Citat:
Ursprungligen postat av
Uppsala666
GN lär knappast vara färdigbehandlad på bra många år om det ens går att kurera en dåre av hans kaliber.
Dårhuspersonalen har förmodligen insett djupet i hans själsliga dikeskörning.
Mannen i fråga har alltid betraktats som mycket speciell, oavsett om det gällt i missbrukarkretsar, som förälder till skidungdomar, som anställd vid SJ, som datalärare vid Ådalsskolan eller tandguldstjuv på krematoriet.
Hans CV placerar honom längst ner längst bort i dårhusets analer.
Hoppas verkligen hans galenskap inte är genetiskt betingat, tänker på hans barn och barnbarn.
Under min tid i Kramfors var han ingen som jag eller andra jag kände umgicks med.
Knäckfrågan;
Var han tillräckligt mentalt sjuk på den tiden för att kunna mörda Eva Söderström?
Kanske, kanske inte...???
Nej GN kommer nog inte tillbaka, hans tidigare liv förefaller vara ett avslutat kapitel. Allt har sin tid och nu verkar det vara GN's tid som är kommen.
Mycket talar för att GN är mördaren.
Kanske är det ett uns av rättvisa som skipas nu när tiden har hunnit ikapp även honom - likt han själv hann ikapp Eva och avslutade hennes liv?
Jag har en känsla av att M*arina vet om att GN är skyldig. Polisen har med andra ord rätt i att det finns "folk" som vet men i det här fallet handlar det inte om lojaliteter på det viset. Jag tror att det handlar om ren egoism och överlevnadsinstinkt från M*arina's sida och att hon gör
allt i sin makt för att skydda sina barn och barnbarn. Att undanhålla sanningen och upprätthålla fasaden är hennes kall och livsuppgift.
Något verkar ha hänt med GN efter att Svenska Fall för FBI sändes och Eva-mordet togs upp på nytt. Det blev mycket skriverier i media och flera reportage i dom lokala nyhetssändningarna. Intresset var nästan lika stort som när det begav sig. Kanske blev det för mycket för GN som trodde att det här var över för länge sen? Minnena kom tillbaka, paranoian, han började missbruka på nytt och blev som en tryckkokare, nära att tappa det totalt.
Tillslut gick det så långt att M*arina tvingades "offra" GN efter att han spårat ut totalt. Hon såg då till att få honom avklippt från familjen och inlåst på livstid. Som kommunchef har hon en stark position i samhället och dom rätta kontakterna för att kunna få igenom sin vilja.