2022-01-25, 07:23
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppsala666
Sitter GN fortfarande inlåst på rättspsyk?
Vem vet?
Citera
2022-01-25, 11:22
Medlem
GN lär knappast vara färdigbehandlad på bra många år om det ens går att kurera en dåre av hans kaliber.

Dårhuspersonalen har förmodligen insett djupet i hans själsliga dikeskörning.

Mannen i fråga har alltid betraktats som mycket speciell, oavsett om det gällt i missbrukarkretsar, som förälder till skidungdomar, som anställd vid SJ, som datalärare vid Ådalsskolan eller tandguldstjuv på krematoriet.

Hans CV placerar honom längst ner längst bort i dårhusets analer.

Hoppas verkligen hans galenskap inte är genetiskt betingat, tänker på hans barn och barnbarn.

Under min tid i Kramfors var han ingen som jag eller andra jag kände umgicks med.

Knäckfrågan;
Var han tillräckligt mentalt sjuk på den tiden för att kunna mörda Eva Söderström?

Kanske, kanske inte...???
Senast redigerad av Uppsala666 2022-01-25 kl. 11:39.
Citera
2022-01-25, 15:07
Medlem
2022-01-05, 11:29 länk
BerraSWE
MN sålde/gav bort GNs bil i somras och slängde en cykel på släpet.
2022-01-06, 13:09 länk
Handfatstrallaren
Ägarbytet ägde rum 2021-08-16 till en person i Härnösand kommun.
2022-01-06, 18:07 länk
Pudelfrillan
Det måste vara illa ställt med GN när M*arina gör sig av med hans nya Chrysler efter mindre än 3 år.
Tror du det?

Citat:
Sitter GN fortfarande inlåst på rättspsyk?

Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Vem vet?

2022-01-25, 11:22 länk
Uppsala666
GN lär knappast vara färdigbehandlad på bra många år om det ens går att kurera en dåre av hans kaliber.
Tror du det?

2021-08-09, sju dagar innan försäljningen av GN:s Chrysler PT Cruiser 2.0 2003, införskaffade MN en mindre husbil av märket Peugeot Swift 600/5 1989.

Varför det?

Tänker MN åka och hälsa på GN med husbil?

… eller … ?

Är GN ute redan?
Citera
2022-01-25, 18:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Tänker MN åka och hälsa på GN med husbil?

Tror du det?

Citat:
… eller … ?

Är GN ute redan?

Vem vet?
Citera
2022-01-25, 19:24
Avslutad
Citat:

Mannen i fråga har alltid betraktats som mycket speciell, oavsett om det gällt i missbrukarkretsar, som förälder till skidungdomar, som anställd vid SJ, som datalärare vid Ådalsskolan eller tandguldstjuv på krematoriet.

Hoppas verkligen hans galenskap inte är genetiskt betingat, tänker på hans barn och barnbarn.

Under min tid i Kramfors var han ingen som jag eller andra jag kände umgicks med.

Knäckfrågan;
Var han tillräckligt mentalt sjuk på den tiden för att kunna mörda Eva Söderström?

Troligen var hundvittnet drogad och då kanske han upplevde att det var en annan person som utförde mordet.
Det blev en overklighetskänsla, som en film.

Det tar 6 dagar att komma på en bra cover up story, han kanske fick lite tips från Lagens änglar hur man kommer undan med en våldtäkt.

Hundvittnet ska ha varit rädd för mördaren och ville vara anonym, jo tjena.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-01-25 kl. 19:30.
Citera
2022-01-25, 19:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Knäckfrågan;

Nej GN kommer nog inte tillbaka, hans tidigare liv förefaller vara ett avslutat kapitel. Allt har sin tid och nu verkar det vara GN's tid som är kommen.

Mycket talar för att GN är mördaren.
Kanske är det ett uns av rättvisa som skipas nu när tiden har hunnit ikapp även honom - likt han själv hann ikapp Eva och avslutade hennes liv?

Jag har en känsla av att M*arina vet om att GN är skyldig. Polisen har med andra ord rätt i att det finns "folk" som vet men i det här fallet handlar det inte om lojaliteter på det viset. Jag tror att det handlar om ren egoism och överlevnadsinstinkt från M*arina's sida och att hon gör allt i sin makt för att skydda sina barn och barnbarn. Att undanhålla sanningen och upprätthålla fasaden är hennes kall och livsuppgift.

Något verkar ha hänt med GN efter att Svenska Fall för FBI sändes och Eva-mordet togs upp på nytt. Det blev mycket skriverier i media och flera reportage i dom lokala nyhetssändningarna. Intresset var nästan lika stort som när det begav sig. Kanske blev det för mycket för GN som trodde att det här var över för länge sen? Minnena kom tillbaka, paranoian, han började missbruka på nytt och blev som en tryckkokare, nära att tappa det totalt.

