Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Ja rent teoretiskt men jag tror inte mördaren kollade klockan medans han högg.
Laban levde fortfarande 23.15, ungdomarna såg honom då springa runt ensam uppe vid föräldrahemmet.
Då är Eva med största sannolikhet redan död.
Den sista iakttagelsen av Laban var när han sprang efter ungdomarnas bil nerför Långbacken. Efter att bilen försvunnit lyckas mördaren få tag på Laban, förmodligen var dom bekanta med varandra sen tidigare. Hunden dödades så fort som möjligt, troligen senast 23:30.
Ja nummerologi är intressant, vem vet vilka tankar som snurrar runt i en psykiskt sjuk mördares huvud?
Om GN hade en psykos och hallucinerade kan han ha fått för sig vad som helst. Det kan även initialt ha varit ett sexuellt ofredande/ våldtäktsförsök som gick helt överstyr eller så ville han döda någon helt enkelt och tillfället uppenbarade sig framför ögonen på honom.
Det är viktigt att komma ihåg att GN knappast kan ha känt till att Eva hade kommit till Kramfors just den här fredagen, endast timmar innan mordet skedde.
Lillasyster Anneli var den som GN i normala fall såg eller träffade på ute i sällskap med Laban. Mycket talar därför för att han trodde att det var Anneli och Laban som klev ur bilen i Limstakorsningen den aktuella kvällen. I synnerhet om han dessutom led av en psykos, alt. var påtänd eller berusad.
Ja det kan ju faktiskt vara en kombination av sexualmord och ritualmord.
Själva begravningsfasen med Eva och Laban var troligen en del av en ritual.
Jag ser inte varför det ena måste utesluta det andra.
Det beror ju på mördarens sinnestillstånd.
Psykiskt labil, sexuellt avvikande beteende, drogproblem och sist men inte minst religiösa grubblerier, detta passar som handen i handsken på en viss person.
Tatueringen förgör du mig förgör jag dig var förmodligen "erkännandet".
Återigen Tatueringen innehåller 23 bokstäver.
Eva mördas vid 23, vid Limstagatan 23, 23 bokstäver i tatueringen.
Subtila kopplingar till mordet.
Blocket ställdes förmodligen upp när mördaren hämtar cykeln.