 var hundvittnet framme vid platsen där han nästan blev påkörd av cyklisten, dvs på Limstagatan, i närheten av Kontorsvägen.
Fråga: Eva släpptes av i korsningen ca kl
22.45 -
hur kommer det sig att det tog hela
18 min innan hon överfölls och mördades? (överfallet/mordet skedde ca
23.03 enligt rekonstruktionen med hundvittnet).
Enligt Svenska Falls rekonstruktion med Bo Åström tog det endast
7 min att promenera från Limstakorsningen fram till mordplatsen vid Långbackens början.
Det här lämnar en lucka på
11 min under Evas sista promenad - vad hände? Med tanke på rådande väder borde hon ha skyndat sig hem.
Kan det vara så att Eva mötte sin baneman nästan direkt efter att hon klivit ur bilen, dvs strax nedanför Limstakorsningen? Kanske växlade dom några ord med varandra varpå GM hämtade mordvapnet o cykeln och följde efter henne?
Citat:
Ursprungligen postat av
BerraSWE
Cykeln är nyckeln och att den ligger kvar till 03.30 tyder på att en närboende hämtar den när läget lugnat ner sig runt 03.30.
Cykeln försvinner från mordplatsen någongång mellan ca
03.30 - 04.30.