Tillslut gick det så långt att M*arina tvingades "offra" GN efter att han spårat ut totalt. Hon såg då till att få honom avklippt från familjen och inlåst på livstid. Som kommunchef har hon en stark position i samhället och dom rätta kontakterna för att kunna få igenom sin vilja.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-01-25 kl. 20:43.
Citera
2022-01-25, 20:54
Medlem
2021-03-08, 21:49 länk
Handfatstrallaren
10 juni 2014
Sitter på en soffa i centrala pulvercity. Är nedstämd och funderar. Här satt vi som tonåringar och livet lekte. Många mycket många har avslutat sin vistelse hos oss. Vi lyssnade på Nationalteatern, Hola Bandola Band och Jonny Rotten. Många var punkare, några Majongklädda och vi gillade att revoltera. Idag finns det sorg i vår vänskap. Inte mellan varandra utan för vi saknar våra vänner. Jocke knivhöggs där ICA:s parkering nu byggs. Snigge frys ihjäl alldeles i onödan, Eva S dog först av alla i cancer. Listan är mycket lång. Snart ska jag gå hem till vardagen igen. Men denna stund alldeles ensammen med min hund behövdes idag. Flax Pålles kompis har kanske träffat sin vän igen. Vi hoppas på det. Nu snart hem men först letar jag reda på 800 grader på Spotify den låt som får avsluta denna sorgestund för vårt gäng.

Listen to 800 grader by Ebba Gold on Spotify: http://open.spotify.com/track/1fxQdkW5tN9CGAyrNIWBOl
2021-03-09, 09:29 länk
Handfatstrallaren
Snigge frys ihjäl alldeles i onödan
2021-03-13, 08:59 länk
MamaGris
Snigge som (helt i onödan) frös ihjäl i någon snödriva.
2021-03-24, 17:18 länk
MamaGris
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Då kanske ni vet om Mr P lämnat något DNA-prov. Jag är stensäker på att jag har läst det någonstans tidigare men kan inte hitta det nu
Vet ni något om "hundvittnet". Är han trovärdig? Varför ignorerades han i FBI-programmet?
Känner ni till något om människorna som GN nämner i samband med den här ex pojkvännen till Anneli (Flax, Roland nånting). Vem var t.ex "Pålle" som var Flax kompis. Vem var Eva S som dog i cancer, Vem var Jocke som blev dödad och Vem var Snigge som frös ihjäl. Har dom funnits på riktigt och har dom umgåtts i samma gäng som Evas syster?
Vem var Snigge som frös ihjäl.
Den enda manliga person jag känner till som frös ihjäl i en snödriva i Kramfors (med omnejd) vid den här tiden hette väl Hopstadius i efternamn.

Med tanke på att INGEN i tråden tidigare skrivit ut att Snigge dog i en snödriva, hur visste då MamaGris om detta, och varför då frågaVem var Snigge som frös ihjäl”.

Vi kanske har ett mord till på halsen?

Om Snigge hette Hopstadius i efternamn så bytte iallafall hans syskon till moderns efternamn P*tt*rsson efter dödsfallet.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-01-25 kl. 21:10.
Citera
2022-01-25, 20:56
Medlem
Marina mådde riktigt dåligt under perioder. Hon blev väldigt illa behandlad av GN. Efter han låsts in fick hon förmodligen Posttraumatisk stress, för hon klarade inte av sitt jobb som enhetschef på kommunen, hon fick sparken. Hon förtjänade inte det, hon var omtyckt.

Vad som förvånar mig är att hon inte lättat på sin lojalitet mot honom. Hon har ju haft ett helvete...!

Hoppas verkligen att han åker in på livstid.
Citera
2022-01-25, 21:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Den enda manliga person jag känner till som frös ihjäl i en snödriva i Kramfors (med omnejd) vid den här tiden hette väl Hopstadius i efternamn.

Med tanke på att INGEN i tråden tidigare skrivit ut att Snigge dog i en snödriva, hur visste då MamaGris om detta, och varför då frågaVem var Snigge som frös ihjäl”.

Om Snigge hette Hopstadius i efternamn så bytte iallafall hans syskon till moderns efternamn P*tt*rsson efter dödsfallet.

Vad hette Hopstadius i förnamn och när frös han ihjäl? Han verkar inte vara gravsatt i Kramfors.

Den här Jocke som blev mördad i skogspartiet där ICA sen byggdes var ju en känd lokal A-lagare/ missbrukare som alltid hade sin Schäfer med sig, "Smulan" eller vad hon nu hette? Hur som helst fick Jocke sätta livet till för en ynka hundralapp, kvivmördad av en 18 åring som inte var från stan om jag minns rätt. Upprinnelsen var att 18 åringen blev/ upplevde att han blev blåst av Jocke på hundringen. Antar att han skulle köpa 1 g hasch och att Jocke bara tog emot pengarna och sen sket i killen...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-01-25 kl. 21:39.
Citera
2022-01-25, 22:17
Medlem
Citat:
2021-03-08, 21:49 länk
Handfatstrallaren
10 juni 2014
Sitter på en soffa i centrala pulvercity. Är nedstämd och funderar. Här satt vi som tonåringar och livet lekte. Många mycket många har avslutat sin vistelse hos oss. Vi lyssnade på Nationalteatern, Hola Bandola Band och Jonny Rotten. Många var punkare, några Majongklädda och vi gillade att revoltera. Idag finns det sorg i vår vänskap. Inte mellan varandra utan för vi saknar våra vänner. Jocke knivhöggs där ICA:s parkering nu byggs. Snigge frys ihjäl alldeles i onödan, Eva S dog först av alla i cancer. Listan är mycket lång. Snart ska jag gå hem till vardagen igen. Men denna stund alldeles ensammen med min hund behövdes idag. Flax Pålles kompis har kanske träffat sin vän igen. Vi hoppas på det. Nu snart hem men först letar jag reda på 800 grader på Spotify den låt som får avsluta denna sorgestund för vårt gäng.

Listen to 800 grader by Ebba Gold on Spotify: http://open.spotify.com/track/1fxQdkW5tN9CGAyrNIWBOl
2021-03-09, 09:29 länk
Handfatstrallaren
Snigge frys ihjäl alldeles i onödan
2021-03-13, 08:59 länk
MamaGris
Snigge som (helt i onödan) frös ihjäl i någon snödriva.
2021-03-24, 17:18 länk
MamaGris
Vem var Snigge som frös ihjäl.

Anledningen till att jag frågade om "Snigge som frös ihjäl" är att jag såg det på GN's facebook och jag tror det var du som hänvisade dit, eller så var jag ut och kollade där själv. Men det är fortfarande intressant att veta vem de här typerna är, Eva S, Jocke som fick kniven i ryggen och Snigge som frös ihjäl....
Citera
2022-01-25, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Vad hette Hopstadius i förnamn och när frös han ihjäl? Han verkar inte vara gravsatt i Kramfors.

Den här Jocke som blev mördad i skogspartiet där ICA sen byggdes var ju en känd lokal A-lagare/ missbrukare som alltid hade sin Schäfer med sig, "Smulan" eller vad hon nu hette? Hur som helst fick Jocke sätta livet till för en ynka hundralapp, kvivmördad av en 18 åring som inte var från stan om jag minns rätt. Upprinnelsen var att 18 åringen blev/ upplevde att han blev blåst av Jocke på hundringen. Antar att han skulle köpa 1 g hasch och att Jocke bara tog emot pengarna och sen sket i killen...
Hopstadius förnamn är okänd för mig, vet dock syskonens förnamn, A och C.

Jag vet inte när Hopstadius frös ihjäl, det borde väl ha varit någon gång i slutet på 80-talet, men som sagt, jag vet inte

GN skrev dock att Eva S dog först av alla i cancer, så Hopstadius borde därför ha dött efter den 25 september 1987, osäkert dock.

https://www.expressen.se/nyheter/man-knivmordad-i-kramfors/
Man knivmördad i Kramfors
Publicerad 18 okt 2007 kl 16.48
En 43-årig man knivskars till döds mitt i centrala Kramfors strax före klockan tre på torsdagen.
Flera människor såg hur han attackerades av en man och sjönk ihop, svårt blödande.
Kvar låg offrets schäferhund.
En 24-årig man har anhållits misstänkt för att ha knivskurit 43-åringen till döds.
Mannen och hans schäfertik var oskiljaktiga; de var ett vardagligt inslag i samhällets
gatubild.
När mannen låg blödande vägrade hunden in i det sista lämna sin husse.
"Gruff om pengar"
Bild på Jocke från GN:s Facebook

Elaka ögon!
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-01-25 kl. 22:37.
Citera
2022-01-25, 22:41
Avslutad
Det var nog helt enkelt så att om hundvittnet var mördaren så var det VÄLDIGTpinsamt för polisen.
Därför gick man ALL IN på Sture och försökte binda honom till mordet.
Det blev en prestigekamp som polisen förlorade i slutändan och mördaren gick istället fri.
Man vägrar lämna ut hundvittnet till Svenska fall för FBI, för då hade dom löst mordet på 2 minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in